5e keer? 6e keer? Ben de tel kwijt!

@Soleil wrote:

@Rooike wrote:
@Mellie wrote:
@Rooike wrote:
@Mellie wrote:
maar dat neemt niet weg dat als je je kind naar een kdv brengt dat je verwacht dat het veilig is en niet gewond raakt!



Het kan net zo goed ergens vanaf vallen, of zich bezeren tijdens het spelen hoor! :?


Ja??? Dat kan overal...
Maar 5 keer door hetzelfde kind gebeten worden? Dat vind jij kunnen?
Want daar gaat dit over...



Ik weet waar het over gaat ja, en ik weet uit ervaring hoe het voelt dus vandaar dat ik zo reageer.
Het is niet leuk, maar het zijn kinderen die nog niet weten hoe alles werkt in het leven en daar opvoeding en hulp bij nodig hebben, maar zoals het hier aan toe gaat word er met een grote vinger naar het bijtertje gewezen (stout stout stout kind :? ) en dáár ga ik toch effe op in want het kind kan er niets aan doen onthoud dat goed!!!
Ik snap best dat ze gefrustreerd is dat het nu voor de zoveelste keer gebeurd is en dat ze idd de leiding daar erover aan mag (moet zelfs!) spreken, want ze moeten idd het bijtertje meer in de gaten houden, maar onthoud dat dit voor het bijtertje ook niet leuk is!!! :evil:


Ik lees de hele tijd toch dat de leidsters worden aangevallen op hun gedrag. En dat het kindje dat bijt niet goed begeleid wordt waardoor het de kans krijgt-en daardoor andere kindjes te bijten. Daar gaat dit gesprek over en niet anders.


Precies ik lees het ook niet hoor dat de bijtertje word aangevallen. Maar de leidsters. En ik vind de reacte van Annaatje heel logisch dan lijkt het net zo dat dat bijtertje word aangevallen. Maar ik zou net zo reageren. Dat is je eerste reacte. Heel menselijk. Zij weet ook wel dat het aan de leiding ligt. Die moeten er beter op letten. Als mijn kind bijt. zou ik dat ook niet leuk vindne. Maar ik ga zou eraan gaan werken. Dit ligt ook niet aan het bijterje. Maar aan d eleidsters. Zij moeten beter op letten. Luuk is ook al een paar keer gebeten op school. Dan zeg ik ga dan naar de juf. Wij weten ook wel dat het een fase is. En het is totaal niet leuk dat mijn kind word gebeten. Dan nog vind ik dit niet de schuld van het bijtertje maar aan de leiding. Maar de eerste plaats denk je wel even van wat een rot kind. Maar weet zelf ook wel dat dat niet rieel is. Maar als ouder kun je veel doen. Met de juf praten erover. En met je kind. Dat hij het meld bij de juf of bij ons.

@Annaatje wrote:

@Rooike wrote:
@Mellie wrote:
@Rooike wrote:
@Mellie wrote:
maar dat neemt niet weg dat als je je kind naar een kdv brengt dat je verwacht dat het veilig is en niet gewond raakt!



Het kan net zo goed ergens vanaf vallen, of zich bezeren tijdens het spelen hoor! :?


Ja??? Dat kan overal...
Maar 5 keer door hetzelfde kind gebeten worden? Dat vind jij kunnen?
Want daar gaat dit over...



Ik weet waar het over gaat ja, en ik weet uit ervaring hoe het voelt dus vandaar dat ik zo reageer.
Het is niet leuk, maar het zijn kinderen die nog niet weten hoe alles werkt in het leven en daar opvoeding en hulp bij nodig hebben, maar zoals het hier aan toe gaat word er met een grote vinger naar het bijtertje gewezen (stout stout stout kind :? ) en dáár ga ik toch effe op in want het kind kan er niets aan doen onthoud dat goed!!!
Ik snap best dat ze gefrustreerd is dat het nu voor de zoveelste keer gebeurd is en dat ze idd de leiding daar erover aan mag (moet zelfs!) spreken, want ze moeten idd het bijtertje meer in de gaten houden, maar onthoud dat dit voor het bijtertje ook niet leuk is!!! :evil:


Rooike :silenced: Sorry hoor!!!
Wil wel eens weten wat JIJ zou zeggen als JOU kind werd gebeten!! :naughty:
Ik ga er niet verder op in, maar JIJ haalt bij MIJ nu het bloed onder mn nagels vandaan!! :silenced:



Kan wel zijn, maar toch wil ik zeggen dat ik het net zo erg vind voor jouw kindje als voor het bijtertje en dat de leidsters er meer aan moeten doen, maar volgens mij leest iedereen daar ook overheen dat ik dat zeg.

En je leest het idd nergens dat iedereen naar het bijtertje wijst maar je kan het zeker uit de teksten opmaken.
En ik zou OOK twijfelen als MIJN kind voor de zoveelste keer gebeten zou zijn, om het weg te brenegn naar KDV, maar zoals ik al zei, je kan een ongelukje niet voorkomen, zelfs niet voor een 7e keer.

@Tirsa wrote:

Hannah is ook een “bijtertje”.

Wij zitten er alltijd met onze neus bovenop en nog overkomt het ons nog wel eens dat Hannah iemand bijt.

Hoe goed we ook opletten.

Het is idd vreselijk voor de ouders van het gebeten kindje maar ook echt voor de ouders van het bijtende kindje. We kunnen haar geen moment alleen bij een kindje laten.

Als we ergens op visite zijn praten we niet met het bezoek maar zijn we alleen maar achter Hannah aan het aanrennen om te kijken of ze niet gaat bijten.



Lucas heeft ook een tijdje gebeten. Het is idd een fase en gaat weer over.

Al ga ik me met 2 bijtertjes wel afvragen wat ik “fout” heb gedaan. :?






Je kan er als ouder niets tegen doen als je een bijter hebt.

Luuk was ook een bijter, WAS want hij doet het gelukkig niet meer omdat hij beter gaat praten en zich dus verstaanbaar kan maken.

Ik heb me ook erg schuldig gevoeld als hij weer eens een kindje had gebeten, maar op den duur zie je in dat het niet aan jou ligt maar aan andere dingen.

Bij mij was het omdat Luuk nog niet kon praten en dat hij daarom beet.

@Annaatje wrote:

Oh… en ik zeg heel droog ‘dat kind’… komt beetje rot over maar is niet zo bedoeld hoor!



Snap heel goed dat dat kindje er ook niks aan kan doen en die ouders ws ook met hun handen in het haar zitten.

Maar vind ook dat dat niet goed te praten valt over wat Sam nu elke keer over zich heen krijgt (en mijn moederhart wat breekt als ik elke keer te horen krijgt dat hij ALWEER gebeten is…)




Zoals jullie misschien ook hadden kunnen lezen, was mijn reactie wat al ergens op pagina 2 (3?) stond! Maarja…

Dit wordt een discussie wat uberhaupt nergens op slaat…



Enige wat mijn vraag was;



@Annaatje wrote:
Weet ook niet zo heel goed wat ik nu moet doen??

Iemand ideeen? Suggesties?

Sam morgen wel gewoon heen brengen? Of niet??




Want ik sta het NIET TOE dat mijn kind nog 1 keer wordt gebeten!

Ongeacht wie de ‘schuldige’ is… (leidsters/bijt kind) want daar gaat het niet om!! Zoals ik al zei, snap ik best dat het bijt kind er ‘niks’ aan kan doen… maar ook MIJN SAM kan er niks aan doen dat hij gebeten wordt! EN Sam kan zich NIET verweren!!! En daar sta ik machteloos in!! Vandaar mijn vragen…

EN dan zit ik niet te wachten op nutteloze posten dat dat kind ineens zo zielig is die aan het bijten is, want gut, het is maar een fase, en overal kan wel wat gebeuren, een ongeluk zit in een klein hoekje bladiebladiebla…



Sorry hoor…



(En sorry, maar ik ben ongelooflijk chagarijnig, en niet alleen vandaag, al een hele tijd, en ik heb hier giga sch*t aan nu!!! Het gaat wel om MIJN KIND namelijk!!!)

Meid ik snap je goed hoor. Je mag ook kwaad zijn het is jouw kind. En niet van een ander.

@karin wrote:

Meid ik snap je goed hoor. Je mag ook kwaad zijn het is jouw kind. En niet van een ander.


:-*

Ik weet het, en missschien reageer ik wel veels te hard, maar schiet me gewoon giga verkeerd…

Ik kan me dat gewoon voorstellen hoor. :hug:



Ik vind het gewoon menselijk. Dan komt er een kracht naar boven om je kindje te beschermen. Is toch normaal.



Ik zou waarschijnlijk precies zo reageren.

@Rooike wrote:

@Annaatje wrote:
@Rooike wrote:
@Mellie wrote:
@Rooike wrote:
@Mellie wrote:
maar dat neemt niet weg dat als je je kind naar een kdv brengt dat je verwacht dat het veilig is en niet gewond raakt!



Het kan net zo goed ergens vanaf vallen, of zich bezeren tijdens het spelen hoor! :?


Ja??? Dat kan overal...
Maar 5 keer door hetzelfde kind gebeten worden? Dat vind jij kunnen?
Want daar gaat dit over...



Ik weet waar het over gaat ja, en ik weet uit ervaring hoe het voelt dus vandaar dat ik zo reageer.
Het is niet leuk, maar het zijn kinderen die nog niet weten hoe alles werkt in het leven en daar opvoeding en hulp bij nodig hebben, maar zoals het hier aan toe gaat word er met een grote vinger naar het bijtertje gewezen (stout stout stout kind :? ) en dáár ga ik toch effe op in want het kind kan er niets aan doen onthoud dat goed!!!
Ik snap best dat ze gefrustreerd is dat het nu voor de zoveelste keer gebeurd is en dat ze idd de leiding daar erover aan mag (moet zelfs!) spreken, want ze moeten idd het bijtertje meer in de gaten houden, maar onthoud dat dit voor het bijtertje ook niet leuk is!!! :evil:


Rooike :silenced: Sorry hoor!!!
Wil wel eens weten wat JIJ zou zeggen als JOU kind werd gebeten!! :naughty:
Ik ga er niet verder op in, maar JIJ haalt bij MIJ nu het bloed onder mn nagels vandaan!! :silenced:



Kan wel zijn, maar toch wil ik zeggen dat ik het net zo erg vind voor jouw kindje als voor het bijtertje en dat de leidsters er meer aan moeten doen, maar volgens mij leest iedereen daar ook overheen dat ik dat zeg.

En je leest het idd nergens dat iedereen naar het bijtertje wijst maar je kan het zeker uit de teksten opmaken.
En ik zou OOK twijfelen als MIJN kind voor de zoveelste keer gebeten zou zijn, om het weg te brenegn naar KDV, maar zoals ik al zei, je kan een ongelukje niet voorkomen, zelfs niet voor een 7e keer.


Ik heb het allemaal gevolgd en ik ga nu toch echt even reageren.
Ik heb op een KDV gewerkt EN in het speciaal onderwijs bij de jongste kinderen en als er een kind is die een gevaar is voor anderen, ongeacht of het kind nou bijt, slaat schopt of krabt, dan hou je dat kind in de GATEN.
Je observeert en probeert er achter te komen WANNEER dat kind toeslaat.
En Als die situatie zich voor gaat doen, ga je zorgen dat je het voorkomt!

Bovendien vind ik bijten geen "ongelukje" en al helemaal niet als dat kind wat bijt 5 of 6 keer het zoontje van Anna te grazen heeft genomen en ook nog al die andere kinderen uit de groep.
Het kind kan er niks aan doen maar de leidsters zeker wel.

Als de leidsters zeggen dat ze er niks aan kunnen doen zou ik toch een ander KDV gaan zoeken.

Anna: dikke knuf voor jou en Sam! :hug:
En je hebt heel goed gehandeld! Hopelijk verloopt het gesprek goed en gaan ze actie ondernemen!

Ben het helemaal eens Bagheera!

En idd: het gaat hier absoluut niet om of het bijtertje (wat een rotwoord!!) de schuld heeft. Hij doet het misschien wel, maar de liedsters zijn hiervoor echt verantwoordelijk!!! (precies zoasl je hierboven al schreef).



Anne, je hebt goed gehandeld hoor meis: een echt leeuwin die voor haar welpje vecht!!! :-* :hug:

Lfs. M-tje

Bagheera, precies mijn punt. Toen ik als leidster werkte, had ik zelfs een zorgplan voor 2 kinderen die extra aandacht nodig hadden omdat ze zorgden voor oprust of pijn in de groep.

Je mag van de hoofdleidster verwachten dat ze ingrijpt en er zorg voor draagt dat het niet weer gebeurd.



Anne, ik vind niet dat je hard reageert. Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent en ook boos bent om de onnodige discussie. Het kind dat bijt heeft geen bewuste schuld maar is wel de oorzaak en de oorzaak moet aangepakt worden. Simpel.

Ben het ook met Bagheera eens.

:-* thnx meiden!



Morgen is het weer zover, moet Sam weer naar het KDV (Als hij i.e.g. niet meer ziek is)…



Iemand hier tips voor van de week als ik gesprek heb?

Of iemand die op een KDV werkt, wat bij jullie ongeveer in het ‘bijtprotocol’ staat? (deze KDV heeft géén ‘bijtprotocol’…)

Dus, alle tips welkom! :-*

Hoe is het gesprek gegaan?



Als je kind door een ander kind gebeten of geslagen wordt of misschien zelfs een speelgoedje afgepakt wordt dan gaat elke vezel in je lijf protesteren. Dat wist ik pas toen ik zelf met max meemaakte dat dat gebeurde. En Max was toen 12 weken :wink: Dat betreffende kind heb ik op het kdv destijds nooit meer leuk gevonden. De moeder ook niet. En het ging werkelijk nergens over Het jongetje ook zo’n kleine baby lag naast max op een speelkleed en per abuis raakte zijn handje het speeltje waar max naar keek aan… Max ontroostbaar…



Nu is Victor een jongetje wat slaat. En ook dat voelt niet fijn! Maar ik weet precies wanneer hij het doet. En ik probeer te voorkomen dat het gebeurt. Dus als hij heel moe is dan komt hij niet buiten ( dat is voor hem de trigger…moe zijn) en ook niet naar psz. Als hij Max slaat dan gaat hij op de gang. Heel consequent!



Op een kortere manier had ik ook kunnen zeggen dat k vindt dat de leidsters hun “kroost” goed moet kennen en ze weten best wat de situaties zijn waarin het bijtertje toeslaat. Op die momenten moeten ze het bijtertje bij zich houden of op de babygroep plaatsen voor een uurtje ofzo. Uit de situatie halen is de enige optie.



Succses met je gevecht!

Gesprek is nog niet geweest, heb ik as dinsdag! Dus ben benieuwd!

Lief dat je ernaar vraagt! :-



Overigens… is Sam zelf ook in een sla fase, wat jij omschrijft… hij begint heel lief aai aai… en dan mep mep… alleen snapt Sam dus niet dat dat pijn doet… Best frustie! Ook op het KDV aangegeven dat hij dat kan doen maar daar heeft hij het nog nooit gedaan, opzich ook wel een geruststelling!

Dus ik snap ook beide ’ partijen ’ heel goed…



Moeilijk dit soort dingen! Heb wel aangegeven op het KDV dat als Sam nog 1 keer wordt gebeten, ik hem niet meer breng en opzoek ga naar een gastouder.

Ach, we’ll see!



Hou jullie op de hoogte! :-

Ik ben (als leidster van een kdv) wel benieuwd naar het verloop van het gesprek dat je hebt gehad.


Op een kortere manier had ik ook kunnen zeggen dat k vindt dat de leidsters hun "kroost" goed moet kennen en ze weten best wat de situaties zijn waarin het bijtertje toeslaat. Op die momenten moeten ze het bijtertje bij zich houden of op de babygroep plaatsen voor een uurtje ofzo. Uit de situatie halen is de enige optie.


Precies!!

@Annaatje wrote:

Ja heb echt al super vaak gepraat met hun!

En er zijn geen andere groepen, dus daar kan niks mee gedaan worden.



Ze houden dat kindje ook wel in de gaten… (zeggen ze) maar ja, soms kunnen ze niet opletten, en dan; ‘slaat hij toe’…

Weet gewoon niet goed wat ik nu nog kan doen!



Al dat praten, en er wordt gewoon geen (niet genoeg) actie ondernomen! Want was dat wel het geval, zou Sam nu niet voor de 5e? 6e? keer gebeten zijn! :naughty:



Maar, is dat niet heel hard, om te zeggen, dat ze dat kindje dan maar moeten weren… want ws zullen ze dat ook niet doen… en ik sta dan vast. Of Sam wel brengen (met risico dat hij weer gebeten wordt) of Sam niet brengen (en dan zit ik zelf vast)… :think:




Beetje laat, ik lees dit topic nu pas.

Ik werk thuis als gastouder en heb toevallig vorige maand een contract van 1 van mijn gastjes opgezegd onder andere om deze reden. Ik heb 3! keer dezelfde ouder moeten vertellen dat zijn kind behoorlijk gebeten was, gebeurde veel vaker maar niet noemenswaardig zeg maar. Daarnaast was dit kind (1,5 jaar) veel aan het slaan en knijpen, heel stiekem, heb het er met de moeder over gehad, maar helaas loste het probleem niet op. Ik heb toen (hoe moeilijk dit ook was) toch voor de veiligheid van de andere kindjes gekozen, ieder kind moet zich veilig voelen bij mij thuis en tja hoe lullig dit ook voor de ouders is, andere ouders betalen genoeg voor de opvang en verwachten dat hun kind in een veilige situatie opgevangen wordt!



Ik vind dus dat je best wel op je strepen mag gaan staan op het kdv!!

Succes meid!

Gesprek heeft niet veel opgeleverd! Ze doen er volgens mij gevoel te weinig aan! :naughty:

Wat ze nu doen, is Sam uit de groep halen en in de babygroep plaatsen (waar hij het overigens wel naar zijn zin heeft hoor) maarja, daar los je het probleem niet mee op :? de keren dat hij dan in de peutergroep zitten, gaan ze die kleintjes afschermen (achter een hek) :? vind dat dus echt GÉÉN oplossing… Sam wordt daar zo de dupe van…

Maar goed, sfeer is om te snijden (ik en de leidsters) dus heb besloten hem van het KDV af te halen. Ben nu op zoek naar een gastouder…

Goed plan van je Anne!



Het gevoel bij de opvang van je kindje moet goed zijn. Zodra dat er niet meer is, gewoon zoeken naar een andere oplossing.



:-* :-*

Goede oplossing denk ik! Je kunt tenminste goed rondkijken of iemand bij je kindje past en het daar naar zijn zin heeft. Je hebt ook niet met teveel verschillende mensen te maken en kunt sneller iets kortsluiten. Let wel goed op de kwaliteit van een gastouderburo (als je het via hen doet), er is nu veel in het nieuws dat deze burootjes als paddestoelen uit de grond schieten zonder echt de gedegen kennis in huis te hebben. Ik heb een gastouder, waarmee het contact goed is en Yanniek lachend uit de auto komt zodra ie ziet waar hij heen gaat! Ik hoop dat jij zo’n gastouder voor Sam vind! Succes ermee!

Goede oplossing van jou kant hoor, maar ik blijf het belachelijk vinden dat er uiteindelijk zo weinig mee gedaan wordt. Sam is nu de dupe maar wie is de volgende?



Ik hoop dat je snel een goede, lieve gastouder vindt :hug: