28 weken zwanger stuitligging, zal het nog draaien??

Ons 1ste kindje is geboren door middel van een keizersnede i.v.m. een stuitligging.

Nu ben ik bijna 28 weken zwanger en werd me afgelopen week verteld dat ons kindje nu ook in stuit ligt.

Ik baal hier echt heel erg van, hoop zo op een natuurlijke bevalling.

Volgens de verloskundige moest ik me nog nergens druk om maken, want het heeft nog heel veel ruimte, maar toch doe ik dit wel.

Ik ben eigenlijk benieuwd of hier meer dames zijn waarbij hetkindje met 28 weken in stuit lag, maar uiteindelijk toch goed is gaan liggen.

Hoi Tammy,

Mijn zoontje lag met 26 weken in stuit, iets eerder dus als jouw spruit. Maar is wel goed gedraaid.

Hij had helaas wel 2x zijn navelstreng om zijn nekje en ik was dus erg blij dat ze om andere redenen voor een keizersnee hebben gekozen.

Succes met de laatste (zware) loodjes.

Groetjes Maaike

onze 2e lag met 35 weken nog in stuit… en is nog zelf gedraaid, ondanks zijn 8 pond. De jongste lag ook met 34 weken nog afwisselend stuit en dwars. Dat laatste bevalt natuurlijk helemaal lastig :lol:

Maar ook hij is met zijn uiteindelijke 9,5 pond nog om gegaan.

Vond mama behoorlijk pijnlijk, maar was blij dat hij goed lag.

Daarna is er niet meer stuit/kruin gedraaid, alleen nog om de as.

het kindje kan nog makkelijk draaien. Bij mij was er maar 1 van de vier niet eigenwijs en was keurig gedraaid met 30 weken. De rest pas bij 35 of 36…

Hoihoi,

Vorige week bij de VK lag de mijne ook in stuit :mrgreen:, volgens haar moet de kleine rond de 35 weken ‘goed’ liggen…

Ik maak me dus maar geen zorgen…

Ik moet er bij zeggen dat mijn buik een errug riant huis voor de beeb is, ik voel 'm regelmatig koppeltje duikelen (ff lekker met een voetje langs mijn ribben schrapen :silenced: )

Hier draaide de tweede ook pas met 36 weken, kan echt nog makkelijk hoor!

Jullie berichten stellen me wel gerust!!

Zat me niet lekker doordat onze kleine meid ook altijd in stuit lag,

vond iets te toevallig.

Maar dat is het dus schijnbaar niet.

ik heb er uberhaubt nog niet bij stilgestaan dat ze nu al een definitieve houding aan kunnen nemen. Dat zou betekenen dat ze 10/12 weken niet meer echt grote bewegingen maken :think:

Hoe dan ook: bij mijn zoon ben ik met35 weken naar zh geweest voor een echo omdat ie in stuit lag, maar die is toen nog netjes gedraaid.

ik had met 38 wkn een afspraak om tygo te draaien omdat hij in stuit lag

toen we daar kwamen was ie dus al zelf gaan draaien

hij is toen zelf nog een paar keer heen en weer gedraaid :roll:

Hoi,

Mijn eerste heeft vanaf het moment dat ze dat kunnen bepalen altijd in stuit gelegen en is ook via een geplande keizersnee geboren.

Nummer 2 heeft ook heel lang in stuit gelegen en is ergens tussen de 32 en 34 weken spontaan gedraaid (heb ik niks van gemerkt overigens).

Hij is via een “gewone” bevalling geboren.

Groet Majel

Mijn kindje lag met 34 weken nog in een stuit

Nu niet meer gelukkig, ben gister geweest op controle, maar de gyn zei dat bij meerdere kinderen, de baby’s nog kunnen draaien tot aan het laatste moment omdat ze meer ruimte hebben dan anders, omdat de baarmoeder al eens opgerekt is geweest…

Suus was al vroeg een stuiter en is dat altijd gebleven… uiteindelijk… want ookal had ze eigenlijk niet moeten kunnen draaien, ze heeft het tot het bittere einde gedaan.

Ze lag de laatste controle gelukkig goed en de avond voor ze geboren is met 39+2 is ze weer gedraaid :eh: en uiteindelijk zodanig dat ze er zelfs in stuit niet uit had gekund. (is KS geworden)

Ik heb een tweehoornige baarmoeder en Suus lag in het kleinste stuk.

Had weinig vruchtwater meer op het einde en nog draaide ze. :roll:

Mijn gyn sprak van een eigenwijs wondertje :mrgreen:

En dat is ze nog steeds :inlove:

Oeps… mijn verhaal is niet wat je wilde horen denk ik :shifty:

Mn meisje lag bij 37 nog in stuit! Heb een draaipoging ondergaan en na 1x was het gelukt!!

hier 2 die dwars lagen, allebei gelukkig nog gedraaid maar wel laat. 35 en 36 weken geloof ik :think:

Mijn oudste is in stuit geboren. Die heeft altijd zo gelegen.

Mijn jongste lag ook continu in stuit. Voor de zekerheid heb ik vanaf 33 weken moxa-therapie gedaan, omdat ik voelde dat hij ook niet zou gaan draaien.

Een week later was hij gedraaid en zo blijven liggen.

Of het door de moxa kwam weet ik niet. Ik was in ieder geval blij :wink:

je vroeg eigenlijk om reacties waarbij de baby’s wel gedraaid was op termijn, dus eigenlijk antwoord ik verkeerd hier :wink:

Lucy was al vanaf 20 weken in stuit en is niet meer gedraaid. Was met 33 weken al doorgestuurd naar de gynaecoloog voor liggingsecho en evt. draaipoging en bekkenonderzoek, Lucy was vanaf toen al niet meer te draaien en de vlieger, dat ze tot minimaal 36 tot 38 weken of zelfs tot de bevalling te draaien zijn of zelf doen, gaat dus zeker niet voor iedereen op. Mijn buik was erg strak (strakke buikspieren), ben zelf niet erg groot en niet dik en placenta lag driekwart rond. Bekken bleek ook te smal om bevalling te proberen, alles bijelkaar dus niet mogelijk voor Lucy om zelf te draaien en ook moxa mocht niet baten.

Ook ik ben benieuwd of deze wel goed wil gaan liggen, met 20 en 22 weken lag deze dwars, wetende dat ik een smal bekken heb, en nu ook laagliggende placenta, maakt mij ook wel aan het denken of deze op termijn wel goed wil gaan liggen. Maar dat zien we dan wel weer.

Jij succes, hoop da tje kindje alsnog verzint goed te gaan liggen en dat een draaipoging anders baat mag hebben.

Succes!

@maantje wrote:

hier 2 die dwars lagen, allebei gelukkig nog gedraaid maar wel laat. 35 en 36 weken geloof ik :think:

Doen ze expres omdat de beeb ruimte heeft voor 35 wkn!

De eerste was ook een stuit kindje, is met de keizersnede geboren.

Een draaipoging, mocht dit nodig zijn, mag dan dus niet.

Iets in me zegt dat dit ook een eigenwijs kindje is, maar dat kan natuurlijk ook de angst zijn :wink:

Over 2 weken de 30 weken echo, hoop dat het dan wel goed ligt.

Mocht dit niet geval zijn, dan ga ik met 33 weken de moxa therapie proberen.

Tammy, is dat zo? Mag je na een KS geen draaipoging meer :think: ?

Deze dwarse beeb lag dus met de controle ook in stuit, de VK gaf aan dat het met 35 weken goed moet liggen anders naar het ziekenhuis voor een draaipoging (ik weet niet of ik dat uberhaupt wel zou willen…)

Isa is ook met een KS geboren…

lijkt me niet handig zo te manipuleren met een baarmoeder waar een litteken in zit dus kan me voorstellen dat ze geen draaipoging doen.