Het is als volgt. Hieke hoest al een paar dagen. Sinds gisteren avond heeft ze ook koorts. Eerst 38,5, later 39,5. We zijn bij de HAP geweest en die ziet en hoort niets bijzonders. Vannacht heeft ze goed geslapen, maar kwam met 39,4 uit bed. (latste paracetamol om 8 uur, dit was om 6 uur) Dus weer een paracetamol erin. Dat was dus om 6 uur en nu om 11uur heeft ze 40,2. Ze is duidelijk niet lekker, huilt veel en is niet vrolijk. Eet slechter, drinkt slechter.
Moet ik nu weer de HAP bellen?
JA!!! als zelfs met paracetamol de temperatuur blijft stijgen ipv gelijk blijven of zakken zou ik zeker nog een keer de HAP bellen… zeker ook als ze slechter gaat drinken(eten is even niet belangrijk)…
Bovendien vind ik altijd, bij een kind en je maakt je zorgen… al bel j e 10 keer voo rniks, is beter als een keer te laat!!!
sterkte met je meissie
Inmiddels weer gezakt naar 38,7. Ik vind wel dat het snel op en neer gaat. We hebben de HAP nog niet weer gebeld… het zakt nu, we kijken het nog even aan. Dank je wel voor je snelle reactie.
Jeetje Sis, gaat lekker zo :snooty: Arm popje :hug: Ik weet even geen antwoorden, wil je alleen even een knuf sturen, niet leuk he, je kleintje zo ziek zien
vervelend is dat he
je kan er niks aan doen…
hoest ze er ook bij?
heeft ze moeite met slikken?
hier is het meestal zo, dat als de zetpillen niks meer doen,
er 99% sprake is van een ontsteking/infectie.
het is dus ook weleens voorgekomen dat we de ene dag naar de dokter waren gegaan
niks te zien
en de volgende dag HAP: toch een infectie.
het kan dus zijn dat er de ene dag iets rommelt en de andere dag inderdaad de infectie is uitgebroken.
beterschap!
Je betaald je niet voor niets scheel aan zorgverzekering, dus als jij denkt dat je de HAP moet bellen, zou ik dat gewoon doen. En als ze moeilijk doen, blijven zeuren, hadden ze maar een vak moeten leren. Het gaat om jouw kindje, en als jij vind dat er naar gekeken moet worden… Al is het maar voor je gemoedsrust!
Gewoon bellen, zou ik dus zeggen!
ron
@Ron wrote:
Je betaald je niet voor niets scheel aan zorgverzekering, dus als jij denkt dat je de HAP moet bellen, zou ik dat gewoon doen.
ron
Ja Sisil, ze zijn ervoor dus gewoon bellen bij twijfels! :hug:
als je wilt dat je kindje gezien wordt door een arts, moet je gewoon bellen, daar zijn ze voor.
anna heeft heel vaak koorts gehad, en de hap gaf aan dat het onder de 41,9 geen kwaad kon, tenzij het te lang duurde, of dat we om wat voor reden dan ook twijfelden, dan moesten we altijd bellen.
@Ron wrote:
Je betaald je niet voor niets scheel aan zorgverzekering,
Dat is het laatste wat een rol speelt in de overweging om wel of niet te bellen.
@Ron wrote:
hadden ze maar een vak moeten leren.
:think:
Inmiddels lijkt de koorts nog steeds te zakken. Heb niet meer gemeten, dat doen we om ongeveer 15 uur als het weer tijd is voor een nieuwe mol of als we twijfelen. Dat het bboven de 41,9 niet echt gevaarlijk is, is goed om te weten. Hieke is weer wat vrolijker. Als ze wakker is, speelt ze ook wel een beetje en er kan weer een lachje af. Het is een uur slapen, een uur wakker ongeveer. En telkens als ze wakker is krijgt ze iets te drinken.
Dank voor jullie antwoorden en mee-leven.
Sisil bij twijfel altijd bellen. Je kan maar beter 100 keer te veel bellen als een keer te weinig. En ze zijn er voor hoor. Al is het alleen maar voor jou gemoedsrust. Daar zijn ze tenslotte ook voor. Kom op zeg je kindje is toch het allerbelangrijkste in je leven.
Al bel je ze iedere 10 minuten op.
:hug: :hug: :hug: :hug: voor jullie
Natuurlijk bel ik als dat nodig is en zeker weten dat Hieke het allerbelangrijkste is. Toch wil ik ook niet te vaak onnodig bellen. Om verschillende redenen:
Heb je háár weer, er zal wel weer niks aan de hand zijn. En als er dan een keer wel ècht wat is dan geloven ze je niet. De rit naar de HAP is 25 minuten. De volgende rit naar de dienstapotheek is weer 25 minuten. En dan naar huis nog 15… En natuurlijk rijden we met liefde die afstanden, maar ik wil ook Hieke niet extra belasten daarmee.
Gisteren is ze de hele dag zo suf als een konijn geweest. Slapen slapen slapen. Liefst tegen mama aan. :inlove: Ze slaapt nu ook nog. Drinken gaat maar zo-zo maar ze plast wel. Met een beetje moeite krijgen we een lachje. Ik vind het zoooo zielig. het is voor ons voor het eerst dat ze zo ziek is. merk dat ik dat niet mee vind vallen. Vandaag blijven we thuis. Afhankelijk van wat ik dadelijk aantref gaan we nog even naar de HA om te laten luisteren. De neusspray is niet aan te slepen en paracetamollen gaan als Smarties. (4 per dag hoor…)
zielig he, als je kind zo ziek is…
:hug: :hug: :hug: :hug: voor jullie.
Ik bel bij hoger als 40 graden koorts of gewoon als mijn gevoel zegt dat ik het niet vertrouw. En als het te lang duurt natuurlijk.
en ja, die rit das een afweging die je moet maken.
Maar je kunt ook altijd even bellen met de dokter om je vraag voor te leggen toch? Wij hebben hier telefonisch terugbel uur. Dan kun je in overleg met de arts nog altijd beslissen of je wel of niet langs gaat.
Succes ermee
En hoe gaat het nu?
Misschien is telefonisch spreekuur wel wat, dan kun je je ongerustheid
even overleggen en indien nodig alsnog gaan.
Je gevoel volgen is het beste wat je kunt doen
@Ron wrote:
. En als ze moeilijk doen, blijven zeuren, hadden ze maar een vak moeten leren.
lekker vriendelijk zeg :shock: met zo’n houding kan ik me voorstellen dat ze moeilijk doen… :think:
Sorry, vind het erg kort door de bocht, maar goed… :silenced:
@Paschal75 wrote:
Misschien is telefonisch spreekuur wel wat, dan kun je je ongerustheid
even overleggen en indien nodig alsnog gaan.
De HAP is zover… de eigen HA gelukkig niet! :thumbup:
Het gaat eigenlijk nog hetzelfde als gisteren. Ben dan ook vanmorgen met Hieke bij de huisarts geweest. Die constateerde een bovenste luchtweginfectie. Vooral doorgaan met de neusspray en de paracetamol. De koorts is er nog wel maar niet meer zo hoog als gisteren. We stegen nu in de ochtend naar 38,7 en niet meer naar 40,2. Ze slaapt veel, en bij voorkeur tegen mij aan. Gelukkig wil ze ook wel af en toe in bed liggen. Ik ben vandaag thuis van mijn werk maar kan wel thuiswerken, dus dat moet ik ooki af en toe even doen, al dat gaat. En KoK’en natuurlijk! :mrgreen:
He, hoe is het nu??
Arm meiske! :hug: :hug:
Ooh haha je was me net voor! :-*
@Annaatje wrote:
Ooh haha je was me net voor! :-:lol: :lol: :lol: :mrgreen: :thumbup: :-
Ik hoop dat het al weer wat beter gaat! Rot joh!
Zelf heb ik een keertje gebeld toen Joost ook zo’n hoge koorts had, en slechter dronk. We werden een beetje afgescheept. De koorts moest lang duren, of hij moest echt te weinig drinken of suffig zijn.
Ze houden geloof ik boven de 41 graden zelfs aan bij kindjes… (Dan zou ik echt wel bellen trouwens)
Zorg ervoor dat ze in ieder geval 500 cc binnen krijgt qua drinken. Dat is zo’n beetje de grens.
En verder: lekker aandacht geven, dat heeft ze vast nodig! :hug: