je vroeg eigenlijk om reacties waarbij de baby’s wel gedraaid was op termijn, dus eigenlijk antwoord ik verkeerd hier
Lucy was al vanaf 20 weken in stuit en is niet meer gedraaid. Was met 33 weken al doorgestuurd naar de gynaecoloog voor liggingsecho en evt. draaipoging en bekkenonderzoek, Lucy was vanaf toen al niet meer te draaien en de vlieger, dat ze tot minimaal 36 tot 38 weken of zelfs tot de bevalling te draaien zijn of zelf doen, gaat dus zeker niet voor iedereen op. Mijn buik was erg strak (strakke buikspieren), ben zelf niet erg groot en niet dik en placenta lag driekwart rond. Bekken bleek ook te smal om bevalling te proberen, alles bijelkaar dus niet mogelijk voor Lucy om zelf te draaien en ook moxa mocht niet baten.
Ook ik ben benieuwd of deze wel goed wil gaan liggen, met 20 en 22 weken lag deze dwars, wetende dat ik een smal bekken heb, en nu ook laagliggende placenta, maakt mij ook wel aan het denken of deze op termijn wel goed wil gaan liggen. Maar dat zien we dan wel weer.
Jij succes, hoop da tje kindje alsnog verzint goed te gaan liggen en dat een draaipoging anders baat mag hebben.
Succes!
Volgens mij is het ook vooral bij 2e en volgende kindjes zo dat ze idd KUNNEN draaien tot aan de bevalling. Gros doet dat niet en ligt braaf eerder in kruinligging, maar bij een 2e of volgend kindje is je hele buik en je buikspieren een stuk soepeler als bij een 1e.
Zelfs als je tussendoor nog weer ruig aan de oefeningen bent gegaan… die verslapping is een feit, waardoor er vaak meer ruimte en rek is om te KUNNEN draaien voor die ukjes.
Al zijn er natuurlijk ook altijd lekkere eigenwijsjes die fijn in stuit blijven liggen ook al zouden ze om kunnen.
Mijn zoontje lag ook in een stuit, tot 2x toe een poging gedaan om hem te draaien, maar dat zag hij absoluut niet zitten.
Gyneacoloog vond het heel dapper dat ik 2x een poging liet doen, gebeurt niet vaak zei ze. Vond het ook best heftig de 2e keer, het is namelijk niet zonder pijn.
Mijn zoontje is via de gewone weg eruit gekomen, ik mocht zelf kiezen wel of geen kz. In het ziekenhuis stonden ze volledig achter een natuurlijke bevalling. Alles is ook prima verlopen. Binnen 6 uur na breken van de vliezen en 1e wee werd hij geboren.
Volgens mij is het ook vooral bij 2e en volgende kindjes zo dat ze idd KUNNEN draaien tot aan de bevalling. Gros doet dat niet en ligt braaf eerder in kruinligging, maar bij een 2e of volgend kindje is je hele buik en je buikspieren een stuk soepeler als bij een 1e.
Zelfs als je tussendoor nog weer ruig aan de oefeningen bent gegaan… die verslapping is een feit, waardoor er vaak meer ruimte en rek is om te KUNNEN draaien voor die ukjes.
Al zijn er natuurlijk ook altijd lekkere eigenwijsjes die fijn in stuit blijven liggen ook al zouden ze om kunnen.
Ik hoop het, maar dan ook dat mijn bekken sowieso wijd genoeg is en daarnaast ook die placenta previa daar weg is. Dan is er sowieso meer ruimte voor een hoofd beneden dan een kippekontje . We zullen zien, nu ligt ie elke keer nog dwars en in stuit, nu 25 wkn.
Bo heeft vrijwel de hele zs in stuit gelegen. De afspraak met gyneacoloog voor een draaipoging was al gemaakt, toen mevrouw toch nog zelf is gedraaid. Dat was bij 36 wkn.
hier nu 30 week zwanger en deze kleine ligt nog alle kanten op… ene dag kan ik echt duidelijk kop en kont in mijn zij voelen, dan voel ik het gewoon koprollen (altijd fijn via de blaas he :lol: ) en dag later ineens duidelijk koppie bovenin en getrappel beneden…
Dwars/schuin hebben we ook al gehad, ruimte zat zeg maar.
Ga er voor nu vanuit dat ook deze kleine net als de 2e en 3e met 35/36 weken nog keurig koppie onder gaat liggen
Japie lag eerst ook nog eventjes in stuit maar is op een gegeven moment gedraaid, met 22 weken ofzo of iets later misschien. Dat heb ik echt superduidelijk gevoeld. Maar goed, misschien was hij toen al lang :lol:
Gisteren bij de VK bleek dat onze kleine nu met het koppie naar beneden ligt :dance: .
Ik heb het draaien ook inderdaad wel gevoeld, maar volgens mij was er ook nog ruimte genoeg om te koprollen. Volgens de VK zou hij/zij nu moeten blijven liggen zoals 'ie ligt 8)
Ik voel inderdaad de hardste trappen en bobbels rechts boven in mijn buik, bij mijn ribben. Onderin voel ik wat gekriebel, zullen wel handjes zijn denk ik :inlove:
Ik voel inderdaad de hardste trappen en bobbels rechts boven in mijn buik, bij mijn ribben. Onderin voel ik wat gekriebel, zullen wel handjes zijn denk ik :inlove:
Bij onze (nog) jongste was dat idd wel zo… die lag later ook nog altijd met zijn handjes bij zijn gezicht en die voelde ik na het draaien ook friemelen onderin mijn buik hihi.
Deze kleine lag gister zeker te weten weer overdwars toen ik in bad lag.
Echt 2 dikke bulten links en rechts en aangezien het er echt maar 1 is :lol: moeten dat wel kop en kont zijn.
Maaike: Hoop dat die van jou ook snel met het hoofdje naar beneden ligt
Annemarie: Waarom ik me druk maak is om het feit dat ik al eens een geplande keizersnede heb gehad. Wil zo graag natuurlijk bevallen, was gewoon bang dat het weer in een stuit zou blijven liggen. Weet niet hoe je zelf bevallen bent?? Maar wanneer het gepland is mis je toch wel heel veel, dus vandaar maakte ik me er druk om
Maar even hoor (niet direct bedoeld bot over te komen ofzo) waar maken jullie je met een termijn van 30 weken of minder eigenlijk druk om?
Serieus, als je het over 34/35 weken zou hebben kan ik me er iets bij voorstellen maar voor die tijd… :shifty:
Ik maak me er dus niet druk over… ben nu 31 weken en onze uk draait nog alle kanten op en lag vandaag ook weer grotendeels overdwars. Ik reken er (misschien naief of deze keer onterecht) op dat ook deze kleine net als nummer 2 en 3 met 35/36 weken wel goed gaat liggen :thumbup:
Tammy, mosterd na de maaltijd natuurlijk maar waarom het dan die 1e keer niet natuurlijk geprobeerd?
Waarom wil toch iedereen altijd graag “natuurlijk” bevallen behalve wanneer het om een stuitligger gaat?
voor mij persoonlijk heeft dat met het formaat van onze kinderen en dan met name hun koppies te maken. Denk dat het verwachte gewicht/formaat van die kindje ook al reden genoeg zal zijn dat er sowieso geen sprake zal zijn van een stuitbevalling. Bij de jongste toen weleens gaan zoeken en alleen als het gewicht niet te hoog is en het koppie niet te groot zullen ze het aandurven.
Maar voor nu ga ik er dus vanuit dat deze kleine dus ook wel op tijd zal draaien :thumbup: