Hallo,
Ik heb al wel wat rondgesnuffeld op het forum en ik heb gelezen dat er meiden zijn die wel maanden moeten wachten op hun ongesteldheid. Ik ben in oktober vorig jaar gestopt met de pil en ben sindsdien regelmatig ongesteld. Soms scheelt het een dag (maar nooit meer) en 1x was het 3 dagen later, maar eigenlijk voel ik precies dat ik het ga worden. Nu had ik vorige week zaterdag ongesteld moeten worden, woensdagavond een test gedaan, die was negatief. Ik accepteerde dat, maar omdat ik het vrijdag nog niet was, bedacht ik me dat ik die dag veel water en thee had gedronken en dat de oorzaak van een negatieve test kon zijn en misschien was mijn cyclus wel langer dan ik dacht en was het te vroeg. Nieuwe tests gekocht en vanochtend (zondagochtend), 8 dagen overtijd, weer een test gedaan. Na de 3 minuten wachten bleef het schermpje leeg, toen ik wat later weer ging kijken leek er heeeeeeeel licht een lijntje te zien, maar ik ben bang dat ik dat gewoon wil zien en dat het er eigenlijk niet echt is … wat nu? Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden, heb echter ook nog geen zwangerschapssymptomen! Wanneer weer testen of wanneer dokter bellen?
hey, ik heb echt precies hetzelfde! ik heb de test open gemaakt om beter te kunnen kijken en toen zag ik dat lijntje beter. ik geloof nu wel dat het er staat maar ben toch heel onzeker. ben ook acht dagen over tijd dus we lopen precies hetzelfde!
kwam het lichte lijntje binnen de 10 minuten???
dan bestaat er toch een grote kans dat je wel zwanger bent.
het HCG (het hormoon waarop de test reageert) verdubbeld zich elke 2 a drie dagen als je zwanger bent
dus mijn advies, over drie dagen weer testen, waarschijnlijk heb je dan meer duidelijkheid, en zal de test als je zwanger bent sneller positief uitslaan.
Ik zou me als ik jou was voor de zekerheid wel alvast zwanger “gedragen”, dus geen rood vlees meer, geen alcohol, niet roken e.d.
Ik weet niet of het echt binnen de 10 minuten was, ik weet dat het anders ‘niet geldig’ is. Ik ben gewoon op de bank gaan zitten en later weer even gaan kijken. Voor alle zekerheid heb ik gisteren geen glaasje wijn gedronken en het is maar afwachten.
Gisteren na het vrijen, gaf het een heeeeel klein beetje rozig/beige kleurtje en vandaag na een uurtje hardlopen was het net niet helemaal wit, maar geen tekenen van ongesteldheid. Tijdens het hardlopen heb ik me maar bedacht dat ik, als ik het dinsdag nog niet ben, de dokter toch maar bel, woensdag ben ik vrij en dan kan ik misschien daar een test doen. Maar ik wil geen hoop koesteren, 2x negatief zou toch genoeg moeten zeggen … Diana, grappig dat we precies gelijk lopen … haha, ben benieuwd hoet het bij jou gaat de komende dagen, hou me op de hoogte! (Doe ik hetzelfde).
Toen ik net thuis kwam van hardlopen zei ik tegen mijn vriend: "Ik heb liever dat ik nu ongesteld word, dan dat ik nog drie dagen in onzekerheid rondloop, want je gaat toch denken : “misschien ben ik het wel” en dan ben ik weer bang dat je daardoor juist weer langer niet ongesteld wordt.
Nou ja, voorlopig maar afwachten. Dank je voor jullie reacties !!!
weet precies wat je bedoeld: liever echt ongesteld dan deze onzekerheid. ik ga proberen je op de hoogte te houden maar ik ga morgen middag een midweekje weg en denk dat ik pas vrijdag weer nieuws voor je heb.
Succes meiden, wordt spannend voor jullie. Ik duim voor jullie
snap jullie onzekerheid heel goed.
bij beide keren had ik een superlicht roze streepje, ik zag het eigenlijk niet echt en heb de test opengebroken om te checken… :oops:
twijfel bleef, toen na 2 dagen weer hetzelfde en pas na 1 week werd het echt duidelijker. Mijn cyclus bleek gewoon langer te zijn dan ik dacht… ik :thumbup: voor jullie
ik heb zelfs een test van cb met tekst zwanger/nietzwanger gekocht
was eerst (licht streepje) niet zwanger, maar na een week ineens wel, totaal onverwacht!
sterkte!
gr
Petra
dank je wel petra! dat doet me goed om te horen! dan ga ik er toch meer vertrouwen in krijgen.
Dit is heel apart, ik zit hier nl met hetzelfde probleem. IK ben nu 6 dagen overtijd en heb vorige week wel ontzettend ongesteldheids krampen gevoeld dat ik met maandverband heb voor gelopen. IK heb ook een test al gedaan en het gaf ook aan dat ik niet zwanger ben. Zaterdag al gedaan,
Nu heb ik nog een test in huis en twijfel zo sterk…omdat het best wel een tegenvaller was dat die negatief aangaf om er weer 1 te doen. IK heb zo af en toe nog wel het gevoel ongesteld te worden maar de komt niks. Het enige dat komt (sorry voor dit) is witvloei iets. IK heb niet echt te tekens van zwanger zoals misselijk en pijnlijke borsten,…maar me gevoel zegt wel dat er iets aan de hand is.
Ik hoop voor je Dyaan dat je zwanger bent…ik blijf lezen.
liefs
Met mijn 1e zwangerschap (mk geworden) testte ik pas positief met 12 dagen overtijd. Met de zwangerschap van Lana testte ik positief toen ik 8 dagen overtijd was, en na Lana nog een zwangerschap die helemaal niet positief was, ook niet via bloedtesten in het ziekenhuis en deze is geeindigd in een mk met 2,5 maand.
Ik ben dus een late tester :mrgreen:
Ik hoop voor jullie dat jullie zwanger zijn.
Hoi Hoi
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die in de onzekerheid zit. Inmiddels ben ik 11 dagen overtijd, nog geen spoortje van menstruatie, maar ook geen signalen dat ik zwanger zou kunnen zijn (behalve dan het niet ongesteld worden). Gisteren huisarts gebeld, assistente vond een nieuwe zwangerschapstest niet nodig, want die zou hetzelfde werken als die ik thuis had. Uiteindelijk afgesproken dat ik vanochtend weer zou testen en mocht die nou weer negatief zijn, dan kon ik tijdens telefonisch spreekuur bellen …
Vanochtend derde test in een week en weer negatief. Begin van de middag huisarts maar bellen. Ik zou het jammer vinden als niet zwanger zou zijn, maar ik vind het eigenlijk nog vervelender om nu niet te weten hoe of wat. Als ik dan lees dat negatief testen alsnog een zwangerschap of een mk kan betekenen, vind ik het nog spannend !!! Ik hou jullie op de hoogte!
En Baby1: Jij ook niet steeds niet ongesteld ???
@Diana wrote:
weet precies wat je bedoeld: liever echt ongesteld dan deze onzekerheid. ik ga proberen je op de hoogte te houden maar ik ga morgen middag een midweekje weg en denk dat ik pas vrijdag weer nieuws voor je heb.
Diana, ik zie onderaan jouw berichtje ineens staan dat je 5 september eerste afspraak bij verloskundige hebt … gefeliciteerd dus! Dus het lichte streepje was wel degelijk een echt ‘je bent zwanger streepje’. Ik ben nog steeds niet veel wijzer, maar ga over een uurtje met de huisarts bellen.
Groetjes!
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder … nog steeds geen spoortje van mijn menstruatie te bekennen, maar ook de derde test was negatief en ik heb maar geaccepteerd dat ik dus nog niet zwanger ben. Rijst bij mij wel de vraag: hoe weet ik nou hoe mijn cyclus loopt? Vanaf wanneer ga je dan weer 28 dagen tellen ??? Moet ik maar gewoon wachten tot ik ongesteld wordt en dan pas weer bij gaan houden of heeft het zin om over een tijdje ovulatietest te doen ??? Heb ik overigens nog geen ervaring mee, iemand anders ??? HA heeft me gezegd dat als ik het over twee weken nog niet ben, ik weer contact kon opnemen en in oktober, mocht ik dan nog niet zwanger zijn, gaan we wat uitgebreider kijken waarom het nog niet lukt …
Dyaan, waarom laat je je niet doorsturen naar een gyn? Dan kan hij een echo doen en kijken hoe het er van binnen uit ziet. Eventueel kan hij een bloedtest doen!
Ik word een beetje boos op jou HA. In oktober terugkomen… waar praat hij over…
En als hij geen verwijzing wil geven, dan zou ik zo brutaal zijn om gewoon de afdeling gyneacologie te bellen en daar het verhaal te vertellen!
Liefs,
Noortje
hoi hoi!
Dyaan wat raar dat je niet zwanger lijkt? en toch niet ongesteld?
ik heb intussen mijn banner veranderd omdat het bruinverlies weer is gestopt en ik me echt zwanger voel. ik ga morgen nog wel een keer testen maar ben weer bang voor een heel licht streepje. dus :laat mijn hcg genoeg zijn gestegen!
Hoi dames,
Nou … het is gebeurd hoor … ben vanochtend ongesteld geworden! :? Jammer, niet zwanger, maar wel duidelijkheid. Heb wel ovulatietest gekocht en we gaan komende maand gewoon eens kijken hoe dat werkt. Ik wil er ook niet al te stressed over doen, we zijn een klein jaartje bezig, er zijn stellen bij wie het nooit lukt. En tsja, ik had ook liever gehad dat mijn HA me gelijk naar haar praktijk had laten komen, maar in dit geval had ze gelijk toen ze zei dat het wel eens gebeurt dat je veel later menstrueert (helaaaaaas ) Komende maand dus gewoon weer aan de ‘klus’ en dan in oktober, mocht ik nog niet zwanger zijn naar de HA. Hartstikke bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik blijf zeker regelmatig op de site komen. Gezellig en het is fijn om met anderen hierover te praten, het is toch een onderwerp wat je niet even onder de lunch bespreekt … :lol: Diana, ik hoop echt dat je zwanger bent, maar dat je je zo al voelt, is een goed teken. Echt super voor je! NoortjeP ik baalde ook wel toen mijn HA me eigenlijk ‘afwimpelde’ maar ja, we gaan er gewoon weer voor !!!
ik weet hoe je je voelt ik heb het ook gehad ik was gewoon ergens blij dat de :evil: :evil: er waren dat wist ik tenminste dat alles nog werkte. nu er aan terug denk was ik die maand erna zwanger dit is helaas uitgelopen op een miskraam.
dus wie weet heb je volgende maand geluk!!! wij zijn ook ruim anderhalf jaar bezig geweest.
Dyaan jammer dat je toch niet zwanger bent.
Ik heb net even het hele topic gelezen omdat ik ook al 10 dagen overtijd ben. Twee tests gedaan en beiden negatief. Morgenochtend ga ik nog een test doen, als die weer negatief is wacht ik een poosje.
Die negatieve testen doen toch meer met me dan ik gedacht had. Op zich vind ik het prima als ik nu nog niet zwanger ben, want we zijn pas net bezig, maar laat me dan in elk geval gewoon ongesteld worden! Dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben.
Hoi Tedski,
Ja … spannend he, dat overtijd zijn. En toch elke keer weer een kleine teleurstelling als de test negatief is. Ik had van tevoren bedacht dat we er heel relaxt mee om zouden gaan, met stoppen met de pil en dus proberen zwanger te worden, maar in de praktijk ben ik er toch wel meer mee bezig. Als we halverwege mijn cyclus zijn denk ik toch: oh, nu zou ik dus het vruchtbaarst moeten zijn en wanneer je ongesteld moet worden, ben je toch soort van blij wanneer je het niet wordt. Toen ik de eerste keer negatief testte baalde ik wel een beetje, toen ik het een paar dagen later nog niet was, had ik weer soort hoop dat die test gewoon te vroeg was of dat ik teveel had gedronken en in gedachten zag ik mezelf al zwanger zijn en het kamertje inrichten. Ernstig he … hahaha … toen realiseerde ik me wel dat ik toch wel heel graag zwanger wilde worden. En toen bedacht ik me weer dat dat ook niet goed is, dus ik ben blij dat ik nu ongesteld ben. Even rust, even weer aandacht van mijn lichaam en zwanger worden … we gaan het gewoon weer proberen deze maand … ik hoop uiteraard voor jou dat het ‘beter’ afloopt en dat je alsnog positief test. Hoor/Lees het wel !!! voor je!
och dyaan, jij ook al. IK ben ook vanaochtend ongesteld geworden. Ben wel blij nu is het zeker dat ik niet zwanger ben. de test gaf het al aan, maar ik geloofde het niet tot vanachtend :lol:
liefs