35 weken zwanger & op vakantie?

Tsjah, ik stond in 2011 met 35 weken zwanger nog op een festivalcamping een weekje te werken :lol:

Heeft niks met vliegen te maken natuurlijk, maar als je je goed genoeg voelt: Vooral gaan!

Maar inderdaad een goede annuleringsverzekering nemen of last minute gaan :slight_smile:

Toevallig op een ander forum waar ik kom was dit ook een vraag. Alleen zij is zwanger van haar derde kindje dus dat kan jij niet zijn :wink:

Maar ik was niet gegaan. Persoonlijk kon ik rond die tijd nauwelijks nog stukken lopen of fijn liggen. Zou dan niet graag in een vreemd bed willen liggen. En op vakantie wil je toch dingen zien/ondernemen en ik zou daar echt de puf niet meer voor hebben gehad.

hier zou ik het ook niet aandurven, met de oudste met 36 weken nogwat bevallen en de tweede zeker twee weken met twee tot drie cm ontsluiting rondgehuppeld… dussuh, laat mij maar lekker in nederland.

Met de eerste wel twee weken in oostenrijk en italie gezeten, maar wel alles bij de hand en opgevraagd via de anwb… voor het geval dat!

Ik zie geen gevaren, wel praktische problemen…

Hou er wel rekening mee dat in sommige landen het normaal is dat je na een bevalling een paar dagen in het ZH blijft. Dus stel je bevalt met 37 weken, dan ben je mogelijk niet binnen een dag weer terug.

En verder vraag ik me af… hoe doe je dat dan met vliegen met een baby? Kan je de baby aangeven in het buitenland en hoe regel je dan een paspoort? Een baby zonder paspoort krijg je waarschijnlijk niet eens mee naar Nederland.

Als ik terug kijk naar Roan zijn zwangerschap zou ik het zeker niet doen. Waarom niet? Ik had alleen maar pijn en harde buiken, voorweeen, kon op dagen alleen maar op mijn zij liggen. Dusja dan ben je niet echt in de vakantiemood.

Als je je ubergoed voelt tsjaa dan zou het een optie zijn, maar ik ging met 35 weken niet meer vliegen, dan ging ik lekker hier in nederlands even genieten.

Mss bij de Nederlandse ambassade? Geen idee hoor!

Bij Sean was ik met 36 weken nog naar Londen geweest. Ik voelde me toen nog prima. Bij Ailyn voelde ik met met 36 weken als een aangestrande walvis. Voelde me echt niet ok en kon me niet voorstellen dat ik destijds naar Londen was gegaan.

Als ik jou was zou ik dus last-minute gaan omdat op voorhand niet te zeggen is hoe je je op dat moment voelt.

Stel, ik beval met 37 weken, dan is er niets aan de hand want dan ben ik al een hele week weer thuis. 8)

Als ik eerlijk ben kan ik nog geen goede reden vinden om het níet te doen. Mits deze zwangerschap ongecompliceerd blijft en er geen risico is op een vroeggeboorte, maar dat behoeft verder geen betoog.

Dank voor het meedenken iig. :slight_smile:

Wat ook kan als er geen complicaties zijn is dat je buik ineens ontzettend groeit en je ondanks een doktersverklaring niet meer mee mag van de vliegmaatschappij. Dat had mijn buurvrouw toen ze op vakantie in Italie was; echt niet dat ze mee terug mocht vliegen. Haar vader is haar toen op wezen halen met de auto. Ze was toen 35 weken zwanger.

@D. wrote:

Stel, ik beval met 37 weken, dan is er niets aan de hand want dan ben ik al een hele week weer thuis. 8)

Als ik eerlijk ben kan ik nog geen goede reden vinden om het níet te doen. Mits deze zwangerschap ongecompliceerd blijft en er geen risico is op een vroeggeboorte, maar dat behoeft verder geen betoog.

Haha…klopt. ik bedoelde 35 weken. Hoe groot is die kans? Maar ik zou me zelf wel even voorzien van hoe en wat in het buitenland.

@D. wrote:

Haha…klopt. ik bedoelde 35 weken. Hoe groot is die kans? Maar ik zou me zelf wel even voorzien van hoe en wat in het buitenland.

@Maxime wrote:

Wat ook kan als er geen complicaties zijn is dat je buik ineens ontzettend groeit en je ondanks een doktersverklaring niet meer mee mag van de vliegmaatschappij. Dat had mijn buurvrouw toen ze op vakantie in Italie was; echt niet dat ze mee terug mocht vliegen. Haar vader is haar toen op wezen halen met de auto. Ze was toen 35 weken zwanger.

Wat een bizar verhaal. Mogen maatschappijen je ‘zomaar’ weigeren? :?

Dat mag. Als zij jou een te groot risico vinden, dan nemen ze je echt niet mee.

Ik ken iemand die was 34 weken zwanger en die ging naar Amerika. :wink:

Kan zijn dat die een redelijk kleine buik heeft gehad.

Volgens mij heeft Maxime wel gelijk, als ze je een risico vinden mag je niet mee.

En denk ook aan de terugreis, dat je die niet te krap plant. Want het is vliegen tot 36 weken, kans dat je niet meer mee mag als je precies 36 weken bent.

Waarom niet iets anders uitgezocht? Het gaat toch vooral om ‘even lekker eruit’ ?

De grootte van je buik moet niet uitmaken, daarom heb je immers die doktersverklaring mee, dan is er geen onduidelijkheid over de termijn. Ik ga in de voorwaarden nog kijken wat er exact staat over wat een reden tot weigeren is. Vind het ietwat vreemd dat ze claimen dat je mag vliegen, mits doktersverklaring en dat ze dan op enig moment kunnen zeggen: oh weet je, toch niet, je kan niet naar huis vliegen nu. Ben je klaar mee.

Waarom niet iets anders uitgezocht?

Omdat we niet iets anders willen. :)

Daar sta je dan idd. En dan doet een doktersverklaring er echt niet meer toe. Als de luchtvaartmaatschappij jou een risico vind, dan mogen ze je weigeren. En juist in die laatste weken kun je nog behoorlijk buik bij kweken en extra vocht vasthouden.

Ik zou het risico zelf niet nemen op deze termijn, maar dan een paar weken eerder gaan.

het lijkt erop dat je de zaken goed hebt uitgezocht, dat je jezelf hierin hebt verdiept, dan kun je enkel nog zelf beslissen of je het risico wel of niet wilt nemen. Durven jullie het aan,… tja waarom niet.

Persoonlijk zou ik het niet doen.

• De drukverschillen in een cabine kunnen complicerend zijn,…
  • Het geboorteland van je kindje kan voor veel problemen zorgen. (mijn vriendin is in Engeland geboren en mag hier geen bloed meer geven, mocht niet meedoen aan MvM en toen ze ging trouwen was het erg lastig de benodigde papieren te krijgen)
  • Je moet dan al een maxicosi oid en andere zaken meenemen, want hoe vervoer je een evt vroeggeboren kindje?
  • Andere kinderen die je bij je hebt
  • taalbarriere
  • de warmte doet je meer vocht doen vasthouden
  • wat als er iets met je kindje is na de evt vroeggeboorte, dan KUN je niet zomaar naar huis en wie steunt jullie dan? (nu is Italie niet het einde van de wereld, we moeten ook niet overdrijven, maar ik noem enkel een aantal dingen die in mij opkomen)

Maar bovenal snap ik heel goed dat jullie dan nog even weg willen. Wij stellen het uit tot september, als het kindje er is.

Wat jullie ook beslissen het ALLER belangrijkste is dat JULLIE erachter staan! dan komt eht wel goed. :-*

laat je goed voorlichten.

Ik kan me voorstellen dat je naar italie wilt. Prachtig land :thumbup: En vakantie kan ik me in die periode ook wel voorstellen. Persoonlijk zou ik met de auto gaan. Noord italie is prima te doen. Eventueel met overnachting maar is niet echt nodig lijkt me. Of je wacht een paar weekjes en gaat met baby.

ik persoonlijk zou niet meer in een vliegtuig stappen met 35 weken zwangerschap, maar dat komt omdat ik zowieso vliegen niet prettig vind.

ik ben met 33 weken zwschap nog met ons gezin 2 weken wezen kamperen in zuid frankrijk. wel op echte bedden overigens.

ik voelde me super goed.

van tevoren wel alles uitgezocht. (dokter, ziekenhuis en dat soort zaken)

We zijn gebonden aan schoolvakanties, dus eerder gaat niet. En later wordt hoogzomer, dat is te duur. Ik laat over een week of 15 weten wat we hebben besloten. :slight_smile: