4 keer per jaar verheug ik me stiekem toch

En vanaf 4 kinderen moeten wij hier geen belastingen meer betalen, is dat ook zo in nederland? :think:

Nee volgens mij niet, Belgie is wel :thumbup: :thumbup: :thumbup:

hier ook met smacht te wachten hoor… ik had de opbrengsten van de babykamer al grotendeels uitgegeven aan kleding voor daan, en wat aankleding voor zijn kamertje… (o.a. de meubeltjes) maar moet nog wat dingetjes hebben. Qua kleding is hij nu zo goed als klaar… maar voor zijn kamertje moet ik nog gordijntjes en frutsels…



Hier is de kbs dus ook meer dan welkom(maar ja, ik moet het van maar een beetje per maand doen, en de extraatjes moeten dus van de kbs en de kindertoeslag elke maand)

Lekker weer de KBS.



Ik had ook net de foldertjes van de Drie Dwaze Dagen gekregen, dus ik ga shoppen.

Dus iedereen hier gaat de regen en wind van vandaag trotseren en lekker shoppen?

Ik ook hoor, moet zelf nieuwe schoenen hebben en morgen ga ik met de oudste, die een studiedag heeft, lekker shoppen als de tweeling naar de psz is. :dance:

Kbs is binnen en morgenavond ga ik shoppen voor de kids. Kaylee heeft echt kleren nodig… Jayden minder, heb heel veel 74/80 als kraamcadeau gekregen. Verder koop ik er nog een fiets van voor Kaylee en dan is het al zo goed als op :roll: :mrgreen:

Ik had al een voorschot genomen een paar weken terug :slight_smile:

Maar tigo zijn wintercollectie is helemaal klaar nu :slight_smile: Wat lydia ook al zei ervaar ik ook zo, als je wacht op de kb is al het leuke al weg, iig altijd net de maat die je moet hebben



Ik krijg trouwens per 1-1-09 40 euro meer omdat tigo in augustus 6 jaar is geworden… Was helemaal vergeten dat het bedrag hoger wordt zodra je kind de leeftijd van 6 jaar bereikt. Was weer een leuke meevaller toen ik de brief van de SVB kreeg

@©ootje wrote:

Rick gaat morgen voor het eerst naar zwemles of we ff 155 eurie willen betalen voor de 1e 3 maanden dus daar gaat het heen en dan in januari 120 voor de volgende 3 maanden loopt wel mooi gelijk op…




Damn… dure zwemles :shock:

Voor tigo betaal ik 44 euro voor 8 lessen…

heb vorige week de hoognodige dingen al gekocht van het gewone loon (winterjas , wat truien en shirtjes , schoenen voor sil en slofjes voor juul)

ik was ook bang dat al het leuke spul deze week al foetsie zou zijn dus de kb gaat nu gewoon naar de lopende rekening…



maar o o o wat ben ik altijd blij als het er weer is!







enne ik verhuis ook maar naar belgie denk ik :think: bulte kindertoeslag, en geen belasting meer betalen na 4 kinderen tjeeeeee wat een luxe!)

@Frank@ wrote:

@©ootje wrote:
Rick gaat morgen voor het eerst naar zwemles of we ff 155 eurie willen betalen voor de 1e 3 maanden dus daar gaat het heen en dan in januari 120 voor de volgende 3 maanden loopt wel mooi gelijk op…




Damn… dure zwemles :shock:

Voor tigo betaal ik 44 euro voor 8 lessen…




Wat duur allemaal! Hier kost het 130 euro per jaar, daar mogen ze vier keer per week voor gaan!

Hier is de KBS er ook

Ga het vandaag alleen niet uitgeven,Wij hebben geen auto dus moet ik lopend en met het OV.Nou dan wacht ik wel ffies, :mrgreen: De KBS loop niet weg :mrgreen:

Maar jee ik wilde al graag naar belgie verhuizen maar als ik hoor hoeveel beter het daar is met hier,pak ik liever vandaag dan morgen me koffers nog :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zat met smart op de KBS te wachten. Sinds Thomas naar school gaat en we dus veel met de bus reizen ben ik bakken met geld kwijt aan strippenkaarten, iets wat ik eigelijk helemaal niet kan ophoesten met mn uitkeringkje dus het is allemaal een beetje behelpen. Ik ben bezig met de aanvraag voor reiskostenvergoeding maar dat gaat lekker t-r-a-a-g. En die kastanjes van de gemeente werken niet met terugwerkendekracht dus hoelanger het duurt hoe meer pech ik heb… (grrrom).



Ik moet nog een aantal dingen (terug) betalen aan mn moeder & broer (o.a. kosten familieweekend en mn nieuwe 2ehands kast, geld geleent voor boodschappen). En SL moet schoenen, ze loopt al een half jaar, maar ze heeft nog steeds geen schoenen :oops: .

Thomas kan nog wel een maandje wachten, en de winterjassen ook. We hebben nog wel warme tussenjassen en vestjes.

En eigelijk moet mama nog nieuwe schoenen, maar eerst maar ff zien dat we 't redden zo.

De kasten puilen uit van de kleren, moet eerst die allemaal uitzoeken voordat ik winterkleren ga aanschaffen, maar ik ken mezelf, morgen ben ik weer in de stad, kan ik me natuurlijk weer niet beheersen :wink: .

En als er nog wat geld overblijft (denk het eigelijk niet :frowning: ) koop ik nog luiers (via mn buurman krijg ik 3 grote pakken libero voor 10euries!), luierdoekjes, billenzalf en badspullen.

(marite is een abonnement niet voordeliger??)



Leuk om te zien hoe de kbs wordt besteedt. Zwemlesgeld, belastinggeld, shopgeld, noodzakelijkeuitgavengeld etc.

Maar het is er dus weer vandaag?

:dance:

@lydia wrote:

(marite is een abonnement niet voordeliger??)




ja eigelijk wel, maar dat is zo’n grote smak geld in 1x, kan ik meestal niet gelijk uitgeven :oops: .

Vanmorgen had ik het nog niet.



Bij mij gaat het op naar allerlei dingen. BV rekeningen, kleren. sparen, vakantie. Nu gaat het naar een weekendje kerstshoppen met mn vriendinnen. Dus erg leuk.

JAAAAAAAAAA het is weer 1 okt!!!



Maar hier wordt er dus ook niet geshopt :?

Kleertjes krijgen we van allerlei vriendinnen om ons heen, schoenen heeft Tim nog, wij zijn voorzien!



Wij sparen het al vanaf het begin voor de kinderen (ik las nog iemand ie dat schreef)



Mocht er hier een financiële crises voor doen (kan is klein maar je wet maar nooit) dan gebruiken we het wel hoor, het is geen heilige spaar rekening!

Maar ook hier kan de wasmachine, vaatwasser EN droger tegelijk stuk gaan en dan hoest ik dat ook niet eventjes op!



MAAR, tot nu toe is er al lekker gespaard! EN daar gaan we ook lekker mee door!



België :think: klinkt goed hoor!

OH ja, voor de meiden die WEL gaan shoppen



:dance: :dance: :dance: :dance: SHOP ZE :dance: :dance: :dance: :dance:

weet je, ik merk dat je er ineens allerlei rare kosten bij krijgt :smiley:



Of rare… heel gewone.



Anna Sofie doet een cursus kunstzinnige verkenning en ze zit bij een gymvereniging.

Ze wordt lid van een boekenclub via school.

Al dat soort dingen kosten wel geld en dan ben je nog niet klaar want dan moeten er materialen worden gekocht of gympakjes en zo 8)

Zwemles hebben we al gehad gelukkig, maar met dit soort dingen blijf je echt aan het uitgeven.

Een keuze die je maakt natuurlijk.



Marite wat lastig joh.

Is er geen instantie die daar een potje voor heeft :think:

Want op termijn is een abo wel goedkoper natuurlijk.

Ben ook altijd blij als de kinderbijslag er is…morgenavond word het dus weer shoppen voor de kids.

En er moet een meegroeibedje voor Serina komen en dan is het ook weer op :slight_smile:

Ik geniet er juist rond deze tijd extra van dat ik VIER kinderen heb hahaha. Lekker bedrag krijg ik!