hoi dames,
afgelopen zaterdag heb ik een pretecho gehad. helemaal leuk en geweldig.
ben alleen wel een beetje geschrokken: deze frum heeft ipv 3 vaten 2 vaten in de navelstreng.
ze heeft haar wel helemaal nagekeken, en lijkt verder een gezond kindje te zijn. niks met dr niertjes of hartje.
ik vind het best wel kwalijk dat de echoscopist het niet heeft gezien met de 20 weken echo.
iig, zijn er mamas die dit ook hebben meegemaakt, en hoe is dat verder gegaan?
He meid,
zou je niet voor de zekerheid contact opnemen met centrum/gyn die de 20 weken echo heeft gedaan (via VK of arts)? Zij kunnen een second opinion doen. Meestal zien zij toch echt wel of er zo’n afwijking te vinden is.
Sterkte! :hug:
bedankt :-*
uiteraart heb ik meteen maandag gebeld. ook mijn verloskundige heb ik meteen gebeld.
wat ik te horen krijg is dat het een echo is waar je nooit alles met zekerheid kan zeggen. maar wat ik dan niet snap: die 20 weken is toch om te kijken naar dit soort dingen :think:
ook in het rapport van hun staat dat de navelstreng 3 vaten heeft :?
een navelstreng kan niet ineesn van 3 naar 2 gaan.
de pretechoscopist heeft me redelijk gerustgesteld, zij heeft ook in het ziekenhuis gewerkt dus weet wel het een en ander.
mn verloskundige gaat contact opnemen met het ziekenhuis om een afspraak voor me te maken voor een uitgebreide echo.
Hoi Maria,
Ik heb hetzelfde met mijn beeb. Er zitten maar 2 bloedvaten ipv 3 in de navelstreng.
Ik heb bij de 20 weken echo gehoord dat er 1 miste. Verder zag de echo er goed uit.
Maar ben voor de zekerheid nog wel doorgestuurd voor een uitgebreider onderzoek, waar ze alles nogmaals langsgelopen hebben!
Uiteraard krijg je nooit 100% zekerheid dat er niets mis is, maar voor zover ze bij mij konden zien met 21,5 week was er niets aan de hand.
Maandag bij de vk hoor ik of ik met 30 weken nog een extra echo krijg om het hartje en de niertjes te checken, omdat het dan qua beeld wat makkelijker te zien is.
Ik zou als ik jou was vragen aan de vk om een extra echo om alles goed te checken!
Succes!
:hug:
Mariska
Jee Maria, ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt.
Wat voor gevolgen kan het hebben voor je baby?
Goed dat je je vk hebt gebeld. Hopelijk heb je nu snel een afspraak in het ziekenhuis voor een uitgebreide echo.
Gelukkig is wel alles goed met je kindje :inlove:
Laat je even weten hoe het verder gaat?
Tijdens onze 20 weken-echo is daar wel naar gekeken. Maar wij hebben een extra uitgebreide screening gehad met speciale apparatuur ivm een medische indicatie door de ICSI-behandeling. Mij werd verteld dat twee bloedvaten in de navelstreng geen kwaad kan, maar je wordt wel extra in de gaten gehouden door de gyn. Dus je niet al teveel zorgen maken, hoor!
Oh Maria ik lees dit nu pas! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Idd raar dat ze het bij de screeningsecho niet gezien hebben!
Helaas weet ik er verder niks van maar ik heb weleens gehoord dat 2 vaten niet hoeft te betekenen dat er dan ook iets mis is met het kindje hoor. Hopelijk kan de vk je snel geruststellen! :hug:
tnx allemaal :-*
@ mariska: bij jou beeb dus ook. hebben ze je kunnen vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn? dat ben ik eigenlijk vergeten te vragen. als het goed is krijg ik idd extra echos, om alles in de gaten te houden. gelukkig.
@myrella: idd was het ff schrikken. en boosheid dat ze het niet hadden gezien bij de 20wekenecho. voorzover ze zaterdag kon zien is wel alles in orde. maar ik had natuurlijk even over het net gesurft en daar word je niet blij van :? :mrgreen: ze kunnen nier en hartproblemen hebben, en ik heb zelfs gelezen dat er iets met de chromosen kan zijn, en geestelijk gehandicapt kunnen zijn. ik ga ervan uit dat dat niet het geval is, maar schrikken is het wel.
@beebje van myrella: poulepoulepoule, hup laat je eens zien :inlove: we zijn nieuwsgierig :mrgreen:
@jippie: ik had idd ook gelezen als de natuur een handje is geholpen om zwanger te worden, het vaker voorkomt dat er ipv 3 2 vaten zijn in de navelstreng. en dat het vaak geen kwaad kan gelukkig.
@marjon: ik hoop ook dat ze me gauw terugbeld en dat ik een uitgebreidde echo krijg. en anders bel ik haar weer. het moet geen dagen duren :mrgreen: jij heel veel plesier bij sandra vanavond. wat is haar praktijk mooi geworden he :thumbup: doe haar maar de groetjes
ik mag donderdagmiddag naar het ziekenhuis.
ben benieuwd. de echo duurt een half uur.
marjon, werk jij donderdag? kom ik even bij je buurten :mrgreen:
Gelukkig kan je al snel terecht voor een uitgebreide echo.
Hopelijk kunnen ze je dan vertellen dat alles goed is.
:-*
Hoi Maria! Ja helaas werk ik donderdag…ben dus niet thuis… :?
Wel fijn dat je dan al terecht kan!
@Em wrote:
Hoi Maria! Ja helaas werk ik donderdag…ben dus niet thuis… :?
ik bedoelde ook op je werk :mrgreen: daar moet ik namelijk heen.
spannend hoor.
He maria,
Jemig, wat een verhaal zeg. Fijn dat je morgen al terecht kan bij het zkh voor een uitgebreide echo :-*
ps. mis je
@maria74 wrote:
@Em wrote:Hoi Maria! Ja helaas werk ik donderdag…ben dus niet thuis… :?
ik bedoelde ook op je werk :mrgreen: daar moet ik namelijk heen.
spannend hoor.
Oh ja haha ik had hem niet door! Ik ben morgen op m’n werk dus mocht je nog tijd/zin hebben kom dan gerust even langs hoor!
@suzanne: :-
@marjon: ik heb je pbtje gelezen :thumbup: als het even uitkomt, wip ik even bij je aan :-
ben best een beetje zenuwelappig hoor…
Suc6 vandaag meis :thumbup:
Maria: Er is geen oorzaak te zeggen waarom er maar 2 vaten in zitten ipv 3.
Bij mij noemden de echoscopistes en mijn vk het een schoonheidsfoutje van de natuur…
Succes bij de echo zometeen!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
@Maris wrote:
Bij mij noemden de echoscopistes en mijn vk het een schoonheidsfoutje van de natuur…
dat klinkt goed idd :inlove:
hier ook een schoonheidsfoutje.
alles is goed, kom straks verder verslag doen, krijg visite
ben ik weer.
ze heeft alles nagekeken, en alles was goed. het hartje, de nieren en de ledenmaten. het schijnt dus ook zo te kunnen zijn dat de ledenmaten vervormd hadden kunnen zijn… brrr. iig zag alles er goed uit. ik kan gewoon bij mn vk blijven en gewoon thuis bevallen.
ik krijg alleen een extra groei echo met 32 weken om dat ze wat kleiner kan zijn.
dana was ook een ukkie, dus dat zal wel goed komen.
dus het is gewoon een foutje in de aanleg, en idd geen oorzaak hiervoor.
ben erg opgelucht, want je maakt je toch wel zorgen.
maandag heb ik afspraak met de vk, die had ik al staan, gewoon controlle. maar ik wil het toch met haar erover hebben dat ik het niet netjes vind dat ze het niet hebben gezien met de 20 weken echo.
bednakt voor de lieve woorden om me gerust te stellen :-*
@maria74 wrote:
ben ik weer.
ze heeft alles nagekeken, en alles was goed. het hartje, de nieren en de ledenmaten. het schijnt dus ook zo te kunnen zijn dat de ledenmaten vervormd hadden kunnen zijn… brrr. iig zag alles er goed uit. ik kan gewoon bij mn vk blijven en gewoon thuis bevallen.
ik krijg alleen een extra groei echo met 32 weken om dat ze wat kleiner kan zijn.
Fijn dat alles goed was en dat je weer gerust gesteld bent :-*
Ennuh ze :wink: weet je wat het wordt?