nou gister was het zo ver, 40 weken!!!
ik moest afgelopen dinsdag naar de VK, alles was goed.
volgende week woensdag moet ik weer heen (zolang ze nog niet geboren is natuurlijk)
mocht ze er dan nog niet zijn, dan wil ze al wel een afspraak maken met het ziekenhuis, voor een echo enz heeft iemand hier ervaring mee?
vind het allemaal zo spannend, heb geen enkel gevoel dat ze elk moment kan komen, nouja af en toe wat last van mijn onderbuik (krampen).
maar ze beweegt nog zoveel, en je kunt echt merken dat de ruimte zo beperkt is, dat het echt zeer doet met bewegen, gewoon lopen wil haast niet als zij beweegt ik loop dan helemaa krom .
gisteravond lag ik op mijn hurken, omdat ze zo aant bewegen was, en ik niet meer wist waar ik het zoeken moest.
volgens de VK mag je doorlopen tot 42 weken? ze zullen dan wel verder kijken, maar ze kan dan inmiddels wel geboren zijn
Hoi Kaka,
Ja ik heb er ervaring mee. Zwaar nu he? EN dat wachten…bah…
Wil je niet gezellig meebabbelen met de oktobermama’s??
Daar zitten er meer zoals jij en het wachten kunenn we lekker delen.
Mijn zoon is met 42 weken geboren. Ik was toen al 3 keer gestript en ze hadden de vliezen gebroken. Maar toen nog wilde hij er niet uit. Er gebeurde helemaal niks. Uiteindelijk heeft ie de dag nadat de vliezen gebroken waren in het vruchtwater gepoept en ben ik ingeleid.
Jouw vk heeft het niet over strippen gehad? En ik moest idd ook naar het zh voor om de dag een ctg.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met je. Zoals je kunt zien duurt het bij mij (hopelijk) ook niet lang meer.
Ik was gister ook uitgerekend, en ben van de week al 2 keer gestript, wat niet echt optimaal lukte. Ik loop onderhand met 2 cm ontsluiting, maar verder gebeurd er niets, helaas…
De laatste loodjes duren altijd het langst, he…
waggelt ook nog maar even verder
Hier laten ze je doorlopen tm week 43 …ligt er maar net aan hoe goed jij en je bebe het hebben :mrgreen:
Ik weet maar al te goed hoe jij je voelt hoor…ik ben bevallen met precies 42 weken…Kortom pin je er niet teveel op vast dat het vandaag of morgen wellicht gaat beginnen…ik hoop het natuurlijk wel voor je
Check mijn banner :? ik moet morgen weer voor een ctg en maandag weer naar de gyn.
Als ik maandag (42 weken) nog niet bevallen ben gaan we afspraken maken voor inleiden.
Lopen gaat bijna niet meer en ik verlies ook urine (vooral als ik slaap)
mijn bekken zijn echt helemaal week.
Meid, pin je niet op die 40 weken, maar ik hoop dat ook jij snel mag bevallen
Ja hou maar rekening met t ergste, dan valt t altijd nog mee
een tip; ga er niet op zitten wachten…dan duurt t lang…pffff
@famke67 wrote:
Ik was gister ook uitgerekend, en ben van de week al 2 keer gestript, wat niet echt optimaal lukte. Ik loop onderhand met 2 cm ontsluiting, maar verder gebeurd er niets, helaas…
dus jij was gisteren ook uitgerekend? maar waarom hebben ze je al 2 gestript dan?
wat doen ze precies??
groetjes
karin
Hier ook ervaring.
Ik werd tegen de 42 weken doorgestuurd voor CTG en echo. Ze kijken of beeb het goed doet, of er bijv nog genoeg vruchtwater is. Ze keken bij mij ook hoe de baarmoedermond was, of ik het al kon verwachten.
Helaas… alles zat potdicht. Ik ben uiteindelijk bevallen met 42w4d. Hier laten ze je ook doorlopen tot (bijna) 43 weken. Inleiden als je lichaam er niet klaar voor is, duurt nl erg lang.
Met 42 weken moet ik wel elke dag naar het zkh voor ctg en echo. Ook in het weekend en als er veranderingen waren moest ik bellen. Zo was ik de avond voor de bevalling ook nog in het zh voor echo en ctg (2e keer die dag dus). Ik mocht altijd bellen en ik had die avond ook in het zkh mogen blijven.
Het was niet leuk, maar ik heb me er toen maar bij neergelegd. Zoveel mogelijk afleiding zoeken en er niet teveel op focussen. Internetten, lezen, bellen etc.
Zelf kon ik al 6 weken niet meer zelfstandig naar buiten (ernstige BI) en sliep slecht.
Eén ding moet je onthouden; zoo cliché maar waar, die laatste weekjes ben je zo vergeten na de bevalling. Of in iedergeval is het allemaal niet meer zo belangrijk :inlove:
Sterkte in ieder geval aan allen die (lang) wachten…
Hier een dame die bij voorkeur aan olifantendracht doet :mrgreen:
Bij beide meiden ben ik na de uitgerekende datum bevallen, bij Bo met 42w+1 en bij Nikkie 41w+2.
Dus ik weet wat het is. Bij Bo voelde ik me lichamelijk super en deed ik dus nog van alles om afleiding te zoeken. Boodschapje hier, visite daar. Als je dat lukt, lekker gaan doen. Probeer zo weinig mogelijk te gaan zitten wachten, dan duurt het echt een eeuwigheid. Enne…als je dadelijk weer gaat werken: als je baby later komt, heb je recht op langer zs-verlof!!
Strippen kan alleen als je al iets ontsluiting hebt. Ze proberen dan de vliezen al iets van de baarmoedermond los te krijgen. Bij Nikkie is dit bij mij ook gebeurt. 't Voelt even een beetje vervelend. Ik ben 's ochtends gestript en ze is die nacht geboren. Maar er zijn er ook bij wie het strippen niks doet.
Hier laten ze je niet verder dan 42w lopen. Het is heel verschillend per vk-praktijk en zh. @Kroes wrote:
Inleiden als je lichaam er niet klaar voor is, duurt nl erg lang.
Dat viel bij mij dus mee. Bij Bo zat ook alles nog potdicht, maar toch was het inleiden met 5 uurtjes gepiept. Alleen hormoontabletten en daar ging ik in volle vaart de weeen in.
Succes met het wachten en geniet dadelijk van je prachtige beeb!
Hallo,
onze briek was ook meer dan een week te laat…
Verschrikkelijk vervelend vond ik dat en idd ga er niet op zitten wachten het helpt toch niet. Zoek wat afleiding (uitstapjes, boek, film), zet je gsm af (om al die berichtjes te kunnen negeren van: en nog niets? en wie weet is je kindje er sneller dan je denkt… Bij mij was er 's morgens niets te zien op de monitor (zelfs niet de minste weeënactiviteit) en 's avonds om 22.00u breekt mijn water, wij naar het ziekenhuis. Nog steeds zo goed als niets te zien op de monitor, pas om 23.30 zijn mijn weeën begonnen en om 3.00 was onze Briek er…
Ik :thumbup: voor je dat je kindje er snel mag zijn!
Kroes schreef:
Dat viel bij mij dus mee. Bij Bo zat ook alles nog potdicht, maar toch was het inleiden met 5 uurtjes gepiept. Alleen hormoontabletten en daar ging ik in volle vaart de weeen in.
Bij mij had het noooooit gewerkt, weet ik achteraf :mrgreen:
Na zo'n 26 uur weeën (ok, eerste uren niet echt heel heftig), vliezen breken, weeënopwekkers etc, had ik nog maar 3 cm. Het schoot voor geen (centi)meter op.
Het zal idd wel per persoon verschillen...
@Kroes wrote:
Kroes schreef:
Bij mij had het noooooit gewerkt, weet ik achteraf :mrgreen:
Na zo’n 26 uur weeën (ok, eerste uren niet echt heel heftig), vliezen breken, weeënopwekkers etc, had ik nog maar 3 cm. Het schoot voor geen (centi)meter op.
Het zal idd wel per persoon verschillen…
Inleiden als je lichaam er niet klaar voor is duurt heel lang!!!weet ik uit ervaring. Ik had wel 1 cm ontsluiting maar was niet helemaal verweekt. Ik ben 4 dagen ingeleid (om de 3 uur pillen) en ben pas de 4e dag in de avond bevallen
@kaka23 wrote:
@famke67 wrote:Ik was gister ook uitgerekend, en ben van de week al 2 keer gestript, wat niet echt optimaal lukte. Ik loop onderhand met 2 cm ontsluiting, maar verder gebeurd er niets, helaas…
dus jij was gisteren ook uitgerekend? maar waarom hebben ze je al 2 gestript dan?
wat doen ze precies??
groetjes
karin
Ja, we waren dus op dezelfde dag uitgerekend !

Ze hebben mij al 2 keer gestript omdat ik ontzettend last heb van mijn bekken, en daarom weinig tot niets slaap. Maarja, de bmm zat beide keren eigenlijk nog te hoog om er goed bij te kunnen. Bij mijn vorige zwsch hebben ze een dag voor de uitgerekende datum gestript, en diezelfde nacht is de beeb nog geboren. Het kan dus heel verschillend zijn hoe je er op reageert, of in wat voor mate ze het goed kunnen doen…
Maandag gaan ze het weer proberen, eens kijken of ik dan reageer. Hebben ze het bij jou nog niet geprobeerd? Misschien kun je het eens voorleggen??? Ik wens je heel veel sterkte nog, en hoop dat je de dagen wat doorkomt.

Diverse dames hebben al uitgelegd wat strippen is, zie ik. :thumbup:
vind het echt heel fijn dat jullie dit net mij delen, best wel gek eigenlijk.
ik had mij helemaal niet vast gepint op 18 okt "de uitgerekende datum"maar nu die voor bij is, heb je toch elke dag zoiets van "mmm straks moet ik dit of straks moet ik dat " tis allemaal nieuw omdat het mijn eerste is, maar dat zullen zo veel vrouwen hebben
ik ga idd nog gewoon weg, af en toe een boodschapje, of even op vistite.
kan absoluut niet thuis zitten!!
ben dus ook iedere keer aant schoonmaken hahhaha
Herkenbaar hoor!
Ik was 30 december uitgerekend. Dus toen ze met kerst nog niet geboren was zeiden we: ‘onze laatste kerst samen’.
Het weekend erna was het: ‘dit zal dan vast wel ons laatste weekend zijn.’ ‘En met oud en nieuw zullen we toch zeker wel ons kind hebben?’
En zo schoof het telkens op. Toen ik 42 weken zwanger was, wisten we in ieder geval met zekerheid dat ik die week toch écht zo gaan bevallen :lol:
hey hallo,
Mijn zoontje alex is geboren met 41 weken. Ik had vanaf 39 weken al zoiets van: en nu kan het elk moment gebeuren.
Ach, je bent er zo mee bezig en wilt het zo graag. en dan opeens is het zover en kom je in een stroomversnelling terecht. tenmiste, ik vond het zo snel gaan. Opeens is je kind 8 maanden en denk je, o ja zo was het toen ik zwanger was…
Succes nog met wachten en hopelijk laat je kindje niet al te lang op zich wachten…
weet je wat nou t leuke is meid…ondanks dat je overtijd bent, overvalt de bevalling je toch. Zo leuk en achteraf grappig vond ik dat.
Bij cj was ik ruim 41 weken heen en de ks stond voor 3 dgn later al gepland. Ik kreeg weeen en ik had gewoon niks in de gaten he :wall:
tja…ik had medelijden met Kroes…die was 30 dec uitgerekend en ik 8 jan…
en Kroes bleef het maar volhouden…en eindelijk zij was bevallen en ik dacht dat nooit…
helaas ik moest nog langer…43 wk precies…toen hebben ze ingegrepen…
dat nooit meer!
succes meid hopelijk heb je snel je kindje in je armen :-*
hey hey
er is nog steeds niks geboren, ben nu 5 dagen overtijd, morgen naar de VK en dan direct een afspraak maken in het ziekenhuis.
kan iemand mij vertellen wat ze dan gaan doen?
mijn bekken doen zo`n zeer!!! en het straalt zelfs uit naar mijn boven benen!!! , tis nog ff door bijten…
hoi hoi,
Ik ben bij twee van de vier bevallingen ingeleid wegens overtijd.
Ik weet dus precies hoe je je voelt !
Maar ik woon in België dus ik weet niet of het in Nederland ook zo gaat.
Geef je de info toch maar mee.
Ik was respectievelijk vier en vijf dagen overtijd dus.
De bevalling is ingeleid geweest door middel van een vaginale soort zetpil. Ik had beide keren wel al ontsluiting vooraf.
Ik heb twee keer weeënstorm gehad, maar dus ook een supersnelle en vlotte probleemloze bevalling.
Hier geen kindjes meer, vier is voldoende voor ons gezin, maar stél dat ik toch nog zwanger zou worden én overtijd gaan: ik koos er opnieuw voor.
Het was trouwens bij de tweede en derde bevalling.
Geen enkele is hetzelfde: bij Marijke (oudste) moest ik vanaf zes maanden plat liggen en weeënremmers slikken. Ze werd vier dagen voor datum geboren.
Tineke (2de) en Maaike (3de) dus ingeleid.
En Michaël kwam onverwachts 20 dagen te vroeg.
Dus je ziet : de ene bevalling zegt niets voor een volgende !
Véééééééééééél succes
liefs
Gerda