2e kindje....duurt langer.

Ik ben nog niet zolang op dit forum en ben erg benieuwd bij wie het proberen voor een 2e kindje ook langer duurt dan de eerste.

Mijn dochter kwam op de wereld en ging ook makkelijk. Ik ben daar helemaal blij om. Helaas met de vader ging het niet. 6 jaar later ben ik getrouwd met mijn prins op het witte paard, die een super stiefvader voor mijn dochter is…je raad het al… met hem wil ik graag een kindje. Voor hem zal het dan de eerste zijn. November 2006 condooms weggedaan en sinds heden niets gelukt. Ik weet dat het langer kan duren…soms ook tot 2 jaar. Soms schaam ik me dat ik nu al klaag, maar ons verlangen is zo sterk en een broertje of zusje voor mijn meisje…

Jaloezie naar andere is er soms ook en het lijkt of bij de meesten het binnen 3 maanden gebeurt is…alsof er een taboe is over praten dat het wat langer duurt.

Ben al bij mijn dokter geweest en ze zei dat we gewoon moesten wachten tot we een jaar bezig zijn.

Dan zal mijn man zich als eerste moeten laten onderzoeken.

Al met al…wilde mijn verhaal even kwijt en vooral graag willen weten of er meer stellen zijn die langer wachten op een 2e.

Hoe oud ben je Ivory?

Zijn je menstruatie cyclussen normaal en voel je je eisprong?

Als je onder de 35 bent en je cyclussen zijn normaal, je hebt een ei dan is het "normaal"dat je nog niet zwanger bent maar.

Als je 35 of ouder bent hoef je niet een jaar te wachten om naar de gyn te gaan en kun je er op aandringen bij je ha.

Zijn je cyclussen niet normaal dan moet je zoiezo terug naar je ha.

Zelf was ik van Niels binnen notime zwanger, wel een mk gehad maar ook dan weer na 2 mnd zwanger. Toen ik dus in jan. al 3 maanden elke 21 dagen ongi werd vertrouwde ik de zaak niet, ik ben net 36 geworden en de ha wilde geen wachttijd, binnen notime zat ik in de mmm.

Geen eisprong, Clomid gekregen om het op te wekken en nu zijn we heel voorzichtig een beetje blij om een hele prille zwangerschap!

Succes meid, en twijfel je aan een eisprong koop via het net testen en ga eens testen of ga tempen.

Natas

Ik vroeg me ook af hoe oud je was - en of je ondertussen niet in een lastigere leeftijd ben terecht gekomen om nog zwanger te worden. Ze zeggen dat boven de 35 het al lastiger wordt en boven de 38 nog meer.

Zelf vind ik negen maanden ook al lang hoor - als je wat jonger bent zou het binnen een maand of vier/vijf moeten lukken en die grens ben je dus al gepasseerd.

Succes ermee

@natas1 wrote:

Hoe oud ben je Ivory?

Als je onder de 35 bent en je cyclussen zijn normaal, je hebt een ei dan is het "normaal"dat je nog niet zwanger bent maar.

Natas

Hoezo is dat normaal - dan zou je binnen een maand of vier/vijf zwanger moeten kunnen zijn (25% kans per keer)

Die vlieger gaat helaas niet op, het is een kwestie van pech of geluk. Je hebt elke keer weer een kans van 20-25%, het is niet zo dat je meer kans hebt als het de vorige keer niet gelukt is…maar dat terzijde

@nienke2 wrote:

Die vlieger gaat helaas niet op, het is een kwestie van pech of geluk. Je hebt elke keer weer een kans van 20-25%, het is niet zo dat je meer kans hebt als het de vorige keer niet gelukt is…maar dat terzijde

Ik heb me ook weleens afgevraagd hoe het nu precies werkt met die percentages maar laatst op een site hadden ze het erover dat je op een gegeven moment toch statistisch aan de beurt zal zijn.

En het gaat over bevruchtigingen - dus niet als het niet lukt omdat geen ei of slecht zaad ofzo - maar als je bevrucht raakt dan heb je als je wat jonger bent 25% kans per keer dat een keer goed gaat.

Ik wordt volgende maand 40 en de staat van mijn eitjes is dan aanzienlijk minder en de kansen dus ook een stuk kleiner (5% kans per keer)

Hoi Bella,

Helaas werkt het niet zo, zoals jij zegt met de slagingspercentages… Het is niet zo dat je met een slagingskans van 20% per maand, dus in 5 maanden zwanger bent. Helaas, ging dat maar zo! :roll: Het heeft met zoveel factoren te maken, en inderdaad ook de geluksfactor!

Kijk maar eens naar de slagingskansen per IVF-behandeling: als er een mooi embryootje is teruggeplaatst heb je ongeveer 30-35% kans die keer. Volgens jou zou je dan dus zeker in drie behandelingen zwanger moeten zijn. Waarom is er dan uiteindelijk maar zo’n 70% van alle stellen na drie keer IVF zwanger geworden? Dat je statistisch uiteindelijk een keer aan de beurt bent, gaat absoluut niet op! Anders zijn mensen toch niet jaren en jaren bezig met zwanger worden?! Met IUI hadden wij ongeveer 10-15 % kans per behandeling, we hebben tien keer IUI gedaan en helaas… echt nog niet zwanger, hoor! :?

Groetjes,

Jippie

Tja, was dat maar zo. Wij houden het gemiddelde op peil tegen over alle vrouwen die ‘in 1x zwanger worden’. Maar ja, zo was ik ook 2,5 jaar geleden in de 2e maand al zwanger, dat ging dus mis. 8 maanden later pas weer maar helaas ging dat ook mis en nu staat me een operatie te wachten van mijn linkereierstok (cyste) en mijn rechtereileider heb ik inmiddels dus niet meer. Zo wordt de kans steeds kleiner, maar hij is nog aanwezig!!

Maar we houden de moed er in. Je hebt een gezond jongetje Bella, daar komt vast nog wel een broertje of zusje bij!

gr. Nienke

Statistieken zijn stom…in de zin van er zijn echt teveel verschillende factoren die meespelen en die zelfs per maand kunnen verschillen dat het weinig zegt.

Het is een in mijn ogen meer een soort houvast voor de artsen bv. Die kunnen dan inderdaad zeggen; meneer/mevrouw komt u over 12 maanden maar weer langs want dan valt u buiten die statistieken.

Wat mij betreft (en een goeie huisarts zal dat ook zeker doen!) zijn bv de vragen die Natas al aangaf het begin. Is er een goeie regelmatige cyclus, niet te korte cyclus/luteale fase, zaadonderzoekje is zo gepiept en kan de huisarts regelen etc. Niet gelijk maar weer naar huis sturen om die ‘magische grens’ van 12 maanden af te wachten.

Maareuh ik ben dan ook erg eigenwijs dus misschien niet echt een maatstaf :oops: :silenced: .

Ineke heeeel veel succes!! Ben er weinig maar denk zeker aan je. :-*

Hallo…

Ik vindt ook altijd moeilijk aan te geven wat "normaal"is/ zou zijn.

Wat de statistieken zeggen … en dat iemand zich daar bij neer zou moeten leggen.

Ja 9 maand is relatief gezien een "normaal"periode om nog niet zwanger te zijn… naar wat aangehouden wordt 12 maanden.

Gevoelsmatig zit het helaas niet zo en ik kan me indenken dat iemand naeen maand of 6 al eig twijfels krijgt en kriebels van het lukt nog niet.

Er telt zoveel mee zoals al eerder gezegt. Leeftijd cycles geestelijk … ja ook geestelijk… hoe vervelend ook… en stress…

Maar dat terzeide… wat je iig kunt doen als je werkelijk twijfeld om voor je naar de HA gaat ( van wie ik begrijp dat hij nog geen actie onderneemt) Is om zelf alvast een temperatuurcurve aan te maken. Gedurende 3 maand. Dan heb jij zelf inzicht in je cycles en mocht je na dien nog niet zwanger zijn jou HA en evt GYN ( bij verwijzing) ook…

TYja dat is toch de 1e zet. Dan kun je daarna bij de HA dit overhandigen , aanvraag doen voor verwijzing ( met ook het zeggen van dokter… het duurt ook nog wel ene even voor de afspraak staat bij de gyn :mrgreen: ) …en van daaruit kun je verder werken.

Succes groeten bianca.

Bella, ik had speciaal normaal tussen aanhalingstekens gezet en ik heb ooit eens gelezen dat het gemiddeld een jaar duurt om zwanger te raken als je onder de 35 bent.

Helaas sommigen van ons halen de gemiddelden nu eenmaal niet… het is ook moeilijk om over normen te spreken.

Maar ik ben wel benieuwd hoe het nu met je is?

natas

@Bella wrote:

Ik vroeg me ook af hoe oud je was - en of je ondertussen niet in een lastigere leeftijd ben terecht gekomen om nog zwanger te worden. Ze zeggen dat boven de 35 het al lastiger wordt en boven de 38 nog meer.

Zelf vind ik negen maanden ook al lang hoor - als je wat jonger bent zou het binnen een maand of vier/vijf moeten lukken en die grens ben je dus al gepasseerd.

Succes ermee

Ik ben 31 jaar. Ik voel de laatste maanden echt mijn eisprong. Begint echt onder mijn navel en straalt door naar mijn been. Ik vrij altijd rond deze tijd. Ook vind ik het raar dat mijn eisprong pijn doet, terwijl ik er nooit echt last van had.

Tja, of wij 9 maanden lang vinden of niet doet er eigenlijk niet toe. De TS vind het lang en het zijn nu eenmaal gevoelswaarden die je hier hebt, niet iets vast meetbaars.

Toch vind ik dat Jippie wel een punt heeft. 9 maanden is vrij kort op dit gedeelte van het forum, meer voor bij het “gewone” zwanger worden topic.

Mij is altijd verteld (huisarts/gyn/ouders van vrienden (beide dokter)) dat ongeveer 60% na 1 jaar zwanger is. In het 2e jaar wordt nog ongeveer 20% zwanger. Je kan dan dus zeggen dat onder de 35 je in 2 jaar tijd 80% hebt om zwanger te zijn.

Ik vind persoonlijk die 2 wachtweken altijd al zo ontzettend lang, kan me dus wel voorstellen dat iemand 9 maanden lang vind. Moet wel zeggen dat ik me toen nog niet echt zorgen maakte.

En als het dan om statistieken gaat… wij zijn inmiddels ondersteboven gekeerd en al en er kan niets gevonden worden. Medisch gezien zouden wij bij de groep moeten horen die zo zwanger is… niet dus. Aan statistieken heb je eigenlijk niet zo heel veel…

Ik weet niet zo goed waar dit stuk te plaatsen…heb ook de vraag aan de operator voor gelegd en zij zal het binnekort verplaatsen.

Er is ook een topic zwanger voor de tweede keer, maar ik zie graag een topic zoals ik al vermeld heb dat de tweede langer duurt dan de eerste en ik weet dat het 2 jaar kan duren, maar zoals iedere ander beginnen de twijfels echt wel na een half jaar. Hoe vaak ze ook zeggen…je begint pas.

Het gaat om gevoel. Tuurlijk is het vreselijk om in de mm te zitten en ik hoop dat het mij bespaard blijft. Ik vind het ook erg moedig dat deze vrouwen hun ervaringen opschrijven.

Maar toch zijn er meedere vrouwen die na half jaar al behoorlijk begonnen te twijfelen. Laatst staan langer dan 1 jaar. En wie vind het nou leuk om naar die 2 jaar grens toe te leven…niemand toch.

Wij zijn met 13 of 14 maanden naar de gyn gegaan. Eerder dan een jaar sturen ze je in principe niet door, tenzij je niet ongesteld wordt of zo.

Je kan natuurlijk aan je huisarts vragen of die het zaad van je vriend/man alvast een keer willen controleren. Misschien dat ze dat wel vast doen.

Ik denk dat het hier op zich prima staat hoor…

Wie bepaalt wat langer is , en wat gevoelsmatig dan wel statistiekswijze langer duurt betekend en inhoudt ??

Meid , voor jou duurt het langer, jij hebt het bewust hier geplaatst.

Als jij je er juist bij voelt gewoon laten staan ( lijkt mij ) .

Nog even deze zin er uit pikken van Angelbaby want die sluit precies ook bij het verhaal van André en mij aan.

En als het dan om statistieken gaat... wij zijn inmiddels ondersteboven gekeerd en al en er kan niets gevonden worden. Medisch gezien zouden wij bij de groep moeten horen die zo zwanger is... niet dus. Aan statistieken heb je eigenlijk niet zo heel veel...

Niet dus om de topicstarter hoor , zeker niet ,,maar dit is zo kloppend idd.

:-* en succes met zwnager raken.. voor ieders die hier schrijft, :thumbup:

Hi Ivory,

Wat vervelend zeg…Je kan er zo onzeker van worden he…

Ik denk dat het altijd te maken heeft met de ‘juiste’ tijd (ovulatie) maar ook met je er wel of niet te veel mee bezig houden…

Toen wij zwanger wilde worden van Mateo was ik elke maand in spanning. Zou het… :inlove:

Maar elke maand ging over in een negatieve test en ongesteldheid…Ik was er zo mee bezig dat ik hem na 8 maanden echt begon te knijpen. Ik had het al met mijn man gehad over ‘de medische molen’ etc etc…

Op de een of andere manier heb ik het losgelaten. Ik gebruikte geen voorbehoedsmiddelen, maar was niet bezig met ovulatie, testen etc.

In maand 10 waren we zwanger…

Ik vond het erg lang.

Bij Micah ging het sneller. We waren gestopt met de pil en dachten niet perse aan zwanger worden, binnen 2 maanden was het raak…

Ik bedoel gewoon te zeggen dat je misschien wat rust in jezelf moet proberen te zoeken. Ik weet dat het moeilijk is als het om een grote wens gaat, maar wellicht dat dit wat beter is voor je lichamelijke en emotionele ‘gestel’.

Overigens wil ik even zeggen dat ik een beetje bleu wordt van mensen die denken dat iemand die 8 maanden bezig is geen recht van spreken heeft omdat een ander misschien al jaren bezig is…

Het is moeilijk, maar een beetje emphatie opbrengen voor iemand ander zijn situatie en gevoel lijkt mij niet teveel gevraagd.…Misschien helemaal niet reageren als iets je raakt…

Ivory raakt onzeker van 8 maanden wachten en dat is haar goed recht…

Haar gevoel is niet minder terecht omdat een ander veel langer moet wachten…

Marloes Ik weet niet of je het hele topic hebt gelezen, maar het stond eerst bij Wanneer zwanger worden langer duurt. Vandaar mijn reactie, omdat ik uit ervaring weet dat mensen niet op het topic zouden reageren in dat forumdeel. Dus heeft er niks mee te maken of iets me wel of niet raakt, ging erom dat ik Ivory wilde doorverwijzen naar Zwanger worden, waar het nu dus staat. Klaarblijkelijk was dat een goed idee, want hier krijgt ze dus wel reacties! Dus ik vind jouw post wel een beetje aanvallend naar mij en anderen toe, niet helemaal nodig naar mijn mening! :roll:

Zie trouwens nu ineens dat er allemaal reacties verwijderd zijn door de modies…

Weet nu dus ook niet of Marloes op de oude posts heeft gereageerd, of niet. Nou ja, laat maar zitten dan…