5 dec creche eerder dicht

Mag ik dit vreemd vinden?



De creche waar Ivan en Lynn heen gaan is maandag 5 december al om 15.00 dicht , ik vind dit wel heel erg vroeg

Gelukkig heeft Erwin nachtdienst en kan de kinderen wel ophalen en hoef ik niet eerder van mijn werk weg.

Ik snap best dat ze iets eerder dicht gaan maar 3 uur eerder :think:

Ik kan me dat wel voorstellen het personeel wil ook graag sinterklaas vieren en waarschijnlijk zullen de meeste ouders of die dag eerder vrij zijn of vrij zijn die dag. Zou dit niet zo’n probleem vinden, scholen zijn misschien ook wel eerder vrij. Mijn oudste is s middags vrij, dan zit je als je dan als ouder moet werken met hetzelfde ‘‘probleem’’. Ik kan me hierom niet zo druk maken geloof ik en snap de drukte erom al helemaal niet omdat je al zeg dat je man er dus wel is.

Maar om op je vraag terug te komen, van mij mag je het vreemd vinden hoor :smiley:

hier zijn de scholen echt niet eerder vrij,



en ik werk op kdv/bso en wij zijn echt niet eerder dicht dan 18.30 , de meeste gezinnen vieren 5 dec toch in het weekend ervoor



Maar komop 15.00 dicht? 16.30/17.00 had ik nog redelijk gevonden.



Zeemeermin ja we mogen gewoon de volle mep betalen.

goh vind het ook nogal ehm bizar…



Wat al gezegd… wij vieren idd het weekend ervoor… er komt een mooie brief van de sint in de schoen ergens in de komende weken dat sinterklaas het wel zo leuk vindt als ze direct kunnen spelen en niet de volgende ochtend naar school hoeven en dan veels te moe zijn etc en dat hij dus de pakjes op zaterdag brengt.



En idd … een uurtje alla… maar gewoon 3 uur eerder dicht?!

Ik vind overigens wel dat dan de kosten niet in rekening gebracht mogen worden. Wij zelf vieren sinterklaas de zondag, maar goed ik weet niet hoe dat bij de meeste gezinnen zit en al helemaal niet de gezinnen op dat kinderdagveblijf…misschien zijn wij wel een uitzondering met de zondag.

waarschijnlijk zullen de meeste ouders of die dag eerder vrij zijn of vrij zijn die dag. Zou dit niet zo'n probleem vinden, scholen zijn misschien ook wel eerder vrij.

haha wederom een bewijs dat jij in een totaal andere wereld leeft :mrgreen:
op 5 december de meeste ouders eerder vrij of zelfs helemaal vrij???? En scholen die eerder dicht gaan?
Hier niks van dit alles. Ja, allicht dat mensen een half uurtje eerder weg gaan als ze het die avond zelf vieren, maar verder is 5 december een heel normale dag.

En lastig voor mensen die geen achterwacht hebben zoals de TS als creches op zulke dagen sluiten. Het zijn zeker als je kind naar school gaat in het jaar toch behoorlijk wat dagen waar je toch maar iets anders voor moet zien te vinden dan de reguliere opvang/school.

Bij ons is elk jaar het kdv op 24 december en 31 december eerder dicht, meestal vragen ze om voor 17.00 de kids op te halen. Op zich vind ik dat voor die dagen wel normaal. De winkels sluiten immers ook eerder op dit soort dagen.



Op zich kan ik mij indenken dat 5 december ook wel zo’n dag is. De meesten vieren het dan met de kinderen misschien wel in het weekend, maar volwassenen onder elkaar misschien niet en gewoon op die dag 's avonds? Ik moet wel zeggen dat ik 15.00 wel erg vroeg vind en lijkt me moeilijk te regelen voor ouders.

@fiep klophout wrote:

waarschijnlijk zullen de meeste ouders of die dag eerder vrij zijn of vrij zijn die dag. Zou dit niet zo’n probleem vinden, scholen zijn misschien ook wel eerder vrij.


haha wederom een bewijs dat jij in een totaal andere wereld leeft :mrgreen:

op 5 december de meeste ouders eerder vrij of zelfs helemaal vrij??? En scholen die eerder dicht gaan?

Hier niks van dit alles. Ja, allicht dat mensen een half uurtje eerder weg gaan als ze het die avond zelf vieren, maar verder is 5 december een heel normale dag.



En lastig voor mensen die geen achterwacht hebben zoals de TS als creches op zulke dagen sluiten. Het zijn zeker als je kind naar school gaat in het jaar toch behoorlijk wat dagen waar je toch maar iets anders voor moet zien te vinden dan de reguliere opvang/school.
Wij nemen ook niet vrij van ons werk (werk s middags zelf niet maar mijn man is gewoon naar zijn werk) maar misschien wel de mensen die het die maandag wel vieren. Wij niet, maar die zullen er zijn.

Mijn oudste dochter heeft s morgens sinterklaasfeest op school en is de middag vrij, dus ja die scholen zijn er wel…in een andere wereld dan volgens jou…

Vroeger (kuch)… ben oud haha



Gingen de scholen wel eerder dicht, en ook de gewone kleine supermarktjes, dat was ook op kerstavond, en nieuwjaarsavond…



ook 6 dec. indien het niet in het weekeind begon, ging de school een uurtje later open…



Maar goed je mag je je idd er wel druk over maken,

snap dat als ouders beide werken dit een probleem kan opleveren…

@Gab wrote:

Vroeger (kuch)… ben oud haha



Gingen de scholen wel eerder dicht, en ook de gewone kleine supermarktjes, dat was ook op kerstavond, en nieuwjaarsavond…



ook 6 dec. indien het niet in het weekeind begon, ging de school een uurtje later open…



Maar goed je mag je je idd er wel druk over maken,

snap dat als ouders beide werken dit een probleem kan opleveren…




En problemen zijn er om opgelost te worden, dus ja zie ik geen probleem want meestal weet je dit soort dingen toch wel een tijd van te voren.

Bij ons was het namelijk al vanaf het begin van het schooljaar bekend dat ze op ma 5 dec s middags vrij zijn bij mijn oudste op school, dus hadden ouders volgens mij nog heel veel tijd om hiervoor iets te regelen.

Dat is juist het probleem,



scholen zijn niet meer zo snel met doorgeven van studiedagen…



Hier kreeg ik gisteren een brief dat ze 17 november vrij hebben…

Ik zat echt zo :shock:

daar zijn ze wel erg snel mee
:liar:

Dat vind ik ook wel erg laat, gelukkig heb ik dat

op de school van mijn dochter (nog) niet meegemaakt. De vrije dagen zijn mooi al tijden van te voren bekend zodat ik op mijn werkochtenden wat kan regelen.

Ik heb gewoon mijn 5 gastkinders. Ik ga er vanuit dat ze de gewone tijd opgehaald worden, bijna iedereen viert het toch al zaterdag of zondag neem ik aan? Wij zelf ook. Beetje gek dat een kdv om 15:00 uur zijn deuren al wil sluiten. Zeg dan 16:30 ofzo, dan heb je ook nog de namiddag en hele avond als je op de dag zelf Sinterklaas viert…

hier wordt ook in de ochtend op school gevierd, maar kids moeten 's middags gewoon naar school.

Nou ja gewoon… die stuiteren dan rustig een middagje verder bij juf :angel: .



Dat is voor ons dus een extra reden om het niet die maandag te vieren thuis.

Elise is hier om 13.00 vrij en volgende dag 09.30 op school ipv 08.30 maar goed… daar ging het niet om,



ging om KDV om 15.00 dicht, dat vind ik wel vreemd zeker als je er wel voor moet betalen! 24-12 gaan ze hier ( als het door de weeks is ) om 16:30 dicht ipv 18.15 en als 31-12 door de weeks is ook, maar dat is het enige!

@Fleur wrote:

Ik heb gewoon mijn 5 gastkinders. Ik ga er vanuit dat ze de gewone tijd opgehaald worden, bijna iedereen viert het toch al zaterdag of zondag neem ik aan? Wij zelf ook. Beetje gek dat een kdv om 15:00 uur zijn deuren al wil sluiten. Zeg dan 16:30 ofzo, dan heb je ook nog de namiddag en hele avond als je op de dag zelf Sinterklaas viert…




Even heel off topic hoor maar jij hebt zelf 2 kindjes dan mag je toch maar 4 oppaskids?

Inderdaad raar hoor! Welke organisatie is dat? Marie gaat naar de SKSG maar heb van haar kindercentrum nog niets gehoord hierover…



Bij mijn werk (woningcorporatie) stond op intranet dat we op 5 december om 15.30 uur dicht gaan. Vind ik wel relaxed! :smiley:

@purpled82 wrote:

@Fleur wrote:
Ik heb gewoon mijn 5 gastkinders. Ik ga er vanuit dat ze de gewone tijd opgehaald worden, bijna iedereen viert het toch al zaterdag of zondag neem ik aan? Wij zelf ook. Beetje gek dat een kdv om 15:00 uur zijn deuren al wil sluiten. Zeg dan 16:30 ofzo, dan heb je ook nog de namiddag en hele avond als je op de dag zelf Sinterklaas viert…




Even heel off topic hoor maar jij hebt zelf 2 kindjes dan mag je toch maar 4 oppaskids?




Dat heb je helemaal bij het rechte eind, maar om 15:20, als mijn kinderen uit school komen zijn er altijd al 1 of 2 naar huis. Tussen de middag komt alleen Indy naar huis, zij is dan het zesde kind, maar omdat zij boven de 4 is mag dat gewoon. Kes blijft op mijn werkdagen (ma, di, do) altijd over. Volgend jaar december, als Indy 10 wordt mag hij ook tussen de middag thuis een boterhammetje komen eten. Ik doe het allemaal gewoon netjes volgens de regels hoor :wink:

ik vind het raar… en al helemaal voor een kdv… waarom zouden die om 15.00 uur al moeten sluiten?? mensen maken daar toch gebruik van omdat ze werken? moet iedereen dan maar vrij gaan nemen :think:

het kdv mag volgens mij buiten de reguliere nationale feestdagen waar alles dicht is, twee dagen hebben dat ze sluiten na eigen keus.