5 weken zwanger vandaag echo niks te zien wie ook? helpp

hallo.

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik gelukkig wel zwanger ben ,

ben nu 5 weken en 1 dag

mijn gyn vertelde dat het normaal was dat er nu nog niks te zien is , maar ik maak me zorgen , wel zei ze dat mijn bmslijmvlies heel dik was en dat een teken aangaf van mijn zwangerschap ,

ik moet over 2 weken terug en dan moet er een beebje zitten volgens haar , ik heb mijn eisprong wel heel laat gehad dus ben een week eerder als gedacht , volgens haar moet ik me geen zorgen maken maar ik ben echt onzeker ,



hoop dat iemand reageert please :cry:



ben wel supper blij maar durf niet al te blij te zijn , help me aub ,

had je uitwendige echo of inwendige echo.



Ik heb bij Daan :**: ook met 5 weken een uitwendige echo gehad ivm bloedverlies toen was er idd heel weinig te zien



Bij inwendige echo kun je wat meer zien

het was inwendig.

maar het kan ook zijn dat ik nog korter ben ,

ik weet het ook niet… :cry:

groetjes

hmm ik zou dan rustig afwachten :hug:



Ik was toen bijna 6 week

IEMAND??





jammer dat er niet zoveel geintersseerd zijn :silenced:



help me aub :-*

Volgens mij is er bij 5 weken inderdaad nog weinig te zien hoor! Het is haast jammer dat ze dan een echo doen, daar wordt je alleen maar onzeker van. Over 2 weken kun je al veel meer zien.

ok…

maar ik kan ook afwachten heb veel gedult.

wil alleen graag weten wie dit nog mee heeft gemaakt , ik ben zo bang dat het weer fout zit …

:oops:

dankje kay30 , maarja ik heb medishe redenen , maar eigenlijk ook stom , ik dacht langer te zijn , ben 1 week eerder ivm late eisprong.



xx

Bij mij ook helemaal niks te zien toen ik iets minder dan 6 weken was.



En 3 weken later een compleet babytje met alles erop en eraan op het beeldscherm.



5 weken is nog heeeeeel vroeg, maak je niet druk hoor. Het kan alle kanten op

Met 5 weken is er niet veel te zien inderdaad,

Bij mij was het met 4 weken een ringentje, en met 5 weken een zakje.

Zal je even een echo laten zien bij mij, bovenste is 4 onderste is 5 weken:



ik kan je de echo laten zien van mij



dit is mijn echo met 5 weken.









MEt 6 weken







Met 8 weken.







zie je hoe snel het gaat :slight_smile: Bij de een is het sneller te zien dan bij een ander :slight_smile:



Zet anders je echo ff hier op een foto :slight_smile:



Maar hoe dan ook het is afwachten tot over 2 weken bij de andere echo, maar als de gyn al positief is dan is het toch al heel wat :slight_smile:



sterkte, ik weet hoe moeilijk het wachten is, maar je zo rustig mogenlijk houden is het beste voor je baby :hug:

hallo meiden ,

ja het is inderdaad even afwachten , maar ik ga er maar vanuit dat alles goed is.

anders zou ze het niet zeggen , ze zag alleen dik bm slijmvlies , maar dat was een goed teken misschien heeft ze niet goed gekeken ofso kan ook nog eens , ik zal me eigen maar niet druk maken wat dat is nu ook niet goed voor mij ,

allemaal heel erg bedankt en ik laat zeker wat weten ,

groetjes xx :-*

Ik had een echo met 5,5 weken en toen waarschuwde de gyn mij vooraf dat het kon zijn dat ze nog niks kon zien.

Er was toen wel een vruchtzakje te zien, een soort ringetje, maar het kon dus ook niet te zien zijn geweest.



Ik weet hoe het is als je zo twijfelt, kan niks meer doen dan je sterkte wensen. Als de gyn positief is is dat meestal wel een goed teken, anders zouden ze het wel zeggen.



Succes!

Toen ik 5,5 week zwanger was kreeg ik ook een echo om termijn te bepalen. De echoscopiste smeert de gel uit over mijn buik, kijkt een tijdje naar d’r monitor en ineens zegt ze: “zo, dit wordt een miskraam. Niks te zien namelijk” :shock: Ik kon geen woord meer uitbrengen, dit had ik even niet verwacht. Vriend nog wat vragen gesteld maar echoscopiste was communicatief niet heel sterk :silenced: dus we kregen weinig antwoorden.

Ik moest na 2 weken terugkomen, dan zou ik weer een echo krijgen en gecurreteerd worden mocht de miskraam nog nie top gang zijn gekomen.

Ik 2 weken later terug en dit keer gelukkig een heel lieve echoscopiste. En ja hoor, zij zag een hartje! :dance:

Zij zei daarna ook dat 5/6 weken gewoon nog erg vroeg is om iets te zien en daarbij was mijn baarmoeder ook gekanteld dus, zoals ik het begreep, nog wat lastiger.

Ik duim voor je dat alles bij jou ook goed is, sterkte!

@itsme78 wrote:

Toen ik 5,5 week zwanger was kreeg ik ook een echo om termijn te bepalen. De echoscopiste smeert de gel uit over mijn buik, kijkt een tijdje naar d’r monitor en ineens zegt ze: “zo, dit wordt een miskraam. Niks te zien namelijk” :shock:




Jemig wat een kl**te opmerking!!! Heb je dit wel gemeld bij het ziekenhuis of waar je de echo hebt laten maken? Want dat is niet normaal hoor. :shock:



En wat betreft iets zien op de echo, ik was zo’n 4 a 5 weken zwanger en heb een inwendige echo gehad. Er was een miniscuul stipje te zien, het is dat de gyn het aanwees, maar anders…



Hou moed!

it’s me : oh wat erg meis , ik zou ook kapot zijn wat belachelijk dat ze zoiets zeggen enja 5 wk kan je echt nog niet van buiten zien wat erg meis gelukkig dat alles goed gekomen is!! :hug: gelukkig ik krijg weet hoop heb een afspraak voor de 17e feb :shock: nog zo lang nja ik probeer maar te genieten ,





wieniex : ik krijg hoop dankjewel voor je reactie.



allemaal bedankt , het is idd afwachten maar ik ga ervanuit dat alles goedgaat drukmaken heeft ook weinig zin , moet netzolang wachten ,

hoop dat jullie me nog willen steunen zodat ik even positieve dingen kan horen ,moeilijke tijd maar komt hopelijk allemaal goed , ze zag idd wel heel dik bmslijm en dat volgens haar geen rede om zorgen te maken maar omte weten dat alles goed komt! het is dus een teken enja de kwaaltjes nemen toe dus zolang die blijven hoef k me geen zorgen te maken , wat leuk die echo’s allemaal ,ik heb hem niet meegekregen , vergeten denk ik jammer x :-*

je zou eventueel eens kunnen googlen op de vorming van een baby…dan zal je zien dat bijvoorbeeld het hartje pas bij 6 weken gevormd wordt…zelfs dan nog is hij met 6 a 7 weken vaak niet eens te zien…vandaar dat ze normaal maar zelden een echo doen als je pas zooooo kort zwanger bent! Puur om stress en teleurstellingen te voorkomen…



Los van dat je medische aanleiding had vind ik persoonlijk dat een gyn met deze termijn nog terughoudend moet zijn met echo’s…maar goed…dat is mijn mening…

Wachten is zoooo moeilijk…ze maken het niet makkelijker door iemand nog meer onzekerheid mee te geven…

Sterkte met afwachten!!!

MissStiegl en Toetieee bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb er geen melding van gemaakt. Wilde eerst wel een klacht indienen maar ik heb toen besloten er geen energie meer in te steken. Ben naar een ander ziekenhuis gegaan en gaan genieten. Echoscopiste had trouwens ook nog gezegd op de vraag van vriend hoe ze zag dat het niet goed was dat mijn baarmoeder een rommeltje was. :evil:

Nah, nu hou ik op, anders pik ik het topic nog in.



17 febr dus afspraak? Ik ga heel hard voor je duimen hoor. En probeer inderdaad lekker te genieten maar dat is natuurlijk erg makkelijk gezegd. Maar hou je vast aan feit dat gynaecoloog het ook positief inzag door bmslijm. Dat zal hij toch ook niet zomaar zeggen? :hug:



Verder trouwens helemaal eens met het stukje van Mandy_d

hallo . bedankt voor jullie reactie ,

ach meis je pikt niks in , hier is iedereen voor te praten , maar goed wat wil je doen tegen een ziekenhuis , kom je toch niet ver , heb het al 2 x meegemaakt , ik vind het idd wel shit dat ze zo vroeg echo doen , maar aan de andere kant ook weer positief voor de mensen die bang zijn of weten dat er iets niet goed is , natuurlijk niet met 5 weken maarja ik was eigenlijk 6 weken maar heb mijn eisprong heel laat gehad dus kan ook nog korter zijn , bedankt allemaal voor jullie lieve reactie’s hopelijk komt alles goed ,

mandy , ik kan dat inderdaad doen ,eigg al gedaan , maar maak mezelf alleen gek ermee dus houd er mee op , haha :-*



groetjes en bedankt ik blijf hier wel nog even kletsen ,



xxxxx :hug:

Ik heb met 5,5 week een echo gehad en toen zagen ze een leeg vruchtzakje… Dus het was óf mis en het vruchtje moest nog afkomen óf de echo was te vroeg. We moesten afwachten en na twee weken terugkomen. Dat was net voor Kerst en jeetje, dat is géén fijne periode om zo in spanning te zitten! Maar we zijn die twee weken door gekomen en bij de volgende echo zagen we een prachtig kloppend hartje! Dus meis, het kan zeker!!!