3 kleine kinderen, welke auto?

Onze grote wens is in vervulling gegaan, ik ben zwanger van de derde!

Nu vraag ik me af of onze auto(golf station) nog wel groot zat is. Onze twee kinderen zijn 5 en 3. We gebruiken een maxicosi tobi, en een stoelverhoger, maar een gewone maxicosi gaat daar dadelijk niet meer bij passen, lijkt me. Op zich mag je als je twee stoeltjes op de achterbank hebt, de oudste in het midden zetten op de achterbank(in de gordel)maar heb daar eigenlijk geen goed gevoel bij.

We zijn nu een beetje rond aant kijken voor iets anders, misschien een vw touran? Ben heel benieuwd wat ouders van 3 kleine kinderen rijden!

Wij rijden nu een citroen c5 station. De oudste zit op een verhoger en de jongste nu in de laatste stoel groep. Dadelijk komt er een maxi cosi bij en ik denk dat dit wel zou moeten passen…

Wij rijden een astra station. 2 autostoeltjes groep 1 en een zitverhoger. Tja, het past net. En als de 2 groepen 1 stoeltjes, die dus aan de deurkanten staan niet te ver naar buiten staan, dan kan de oudste zijn gordel niet vastmaken. Komt hij gewoon niet bij dan.

Liever rijd ik groter, maar wat niet is, is niet. dus doen we het er mee, wat zeker we te doen is.

Wij hebben een citroen C4 picasso en daar passen 2 maxicosi’s en 1 priori of opvolgstoel(in het midden) of 2 priori’s en 1 opvolgstoel (in het midden) zonder problemen naast elkaar en de tweelingwagen in de achterbak.

Zelfs in mijn corsa past het op de achterbank met een beetje proppen, maar we moeten wel 1 bepaalde volgorde van ‘inlaaien’ aanhouden ander krijg ik de riemen nauwelijks dicht. Alleen kan de tweelingwagen niet mee (een enkele wagen zou nog wel moeten gaan) Honda Jazz van m’n moeder hetzelfde verhaal. Maar als we allemaal samen gaan pakken we toch de citroen en voor nood hebben we een dubbele buggy (rotding om mee te rijden).

Het hangt heel erg af van hoe de riemen zitten dus ik zou gaan passen met alle stoelen voordat je een auto aanschaft (hebben we met die van m’n moeder gedaan toen ze een andere kocht, we hadden de mazzel dat het in onze eigen auto’s bleek te passen anders hadden we best een probleem gehad: een leasebak wissel je niet zomaar in en de mijne had ik net een jaar)

Neem aan dat je 3 jarige tegen de tijd dat de 3e er is wel bijna over kan/moet naar een volgende stoel (dochter hier is met ruim 3,5 over gegaan) daar win je als het goed is ook wat ruimte mee.

die middelste plek… het ligt eraan hoe lang je oudste is?

Zit hij/zij nu op een zitverhoger met zo’n rugleuning en zijkanten eraan of op een losse verhoger?

Die verhoger doet voor veiligheid weinig anders dan zorgen dat de gordel niet in de nek kan snijden en dan die mooi over de benen loopt en niet over de buikholte met organen.

Wat natuurlijk best fijn is allemaal :mrgreen: .

Maar als je een lange hebt (en hij/zij wordt nog ouder en langer natuurlijk in de komende maanden tot de geboorte) komt die gordel sowieso al goed uit en is die verhoger niet noodzakelijk meer en is het ineens geen probleem om zonder verhoger in het midden te zetten.

Je 2e is tegen die tijd idd waarschijnlijk uit de Tobi en toe aan een verhoger al dan niet met rugleuning en zijkanten (wij doen dat wel zolang ze daar keurig tussen passen) en levert echt ruimte op tov een Tobi.

Probeer het eens met 2 verhogers en de maxi cosi… ik denk dat het zou moeten passen.

Wij krijgen namelijk 3 kinderen op de achterbank van een ford fiesta :lol: dat is dan wel met onze oudste gewoon in de gordel… (hij is 1.34 en de gordel loopt goed bij hem, ook zonder verhoger, in andere situaties zit hij wel nog op verhoger, omdat het officieel op die ene cm gewoon moet en hij dan meer kan zien vanuit de auto :wink: ), 1 verhoger met zijkanten en 1 verhoger zonder zijkanten ernaast.

Ook niet ideaal, maar ik kan op die manier met de jongste in de grote stoel voorin wel met allemaal tegelijk de deur uit als het moet.

Wij hebben een ford galaxy

Dus zelfs nog 2 plaatsen ectra erg fijn

Volvo V70, twee verhogers en een maxi cosi pasten prima. Nu de kids groter worden en we steeds vaker ook vriendjes en zo in de auto hebben, stappen we over op een Volvo XC90 (7-zitter).

@Suuus… daar hebben wij ook naar gekeken… maar die zijn klein zeg :shifty:

Daar zou ik dus echt niet bij vakanties ofzo mijn bagage ook nog in kwijt kunnen…

Hier net als Marisca een Ford Galaxy, maar goed, wij hebben dan ook een kind extra… Dus ik heb sowieso al 6 plaatsen nodig.

Maar wij hebben tot januari achter elkaar aan gereden in 2 seats… en de voorwaarde bij aanschaf was dat ik er alleen met 4 kinderen in moest passen. Dus 3 kinderen passen zelfs nog prima op de achterbank van een seat Ibiza ST…

Wij hadden wel een easybase voor de maxi cosi, zo kon Suus in het midden en omdat het klik klak klaar was, was dit ook erg makkelijk.

Maar ik denk dat een easybase aanschaffen goedkoper is dan een andere auto :wink:

Fijn dat jullie allemaal meedenken, denk dat ik toch nog eens ga passen en meten en de maxicosi al eens van zolder ga halen.

Ik ben trouwens over anderhalve maand uitgeteld. Dus de jongste zit dan nog in de Tobi. De oudste is trouwens 1.20m ofzo.

Waar ik geen goed gevoel bij heb is dat de oudste dan op de middenplaats moet zitten met alleen een heupgordel. (volgens de regels mag het wel)

De stoelverhoger die we nu gebruiken is idd eentje met ruggedeelte.

We zitten nog erg in de twijfel fase voor een andere auto(het liefste een volkswagen).

Al zou het passen, als je het geld hebt zou ik een 7 zitter kopen! Hier staat de auto meer stil dan dat er mee gereden wordt. We gaan niet vaak met zn allen weg dus ik vind het zonde om geld uit te geven aan een 7 zitter en welke ik wil zijn gewoon op dit moment te duur voor ons (Ford Smax of grand Cmax)

maar wat een gedoe met vast zetten zeg :thumbdown: Oudste zit nu tussenin op de stoelverhoger, tweede op de rodiXP en de jongste in een romer king stoel. Die stoel gaat natuurlijk prima, maar de gordel van de meiden ertussen proppen … vind het echt vreselijk!

Ben altijd blij als we zonder papa weg gaan zodat de oudste voorin kan.

@anna80 wrote:

Fijn dat jullie allemaal meedenken, denk dat ik toch nog eens ga passen en meten en de maxicosi al eens van zolder ga halen.

Ik ben trouwens over anderhalve maand uitgeteld. Dus de jongste zit dan nog in de Tobi. De oudste is trouwens 1.20m ofzo.

Waar ik geen goed gevoel bij heb is dat de oudste dan op de middenplaats moet zitten met alleen een heupgordel. (volgens de regels mag het wel)

De stoelverhoger die we nu gebruiken is idd eentje met ruggedeelte.

We zitten nog erg in de twijfel fase voor een andere auto(het liefste een volkswagen).

Oh kijk, alleen een heupgordel in het midden zou het voor mij ook al anders maken… hier zit in de het midden wel een gewone gordel, dus ook een schuine kant voorlangs.

Maar is jullie maxi cosi geschikt voor een easy base? Want dan zou ik geloof ik serieus dat eerst passen met die in het midden en dan die 2 andere stoelen aan de buitenkanten.

Wij gaan doodleuk met 3 stoeltjes de showroom in om te passen :mrgreen: dus dan moet base passen bij een babywinkel vast ook geen probleem zijn als je het uitlegt.

@Cell wrote:

@Suuus… daar hebben wij ook naar gekeken… maar die zijn klein zeg :shifty:

Daar zou ik dus echt niet bij vakanties ofzo mijn bagage ook nog in kwijt kunnen…

Weet niet naar welk model jullie hebben gekeken, maar het nieuwe model heeft echt wel veel laadruimte. Er past van alles in :mrgreen:. Buggy, kinderwagen, boodschappen etc. Wij gaan altijd met onze eigen caravan op vakantie, dus laadruimte voor tent etc hebben wij niet nodig.

Bij Boels en volgens mij ook bij Halfords worden autogordelverlengers verkocht, waardoor het ‘inpluggedeelte’ van de gordel verlengd wordt. Hierdoor wordt het voor kinderen een stuk makkelijker om zichzelf vast te maken. Ik weet echter niet hoe veilig die dingen zijn, en of de verzekering ze accepteert. Daar heb ik me niet in verdiept.

Wij hebben zo t zelfde probleem. Hebben een renault scenic en hoop dat zo met de base alles wel gaat passen. De scenic heeft achter 3 aparte stoelen die los van elkaar te verschuiven zijn, dus hoop met middelste stoel iets naar voren een heel eind te komen. Onze oudste is net 1m en bijijijijna 15 kg, dus die kan voorlopig nog niet zonder verhoger met rugleuning. Zoonlief is net 2 dus die blijft voorlopig nog in de axiss, die wil ik dus bij een deur hebben zodat ik hopelijk t stoeltje nog kan draaien en denk dat we van t weekend maar ff moeten kijken of de oudste of de mc in t midden moet gaan zitten. Als we t voor elkaar hebben laat ik t nog wel weten :slight_smile:

Ik had eerst een fiat station wagon, en daar de oudste in het midden, met alleen de heup gordel. Dat voelde dus écht niet goed, dus hebben we gezocht naar een kinderstoeltje dat wel paste.

's avonds de nieuwe Romer king, in het midden gezet, voor de jongste. Aan de ene kant de oudste met stoelverhoger, en andere kant kinderzitje groep 3. Paste precies! De dag erna heb ik een ongeluk gehad en auto total loss… Als ik die kinderstoeltjes niet had, waren de kids er niet zo goed vanaf gekomen: de oudste had dan in het midden gezeten…

@Loesje79 wrote:

Wij hebben zo t zelfde probleem. Hebben een renault scenic en hoop dat zo met de base alles wel gaat passen. De scenic heeft achter 3 aparte stoelen die los van elkaar te verschuiven zijn, dus hoop met middelste stoel iets naar voren een heel eind te komen. Onze oudste is net 1m en bijijijijna 15 kg, dus die kan voorlopig nog niet zonder verhoger met rugleuning. Zoonlief is net 2 dus die blijft voorlopig nog in de axiss, die wil ik dus bij een deur hebben zodat ik hopelijk t stoeltje nog kan draaien en denk dat we van t weekend maar ff moeten kijken of de oudste of de mc in t midden moet gaan zitten. Als we t voor elkaar hebben laat ik t nog wel weten :slight_smile:

Maar een Scenic met 3 aparte stoelen gaat sowieso wel passen hoor!

Wij hadden een Kangoo met aparte stoelen en dat was echt heerlijk.

Even goed nadenken hoe je de stoelen plaatst ivm gordels open en dicht, maar verder heel prima te doen. Zou die auto zo weer willen :wink: .

@miranda79 wrote:

Ik had eerst een fiat station wagon, en daar de oudste in het midden, met alleen de heup gordel. Dat voelde dus écht niet goed, dus hebben we gezocht naar een kinderstoeltje dat wel paste.

's avonds de nieuwe Romer king, in het midden gezet, voor de jongste. Aan de ene kant de oudste met stoelverhoger, en andere kant kinderzitje groep 3. Paste precies! De dag erna heb ik een ongeluk gehad en auto total loss… Als ik die kinderstoeltjes niet had, waren de kids er niet zo goed vanaf gekomen: de oudste had dan in het midden gezeten…

kun je een ROmer king stoeltje wel vastzetten met een heupgordel?

Ja, die gaat onder door, dan moet je de zitting met een knopje naar voren doen, gordel erin en zitting weer terug klikken. Ik vind het een erg fijn systeem, en dit stoeltje zit het beste vast vd drie…

hihi, wij hadden een vw golf station.

Ik zei wel dat het zou passen met 3 stoeltjes op de achterbank. Het past ook wel, maar het is drama om alle riemen vast te krijgen (ook hier 2 stoelverkleiners en een maxicosi).

We hebben dus een nieuwe auto gekocht.

Wij hebben een Touran gekocht. Hier past alles makkelijk achterin (makkelijk riemen vastmaken) en ruimte genoeg.

Een heerlijke auto!

@Willy wrote:

hihi, wij hadden een vw golf station.

Ik zei wel dat het zou passen met 3 stoeltjes op de achterbank. Het past ook wel, maar het is drama om alle riemen vast te krijgen (ook hier 2 stoelverkleiners en een maxicosi).

We hebben dus een nieuwe auto gekocht.

Wij hebben een Touran gekocht. Hier past alles makkelijk achterin (makkelijk riemen vastmaken) en ruimte genoeg.

Een heerlijke auto!

Mijn man heeft besloten om de golf station nog niet weg te doen(hij is er nogal aan gehecht :roll: ), en toch eens proberen of het gaat. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat we overstappen naar een andere auto :wink: Maar in de Touran past het dus wel allemaal makkelijk? Hebben jullie een 7 zitter of een gewone? Het valt me wel op dat die auto’s hier niet veel te koop staan in de buurt, volgensmij is ie erg gewild? :slight_smile: