Jee Marieke, inderdaad al een hele vent met bijna al een heel melkgebitje :shock: Wat gaat de tijd toch snel he. Ik denk dan altijd weer, genieten genieten genieten, echt alles heel bewust beleven. En ook al doe je dat, dan nog gaat het te snel. Vorige week de kledingkast eens opgeruimd. Maatje 44 wat na de geboorte nog ruim zat, kwam ik weer tegen en ik kon me gewoon niet meer voorstellen dat ze zó klein was…
Oeps…, even niet meer geweest… :oops:
Mim, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Walter!!
Meiden, wat ontzettende mooie foto’s van jullie kleintjes. Zo te zien het allemaal prachtige kindjes…
Whaaaaa :dance: :dance: :dance:
Yvonne, je bent zwanger. Wat gaaf!! En nog voor de iui… vertel!
Geniet ervan meis. :-*
Oh Yvonne, wat goed zeg!!! Er wordt hier wel nauwelijks meer gekletst maar ik ben blij dat ik toch nog een berichtje kreeg en ben gaan kijken :thumbup:
inderdaad Yvonne, gefeliciteerd!
Hallo dames, bedankt voor de felicitaties. Inmiddels heb ik twee echo’s gehad en staat de volgende gepland voor half mei.
Ik heb gelukkig zo goed als nergens last van. Alleen sneller moe, sneller vol zitten met eten (en sneller weer trek hebben) en last van… :oops: (.)(.)
Als we rond de 12 weken zijn, gaan we het onze ouders vertellen, eerst met moederdag aan mijn ouders en de week erna met Hemelvaart aan zijn ouders. Echt iets origineels hebben wij niet, dus we houden het maar even op ‘opa’ en ‘oma’-mokken (van die mokken met je naam erop).
Mijn vriend wil geen “vage” dingen om te vertellen, maar dit vind ik ook niet echt het meest leuke, dus als jullie nog leuke ideeën hebben…?
Groetjes aan iedereen en een fijne Konininnedag alvast! :-*
Wat leuk en spannend Yvonne!!
Wij waren bij de eerste net 2 weken op vakantie geweest naar Cuba. Ik heb de oudjes uitgenodigd om foto’s te komen kijken en nadat het fotoboek uit was zei ik dat ik nog één foto had en toen heb ik de echo foto erbij gepakt. Het kwartje viel gelijk, leuk hoor.
Ik denk dat het sowieso wel leuk is om ze iets uit te laten pakken, dat maakt het spannender
Ben gewezen op dit topic toen ik er zelf 1 opende, dus mijn bericht maar ff hier neer zetten
Aangezien ik toch 35 ben en in augustus alweer 36 wordt, ben ik nu toch anders met het zwanger willen worden om aan het gaan.
Je kansen verkleinen, je risico's vergroten en dus lijkt het me nu des te meer belangrijker om hier rekening mee te houden.
Op internet is er best wel wat informatie te vinden. Het enige wat ik echter mis is dat op internet er vaak gesproken wordt dat mensen "te laat" bedenken dat ze toch nog een kindje willen. Het gaat dus vaak om Eerste zwangerschappen. Je ziet af en toe best schokkende cijfers wat het een en ander er niet leuker op maakt. Echter allemaal cijfers over zwangerschappen boven de 35+ of 40+ (vaak cijfers over 40+ terwijl men spreekt vanaf 35+, maar dan vaak zonder gerichte cijfers)
Wat ik echter niet kan vinden is hoe dat dan zit als je boven je 35e niet pas aan kinderen begint, maar je dus al kinderen gehad hebt en er gewoon op latere leeftijd nog een wil.
Kijk cijfers zijn gebaseerd op onderzoek. Maar onder de 30 zijn er ook al risico's en dat basis risico zit er boven de 35 toch ook nog bij, er komt alleen nog wat extra's bij.
Ik weet echter al dat ik zwanger kan worden, ik heb vaak een redelijk regelmatige cyclus, mijn man kan kindjes maken. Het bewijs is er. Hoe zit het dan nog met al die cijfers. Ja dan is het risico hoger, maar ja van een aantal zaken weet ik ook al dat die niet op mij van toepassing zijn.
Of zit ik mezelf gewoon gek te maken?
Sterredag ik ben inmiddels 42 en als je naar de leeftijd van mijn kinderen kijkt zie je dat ik op oudere leeftijd zwanger ben geworden. Ik reageer vanavond wel even uitgebreider, heb weinig tijd nu
@Marieke
Volgens mij heb je een druk leven
Oh meid dat wil je niet weten, ik werk als gastouder en heb het deze week een beetje extra druk maar ik ben het niet vergeten hoor
Gastouder, O wat leuk om te doen! Ja dan heb je best wel wat om handen. Doe maar rustig aan hoor
Hi meiden, hoe is het hier!
Wij zijn net terug van vakantie dus kom ook later weer ff reageren.
Het is rustig hier.
Wij hebben de 1e verjaardag van A.line gehad, super leuk, maar wel gek om nu geen baby meer te hebben maar een kleine dreumes… :inlove:
Verder niet veel te melden. Nog even geen plannen voor een 2e dus…
Ik had ook geen melding meer gekregen… :think:
Hoe is het met Yvonne??
Hier gaat het goed. Wel een paar zeer vermoeiende maanden achter de rug omdat zoonlief 's nachts van zich liet horen (terwijl hij al van 2-4 maanden doorsliep). Sinds vorige week hebben we hem (met behulp van het CB) weer zover dat hij lekker doorslaapt :dance: Ik was ondertussen vrij oververmoeid dus het was ook echt noodzakelijk
Hij is alweer een half jaar!! Wat gaat dat hard! Eerst voorzichtige hapjes heeft hij al gehad (en nog bv). En hij is (nog steeds) flink, 72 cm. en bijna 9 kilo (heeft al 2 maanden maatje 74 aan, waar is mijn baby gebleven???).
@ Sterredag… Ik denk inderdaad dat je jezelf aan het gek maken bent. Hoewel de risico’s denk ik wel leeftijdsgebonden zijn (je vruchtbaarheid wordt nou eenmaal minder als je ouder wordt) zal het ook vast uitmaken dat je al kinderen hebt. De cijfers zijn gebaseerd op statistieken en gemiddelden dus daar zitten ook de van nature niet of minder vruchtbaren tussen. Ik heb m’n eerste kindje op m’n 35e gekregen en 2e op m’n 37e. Eerste zwangerschap liet ruim een jaar op zich wachten (daar werd ik wat nerveus van) en de 2e was binnen 5 maanden raak dus statistieken zeggen gelukkig lang niet alles!
mooi mannetje, maar hij is inderdaad groot zeg! Zelfs groter/zwaarder dan onze kleine meid van 1 jaar. Wat een verschil kan er dan zijn he? Zo zie je dat geen 1 kind hetzelfde is
Fijn dat de slaapproblemen opgelost zijn. Hier worden we ook nog elke nacht (minimaal) 1 keer gewekt voor een fles. Maar volgens cb heeft ze dat misschien gewoon nodig (omdat ze zo klein is). Wil bij de volgende afspraak toch wel eens gaan vragen of dat nog steeds nodig is. Slaapproblemen breiden zich namelijk ook uit naar de avond en dat is toch een stuk minder leuk…
Wat een verschil inderdaad, Alicia! Maar jongetjes zijn meestal wel groter dan meisjes, ons ventje is 4 cm. langer en 2 kilo zwaarder dan mijn meisje was bij een half jaar Wij zijn trouwens allebei ook erg lang, het is eigenlijk bijna vreemd dat m’n dochtertje vooralsnog vrij gemiddeld is…
Dames, ik ga dit deeltje sluiten (jullie zitten over de 50 pagina’s heen )
Hier vind je deel 7
Veel kletsplezier daar weer :thumbup: