4 jaar en zelf aan en uit kleden?

Ik vraag me af of de meeste kinderen zichzelf al aan en uit kleden met net 4 jaar.

Op de kleuterschool moeten ze het al kunnen.

Mijn kind kan het dus niet dus heeft zitten huilen omdat het niet lukte.

Kwam vandaag de school uit lopen met zn knoop en rits nog open dus moest zelf zn broek omhoog houden anders zat ie op zn knieen.

Zonder jas, want hij dacht dat ie geen jas had, hing gewoon op de kapstok.

Die van mij kán het wel maar wil het vaak niet en is dan al bijna 6 :angel:

Hier een nee.

Tenminste als ze een broek aan heeft en sokken dan is het tien keer niks.

Heeft ze een rokje of jurkje aan dan gaat het goed.Maillots gaat nog wel eens mis :lol: :lol: :lol:

Dus als ze gaan gymen heeft ze altijd makkelijke kleding aan.

Heeft ze broeken aan zonder schuifknoop dan doet de juf de knoop voor haar los en dicht als ze naar het toilet moet en ondertussen oefenen we hier verder. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik weet niet of ze hier een vaste dag op school hebben voor gym, het is zn tweede week op school pas.

@stillewater wrote:

Ik weet niet of ze hier een vaste dag op school hebben voor gym, het is zn tweede week op school pas.






hier op de woensdag.

Maar daar heb je niet veel aan he :wink: :lol: :lol:

Maar neem aan dat alle scholen wel een vaste dag hebben :think:

Ik heb ja gestemd :oops:

Op de ritsen en knopen na kan E. zichzelf helemaal uit en aankleden.

Hoe leer jij de trui uit trekken?

Aan de mouw trekken en zo de andere arm terugtrekken?

Of als eerste over het hoofd ?

Eerst het hoofd en dan de armen,maar dat heeft ze zichzelf aangeleerd.

E.va kan zichzelf aan,- en uitkleden. Sommige truitjes zitten te strak en krijgt ze niet uit. En sommige sluitingen van broeken zijn een probleem, dat zijn van die haakjes. Dat is lastig. En veters strikken :wink:

hier vanf een jaar of drie geen probleem meer… alleen de knopen en strikjes op haar rug heeft ze hulp bij nodig… :wink:



maar wij hebben dan ook een erg eigenwijs kind… wij mogen haar sinds ze drie is niet eens meer helpen…

hier wel 1 die het met 4 jaar zelf kan maar dan moet het geen blouse of zo zijn met hele kleine knoopjes en zo op de dag dat het gymen is houdt ik wel rekening met kleding bv die dag geen rok met majo of zo.



maar had wel in jouw geval even met de juf gepraat waarom ze niet even heeft geholpen is toch zielig dat je kindje overstuur is en vindt het zelf na mijn mening geen goed iets dat ze niet helpen een kind wordt toch zelfstandig bij aanmoedigen en niet bij in dit geval misschien laten aanknooien

@Karin2 wrote:

, dat zijn van die haakjes. Dat is lastig.






die haakjes dat gaat hier dan wel weer goed :think: :think:

We zitten te hannesen met die knopen altijd :lol:

@stillewater wrote:

Ik vraag me af of de meeste kinderen zichzelf al aan en uit kleden met net 4 jaar.

Op de kleuterschool moeten ze het al kunnen.

Mijn kind kan het dus niet dus heeft zitten huilen omdat het niet lukte.

Kwam vandaag de school uit lopen met zn knoop en rits nog open dus moest zelf zn broek omhoog houden anders zat ie op zn knieen.

Zonder jas, want hij dacht dat ie geen jas had, hing gewoon op de kapstok.




Mijn hart breekt voor je kindje…ik vind dat echt belachelijk. Die juf /meestermoet een schop onder dr/zijn achterwerk hebben. Oke, hij kan het niet, maar hij kan het wel leren.En je laat een kind toch niet zo weggaan? Ik zou hier serieus een klacht over indienen. Ze is niet voor niks juf/meester.



Het slaat echt helemaal nergens op.

@stillewater wrote:

Ik vraag me af of de meeste kinderen zichzelf al aan en uit kleden met net 4 jaar.

Op de kleuterschool moeten ze het al kunnen.

Mijn kind kan het dus niet dus heeft zitten huilen omdat het niet lukte.

Kwam vandaag de school uit lopen met zn knoop en rits nog open dus moest zelf zn broek omhoog houden anders zat ie op zn knieen.

Zonder jas, want hij dacht dat ie geen jas had, hing gewoon op de kapstok.




ik zou toch even met de juf praten waarom ze hem niet geholpen heeft. dit vind ik zielig.



en wellicht thuis veel oefenen??

Ik werk met kinderen van 4 en wij testen ze erop. Wij leren ze zichzelf aan en uit te kleden.(werk in een revalidatiecentrum op een peutergroep en daar slapen ze nog).

Je doet het stapje voor stapje samen met ze. Maar ze kunnen het niet allemaal hoor als ze bij ons weggaan (ze mogen tot 4 bij ons)



Maar het is wel belangrijk dat een school laat weten in hoeverre zij helpen of hoe ze het leren. Dan kan je het thuis doorvoeren.

Dit is wel zielig dat ze blijkbaar niet hebben geholpen en vind ik niet kunnen. :hug:

@stillewater wrote:

Kwam vandaag de school uit lopen met zn knoop en rits nog open dus moest zelf zn broek omhoog houden anders zat ie op zn knieen.

Zonder jas, want hij dacht dat ie geen jas had, hing gewoon op de kapstok.




Ik vind dit dus echt niet kunnen. Het kan zijn dat het aan de aandacht van de juf is ontsnapt maar ik zou het zeker even aankaarten!!

We zijn heel druk met oefenen bezig.

Zn schoenen uit doen lukt nu wel, broek uit ook, dat schopt ie dan uit.

sokken uit lukt sinds kort ook, maar het aantrekken gaat moeilijk.

Hij geeft ook heel snel op en is ook helemaal geen kind van alles zelf willen doen. :?

Hij is ook helemaal niet zo soepel dat ie goed bij zn voeten kan met sokken aandoen.

Dan zit ie bijv op de grond als ie het probeerd en dan valt ie dus om, dan schiet die voet weer weg en na 2 keer proberen gooit ie die sok van zich af en kan ie het niet.



Op school durft ie het nog niet op een brullen te zetten, maar gaat dan heel zachtjes zitten huilen en als de juf vraagt wat er is dan zeg ie niet dat het niet lukt, maar dan zegt ie: ik mis mn mama zo. :cry:

Dus ik weet niet of zij doorhad wat er was.



Ik zal het morgen wel even zeggen tegen haar.

Ze had me vorige week wel gezegd dat kinderen die binnenkomen heel erg snel leren zelf aankleden omdat ze niet onder willen doen voor de andere kinderen.

Merijn kan het sinds een maand of 2.

Ik zorg overigens wel dat hij op schooldagen broeken met schuifknopen aan heeft of met drukkers.

Want een normale knoop is nog moeilijk voor hem

ly.ann is dan nog geen 4 maar wel bijna :angel:

maar ze kleed zich meestal zelf uit en aan,

bij sommige dingen lukt het haar niet zelf maar ze blijft het proberen :wink:



@stillewater wrote:

Kwam vandaag de school uit lopen met zn knoop en rits nog open dus moest zelf zn broek omhoog houden anders zat ie op zn knieen.

Zonder jas, want hij dacht dat ie geen jas had, hing gewoon op de kapstok.




zou je het hier niet met de leerkracht over kunnen hebben?

en dan aangeven dat jullie druk aan het oefenen zijn maar het toch nog niet helemaal lukt?

ik vind het namelijk niet kunnen om een kindje zo de klas uit te laten!

Kaylee is 3.5 en kan het wel… ze kleedt zich elke dag zelf uit en aan, het enige wat ze af en toe vraagt is hoe haar onderbroek om moet :mrgreen:



Wat haar niet zelf lukt, is haar jas…