3 kids, 2 slaapkamers.

Bij Michels opkomst hebben we ruim te voren de kinderen al bij elkaar gedaan. Ze zochten elkaar wel op, maar het is wat anders als je het idee krijgt dat je kamer voor de bestemd word en jij maar elders heen moet.

Het was Peter die zijn kamertje moest afstaan toen en we zijn ze al bij elkaar gaan doen, kast, bed en commode en al toen ik 5 maanden zwanger was.

Toen was ik namelijk ook nog fit genoeg om de incidentele inslaapproblemen en keet uurtjes aan te pakken. :mrgreen:

Hier slapen de twee oudsten bij elkaar, vanaf dat ze anderhalf en 3.5 zijn. Was zwanger van de derde, en hebben ook maar 3 slaapkamers…

Maar de jongens maken best veel ruzie, hoewel ze het vooral 's ochtends juist vaak gezellig hebben.

Nu gaan we (waarschijnlijk) verhuizen, zelfde aantal kamers, maar ik weet nog niet hoe we de verdeling dan doen: misschien dan juist de 2 jongsten bij elkaar, maar eigelijk vertrouw ik de middelste niet helemaal… Dus dat wordt nog even kijken.

hier slapen de oudsten samen, als sinds ik zwanger was van de derde. Gaat prima, de een slaapt wat later in maar de ander is binnen 5 minuten vertrokken en merkt niks van het gemiep van haar broertje.

Het spelen boven is nog wel eens lastig, op je kamer spelen is natuurlijk leuk en spannend en stoer…en ik vind het wel moeilijk om tegen de middelste te zeggen dat hij niet mee mag met zijn zus en een vriendinnetje. Maar samen spelen lukt ze toch vaak niet (hij snapt nog niet veel van het spel van de dames, of hij wil liever een ander spel spelen)

De jongste slaapt nog deels bij ons, heeft wel zijn eigen kamer en slaapt dat ook overdag en begin van de avond.

Later…als ze groot zijn zal er wellicht een andere verdeling ontstaan.

En misschien verhuizen we nog wel, kunnen ze alle3 een eigen kamer krijgen…

Wij zijn net bezig met een interne verhuizing…

De oudste 2 (5,5 en bijna 4) gaan samen op 1 kamer.

We hebben 4 slaapkamers, 3 kindjes en geen 4e op komst, maar de middelste is bang in zijn eentje en de oudste riep ook al tijden dat hij samen met zijn broertje wil… dus in de kerstvakantie eerst bij elkaar gelegd en gaat hartstikke goed, dus we gaan het nu permanent maken.

De heren krijgen onze kamer. Dat is de grootste. Wij gaan naar de kamer van de oudste. De 1 na grootste kamer en nog steeds ruim zat voor onze klerenkast, ons bed etc etc.

We hadden ook een stapelbed op de kamer van de oudste kunnen zetten hoor, maar wij hebben aan de andere kamer ook zat qua ruimte en zij spelen ook steeds vaker boven en mogen van mij die extra ruimte hebben.

We gaan de kledingkast dwars op de muur zetten zodat ze vanuit bed elkaar niet in de ogen kijken en dus ook wat rust hebben aan hun eigen kant van de kast.

De oudste heeft nu al een tafel/werkblad op zijn kamer en die verlengen we op de nieuwe kamer, dan hebben ze 2,50 meter werkblad om lekker aan te spelen met lego en playmobil enzo en de grond blijft vrij voor auto’s en weet ik het.

Onder de halfhoogslaper van de oudste lekkere kussens enzo (is nu ook al zo, maak ik alleen even nieuw stofje om denk ik dat het een combi wordt die bij hun beide dingen past qua kleuren) en ze hebben in mijn ogen een heerlijke kamer.

Ook als ze groter worden… dan kan de halfhoogslaper vervangen worden door een hoogslaper met een bureau eronder voor de oudste, werkblad weer halveren tot bureau voor de middelste…

Ik zie niet zo dat een eigen kamer ‘verplicht’ is of ‘noodzaak’. Ook niet als ze 12 of ouder zijn. Als ze nu al met elkaar op 1 kamer liggen moeten ze ook leren de ander afentoe met rust te laten… en het kan best eens zijn dat de oudste met een vriendje boven speelt en daar de middelste niet bij wil hebben… dan blijft die dan lekker beneden en halen we zijn playmobil wel op. De volgende keer kan het wel heel anders zijn (nou wordt er momenteel nog niet boven gespeeld met vriendjes, alleen met elkaar).

Wij hebben vier slaapkamers maar hier slapen er drie samen op een kamer.

waarom ??? om dat de audste met zn zusje sliep en de eenna jongste het niet meer pikte alleen te zijn en die wou er bij die staat er nu bij.

ze hebben het heel erg leuk samen en hangen ook heel erg aan elkaar.

de jongste slaapt bij ons ( ik doe aan co slapen ) dus we hebben twee slaapkamers leeg staan.

als ik zwanger raak van nummer 5 dan gaat onze jongste alleen op een kamer te liggen.

ok dus ik zou Stijn best over een mandje of 2 bij Wessel op de kamer kunnen leggen.

Het zou fijn zijn als Stijn dan geen late voeding meer zou krijgen dan kunnen ze samen inslapen.

Lijkt me zo gezellig als ze samen op een kamertje liggen.

wij hebben 3 slaapkamers, 2 kinderen en dus heeft een ieder een eigen kamer.

maar we zijn momenteel onze slaapkamer aan hett renoveren en zijn wij verhuisd naar de kamer van onze oudste en die is verhuisd naar de kamer van de jongste en dus slapen ze (tijdelijk) samen op 1 kamer.

de eerste 2 avonden was het keten en nu gaan ze netjes slapen.

we hebben ze ook eigenlijk niet voorbereid, want mijn man was plotseling in de buurt aan het werk, dus hebben toen direct besloten te gaan renoveren en dus intern te verhuizen.

hier gaat straks de baby eerst een tijd bij ons op de kamer in een wiegje… Daarna gaan de 2 oudsten samen op een kamer!

Wij hebben straks drie kids en nu slapen de jongens vanaf eind november op 1 kamer in een stapelbed. De kamertjes zijn echt piep (6,5 m2) maar het gaat prima hoor. Als het moet doen we het evt. met een vierde ook zo, gewoon nog een stapelbed erbij :wink:

lev ligt nu in een groot bed en het ledikant van hem laten we staan voor salomé. Zij slaapt voorlopig bij ons.

As houdt haar kamer voor zich alleen. Ze is ouder en heeft daar echt behoefte aan. Over een paar jaar zien we wel verder. We hebben een kamer over, maar dat is de werkkamer van man. Dan zou hij ergens anders moeten werken en geen idee waar. Buiten ofzo :angel:

@lydia wrote:

lev ligt nu in een groot bed en het ledikant van hem laten we staan voor salomé. Zij slaapt voorlopig bij ons.

As houdt haar kamer voor zich alleen. Ze is ouder en heeft daar echt behoefte aan. Over een paar jaar zien we wel verder. We hebben een kamer over, maar dat is de werkkamer van man. Dan zou hij ergens anders moeten werken en geen idee waar. Buiten ofzo :angel:

kan best :mrgreen: of in de schuur :mrgreen:

Dergelijk probleem hier.

We hebben vier slaapkamers. Eentje voor ons, eentje voor Laila, eentje voor Shaïna, en eentje over, waar nu straks de drieling in komt. Maar dat kamertje is eigenlijk iets te klein voor 3 kindjes. Als ze klein zijn zal het nog wel lukken, maar als ze eenmaal ouder worden zullen ze echt niet meer met z’n drieën in dat ene kamertje passen. Dan zullen we toch op zoek moeten naar een groter huis over een aantal jaar, maar goed, we zitten er toch aan te denken om over een jaar of 4 te gaan emigreren.

@Shirenmir wrote:

Dergelijk probleem hier.

We hebben vier slaapkamers. Eentje voor ons, eentje voor Laila, eentje voor Shaïna, en eentje over, waar nu straks de drieling in komt. Maar dat kamertje is eigenlijk iets te klein voor 3 kindjes. Als ze klein zijn zal het nog wel lukken, maar als ze eenmaal ouder worden zullen ze echt niet meer met z’n drieën in dat ene kamertje passen. Dan zullen we toch op zoek moeten naar een groter huis over een aantal jaar, maar goed, we zitten er toch aan te denken om over een jaar of 4 te gaan emigreren.

Is het in jullie geval geen optie om 1 van de oudere kindjes naar het nu nog lege kamertje te doen en de 3 ling op een grotere kamer?

Zelfs als ze klein zijn zal het al gauw goed vol zijn met 3 gevulde bedjes denk ik :inlove: :inlove: :inlove:

Nope, want alle kamertjes zijn zo’n beetje even groot. Die kamertjes van de oudste twee zijn niet veel groter dan het lege kamertje.

wij hebben 3 slaapkamers en een slaapkamer op zolder maar de meiden slapen samen op 1 kamer. Het gaat prima zo en ikvind het heerlijk heb ik mn eigen ‘waskamertje’ en hub een hobbykamer op zolder. Als er nog een kind bij komt zal ik mn waskamer daarvoor veranderen (naar zolder) en gaat die baby op dat kamertje. Maar op dit moment kan er eigenlijk niemand slapen omdat het kozijn lek is en bij vorst dus de ruiten binnen bevriezen. beetje ongezond :roll: dus eerst moeten we de kozijnen daar vervangen voor er iemand kan slapen. Dit is overigens niet de reden dat de meiden bij elkaar slapen, dat komt vanwege slaapproblemen met Sarah dat was dus het advies en het helpt nu gelukkig wel! (heeft wel even geduurd).

ik vind samen op 1 kamer geen probleem, maar in de pubertijd moeten er dan wel goede afspraken gemaakt worden. Dus niet dat de een zich ergert aan de ander, dan kun je beter van 1 grote 2 kleine ‘hokjes’ maken… toch je eigen prive gedeelte.

Maar als wij dus 3 kinderen hebben kunnen ze allemaal nog een eigen kamer krijgen. Bij 4 ook nog want de zolder kan nog zo verbouwd worden maar ik denk niet dat ik dat nodig vind, een kamer delen is echt zo slecht nog niet.

Mijn zus heeft 3 slaapkamers, heeft haar 2 oudste nu bij elkaar gelegd (liggen nu al maand of 2 zo) zodat ze ook konden wennen. De baby krijgt alleen een kamer (tevens de kleinste).

hier ook 2 kindjes op 1 kamer. Dit omdat de jongste echt niet alleen kan slapen. die gaat dan gerust hele nacht door spoken en nu sinds ze samen slapen heeft iedereen weer rust in de nacht.

Als wij een tweede krijgen wil ik ze ook op een kamer laten slapen. We hebben wel 3 slaapkamers, maar het verschil in afmetingen is zo groot dat ik het oneerlijk zou vinden.

Ik wil de kleinste kamer dan als slaapkamer voor de twee. En de grootste kamer als speel-/studeer kamer.

Lijkt het niet te lukken samen… ach zo ver is het nog lang niet, eerst maar eens zien dat ik weer zwanger wordt :shifty:

Toch het topic maar weer aanslinger…misschien staan hier de opties toch nog open, de rollen zijn omgedraaid.

Hoe laat je de kids wennen aan elkaar, 2 en 3 jaar bij elkaar? want een baby bij een peuter lijkt me niet handig. Bij ons op de kamer zou eventueel wel een wiegje kunnen, die hebben we zelfs wel.

Maar dan moeten we de commode van de jongste gebruiken, en wat als die nou net ligt te tukken op zijn kamer? Misschien zie ik beren op de weg, de standaard norm is toch echt dat de meeste standaardhuizen 3 slaapkamers hebben dus het moet echt vaak voorkomen dat kids kamers delen. We hebben beneden verbouwd, daar is nu een zee aan ruimte. Slaapkamers zijn om te slapen en te studeren dus spelen beneden.

En hoe deel je een kamer in?

Misschien is het onzin, dat ik me druk maar over een slaapkamer…maar voor mij weegt dat echt heel zwaar mee in de beslissing of ik het nog een keer wil proberen of niet… :oops:

maar kan je de commode niet ergens anders neer zetten dan?

op jullie kamer, de badkamer of op de overloop??

dan kunnen zowel je jongste, als de baby er nog gewoon gebruik van maken, zonder een ander wakker te maken.