5 dec creche eerder dicht

Even terug komende op iemand die het maar vreemd vond dat scholen vrij waren of eerder dicht…lees nu toch elders op KOK dat er meer scholen zijn waarbij dit zo is of zelfs dinsdag 6 dec (wat echt een normale dag is, 5 dec is dat natuurlijk niet…) vrij zijn.

Wou dat toch nog even kwijt, begon al te twijfelen en te denken dat wij en de school waar mijn dochter op zit echt van een andere wereld zijn… :lol:

onze stichting en dus ook mijn locatie en het kdv waar lynn heen gaat

sluiten niet eerder! wij gewoon om 18.15 en bij lynn 18.00 op 5 dec

vind 15u ook wel erg vroeg ook genoeg mensen met baby’s die niets vieren toch?

Ik vind inderdaad 1500 uur wel vrij vroeg. Hier heeeeel netjes, keurig het verzoek om je kind redelijk op tijd op te halen. :thumbup:

Ik vind 15 uur ook aan de vroege kant hoor…maar ja kreeg net vandaag ook een papier mee van Y.eline haar school dat ze maandag 5 december de hele middag vrij zijn. Scheelt dat ik thuis ben maar anders moet je toch wat regelen met werk of oppas…

Wij sluiten om 16 uur…

Maar die uren worden niet in rekening gebracht.

Hmm mischien toch maar een mail sturen of de uren ook in rekening worden gebracht alleen hoe doe je dat een beetje netjes hihihi

op jet kdv waar ik werk wordt er niet eerder gesloten, of toch eigenlijk wel doordat op die dag meestal alle kids al opgehaald zijn voor vijf uur. maar dat doen de ouders dus vanuit zichzelf en niet omdat wij eerder sluiten 8)

ben gastouder en werk gewoon tot 18 uur zoals altijd,heb ook nog geen ouders gehoord dat kids eerder opgehaald worden.

hier ook een gastouder

en ik denk ook uit een andere wereld :mrgreen:

hier moeten ze wel gewoon de 5de naar school maar de 6de zijn ze vrij

ik zou in principe als gastouder gewoon de 5de de hele dag werken maar de meeste ouders komen ze halen als de school uit is ipv de normale tijd 18.00uur



en op 6 december werk ik als gastouder niet

er komen geen kinderen de ouders hebben de 6de vrijgenomen of dagen geruild zodat hun kinderen die dag lekker met het nieuwe speelgoed kunnen spelen



dus ik vind het eigenlijk net als janet ook niet zo raar



zou het wel vreemd vinden als ze de uren gewoon meetellen.



hier betalen de ouders dus ook niets alleen als ze dagen geruild hebben

Hier sluit het KDV/BSO normaliter om 18.00 maar op 5 December om 17.00 uur.

Dit is al zo sinds we gebruik maken van KDV, en dat is bijna 6 jaar.

Aan het begin van elk jaar krijgen we een brief met sluitingsdagen en dagen waarop eerder gesloten word.

Zo zijn ze tussen kerst en oud en nieuw gesloten (en dat is het enige waar ik wel een probleem mee heb, zijn overigens ruildagen, dus die dagen mag je een andere keer besteden), en ik geloof dat ze op kerstavond ook om 17.00 sluiten.

Verder met kerst, pasen, goede vrijdag, etc, gesloten.





Ik vind 17.00 een normale tijd, 15.00 is wel erg vroeg.



Ik werk normaal op maandag ook tot 18.00 (mijn man haalt ze altijd op), maar dit jaar heb ik ook verlof opgenomen en werk tot 16.00.

We vieren het zondag, maar maandag nog voor opa’s/oma’s.

Ik ben dan pas om 18.30 thuis, dan nog eten, dus vond dat niet gezellig, vandaar tot 16.00.







Maar 15.00 begrijp ik ook niet.

De BSO kinderen zijn ook om 15.30 uit, dus die kunnen toch nog 1,5 naar de BSO, anders zou je ze gewoon zelf uit school moeten halen.

Veel ouders kunnen zo wel in de problemen komen dus handig is het zeker niet.

Hier om 15.30u dicht geloof ik. hub kon wat eerder vrij regelen op zijn werk.

tja, ik vind het wel logisch dat het personeel ook een leuke Sint avond thuis wil kunnen hebben, met eten en daarna pakjes met hun eigen kinderen of wat dan ook.

ons kdv is bijna altijd open, alleen dicht op erkende feestdagen en 1 studiedag per jaar. die ene Sint middag vind ik dan geen punt om op te vangen. onze peuter gaat na de kerstvakantie naar school. dan wordt het veeeel erger met vrije dagen en uren tussendoor :mrgreen:

Ik vind 15:00 uur voor een kdv echt heel vroeg om dicht te gaan.



Wij zijn, bso en kdv, gewoon tot normale tijd open (18:15)



Wel gaat er een school om 12 uur al dicht op maandag en ze beginnen de dinsdag om half 10 ipv half 9.

Vind het maar raar want de school ging er al standaard van uit dat wij dan wel open gingen om 12 uur ipv 3 uur.

ik werk op een kdv



wij zijn gewoon van 7.30 tot 18.00 geopend. en zolang moet ik ook werken.

wij doen 5 dec thuis niets aan sint. bij ons begint dan het ‘normale’ leventje weer. eindelijk!



de kinderen zijn smiddags wel vrij van school (waarom snap ik niet) iedereen viert het in het weekend, ze hadden beter sochtends vrij kunnen zijn. ivm laat in bed komen.

maar ja dat vind ik.

Hier hing het twee weken geleden ook… half 5 dicht… Gelukkig heb ik verlof, maar ik vind het erg laat gecommuniceerd…

@knollie1 wrote:

ik werk op een kdv



wij zijn gewoon van 7.30 tot 18.00 geopend. en zolang moet ik ook werken.

wij doen 5 dec thuis niets aan sint. bij ons begint dan het ‘normale’ leventje weer. eindelijk!



de kinderen zijn smiddags wel vrij van school (waarom snap ik niet) iedereen viert het in het weekend, ze hadden beter sochtends vrij kunnen zijn. ivm laat in bed komen.

maar ja dat vind ik.




uhhh iedereen viert het in het weekend?? nou hier niet hoor. hier viert bijna iedereen gewoon maandag 5 december sinterklaas

Bij ons is het kdv gewoon tot 18.30 open en in de nieuwsbrief van school stond ook dat sinterklaas vrijdag kwam en dat er maandag volgens het gewone lesrooster werd lesgegeven.

Ik vind 3 uur niet alleen erg vroeg, maar ook erg onhandig vanwege slaapjes en oudere broertjes of zusjes die al naar school gaan. Op het kdv van mijn zoon slapen en rusten ze tot nl. 3 uur, als je dan om 3 uur dicht wil, moet je dan al om half 3 beginnen met ze wakker te maken e.d, En wat als een ouder broertje of zusje al naar school gaat en die school pas om 3 uur uitgaat? Moet je daar ook opvang voor regelen.

Ik snap best dat ze eerder naar huis Op het kdv van mijn zoon gaan ze op kerstavond en oudejaarsdag om 4 uur dicht, de kinderen kunnen dan nog hun slaapje doen en zoals gebruikelijk om 3 uur opstaan en gaan om half 4 net als altijd wat drinken en eten terwijl ze worden opgehaald.

ons kdv is om 16:00 uur dicht ipv om 18:00 uur. ik zag het ook verleden week ineens op de deur hangen. gelukkig is het niet op een dag dat J. naar het KDV gaat, want anders had ik ook een probleempje gehad!

vind het wel grappig om te lezen… “iedereen viert het in het weekend”



nou hier niet hoor… 5-12 wordt hier pas sinterklaas gevierd…



ma is het dat sint op school komt, smiddags ook gewoon naar school en 6-12 vrij…



deze datum is vroeg genoeg bekend… dat sommige ouders dat niet weten ligt een beetje aan jezelf… je moet natuurlijk wel brieven lezen… :wink:

(hier was het begin nov dat ouders erover klaagde dat ze niet wisten dat de kinderen vrij hadden… tja was ook nog maar 4x aangegeven… :roll: )



15.00 voor een kdv vind ik ook wel vroeg… IK zou er geen moeite mee hebben, maar ben gewoon thuis.

kan me voorstellen dat andere ouders toch even in de problemen komen…

zo wat ik hier om me heen hoor, viert men het hier in het weekend

echt ik heb nog niemand vernomen in mijn omgeving die het maandag viert.



wij dus ook niet.



maar zo is het overal anders :wink:



en tuurlijk officieel is 5 dec. het feest.

maar ja hier dinsdag gewoon naar school en ik zou dan vrij moeten nemen van mijn werk om het overdag te kunnen vieren, want ik vind het savonds anders echt te laat worden voor als ze de volgende dag weer naar school moeten.



ik kan op deze dag ook moeilijk vrij krijgen aangezien ik op een BSO werk en de kinderen 5 dec smiddags vrij zijn en er dus meer kinderen bij de BSO zijn

Hier zijn de kinderen ook maandagmiddag vrij ( Jesse , groep 1 sowiezo al) en dinsdag gewoon weer 8.30. Ook mijn man is niet eerder vrij en mijn ouders ook niet dus vieren wij het vandaag met schoonouders en morgen bij mijn ouders