gisteren was ik in het ziekenhuis voor mijn eerste echo.we waren helemaal voorbreid om een kloppend hartje te zien…niets was dus minder waar :? ik zou 7 weken zwanger moeten zijn…
de echograviste zette de echo op mijn buik en zag eigelijk bijna niets en deed vervolgens een inwendige echo.toen zagen we netjes het zakje waar een vruchtje in hoort te zitten,maar die zag ze dus niet! ze zag wel een dooierzakje .ze mete de maten van het zakje en de dooier en kwam op een zwangerschap van amper 5 weekjes in plaats van 7 .ik heb nog nooit zoiets meegemaakt,maar kon al wel gelijk nagaan dat dit niet goed moest zijn…nu moet ik aankomende woensdag terug komen voor een nieuwe echo ,volgens hun zou ik dan een kloppend hartje moeten kunnen zien.zo niet dan moest ik me er op voorbereiden dat het wel eens mis kan gaan…nu ben ik dus bang om even voorzichtig uit te drukken !!
wie heeft er wel eens zoiets meegemaakt en kan me hier meer over vertellen?
de arts vertelde dat er ook een kans in zit dat ik mischien mijn eisprong gewoon later heb gehad waardoor de zwangerschap echt op 5 weken zit…dus het kon twee kanten op gaan…het is dus een 50/50 kans …
ik heb tot nu toe 4 postieve verhalen gehoort van mensen die dit ook hebben meegemaakt en die vervolgens gewoon een gezond kindje hebben gekregen…
wie kan me hier meer over vertellen???
groetjes van een onzeker miepje…
heb het niet meegemaak, wil je veel sterkte wensen, wat angstig moet dit voor jullie zijn. wat duurt het nog lang tot woensdag…
Meid, ik weet het niet…
Maar ik wil je wel laten weten dat ik hier heel hard ga duimen dat je idd een late eisprong hebt gehad en dat alles goed zal gaan…
:hug:
Hele dikke knuffel en veel liefs, :-*
Noortje
ik heb dit ook niet meegemaakt, maar wil je wel veel sterkte wensen.
ik voor jullie dat alles goed mag zijn.
:hug:
Hoi Diana,
Ik heb het een maand geleden meegemaakt. Bij mij was het zelfde te zien als bij jou al was mij verteld de kans op een miskraam groter zou zijn dan dat het goed zou zitten.
Ik heb op woensag een echo gehad. Op vrijdag kreeg ik krampen en ging het over in bloedverlies. Zaterdag verloor ik de vruchtjes (het waren er 2).
Nu heb ik ook op het forum hierover iets gevraagd en kreeg ik van een mede augustus zwangere een heel positief verhaal. Dus het kan echt alle kanten op.
Ik denk aan je en hoop dat alles goed zit :-*
Liefs,
Overigens was ik 7 weken zwanger toen ik de vruchtjes verloor.
:-*
Ik ben de andere augustusmama met een positief verhaal.
Zelfde verhaal als bij jou, volgens laatste maandstonden zou ik rond de 8 weken zijn, ging naar de gynaecoloog, geen hartslag, enkel vruchtzakje met vruchtje erin.
Volgens de meting was ik toen net 6 weken.
Dus of miskraam, of minbder ver dan gedacht.
Een week later moest ik weer op controle…een hartje en vruchtje wasgegroeid!!
Ik was meteen na het stoppen met de pil zwanger dus nog geen regelmatige cyclus en eisprong later dan gedacht…
Ik duim echt voor je dat het bij jou ook zo is, maar hou wel in je achterhoofd dat het mis kan zijn, dat de eventuele klap niet te hard en onverwacht aankomt.
Laat je wat weten hier??
Ik heb iets soortgelijkigs meegemaakt.
Door mijn bbz maart vorig jaar, moest ik, gelijk als ik zwanger was een afspraak maken bij de gyn.
Dus test gedaan en afspraak gemaakt. Toen ik kwam dacht ik 6,5 weken te zijn (volgens mijn cyclus die redelijk regelmatig was).
Op de echo was nog geen hartactiviteit te zien. Gyn zei: kom volgende week maar terug, ik denk dat je nu op 5,5 week zit. Weer teruggegaan en toen was er duidelijk wel hartactiviteit te zien (was dus de echte 6,5 week).
Ik duim voor je mee! :hug:
Groetjes,
Willy
Ow meis wat is dat toch eng om zoiets te horen te krijgen.
Heb er dus zelf geen ervaring mee omdat wij altijd zo exact weten hoe lang we zwanger zijn, maar ik zal hier ontzettend voor jullie duimen dat het toch goed blijft gaan! :-*
hey meis,
wat naar dat je dit onzekere iets te horen krijgt. Dit is allemaal eng en ik kan je helaas niet helpen kón het maar.
Ik kan alleen voor je hopen en bidden. Dat ook jullie ene positief einde hebben.
Voor dat alles goed gaat komen met deze ienieminie uk!!!
:-* Bianca
Sterkte meid. :hug:
Oh jeetje he wat een onzekerheid… Hou je maar vast aan de positieve verhalen en dan wachten tot woensdag… wat een lange tijd dan…
Sterkte en ik hoop zo voor jullie dat het allemaal goed zit!!
Ik heb dit zelf nooit meegemaakt maar wel vaker gehoord. Het kan zo zijn dat je gewoon een late eisprong ehb gehad dan ben ej dus minder ver dan dat je had verwacht. Ik wens je in ieder geval veel sterkte in deze onzekere dagen!
groetjes Melissa
dank je meiden voor alle lieve berichten…het doet me veel.
gisteren had ik even helemaal geen moed meer.maar nu na het lezen van alle positieve verhalen krijg ik toch weer wat moed…
groetjes diaan
Ik heb het ook bij Mateo gehad. Kreeg een bloeding met 5 weken en heb toen een inwendige echo gekregen. Daar was alleen het zakje te zien…
Na 2 weken gelukkig ook een erwtje…
Gaan heel hard voor je duimen lieve meid! Wel weer rot hoor die onzekerheid. Waarom niet gewoon een mooie echo met een prachtig klein kloppend hartje…
Maar zoals je leest er zijn gelukkig veel positieve verhalen :thumbup: :thumbup:
en daar ben ik ook ontzettend blij mee :thumbup:
Oh meissie toch dat is even schrikken !!! Maar hier nog een positief verhaal… Mijn vriendin had precies het zelfde… Bleek later ookg ewoon een laten eisprong te hebben gehad. !!!
Meis komt goed ! Let maar op !!! Ik voel het !
Hey meid…
Ik heb dit zelf ook mee gemaakt. Helaas is het bij mij beide keren niet goed gegaan. Maar dat wil niet zegen dat her ook zo bij jou is.
Ik heb een probleem met mijn hormonen en bij mij is het niet goed gegaan omdat mijn lichaam niet genoed progesteroon aanmaakt… ik moet dat dus extra slikken…dat wisten we toen niet …
Ik heb het vaker gehoord en ook toen ik bij de gyno was hetzelvde verhaal gehoord. veel vrouwen hebben gewoon een laate eiersprong en soms is het ook zo dat het langer duurt voor het vrughtje in de baarmoeder zit.
veel geluk!! Ik voor je!!
Hier nog een positief verhaal, Diana !!!
Toen ik Maaike verwachtte, ze is intussen 14 jaar, had ik bij 5 1/2 weken bloedverlies.
Er werd een echo gemaakt: wel vruchtzakje, geen hartje te zien…
De gyne bereidde me voor op een miskraam. Hij sprak zelfs al van curretage !!! :shock:
Ik wou absoluut nog een echo een week later ! Stel je voor dat het toch oké was en dan curretage…
Die echo kwam er MET EEN KLOPPEND HARTJE !!!
Dus mijn duimen draaien héél erg hard voor je !!!
Blijf er in geloven meis…
dikke knuffel
liefs
Gerda