3 kleine kinderen, welke auto?

Wij hebben een Ford C-Max.

Oudste zit op een stoelverhoger zonder rugleuning, middelste zit op een stoelverhoger mét rugleuning (autostoel groep 3). Maxi-cosi past er dan nog nét naast.

Hubbie heeft een opel astra en het past net…

Gordels dichtmaken is idd niet heel handig.

Oudste zit op een zitverhoger met leuning in het midden met een driepuntsgordel. Maxi cosi kan er dan in als zij vast zit.

Zelf rij ik in een volkswagen polo, maar dat gaat niet lukken. Dan moet de oudste met haar verhoger voorin.

Tzt zal er wel een andere auto komen…

En anders kun je altijd nog overstappen op een VW Passat station. Hebben wij ook, en passen 3 stoeltjes naast elkaar in (geprobeerd met buurkids :wink:). Rijd je toch VW, en heeft je man wellicht minder moeite met afscheid nemen van z’n Golf :mrgreen:!

Wij hadden wv passat station. Maar in hetbmidden hepgordel. Die kan dus niet met een stoeltje vast. Ook geen easybase helaas. Dus wij kijken voor een andere auto. Toen werd de passat ook afgekeurd bij de keuring en reparatie was prijzig dus voor de dacia lodgy 7 zitter gekozen. En wat zijn we er blij mee, rijd heerlijk, veel laadruimte en altijd genoeg zitruimte

Hier een vw Sharan rijdster en het bevalt ons prima.

Het is een 7 zitter en aangezien Wessel bijna 6 jaar is zit hij helemaal op de achterste rij want hij kan zijn eigen gordel vastklikken.

Jolijn en Stijn zitten dus op de rij ervoor en de middelste stoel hebben wij er uit gehaald.

Dus 3 rijen van 2 stoelen en dat werkt perfect.

Bagageruimte is wel wat beperkt in deze opstelling.

Wij hebben een Skoda Fabia Combi met zo’n Romer stoeltje in het midden, een maci cosi tobi en een stoelverhoger met rugleuning, ook van maxicosi. Past net, en achterin kun je een heleboel bagage kwijt.

Groetjes,

LaBruja

Inmiddels staat alles in de auto en idd geen probleem in onze scenic om de maxi cosi cabriofix met base, de axiss en rodi (? Das toch de stoelverhoger met rugleuning) naast elkaar kwijt te kunnen. De oudste heeft nog genoeg ruimte om haar gordel zelf vast te maken. Zij zit nu in t midden.

Wij hebben een Opel Zafira. Is ook een 7-zitter, er zitten 2 stoelen in de kofferbak die je uit kunt klappen.

Ik vind hem echt ideaal, sowieso qua kofferbak ruimte als je als 5-zitter rijd, maar ook als je bijv. moet rijden voor school of kinderfeestjes en je meer personen kunt vervoeren.

Hier 2 kinderen, dus het is echt extra luxe.

En wat ik er ook heel fijn aan vind is dat het een OPC uitvoering is met een stevig motorblok en een turbo erop.

Vooral voor zo’n grote auto, dat je niet hoeft in te leveren op PK’s.

We hebben ook nog een VW Golf cabrio, weinig kofferbak ruimte, maar wel gewoon een 5-zitter.

Ik vind een VW Touran ook heel mooi, en is qua ruimte gelijk aan onze Zafira gok ik.

Wij rijden in een Ford Focus station. Op de achterbank staat een autostoeltje groep 2 (zitverhoger met rugleuning omdat de oudste nog te kort is voor alleen de verhoger ivm har hals) een stoeltje groep 1 (in het midden met een volledige gordel) en met een beetje duwen past de maxicosi er ook nog in. Maar dan staat het klemvast van deur tot deur. In geval van nood kan ik niet gemakkelijk de gordels los doen. Hebben jullie ook een gordelmes in de auto?

Ja, die hebben we aan t plafond hangen zodat we er allemaal goed bij kunnen mocht er iets gebeuren.

@anna80 wrote:

Mijn man heeft besloten om de golf station nog niet weg te doen(hij is er nogal aan gehecht :roll: ), en toch eens proberen of het gaat. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat we overstappen naar een andere auto :wink: Maar in de Touran past het dus wel allemaal makkelijk? Hebben jullie een 7 zitter of een gewone? Het valt me wel op dat die auto’s hier niet veel te koop staan in de buurt, volgensmij is ie erg gewild? :slight_smile:

Sorry, had geen abo op het onderwerp:

Wij hebben een gewone 5 zitter. De 7 zitter was knap duurder en zullen we ook niet veel gaan gebruiken (ook duurder in verzekering overigens). Van de zomer op vakantie geweest met z’n 5-en en alles kon er in (geen dakkoffer en vrij uitzicht naar achteren).

Heerlijke auto!

Maar ik moet zeggen dat de golf station ook een heerlijke auto was. Alleen het gedoe met de riemen heeft ons doen besluiten een andere auto te kopen. Als we dat niet hadden gehad hadden we hem denk ik ook niet weggedaan.

Hoe bevalt het nu?

Wij krijgen ook een derde kindje! :inlove:

Zelfde probleem dus en aan het oriënteren voor een andere auto…

Nog nieuwe ervaringen toevallig? :slight_smile:

Wij rijden een Citroen C5 break. Achterin passen net 2 autostoelen groep 3 en een maxicosi. Een easyfix systeem kan alleen niet. Dan past het niet.

Gordelsnijder aan het plafond vind ik wel een super goede tip :thumbup: