30+ (deel 7)

Dames, hier kunnen jullie verder kletsen :thumbup:



HIER IS DEEL 6

Zo, toch alweer meer dan 50 pagina’s :wink:

gaat sneller dan je denkt… :smiley:

Dames, mag ik met jullie meeschrijven en lezen ?



In maart word ik 31 en we gaan nu proberen voor brusje voor Fleur…

welkom tijgertje!

Ik heb het forum ook ondekt en ik ben bijna 38,en ook net maandje ’ bezig" om weer zwanger te worden, dit word dan mijn twede, maar heb een dochter van 16. …dus veel verschil er tussen…dat weerhield me eerst wel hoor…

Maar mn aanstaande man wilt graag een kindje van ons beide…

Neemt natuurlijk veel risicos met zich mee op mijn leeftijd, dus wel eng…

Hoi,



Ik ben 33 en wil nu voor de eerste gaan.

Ben altijd een grote twijfelaar geweest, maar heb nu alles wel zo’n beetje gedaan wat ik wilde en het lijkt me bijzonder om ook dit te ervaren!

Ben benieuwd hoe het ons vergaat :wink:

Fijn om mee te lezen met andere 30+ers, veel vriendinnen hadden voor hun dertigste hun gezin al compleet en nu beginnen jonge neven en nichten kindjes te krijgen, dus voel me soms wat oud, haha

Denk dat het helemaal goed is dat het zo gelopen is, het past wel bij me dat ik wat ouder ben en voor de eerste wil gaan.

Om meteen maar met de deur in huis te vallen; dat klussen op de klok lijkt mij vreselijk, maar het komt er toch wel een beetje op neer dat je het rond de eisprong moet doen… En als ik die week nou eens helemaal geen zin heb? Een maandje overslaan is vaak ook geen optie als je eenmaal bedacht hebt dat het er maar eens van komen gaat :smiley:

Wellicht een persoonlijke vraag, maar hoe doen anderen dat?

Succes allemaal!

@Marlies: ik merkte juist dat ik in mijn vruchtbare periode meer zin had dan normaal. En als je verder geen haast hebt kan je toch ook eerst gewoon spontaan seks hebben zonder telkens te moeten opletten op welke dag je moet? Zo heb ik het bij m’n eerste gedaan want had zoiets van moet nog wel leuk blijven en had daarbij het geluk dat ik snel zwanger was. Bij m’n jongste in eerste instantie ook op dezelfde manier geprobeerd, maar werd niet zo snel zwanger, daarna met ovutesten gewerkt en toen gelijk weer zwanger maar eindigde helaas in een mk. Daarna toch weer snel zwanger van een wondertje en ben daar 2,5 weken geleden van bevallen.



Heel veel succes!



Ps. Ik ben net zo oud als jij en ben 1 vd eersten uit m’n vriendengroep die aan kinderen is begonnen :wink:

ik ben 31 en we gaan voor een tweede kindje!!!

Ben nieuw in dit forum

wel heel leuk dat er een topic is voor 30+ers…

Marlies, ik was net 36 toen ik zwanger werd van mijn dochter (wel na een ICSI behandeling dus waren al langer bezig) dus zo oud ben je nog niet. En we zitten er nu over te denken wanneer we voor een 2e zouden willen, het begint weer te kriebelen (en ben nu net 38…)

Dus, jullie hebben nog alle tijd meiden :wink:

He Marlies, ik zou echt de eerste maanden niet druk maken over ‘op tijd vrijen’ en op de klok. Kijk eerst maar eens wat je menstruatie gaat doen en verder gewoon wanneer je zin hebt :wink:

Echt je hebt nog genoeg tijd om op dat soort dingen te gaan letten en misschien is het niet nodig.

Ik ben zelf na een halfjaar ovulatietesten gaan gebruiken.

We zijn tegenwoordig zo ‘verwend’ dat we alles op bestelling willen :wink: maar zo werkt het helaas niet…

Goedemorgen!

Fijn om jullie nuchtere reacties te lezen :smiley:

Na jaren twijfelen of ik dit wel wil, geeft het alleen al heel veel rust om het er op aan te laten komen. Dus nee, geen gevrij op de klok maar lekker de natuur haar werk laten doen.

Zijn er meer meiden onder ons met een drukke baan? Dat weerhield mij namelijk nogal eens de stap te zetten…

Voor Marijne werkte ik 40 uur, nu 32 uur, als financieel controller. Ik heb wel een stapje terug moeten doen, ik had net een nieuwe uitdagende functie gekregen toen ik zwanger raakte van Marijne. Na mijn verlof heb ik het nog een halfjaar geprobeerd maar het ging gewoon echt niet. Toevallig kon ik mijn oude functie terugkrijgen dus dat heb ik gedaan. En dat bevalt nog steeds uitstekend. Ik zie het maar als even een pauze in de carriere :wink:



Ik was ook altijd enorm aan het twijfelen of ik dat wel kon, moeder zijn en ja het is zwaar geweest maar oh jee oh jee cliché ‘je krijgt er zoveel voor terug’ :mrgreen:

Hier inmiddels ook een 30+! Nog niet zo lang, want in april word ik 32. En wij gaan nu voor ons tweede kindje. Ik hoopte altijd voor mijn 30e voor het eerst moeder te worden, 2 april 2011 is Keira geboren en 27 april 2011 werd ik 30!



En Marlies, hier is het niet zo moeilijk om “op de klok” te klussen, vooral omdat mijn libido enorm hoog is rond die tijd. Maar ik merk hier ook dat het soms toch wat lastiger is, als het bijvoorbeeld druk is.



Qua baan geen ervaring. Toen ik zwanger van Keira raakte was ik werkeloos en nu werk ik 20 uur gemiddeld in de week. Alle ochtenden en dat bevalt me super!

Inmiddels 38 jr afgelopen zaterdag geworden.

Vrijdag zijn we getrouwd…

Ja wij dede het vorige maand rond de eispron elke dag,maar dan is het echt, zo van moeten…is niet leuk meer…

Dus nu doen we het om de dag…dan blijft het nog gezellig



:wink:

Ik moet nu as zaterdag eisprong hebben, en ben vanaf nu in mn vruchtbare dagen…voel wel weer opgeblaas gvoel, dat had ik vorige maand ook al…

Hoi hoi,



30+ers zijn duidelijk nogal relaxed als het gaat om zwanger worden, haha lekker rustig hier!

Ik volg soms ook de oktober/november stoppers, maar die zijn zo actief dat ik het niet kan bijhouden.

Over drie dagen zou ik ongesteld moeten worden, ben altijd heel op tijd, dus snel duidelijkheid.

Heb de afgelopen drie jaar condooms gebruikt, waarbij ik voor de menstruatie alleen pms had in de vorm van een humeur…

Deze maand net als anders de eisprong gevoeld, waarna ik het de hele week bleef voelen. Ook heb ik voor het eerst in drie jaar weer onwijs zere borsten.

Zegt niets, want drie jaar geleden ben ik ook een jaar gestopt met anticonceptie en had ik dit ook elke maand.

Toen werd het niets, maar het gekke is dus wel dat wanneer ik echt contact heb met een man (zonder latex tussenlaag) mijn lijf alleen daar al op reageert!

Hoe is het bij jullie? Al spannende dagen in zicht?



Groetjes!

Ik moet volgend weekend ongsteld worden.dus aftellen can de week…

Meer kwaaltjes heb ik nog niet…

Keurig op tijd ongesteld geworden, dus op naar de volgende ronde!

kreeg even geen melding mee van dit topic, is ineens weer druk hier.

Wij gaan er ook weer voor. Helaas redden wij het niet met ‘op de klok vrijen’ of de natuur z’n werk laten doen… we hebben een afspraak in het ziekenhuis op 8 januari omdat we nog 2 ‘emmies’ van de vorige ivf behandeling hebben. Hopelijk kan daar nog een mooi beebje uit gaan groeien, we zullen zien.

Iedereen in ieder geval alvast fijne kerstdagen en op naar een vruchtbaar 2013!

ik dus vorige week vrijdag ongesteld geworden, dus nu voorbij en volgende week rond vrijdag vruchtbaar dus weer klussen…

ronde 5 gaan we in…

wat zou ik nog meer kunnen doen? hoe weet ik of ik een eisprong heb, zal ik naar de dokter kunnen gaan en andere optie proberen /vragen… wil niet te lang mee bezig zijn, ben niet de jongste meer… :frowning: