20 weken echo

Toen wij de 20 weken echo afspraak maakte vertelde de mevrouw aan de telefoon dat er geen kinderen mee mochten.

Vraag me af waarom dit niet zou mogen, en of jullie wel een kindje hebben meegenomen ?

Ik heb dus geen oppas, het zal toch niet zo zijn dat als ik daar ben mijn 20 weken echo niet doorgaat en verzet zal worden ?

Of dat hubbie dan niet mee naar binnen mag, en buiten moet blijven met ons dochtertje :think:

Misschien omdat het een lange echo is en kinderen geen geduld hebben :think: :think: of uit voorzorg als er iets gevonden wordt? Anders even bellen waarom niet

wij hebben haar maar op kdv gelaten, ben achteraf blij, want ze had het nog geen tien tel volgehouden!

dus, ligt miss ook wel aan je kindje hoe die is. Of, als je het niet erg vind, dat je man/vriend even met haar gaat lopen. BIj ons duurde het zeker een dik uur… in zo klein hokje. Nee, dat was echt geen succes geworden!

wij hebben een uitgebreide 20 weken echo gehad, maar kleine meid mocht gewoon mee (in ziekenhuis)

Het is een medische echo en de echoscopist moet zich goed kunnen concentreren om alles goed te kunnen controleren.

Mijn oudste mocht gewoon mee hooor.

bij mij in de brief staat dit:

Het meenemen van kinderen tijdens de echo kan de kwalitiet beïnvloeden,houdt u hier alstublieft rekening mee.

en dat was de vorige keer ook zo ja we namen nikki mee en die echo duurde niet zo lang maar hub moest naar de gang want ze wilde steeds weg en ging huilen ja dan blijf je niet zitten.

het is dus handig om het niet te doen maar als je geen oppas hebt hebben ze daar niks over te zeggen lijkt mij.

toen ik zwanger was van de 2e was de 20 weken echo nog niet standaard, maar wij kregen hem wel ivm verhoogde kans open rug.

Onze oudste is toen ook mee geweest.

Nog erg gelachen, want wij kwamen binnen met ons net 1 jarige kind in de buggy en de gyn zijn eerste vraag: (verwijzend naar de buikbaby) is dit uw eerste kind?!

Hij kijkt nog eens op van zijn lijstje… kijkt naar de buggy… eh eh eh nou ja standaard vragenlijstje he hihih

Maar onze oudste vond het verder prima. Die zat prima in zijn buggy, kon op het grote scherm meekijken en heeft wel veelvuldig baby baby lopen roepen, al snapte hij er volgens mij nog helemaal niks van.

Ik weet wel dat ze hier in het zhuis (wij moesten toen nog apart naar het UMCG) ook een ‘geen kind beleid’ voeren. Volgens mij mag er sowieso niemand mee behalve natuurlijk de zwangere en de partner :lol:

Ze raden het af om de simpele reden dat er bij de 20 weken echo ook slecht nieuws kan komen en je je af kan vragen of jij je kind wil opzadelen met mogelijk verdrietige ouders.

Dat is ons toen verteld bij de echo van Mies, maar ik heb Aniek toen toch meegenomen omdat ik zoiets had van… als we slecht nieuws krijgen is zij op een leeftijd dat ze het zich zeer bewust is en we het haar toch moeten vertellen. Daarbij is zij vaak mijn grote troost.

Maar mijn schoonzus was erg blij dat ze haar dochters niet mee had toen ze dus slecht nieuws kregen. Hun zoontje is 3 weken later levenloos geboren en op de dag van de echo was ze behoorlijk over haar toeren.

Ze was blij dat haar dochter dat niet hoefde mee te maken.

Dus het is niet zomaar dat ze dat vragen. Maar het blijft eigen keuze.

Hier mocht het ook niet inderdaad… Wij hebben Kaylee toen even in de kinderopvang van het zkh zelf gelaten…

We hebben haar vanmorgen gewoon meegenomen, en hebben er niets over gehoord.

Vreemd dat ze zoiets dan zeggen aan de telefoon :?

Ik snap wel dat ze dit niet willen.

Zoals Cell zegt, het is een medische echo, en er word gekeken of het kind in goede conditie is, en daar wil je geen kind bij als je super slecht nieuws krijgt.

bij ons werd ook verteld en in de folder stond het vermeld dat we geen kinderen mee mochten nemen. Nu is M ons eerste kindje, dus voor ons maakte dat niet uit

Begrijp het ook wel hoor. Hier hadden we Elise dan ook niet mee. We hadden haar wel mee naar de echo van 9 weken en toen kregen we te horen dat het een MA was ( zwangerschap voor Jesse ) Dat was al vreselijk en dan met Elise erbij die er toen nog helemaal niets van snapte… Dus de keren erna iedere keer Elise niet meer meegenomen en zo konden we ook zelf rustig genieten van de echo’s die na deze vervelende echo allemaal goed waren gelukkig!

Bij ons werd geadviseerd om onze eerste kind niet mee te nemen omdat het minstens 3 kwartier duurt en de kans groot is dat een kind zich gaat vervelen en pappa dus het kind mee moet nemen naar buiten waardoor die de echo mist. We hebben daarom speciaal een afspraak gemaakt op een dag dat ze naar het kdv ging. Bij de andere echo’s en controles is ze wel geweest, ik geloof dat ze er maar een paar heeft gemist. Ik snap heel goed waarom ze het vragen, ze moeten echt alles nauwkeurig nagaan, misschien zijn ze bang iets te missen/net niet te zien omdat ze werd afgeleid. Ook is het niet leuk voor de vader als hij tijdens de echo steeds wegmoet om het kind bezig te houden. Verder is het een medische echo, het is niet alleen maar leuk kindje kijken maar zoeken of er wat mis mee is en die kans is er.

Mijn neefje van 2 was bij ons mee, was geen probleem. En ook de twee oma’s…maakte niet uit hoeveel mensen we mee namen.

En??? hebben jullie een goede/mooie echo gehad???

We hebben vanmorgen de echo gehad, en heb er niets over gehoord dat we onze dochter mee hadden genomen.

Vreemd eigenlijk terwijl ze het aan de telefoon zeggen maja.

En alles was goed, en was weer super om even een kijkje te nemen :inlove:

bij ons hebben ze het niet specefiek gezegd dat het niet mocht… maar zeiden wel dat het niet handig is, omdat dit geen pretecho is maar een medische en de echoscopiste niet steeds afgeleid wilde worden…

lees inmiddels dat ze mee is geweest… en dat alles goed is gegaan…

gefeliciteerd… :mrgreen:

Een meisje uit A.S. haar klas was mee naar de 20 weken echo en daar kregen ze slecht nieuws. :cry:

Ze was een jaar of zes, op die leeftijd peuterpuberen ze ook niet door de ruimte, maar de impact van zulk nieuws krijgen ze net zo hard of misschien nog wat harder mee.

Wij hebben er echt voor gekozen om geen kind mee te nemen.

Geen stuiterende peuter, geen rustige oudste, gewoon om meerdere redenen.