@ Bigsby en Sproetje:
De zuurtegraad in mijn lichaam is te hoog, en daar kunnen de zwemmertjes niet goed tegen. Hierdoor zijn ze al dood nog voor ze de baarmoeder hebben bereikt.
Het kan natuurlijk dat er toevallig eentje doorheen is geglipt, maar die kans is wel heel klein.
Oké… duidelijk.
Dus nu waarschijnlijk op zoek naar een oplossing waarbij ze dat stukje voorbij worden ‘geholpen’.
Hopelijk is er een goed alternatief!
Hier eindelijk af van de hoofdpijn en alleen nog verkouden.
Het heeft lang geduurd. Maar afgelopen nacht een goede nacht gehad, en daar knapt een mens ook van op :mrgreen:
Morgen maar weer aan het werk…
Yingyang, jeetje wat irritant zeg! hopelijk weten ze daar de oplossing voor :hug:
Sproetje: fijn dat je je weer wat beter voelt, morgen dus weer lekker aan het werk
Helaas ben ik weer ongesteld geworden
Dinsdag kan ik dus bloedprikken :?
He bah
Vandaag inderdaad gewerkt en nu weer bekaf.
Morgen gelukkig weer een dagje thuis.
Het viel dus tegen sproetje? gelukkig zijn zullie morgen weer samen thuis :hug:
ja balen h’e, moet ik toch verder de mm in :?
Morgen maar eens beginnen met temperaturen, en laat ik dan ook gelijk maar gaan bloedprikken :shifty:
Zo…mijn eerste echo in almelo…direct ook consult bij de fertiliteittsarts, en het is natuurlijk voor haar wel vreemd, want ik stap voor 3 maanden over, dus ze wil een aantal dingen wel ff checken, en volgens mij vond ze dit beleid maar vreemd zoals het nu gaat, dus net weer bloed geprikt. Ben nu op dag 10 en heb al een ei van 20mm!! Dus da’s erg groot. Morgen samenlevingstest, nogmaals, ben benieuwd hoe die is, en dan maar weer afwachten, en echo’s blijven doen totdat ei weg is. Zij is niet vd ovulatietesten, dus dat scheelt. Ik vond haar wel erg aardig, en neig zelfs evt om hier te blijven, maar ik kan het nu mooi 3 maanden aankijken, en dan zie ik wel. Enschede is qua locatie wel veeeel praktischer straks.
Morgen dus weer meer neiuws!
Ff een update:
Ben net bij de gyn geweest. Mijn ei was nog groter en staat op kanppen, dus dat is goed nieuws. Maar er was heel taai en dik slijm te zien, zonder zaadcellen, dus da’s minder. Gezien ijn eerdere goede samenlevingstest zou dit van de clomid kunnen komen. Nu moet ik morgenavond spoelen met een oplossing om het slijm dunner te maken, en 1/2-2uur later klussen. En maandag opnieuw echo.
Mocht er een volgende cyclus komen, dan zonder de clomid een keer, en nog eens kijken naar de SL test. Als die dan goed is, kan ik dus niet goed tegen de clomid,en moeten we over op wat anders. Ff afwachten dus nog…
De zuurtegraad was wel prima, en het bloedonderzoek ook! Dus dat scheelt.
Babyschede: spannend! hopelijk helpt het spoelen
Hoi even een teken van leven van mijn kant.
Ik houd me een beetje afzijdig omdat het me een beetje veel bezig houdt allemaal. daarbij is een iui behandeling ook anders dan hoe jullie bezig zijn. Soms trek ik het even niet.
Nu hebben we een maandje rust en maandag hebben we een gesprek bij de gyn voor een evaluatie van de 3 pogingen die we gehad hebben. En ook dat vind ik erg spannend.
Wil jullie wel laten weten dat ik steeds bijlees en heel veel voor jullie duim. Dus ook al reageer ik bijna niet, ik ben er wel.
Dikke zoen Chantal
Hier ff ego…mijn SL-test was dus negatief met clomid, had heel dik slijm, maar omdat mijn ei al heel groot was, konden ze niet veel doen, maar een optie was wel spoelen met een soort water, vaginaal, en dan 1/2-2uur later klussen. Het is om te proberen het slijm dunner te krijgen, en dud sde zaadcellen meer de kans te geven binnen te dringen. Nu dat heb ik gedaan, maar wel een gedoe hoor! In klysma flacons, en dan in bad zitten en dat naar binnen spuiten en er weer uit laten lopen…ach, alles voor het goede doel! Volgende maand geen clomid, en dan weer een SL-test, en kijken hoe het dan is…ben benieuwd! Nu vanmorgen geklust en vanavond weer, en morgen weer echo en SL-test…
Hai!
Ik ben ook een 30+ser (31) en ik hoop snel zwanger te mogen raken van mijn eerste kindje!
Soms heb ik het gevoel dat ik vrij laat ben, als ik al die meiden van halverwege de 20 zo hoor, bijvoorbeeld hier op het forum…
Delen 30+ser die ook voor een eerste kindje gaan dit gevoel? Of moet ik me inderdaad niet zo druk maken (zoals mijn vriend zegt )
Krabje: ik snap hoe je je voelt :hug:
Ik ben zelf ook niet vaak meer online, het duurt allemaal zolang en iedereen om je heen raakt zwanger
Hopelijk vind je je rust en de moed om door te gaan in deze rust ronde :hug:
Babyschede: hopelijk heeft het spoelen gewerkt
NCM: welkom hier!
Ik ben 32 jaar en ben zwanger geraakt toen ik 29 jaar was, toen ik 20 weken was werd ik 30 jaar. Dus zo jong was ik nou ook weer niet, ik vind 30+ dus best meevallen
verslag gyn:
Zaadkwaliteit van hub is dus net op het randje… Hebben nu ook gevraagd wat het was. de 1e x was 0.6 miljoen, 2e x 2,7 miljoen en de 3e x 1,1, miljoen.
Even voor de duidelijkheid, toen ik zwanger raakte van Tycho was dat 27,3 miljoen. Dus het is echt heel veel slechter.
Hub moet nu een afspraak maken in Enschede voor een opzwemtest. Kijken wat daar uitkomt. Als Enschede zegt dat het zaad te slecht is voor IUI moeten we dus naar Enschede en Zwolle naar het zkh voor IVF.
Maar voor een IVF behandeling mag mijn bmi niet hoger zijn dan 32/34 en ik zit nu op bijna 37. Dus ik moet zo’n 15 tot 20 kilo gaan afvallen. Dus ook een verwijzing voor previtas (afslankkliniek in het zkh)
Heb daar gelijk een afspraak gemaakt en kan vandaag om 11.45 al terecht.
Maar we hoeven ovlgend de gyn pas weer te komen in mei, dus tot die tijd doen we dus niks… Maar hub wil kijken of hij volgende week in enschede terecht kan en dan in april naar de gyn gaan.
Dus al met al was het niet echt wat ik er van verwacht had maar wel waar ik juist zo bang voor was…
Maar wat er ook gebeurd, we gaan ervoor
hallo
ik ben ook een 30 plus mama wie nog een kleintje wil
ik word 33 in juli…
groetjes
NCM en mama van Patty welkom hier
PS: mama van P. ik zie dat je al een aardige geschiedenis achter de rug hebt (MK’s en BBZ). Hopelijk blijft een volgende keer alles goed gaan!
Hier de eerste gekregen toen ik nog net geen 33 was.
Tja, had het misschien liever een paar jaartjes eerder gewild, maar toen kende ik mijn man nog niet :inlove:
Dus ik zou me er niet al te druk om maken qua leeftijd.
Chantal, ik had het al gelezen (onder het goede nieuws van Kaatje :dance: ). Wat ontzettend balen dat er nu zo weinig goede zaadcellen waren. Hopelijk kan je hub snel terecht in Enschede.
En jij succes bij Previtas!
Bigs… hopelijk hoef je nu echt niet lang meer te wachten :-*
hoi sproetje…
ja pfpf…
wij zijn al vanaf 2001 bezig,dus toen was ik nog twintiger:-)en wilde het toen zo graag…
maar eindelijk op me 29ste 2006 werd ik mama
en nu vanaf 2006 proberen we eigenlijk al voor een 2de…
we hebben even een stop gehad,omdat het toch niet lukte,dus aan de pil gegaan in september,tot afgelopen maand,ik was ziek dus dacht ah maandje pil even weg,en pats zwanger ONGELOOFLIJK!en na de miskraam is het toch weer gaan kriebelen,me kleine meid was ook helemaal happy toen ze dacht mama heeft een baby in dr buik…
dus nu toch maar besloten er weer voor te gaan,spannend,maar dit is wel echt het laatste jaar
Inderdaad dan wel erg spannend zeg.
En waarom is dit het laatste jaar als ik vragen mag?
ik vind 33 te oud,ik weet dat het niet zo is,maar voor me gevoel…
en dan ben ik ook lang genoeg bezig geweest…
en leeftijd verschil van me dochter met eventuele kleine spruit vind ik ook te groot worden…
Oké. Nou, ik vind het best zwaar met onze kleine meid. Vooral de gebroken nachten. Wat dat betreft zou ik best iets langer willen wachten.
Aan de andere kant ben ik nu dus 33 en vind ik dat ook al best ‘oud’.
Het liefst dus voor mijn 35e, maar ik ga denk ik geen keiharde lijn trekken.
Nou ja, het jaar is in ieder geval nog jong