Mijn vriend en ik durven er eigenlijk niet vanuit te gaan dat het dan misschien toch… We wachten morgen nog af, en als ik dan nóg niet ongesteld ben, dan gaan we testen.
Dan zou het toch een nóg groter wonder zijn als er net gezegd is dat het op de natuurlijke manier bijna niet mogelijk zou zijn…
Overigens heb ik nergens last van. Normaal als ik ongesteld word dan zijn mijn tepels heel erg gevoelig, en krijg ik ook wel beetje buikpijn. Maar niets van dat alles. Ben alleen moe. Maar dat wijt ik dan aan drukke dagen in de winkel. Duim duim duim duim…
Maar volgens mijn huisarts is die 14 dagen ná de eisprong gewoon een gegeven. Je hebt je eisprong en 14 dgn later word je ongesteld. Of niet, dan ben je zwanger.
Maar waarom zegt mijn test dan niet dat ik zwanger ben???
Ik heb dan nu ook zoiets van; als ik dan tóch niet zwanger ben, laat die :evil: :twisted: dan nu ook maar komen. Want dÃt is óók niks… ZUCHT
Hallo allemaal, ben ook een 30+ en volg dit topic al een poosje (heb zelfs al eens een berichtje achtergelaten), maar had me nog niet aangemeld (durfde nog niet zo goed :oops: ). Nu ‘hoeft’ het niet meer (ben inmiddels bijna 5 weken zwanger :dance:), maar wilde toch ff reageren…
Maar volgens mijn huisarts is die 14 dagen ná de eisprong gewoon een gegeven. Je hebt je eisprong en 14 dgn later word je ongesteld. Of niet, dan ben je zwanger.
Dit klopt dus niet!!! Dat is een hele poos gedacht, maar de lf (luteale fase = periode tussen eisprong en volgende menstruatie) verschilt weldegelijk per vrouw en kan zelfs per cyclus verschillen! LF korter dan 9 dagen of langer dan 18 (dacht ik iig), kan een negatieve invloed op de vruchtbaarheid hebben, alles daartussen is ‘normaal’.
Zo is/was mijn lf over het algemeen 13/14 dagen en heel soms 11/12 dagen, ook vaak afhankelijk van of het om een korte of lange cyclus gaat.
Het kan dus best zijn dat je (deze cyclus) een lf van 15 of 16 dagen ofzo hebt en dus eigenlijk pas morgen of overmorgen je NOD hebt…
Wat overigens niet wil zeggen dat je dan de :twisted: :twisted: :twisted: op bezoek hoeft te krijgen! Kan ook best zijn dat je nu gewoon nog te vroeg heb getest (zijn genoeg vrouwen die pas vanaf 1 week na NOD voor het eerst pos. testen)…
Zal iig hard voor je/jullie duimen!
Vriendin van me kreeg te horen dat haar vriend zùlk slecht zaad had, dat de kans op een bevruchting op natuurlijke wijze zo goed als nihil was…
Je raad het vast al: vlà k voor de 1e mmm-afspraak, testte ze dus mooi hardstikke pos.! - om maar te laten zien dat de wonderen de wereld nog lang niet uit zijn! :-*
En een uurtje geleden werd verloor ik ineens vanuit het niets helderrood bloed en heb verschrikkelijke buikpijn. Niet normaal. Zo erg heb ik het normaal nooit, en ik verlies ook nooit op de 1e dag al helderrood bloed.
Ik heb net een afspraak bij de fertilitiearts gehad, zij heeft een kweek afgenomen, en een inwendige echo gedaan. Alles ziet er goed uit, en ze ziet geen reden waarom wij niet gewoon zwanger kunnen raken.
Op de eerste dag van mijn ongesteldheid moet ik een afspraak maken voor een HSG onderzoek, maar ze verwacht daar ook niks te zien hooguit wat vuiltjes misschien.
En door die contrastvloeistof heb ik misschien de eerste maanden meer kans op een zwangerschap. Verder gaan ze geen onderzoeken doen omdat we als zwanger zijn geweest en er niks mis is. Dus na het onderzoek gewoon een half jaar afwachten en als ik dan nog niet zwanger ben dan mag ik weer komen.
Ik schrijf al een hele tijd mee op KOK, maar veel op andere topics! een aantal van jullie ken ik al wel!
Mag ik hier ook meeschrijven? Ben ondertussen bijna 32 (vriendje bijna 36) en ben vorig jaar zomer bevallen van mijn dochtertje!
Zouden graag in de toekomst nog een brusje willen voor haar, maar op dit moment genieten we ontzettend van haar… voelt bijna als oneerlijk tegenover haar als ik ooit weer zwanger zou willen worden en er nog een kindje bij zou komen (beetje raar geloof ik… :think: )…
Maar ja ben bijna 32, het zwanger worden ging absoluut niet makkelijk (zie onderschrift) en al te veel tijd ertussen vind ik ook niet zo leuk…
Ach mag gewoon hopen dat het ons allemaal nog een keertje gegeven is, maar nu nog niet!! Dus duim ik lekker voor alle meiden hier, en lees en schrijf ik lekker mee totdat het voor ons weer het moment is!
Hoi Loesje, het is te hopen dat het deze keer wat sneller en makkelijker gaat, je moet er toch niet aan denken om dat weer allemaal mee te moeten maken :hug:
@marieke… Als eerste ontzettend gefeiciteerd met deze nieuwe zwangerschap! Gelukkig fijn snel weer! Ik begrijp heel erg goed dat je onzekerheden de overhand hebben, een onbezorgde zwangerschap zit er nooit meer in, maar toch… Probeer hoe moeilijk ook vertrouwen te hebben dat het deze keer goed gaat!! Die kans is nog altijd zoveel groter!!!
@Bigsby… Tja ik hoop ook echt dat het niet hetzelfde zal gaan, heb er destijds behoorlijk door heen gezeten. Hoop dat het voor een brusje sneller zal gaan… Denk dat we voor een brusje gaan, als P.u.ck 1 jaar is geweest, dus dat zal ergens rond augustus zijn… Vriend zou misschien nog wel wat langer kunnen wachten, maar ik niet… ik wordt ook ouder en nogmaals je weet gewoon nooit hoe lang het gaat duren…
En jij? Is het een HSg wat ze gaan doen? Hoor vaak dat meiden dan snelzwanger worden! Hoop echt dat dat bij jullie ook zo gaat! Frustrerend hè dat het gewoon niet gebeurt hè…En dat zo ook nog eens geen aanwijsbare reden vinden… Hoe lang zijn jullie nu bezig als ik vragen mag? :hug: