Ja, ik heb inderdaad wel een voorraadje in de vriezer.
's Avonds krijgt Femke voortaan het flesje omdat we tenminste zeker weten hoeveel ze heeft gehad. Ik kolf op mijn werk nu ook 3x en 's avonds dan nog twee keer.
Ipv meer vrijheid omdat ze naar minder voedingen gaat, ben ik nu voor mijn gevoel alleen maar aan het kolven :roll:
Ondanks de avondfles kwam ze vannacht trouwens ineens weer om 01.45 uur :o
Ik ben vanmorgen wéér bij de gynaecoloog geweest, de 4e x deze week. Vandaag voor de samenlevingstest…
En tuurlijk, ik mag morgen wéér… :? Toen ze terug kwam na het koekeloeren in de microscoop, zei ze: "Ik heb 2 stil liggende zaadjes gezien maar dat zegt verder niks. De ene zaadlozing is de andere niet. Dus ik wil je vanavond nog een keer met je man naar bed en dan zie ik je morgen graag terug. De afspraak graag bij de balie maken. Daaag.
En daar stond ik … ik ben echt totaal de kluts kwijt. Ik heb nu in 1 week DRIE verschillende gynaecologen gehad. Waarvan 1x mijn eigen gynaecoloog, die vertelt gewoon alles. Maar die andere 2 dozen. Werkelijk, ik voel me zó verschrikkelijk ellendig nu.
Wat betekent dat 2 stil liggende zaadjes. Is dat goed of is dat slecht. Zeg het maar hoor, ik weet het niet. Ik stond zó perplex vanmorgen toen ze zo haar verhaaltje afdraaide. :wall:
Wat onzettend gevoelloos zeg :snooty: :twisted: :twisted:
Ik zou dat gewoon aangeven, zo kun je toch niet met mensen omgaan!
Hoe ging het vandaag?
@yinyang73 wrote:
Ik ben vanmorgen wéér bij de gynaecoloog geweest, de 4e x deze week. Vandaag voor de samenlevingstest…
En tuurlijk, ik mag morgen wéér… :? Toen ze terug kwam na het koekeloeren in de microscoop, zei ze: "Ik heb 2 stil liggende zaadjes gezien maar dat zegt verder niks. De ene zaadlozing is de andere niet. Dus ik wil je vanavond nog een keer met je man naar bed en dan zie ik je morgen graag terug. De afspraak graag bij de balie maken. Daaag.
En daar stond ik … ik ben echt totaal de kluts kwijt. Ik heb nu in 1 week DRIE verschillende gynaecologen gehad. Waarvan 1x mijn eigen gynaecoloog, die vertelt gewoon alles. Maar die andere 2 dozen. Werkelijk, ik voel me zó verschrikkelijk ellendig nu.
Wat betekent dat 2 stil liggende zaadjes. Is dat goed of is dat slecht. Zeg het maar hoor, ik weet het niet. Ik stond zó perplex vanmorgen toen ze zo haar verhaaltje afdraaide. :wall:
Helaas missen sommige artsen de nodige sociale vaardigheden, blijkbaar.
Even een hele dikke :hug: :hug: voor jou en dat al dat gedoe maar snel tot resultaat mag leiden; dan ben je van die vreemde artsen af.
Hoe was het gisteren? Heb je toen nog dingen kunnen vragen en voel je je nu weer iets minder rot?
Bedankt voor de :hug: :hug: , heel lief.
Tot overmaat van ramp lig nu Ãk in bed met flinke buikgriep. Vorige week was het mannetje gevloerd, en ik voelde het donderdag al beetje beginnen. En ja hoor, vrijdagavond was het bal… :sick:
Ik kon het niet opbrengen om te moeten klussen en heb dus zaterdagmorgen afgebeld. Gelukkig kreeg ik mijn eigen gynaecoloog aan de lijn, en die zei me dat ik maar even rustig aan moest doen. Deze cyclus heb ik mijn eisprong alweer gehad, dus de volgende maand mag ik weer om de dag naar het zkh voor de FM en opvolgend de SL-test. (omdat die van afgelopen vrijdag dus niet duidelijk genoeg was)
Maar nu duik ik weer lekker mn bedje in, alles draait en het zweet breekt me uit. :sick:
Op naar de volgende ronde :?
Helaas! Ik zit te wachten op mijn pos.ovu test…
@yinyang73 wrote:
Bedankt voor de :hug: :hug: , heel lief.
Tot overmaat van ramp lig nu Ãk in bed met flinke buikgriep. Vorige week was het mannetje gevloerd, en ik voelde het donderdag al beetje beginnen. En ja hoor, vrijdagavond was het bal… :sick:
Ik kon het niet opbrengen om te moeten klussen en heb dus zaterdagmorgen afgebeld. Gelukkig kreeg ik mijn eigen gynaecoloog aan de lijn, en die zei me dat ik maar even rustig aan moest doen. Deze cyclus heb ik mijn eisprong alweer gehad, dus de volgende maand mag ik weer om de dag naar het zkh voor de FM en opvolgend de SL-test. (omdat die van afgelopen vrijdag dus niet duidelijk genoeg was)
Maar nu duik ik weer lekker mn bedje in, alles draait en het zweet breekt me uit. :sick:
Beterschap! :hug:
YY beterschap.
Hier heeeel veel last van mijn schouder. Zo gauw weer achter de pc vandaan dus. Werd vanmorgen wakker van de pijn en kon geen kant op
Bigsby, balen meis :-*
Hoe komt dat Sproetje?
Misschien ff naar de HA als het niet over gaat :hug:
Ik heb vrijdag een afspraak bij de fysio.
Ik zit gewoon niet goed. Til vaak mijn rechterschouder op. Achter de pc… met voeden… met tillen… etc
Dus gewoon super geirriteerd
Even op mijn houding letten dus.
Ga nu ons meisje in bad doen.
Truste!
Hi,
ff een vraagje: als jullie ovulatietesten doen, hoe lang wacht je dan voordat je het resultaat afleest? of is het direct duidelijk?
Moet je de volle 5 of 10 min wachten, afhankelijk vd test?
BE: ik heb ze niet gebruikt, dus kan je geen tips geven…
Fijn weekend meiden!
Ik snap er niks meer van…dacht dat ovu-test gisteren positief was, maar twijfelde wel, vandaag had ik enorme buikpijn, nog steeds…dus test nog eens gedaan: negatief! hoe kan dat nou? Moet nl. 1-2 dagen na pos. test beginnen met utrogestan…help!
Ik heb altijd gelijk een dikke vette streep als hij positief is, en ik wacht ook zeker geen 10 minuten. Ik test nl op het werk, ik kan alleen s’ ochtend zolang mijn plas ophouden, de rest vd drink ik veel water.
Ik vind de ovu-testen waar je een streep op zou moeten zien vaak héél onduidelijk. Ik ben dus overgestapt op de digitale van Clearblue. Oké, ze zijn wel vrij prijzig, maar je kunt wél heel duidelijk zien of het positief of negatief is.
Verder heb ik vorige week een telefoontje gehad van mijn gynaecoloog. Hoe het nu met me ging. Heb even heel rustig met haar kunnen praten, dat was wel fijn. Heb ook verteld dat we thuis door de griepgolf een lichte crisis hadden hier. Ze vond dat héél begrijpelijk, want als je besluit om de MMM in te gaan, is tenslotte ook niet niks. En als je dan ook nog op hét goeie moment allebei niet fit bent, is dat dubbel zuur. Zó fijn om te horen, dat begrip.
Ik heb nu met haar afgesproken, dat ik weer een afspraak voor een echo maak voor cyclusdag 10. En dan gaan we het gewoon nog 's rustig proberen. Dat er bij de eerste SL-test 1 of 2 zaadjes te zien waren was niks slechts. Maar ze wilde gewoon wat meer duidelijkheid zien, en daarvoor het advies om nóg een keer te doen. Kleine zorg minder.
Morgen zou mijn NOD moeten zijn, maar ik merk nog niks. Maar ik denk tóch dat ik gewoon door naar de volgende ronde ga en dan op dag 10 weer een echo kan gaan laten maken.
Nu dit weekend éérst carnavallen 8)
@babyenschede wrote:
Hi,
ff een vraagje: als jullie ovulatietesten doen, hoe lang wacht je dan voordat je het resultaat afleest? of is het direct duidelijk?
Moet je de volle 5 of 10 min wachten, afhankelijk vd test?
Dat hangt idd van de test af die je gebruikt. Staat in de gebruiksaanwijzing. Is volges mij meestal direct of na 5 min.
Ik gebruik altijd van die dipsticks en daar moet je 5 min. wachten voor het def. resultaat, maar bij mij zie ik altijd vrijwel meteen al een dun lijntje verschijnen als het pos. is.
@babyenschede wrote:
Ik snap er niks meer van…dacht dat ovu-test gisteren positief was, maar twijfelde wel, vandaag had ik enorme buikpijn, nog steeds…dus test nog eens gedaan: negatief! hoe kan dat nou? Moet nl. 1-2 dagen na pos. test beginnen met utrogestan…help!
Klopt dan toch? Je eisprong vindt in principe 24-48 uur nà de eerste pos. ovu-test plaats (kan soms meerdere dagen pos. testen, heb ik ook eens gehad (2 dagen pos. getest)). Als je eergisteren dus 1x pos. hebt getest, kan de buikpijn van gisteren er op wijzen dat je eitje toen gesprongen is en vandaar dan de neg. test erna…
Waarom twijfel je dan of je ovu-test eergisteren wel pos. was? Als je met zgn. ‘streepjestests’ test, staat er altijd wel dat de 2e streep even dik en donker moet zijn als de controle streep, maar dat blijkt in de praktijk helemaal niet te hoeven.
Bij mij is ie iig op de meest vruchtbare dag wèl altijd even dik/donker, maar heb genoeg verhalen gehoord van vrouwen waarbij het 2e lijntje à ltijd dunner/lichter blijft dan het controle lijntje. Vandaar dat vanuit de praktijk ook aangeraden wordt alle tests van datum te voorzien en te bewaren, zodat je bij meerdere (licht) pos. tests dag voor dag kunt vergelijken welke test het meest pos. was.
Andere redenen waarom een pos. twijfelachtig kan zijn, kan ook zijn dat je urine teveel verdunt was (beste is geloof ik min. 2 uur ervoor niets drinken en niet naar de w.c.).
Zijn ook vrouwen die maar heel kort een pos. test hebben en meerdere keren per dag moeten testen om hun piek niet te missen. Misschien heb jij je piek wel al iets vòòr de twijfelachtige test van eergisteren gehad…
Of kwam hij pas erna, maar was zo kort, dat je de test gisteren alweer helemaal neg. aangaf…
Zou er in jouw situatie iig dan maar vanuit gaan dat die twijfelachtige test als pos. geldt, de buikpijn als eisprong en vandaag dan snel met utrogestan beginnen!
Succes! :thumbup:
Ik had gister een positieve ovulatie test, iets later dan normaal.
Verder heb ik mijn verwijzing binnen, ik mag vrijdag al langskomen :shock:
ik dacht dat ik minstends een maand moest wachten voordat ik aan de beurt zou zijn, ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Ik zal wel een inwendige echo krijgen of zo :think:
Spannend bigsby. Is dit een eerste afspraak bij de gyn?
Ik ben helaas nog steeds ziek. Even op om te kolven en nu mijn mandje weer in…
Sproetje: hopelijk voel je je snel weer beter :hug: :hug:
ja dit is de eerste keer :shifty: :shifty: