5e keer? 6e keer? Ben de tel kwijt!

Nou… ik haal Sam net op van het KDV…

Wat denk je… is hij vandaag ALWEER 2!!! keer gebeten!! En waar? Juist, weer op zijn hoofd/gezicht! :naughty:

Ik ben boos! :evil: en verdrietig! :cry:



Weet ook niet zo heel goed wat ik nu moet doen??

Iemand ideeen? Suggesties?

Sam morgen wel gewoon heen brengen? Of niet??



Ben ondertussen gewoon de tel kwijt… het is te vaak gebeurt, in een korte tijd…

Vind het niet meer leuk! :cry:

Oh wat sneu voor sam geef hem maar een dikke :hug: :-*



Was het weer hetzelfde kindje als de vorige keren?

Ik zou toch echt een gesprek aangaan met de leidsters hoor!!

en anders een gesprekje met de pappa en mamma van het kindje (mocht het weer hetzelfde kindje zijn.



:hug: ook voor jouw!

Ja, is weer hetzelfde kindje…

Sam is ook niet de enige overigens die gebeten wordt, hij bijt ook andere kindjes (zeggen ze… heb t nog niet gezien of gehoord)…

owjee meid, wat zielig voor Sam!

Weet je wie het bijtertje is? Hoe oud is het kindje? Wat zegt de leiding?



Tja wat je er aan kan doen, vind ik moeilijk. Je kan ook niet zomaar andere opvang vinden, en ik neem aan dat Sam daar is omdat jij moet werken. (niet dat je daar rustig zit als je kind gebeten word…)



Ik zou een officiele klacht indienen als je vind dat de leiding dit had kunnen voorkomen! Maar dat is tevens ook wel een vraag. Had het voorkomen kunnen worden. Bijv. dat er een kindje bekend staat als bijtertje, en dan zonder extra toezicht bij de andere kindjes zit/ligt, of word hij telkens door een ander kindje gebeten en heeft jouw Sam de pech iedere keer in de buurt te zijn?



Het is wel een lastig probleem zeg. Ik weet ook verder geen oplossingen!

Succes en en kroel voor Sam!







Ow ik lees nu dat het telkens hetzelfde kindje is. In gesprek gaan met de leidsters! Eisen dat er extra toezicht komt (je kan de kinderen immers geen bewegingsvrijheid ontzeggen, ook het bijtertje niet, maar wel verwachten dat het bijtertje extra toezicht krijgt, zodat de kans op bijten kleiner word).

Vind je daar geen gehoor, officiele klacht indienen! met daarbij ook aangeven dat je al in gesprek bent gegaan met de leiding, maar dat je het gevoel hebt dat er niks gedaan word.

niet brengen meer dit is al de zoveelse keer

Nou in dat geval zal ik toch eens een ernstig gesprek aangaan hoor.

Ik vindt het namelijk niet normaal dat ie al zo vaak is gebeten,kijk 1 of 2 keer kan gebeuren maar niet zo vaak.



Toen Sharon net op de basisschool zat kwam ze op de tweede dag al terug met een dik oog(ze was geslagen door een ander kindje).Ik heb toen meteen een gesprekje gehad met de juf zij had niet gezien wat er gebeurd was,maar ze zou het er wel met degene over hebben die het gedaan had. Het is daarna gelukkig ook niet meer gebeurd.



Nu is het in jouw geval anders omdat het natuurlijk ook om een dreumes gaat (beetje moeilijk om daar een gesprek mee aan te gaan),maar ze kunnen natuurlijk wel de ouders aanspreken en zo proberen een oplossing te zoeken.



Sam nu weghouden van het kdv moet je niet doen hoor dat zou lekker worden. Degene met gedragsproblemen moet dan maar wegblijven vindt ik.

Lieve Anne,



Dikke :hug: voor jou en Sam!! Dit is echt niet leuk meer zeg (niet dat het dat ooit geweest is…dat bijten).

Tja, niet meer brengen is niet echt een handige optie aangezien je dan zonder opvang zit…maar ik kan me wel voorstellen hoor dat je’m liever niet meer brengt.



Lfs. M-tje

Anne,



Ik zou hier zeker verder op in gaan bij de leiding om een plan op te laten stellen om het gedrag van dit kind

dus aan te laten pakken. Ook al is dit heel erg moeilijk om aan te pakken.



Zelf zit ik in de oudercommissie van ons kdv en krijgen wij elke vergadering een overzicht van de

(bijt) incidenten en de reactie van de ouders in te zien. Ik zou het dus ook even bij hen aankaarten om te

kijken in hoeverre er bij hun al actie is ondernomen.



Ik zou zeggen Sam lekker laten gaan en laat het bijtkind maar thuisblijven zolang dit niet onder

controle is. Je betaalt er tenslotte genoeg voor en het is jouw waardevolle bezit wat je bij hen achterlaat.



Groetjes Conny

@Conny wrote:



Ik zou zeggen Sam lekker laten gaan en laat het bijtkind maar thuisblijven zolang dit niet onder

controle is. Je betaalt er tenslotte genoeg voor en het is jouw waardevolle bezit wat je bij hen achterlaat.



Groetjes Conny




Dat vind ik ook hoor, knuffel voor Sam :hug: :hug:

Hoi



Ik zou mijn kind ook gewoon laten gaan want inderdaad je betaalt er flink voor. En de leidsters en ouders aanspreken op dit gedrag…Want accepteren hoef je echt niet…



Nou meid succes ermee.

Kus

Mijn neefje is op de psz drie keer door hetzelfde jongetje gebeten. Bij de derde is mijn szus naar dat jochie gegaan (jochie was 2,5, dus ik weet niet hoe oud dat bijtertje is) en heeft dat kereltje even heel flink aangesproken. (ze had natuurlijk ok eerst de leidsters enzo gesproken) Hij heeft het nog niet weer gedaan.



:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Anaatje, ik heb je verhaal gevolgd en ik als leidster van een kdv vind dit echt niet kunnen hoor, ik zou zeer zeker in gesprek gaan met de leidsters.



Kus op het bolletje van je mannetje

ja ik ben het met de rest eens. gebeurd het 1x oke kan gebeuren maar als je nu al de tel kwijt bent is dat niet normaal.

ethan is vandaag ook heel hard in zijn nek geknepen op het mkd, ok 1x maar als dat blijft ga ik er ook zeker achteraan.

dikke kus en knuffel voor jou en sam :hug: :-*

Dikke kus op Sam zijn toet van ons!

Verder zou ik zeker in gesprek gaan met de leidsters en dat ze dan actie ondernemen,want zo doorgaan kan natuurlijk niet.

Zeker wel laten heen gaan morgen,je betaald je al scheel aan die opvang!! Maar ik zou zeker eisen dat jij jou kind daar veilig moet kunnen achterlaten.

En dan als iets 1 of 2 keer gebeurd dat kan,maar zovaak dat je de tel al kwijt bent lijkt me niet gezond!

Heb je al eens met de leiding hierover gesproken n.a.v. de vorige keren dat hij gebeten is ?

Gewoon gaan praten of mededelen dat je niet wil dat Sam bij dat

andere kindje in de groep komt. Dan zoeken ze maar een andere oplossing…dit kan zo toch niet ??? :naughty:

Daar moet toch wat mee gedaan worden lijkt me…

Arme sam :hug: en arme anne :hug:



Gewoon een gesprek aangaan met de leidsters en eisen dat er wat veranderd daar…

Oudercommisie of iets dergelijks; kunnen die daar wat mee???



gr patricia

Ja heb echt al super vaak gepraat met hun!

En er zijn geen andere groepen, dus daar kan niks mee gedaan worden.



Ze houden dat kindje ook wel in de gaten… (zeggen ze) maar ja, soms kunnen ze niet opletten, en dan; ‘slaat hij toe’…

Weet gewoon niet goed wat ik nu nog kan doen!



Al dat praten, en er wordt gewoon geen (niet genoeg) actie ondernomen! Want was dat wel het geval, zou Sam nu niet voor de 5e? 6e? keer gebeten zijn! :naughty:



Maar, is dat niet heel hard, om te zeggen, dat ze dat kindje dan maar moeten weren… want ws zullen ze dat ook niet doen… en ik sta dan vast. Of Sam wel brengen (met risico dat hij weer gebeten wordt) of Sam niet brengen (en dan zit ik zelf vast)… :think:

Hoi meid



Je moet Sam gewoon laten gaan hoor. En je kan natuurlijk echt een thuis gesprek met de ouders gaan voeren. Dat je eens bij ze langs gaat of zo of mischien anders toch een klacht indienen meid…



Nou succes ermee



celes

Ik werk zelf op een dagverblijf en raad je aan om een officiële klacht in te dienen.



Ik zou zelf om veiligheid eisen, bij de leidsters en leidinggevende, voor je kindje en voor de andere kindjes van die groep.

Wat moet er nog gebeuren voordat ze iets aan de situatie gaan doen? Als een kindje zo vaak bijt dan moet het dagverblijf er zeker iets mee.



En in gesprek gaan met iemand van de oudercommissie is ook een goed idee.



Sterkte ermee.

:hug: arme Sam! Ik zou hem ook niet thuishouden maar het idd met de leiding opnemen. Jim is ook pas een keertje gebeten en de leidster had dat dus niet gezien en weet ook niet welk kindje het was (ze hebben een soort tunneltje met glijbaantje staan en Jim was in het tunneltje met meerdere kindjes) ze vond het echt heel erg.



Ze zeggen hier trouwens niet welk kindje gebeten heeft, ik neem aan dat de ouders van de dader er wel op aangesproken zullen worden, maar ze zeggen het expres niet welk kindje heeft gebeten om te voorkomen dat ouders een kindje gaan aanpakken.