5e keer? 6e keer? Ben de tel kwijt!

ALWEER :shock: :shock: :shock: :shock:

Arme Sam :frowning: :hug:

Sja nou ja nogmaals, ik zou dat kind dat de mijne beet echt zelf ook wel even toespreken…

Klacht indienen!!!

Dit is nu zo vaak gebeurd, ze kunnen niet verwachten dat je hun antwoorden maar steeds slikt!

:hug: Voor Sam.

Arme knul :?

arme sam :hug: :hug:

ik zou toch echt de ouders een aanspreken en een klacht indienen

want dit kan echt niet :naughty:

@Anne-marie wrote:

@Conny wrote:

Ik zou zeggen Sam lekker laten gaan en laat het bijtkind maar thuisblijven zolang dit niet onder

controle is. Je betaalt er tenslotte genoeg voor en het is jouw waardevolle bezit wat je bij hen achterlaat.

Groetjes Conny

Dat vind ik ook hoor, knuffel voor Sam :hug: :hug:

En ik ook!

Een kind met een besmettelijk (meestal onschuldig) virus mag niet naar het KDV, een bijtertje zeker wel??

:shock: :shock: ALWEER :shock: :shock:

Ik zou Sam er niet weghouden …

• Klacht indienen

** gesprek aan gaan

*** eventueel ook met de ouders van het bijtende kind erbij … !!

ik heb het idee dat het KDV het helemaal niet verteld aan de ouders …

Dat die er geen weet van hebben ofzoo :think:

Maar zou wel langzaam op zoek gaan naar een ander KDV :think:

Edit: ik vergeet … EEN DIKKE :hug: VOOR JOU EN JE VENTJE

@Conny wrote:

laat het bijtkind maar thuisblijven zolang dit niet onder

controle is. Je betaalt er tenslotte genoeg voor en het is jouw waardevolle bezit wat je bij hen achterlaat.

Groetjes Conny

Laat het bijtkind maar thuisblijven??? :roll: :evil:

Sorry hoor, maar waar gaat dat nou over?

Mijn Luuk WAS ook een bijtkind dus moest ik die ook maar thuislaten dan?

Bijten is een FASE, die OVER gaat en het is een uiting omdat ze nog niet kunnen praten.

Snap best dat je het klote vind dat je kindje gebeten word, maar geloof me dat de moeder van het BIJTKIND zich ook klote voelt, net zoals IK dat voelde destijds!

Geloof me, het is een fase die over gaat.

Ik heb het zelf meegemaakt.

Je kan idd vragen of ze beter op willen letten maar ja, het zit in een klein hoekje…

Rooike,

Natuurlijk is het voor de ouders van het bijtkind ook heel erg vervelend en zeg ik zeker niet dat het hun

schuld is dat het kind bijt. Maar ik vind dat zolang het kdv blijkbaar dit kind niet voldoende in de

gaten kan houden en zo Sam en de andere kinderen in bescherming kan nemen er blijkbaar meer

moet gebeuren. Het is te hopen dat het kindje snel uit deze fase is en ze weer heerlijk samen kunnen spelen.

Mijn opmerking was meer gebaseerd op het feit dat Anne erover denkt om haar Sam thuis te laten blijven!

En toch kun je niet verlangen dat het bijtkind thuis moet blijven.

En het is geen optie om je eigen kind thuis te houden.

Ook al word het goed in de gaten gehouden je kan nooit voorkomen dat er gebeten word.

Ik vind niet dat het bijtertje door anderen als de leiding of eigen ouders aangepakt moet worden. Het zou wat worden als ouders andermans kinderen persoonlijk gaan aanspreken.

Toch vind ik het KDV persoonlijk nalatig en aansprakelijk voor het blijven bijten van een kind. Het kind kan er niks aan doen, maar dit wil niet zeggen dat je de rest er niet tegen moet beschermen.

Dat betekend dus concreet dat het bijtertje mi voortdurend binnen oogbereik van een van de begeleiding moet zijn, en als dat niet mogelijk is dan zal hij even in de box moeten wachten tot dat wel mogelijk is.

Stel hij bijt namelijk een keertje zo hard dat er lidtekens achterblijven?

Nou sorry hoor Rooike maar als mijn kind voor de vijfde keer door hetzelfde kindje gebeten werd zou ik ook eisen dat er actie ondernomen word.

Dat de moeder van een bijter zich klote voelt snapt men ook wel maar dat neemt niet weg dat als je je kind naar een kdv brengt dat je verwacht dat het veilig is en niet gewond raakt!

Ik vind het wel héél erg dat Sam al zoveel keer door hetzelfde kindje gebeten word en Sam kan zich niet verweren…

Dikke kus en een knuf voor Sam en jou Anne.

Een bijtertje weren kan en mag volgens mij ook niet (bij ons in elk geval niet, hele protocollen voor enzo)

De leidsters zouden nu zo onderhand moeten weten dat dat kindje bijt en blijkbaar ook steeds Sam moet hebben.

Het is bullsh*t dat ze daar wel op letten, maar dat het dan toch gebeurd als ze even niet opletten.

Daarin zijn ze zeker nalatig, ik krijg niet het idee dat ze moeite doen om zich in ‘bijtertjes’ te verdiepen en wat ze er mee kunnen doen.

Wat wij in zo’n geval moeten doen is:

Signaleren van problematiek

Overleggen met collega’s

Kind extra in de gaten houden (observeren, wekelijks)

In vergadering bespreken

Ouders informeren (beide)

Ouders van ‘probleemkind’ vragen om toestemming voor orthopedagoog

(in dienst van onze stichting )

Bij toestemming aanvragen en dan verder met wat de pedagoog ons aanreikt en dat met de ouders bespreken (beide ouders)

het is ook heel erg voor Sam dat hij al zo vaak gebeten word.

maar ik vind ook dat het bijtertje niet thuis kan worden gehouden.

ik wet hoe het is als je kind gebeten word charity is 3 x gebeten toen ze nog naar KDV ging 1 keer tot bloedens toe en is het gaan ontsteken zodat haar vingertje helemaal dik was , ik heb het open moeten prikken zo ontstoken was het.

ik vind dat ze op het KDV beter moeten opletten en met de ouders van het bijtertje moeten overleggen wat ze het beste kunnen doen.

En een klacht indienen dat je het al vaker gemeld am nog steeds gebeten word .

ik heb nu gekozen voor een gastouder omdat de groep kindjes veel kleiner is en er veel beter kan worden opgelet op dit soort dingen.

nouja zeg…!

hoe kan dit nou toch gebeuren!

dat hij ook andere kinderen bijt

wat heb jij daar aan?

is het leed daarom minder ofzo?

nee

alleen maar erger!

inderdaad, ik zou ook een klacht indienen,

dan weet je zeker dat ze er iets mee moeten doen!

het gaat er niet om wie er thuis moet blijven

want in principe staan zij voor opvang voor kinderen, bijters en niet-bijters dus.

zij moeten zorgen dat het een veilige omgeving is

en als dit al de zoveelste keer is, dat het gebeurt,

dan kunnen ze die veiligheid dus niet waarborgen.

dat ze niet terugkomen op eerdere gesprekken vind ik ook een punt…

hoe serieus word je dan genomen?

oh en een kus voor jullie alletwee :-*

Dit voorval kwam een keer ter sprake bij het KDV waar mijn zoontje zit en zijn leidster was zelf dus ook in shock. Zij vond dit echt NIET kunnen en was verbaasd dat daar zo laks over gedaan werd. Heb gelijk het voorval gebruikt en gezegd dat ik het dus niet zou accepteren als hij meer dan 1 keer gebeten zou worden. Een keertje in een ogenblik kan gebeuren, ben er absoluut niet blij mee, maar oke, maar een tweede keer :naughty: Nou dat vind ik echt NOT DONE. En natuurlijk is het ook supervervelend voor de ouders van het bijtkindje, absoluut. Maar in dit geval zou ik super egoïstisch zijn :oops: en als eerst en enige aan mijn eigen kindje denken :oops:

:cry: Arme Sam… Vind ook dat je een klacht moet indienen Anna… Echt hoor… Dit kan gewoon niet langer… Ik vind ook dat ze er op hadden moeten toezien, dat dit niet nogmaals zou gebeuren…

Heel veel sterkte en een hele dikke kus en knuffel voor Sam :hug: :-*

Thnx meiden! :-*

Ik moet Sam er straks weer heen brengen (moet werken…) als ik andere oppas voor vandaag had gehad had ik daar voor gekozen, maar helaas…

Zal het gelijk maar op tafel gooien allemaal daar, en dat ik ook een gesprek wil met diegene die er over gaat.

Wel ga ik vandaag eisen, als dat andere kindje er ook is, dat ik dus echt niet wil, dat hij bij Sam in de buurt kan komen…

Het nadeel van dit KDV is, is dat er maar 2 groepen zijn, baby groep, en een groep waar ze heen gaan als ze kunnen lopen. En daar zitten Sam en dat kindje dus allebei in :?

Naja, dan doen ze desnoods hem of Sam maar voor halve dag in de babygroep… voor vandaag weet ik het anders niet.

Maandag maar ff verder kijken hoe dit het beste aan te pakken is…

Ow gut arme Sam…

Je kunt het kind wat bijt natuurlijk niet zomaar thuis laten.

Wat moeilijk dit zeg…

Je kind hoort veilig te zijn op een kdv. Dan moeten leidsters dat bijende kindje voorlopig maar extra in de gaten houden.

Als dit te lang gaat duren zou ik een ander KDV zoeken…

Jeetje arme Sam en arme jij :hug:

Niet normaal hoe vaak dit kan gebeuren. Mijn eerste reactie zou zijn om Sam niet meer heen te brengen maar dat is niet de oplossing. Jij moet werken en hebt opvang nodig. Een betrouwbare en die heb je in dit geval niet vind ik.

Het kan niet zo zijn dat Sam 6 keer wordt gebeten zonder dat iemand dat ziet (aankomen). Dan hebben ze óf teveel kinderen en te weinig leidsters óf ze letten niet goed genoeg op.

De leidsters van het KDV moeten dit kunnen voorkomen. Het is inderdaad heel lastig voor ze als ze maar met z’n tweetjes zijn maar ze MOETEN dit voorkomen. Ze hebben de taak als opvoeder deels overgenomen en ze zullen samen met de ouders ervoor moeten zorgen dat dit nooit weer gebeurd. Ik vind eigenlijk dat ze jou plechtig moeten beloven dat ze er alles aan zullen doen dat Sam nooit weer gebeten wordt!

En als dit betekent dat het kindje dat bijt even niet naar de opvang kan, dan is dat maar zo. Bijten is niet alleen pijnlijk en verdrietig maar kan ook heel gevaarlijk zijn. Laat staan dat een kindje blijvend letsel er aan over houdt.

Maar het kindje dat bijt thuis laten, vind ik pas aan de orde als ze er echt alles aan gedaan hebben om het bijten te voorkomen.