2 kiezen getrokken.

Vandaag heb ik 2 kiezen laten trekken bij de kaakchirurg.

Een onder, een boven.

Nu heb ik dus een verdoving, die niet zo fijn is qua uitwerking.

Nu vraag ik mij dus af, wat nu… hoe lang mag het bloeden, wat mag ik nu drinken spoelen enzo?

Ik ben nogal verdurft, en nog al… pff…

Ik ben altijd DOODSBANG! voor de tandarts geweest, en ben dan ook daar na de behandeling flauwgevallen. Maar heb mijn vragen niet gesteld, was zo van de kaart…

Ah lekker… Ik heb vorig jaar mijn verstandskiezen laten trekken.

Je mag volgens mij gewoon alles drinken alleen moet je vandaag nog even uitkijken met warme dranken ivm de verdoving. Ook met warm en hard eten nog even uitkijken. Bij mij heeft het wel een paar daagjes nog een beetje gebloed en dan vooral 's nachts.

Verder zou ik preventief ibuprofen nemen tegen de pijn.

Ik heb idd ibrufen (bruis) die heb ik al genomen. Niet praktisch… stroomt er zo uit.

Verdoving werkt bij mijn kiezen wel uit, maar mijn wang en mond is nog steeds verdoofd, en gevoelsmatig opgezwollen.

Ook doet mijn kaak heel erg veel pijn van het trekken, dus niet op de plek van de kiezen maar meer op de plek waar ze heel veel kracht op hebben gezet. Was ook binnen 15 minuten gefixed. Boven 3 minuten, onder 7 minuten die zat erg vast, en de rest was voorbereiding en daarna…

hopelijk blijft het hierbij!! voldoende paracetamol ed voorkomt dt je last hebt! Zo snel het kan zou ik lekker het bed in duiken! verder nam ik veel boullion! MOet zeggen dat ik er drie tegelijk heb laten trekken. Mijn mond zat vol en uit een overzichtsfoto bleek dat ik er maar drie had, twe boven 1 onder. dus alle drie kon, gelukkig ook. BEn twee weken onder de pannen geweest en heb een enorm dik gezicht gehad!

treedt verder maar niet in details… maar ben blij dat ik niet weer hoef!! Het was verschrikkelijk!

Ik moet vanaf morgen spoelen met chloorexidine… Nu heb ik wel pijnstillers gehad, das wel fijn.

De verdoving is inmiddels uitgewerkt. Ik kan ook gewoon normaal eten, al is het wel met 1 kant. (er is aan 1 kant, 2 kiezen getrokken, een boven 1 onder).

Straks neem ik voor het slapen gaan nog zo een Ibrufen bruiszakje, en ik verwacht dat het morgen wel opgezet is, en pijn gaat doen. Nu is kauwen wat pijnlijk maar te doen.

Partner heeft enkele weken laten trekken en dat ging daarna snel goed. (en hij heeft bijna alles moeten laten trekken, bij de tandarts met verdoving wat niet werkten, en daarna afgemaakt door de chirurg).

We zullen zien.

Klinkt mss raar maar als je nu met 1 kant maar kunt kauwen kun je spierpijn in je kaak krijgen aan de …andere kant. Ongelijke belasting van je kaakspieren. Kijk er niet te raar van op als dat gebeurd er is dan niets raars aan de hand of zo! Blijf de ibu preventief doorgebruiken, desnoods bouw je langzaam af met straks halve zakjes. Helpt ook wat tegen spierpijn en ibu werkt ook een beetje ontstekingsremmend. :thumbup: Succes en beterschap!

Ja ik weet het. Dank je wel elk geval.

Net paracetamol ingenomen, en dat werkt gelukkig wel alleen is mijn gezicht opgezwolle. Een kant wel is waar, maar toch, voelt ook dik aan… leuk joh… :liar:

Wat een ellende he :hug: Ik had het vorig jaar met een verstandskies. Heb er een volle week pijn aan gehad, vreselijk.

slikte ook veel ‘smarties’ en had zelfs aleve er voor gehaald.

(Dat siem nog helemaal gezond is, die werd net de dag van de tandarts gemaakt :lol: )

De eerste dag dronk ik alleen water en at tagliatelle want dat kon ik zo naar binnen slurpen.

Dag erna at ik wel weer normaal maar aan 1 kant en hele kleine hapjes.

Ik spoelde zo min mogelijk, dat raadde de tandarts aan.

Maar las op internet dat sommige juist moesten spoelen. Dus geen idee wat nu waar is :think:

Drinken deed echt pijn dus dronk met een rietje. Een tip voor als drinken bij jou ook pijn doet.

Beterschap!

Ik dronk gister mijn ibrufen met een rietje, en dat ging niet helemaal lekker (vooral als je snel drinkt, ik elk geval kriebelhoest krijg).

Dus toen bleef ik hangen en zo hele lading ibrufen over de grond uit me mond gespoten :lol:

Ik moet dus wel gaan spoelen, vraag me af of het geen pijn doet :silenced:

Soms helpt wat roosvicee door de ibu tegen de kriebel, je maakt dan iets meer slijm aan. :-*

Heb je al gespoeld? Als er nog een bloedprop inzit (meestal wel) dan is het wondje in je mond afgedekt en zal het ws niet echt zeer doen of prikken. Chloorhexidine is voornamelijk om het allemaal schoon te houden het ontsmet wat. Juist omdat je op de plekken waar getrokken is dus niet kunt poetsen maar er vaak wel wat etensresten komen te zitten. Hopelijk trekken de wonden snel dicht en neemt de zwelling ook gauw af. :pray: Hier ooit onder narcose 3 kiezen laten trekken (nog veel meer laten doen hoor waaronder wortelkanaalbehandelingen)…brrrr bagger maar na een week trok het ergste idd weg gelukkig.

Heb gespoeld, geen centje pijn, prikt wat maar niet echt pijn.

Heb zelfs na gister zo opgzwollen te zijn dus niet kunnen poetsen net mijn tanden weer kunnen poetsen. (Gister was mijn mond zo dik dat ik hem amper open kreeg).

Helemaal mijn mond open lukt niet, dat is gevoelig, maar met ibrufen is het makkelijk uit te houden, voel dan niks. Irritante is alleen dat is die hechting wel voel. Dus die draadjes waar het niet goed geknoopt is of misschien al loslaat? Ik weet het niet. Maar het voelt irritant, niet pijnlijk ofzo.

Verder is het 's ochtends erg dik de onderste vooral, maar trekt elke keer tegen de middag weg.

Goed zeg! Duidelijke verbetering dus. :thumbup: Na een hele nacht niet bewegen mss ook logischer dat het dan allemaal wat dikker en stijver is. Poetsen maar gewoon uitstellen tot je een meer beweeglijker kaak hebt. Dat spoelen helpt iig al goed tegen mogelijke infecties, nog een paar dagen en dan hoop ik dat het nog veel beter voelt zeker wanneer de hechtingen eruit mogen. :thumbup:

Hechtingen gaan er vanzelf uit;) Boven zitten ze al aardig los.

Onder nog niet… die is ook gevoelig.

Ik doe het nu met 2 zakjes per dag, zonder pcm er bij! :dance:

Sweet love, heb je je verstandskiezen laten trekken of gewoon je kiezen?

Rhiannon, heb je onder algehele narcose je kiezen enz laten trekken…?

Becky 3 jaar geleden (net na de bevalling van Casper) heb ik een lijst van iets van 12/14 dingen onder narcose laten doen. 2 verstandskiezen trekken, 4 x een wortelkanaalbehandeling, een flink aantal gaatjes vullen, daarbij nog wat tandsteen ed. Het was zoveel dat ik anders een stuk of 6/7 x bij de reguliere tandarts in de stoel had mogen plaatsnemen incl verdovingen. Dat was ook de enige keer dat ik dat onder narcose heb laten doen hoor. Daarna heb ik alweer 2 x een wortelkanaal bij de gewone TA laten doen, 6 gaatjes laten vullen en de gewone controles gaan ook allemaal weer bij de TA. Wel met wat spanning want het blijft voor mij spannend maar ik ga wel. :thumbup: En ditmaal waren er dus 6 gaatjes TIJDENS deze zwangerschap. Toen ik zwanger was van Casper durfde ik niet naar de TA door alle spanning die ik al had ivm de zwangerschap. Wilde de TA er niet bij hebben dus ik had meer dan een jaar geen TA gezien. :shifty:

Wow Rhiannon :shock:

Ik was vandaag bij de mondhygieniste, en hebben ze mijn rechterkant helemaal verdoofd. Ze moesten nu grondig reinigen aangezien mijn tandvlees ernstig ontstoken is…Nu moet ik met van die ragertjes? tussen mijn tanden en moet zeggen dat ik daar best angstig voor ben :shifty: Samen met een soort gel zodat mijn tandvlees beter kan genezen.

Volgende week mag ik voor de linkerkant :roll:

Becky, die ragertjes helpen echt! Met ragertjes haal je tandplak weg van plekken waar je borstel niet bij kan. Twee jaar geleden ofzo verslofte dat hier, en een jaar geleden had ik in een klap vier gaatjes, bloedend tandvlees, allemaal ellende. De 28 jaar daarvoor nog nooit een gaatje of iets anders gehad. Ik wil niet meer zonder ragertjes. :slight_smile:

Doet het bij jou dan geen pijn?

Daarom doe ik het meestal niet…het doet altijd pijn en vanavond waarschijnlijk al helemaal. :shifty:

Hier kan ik ivm gevoelig tandvlees en tandhalzen ook niet rageren. Als alternatief heb ik zo’n waterflosser. Die kun je vullen met water of mix water en mondspoeling en dat is het alternatief voor flossen/rageren. Misschien voor jou ook een overweging? En spoelen met een mondspoeling dat maakt ook al meer schoon en bacterievrij.

Mijn tanden staan ook nog eens zo dicht op elkaar dat ik op veel plekken er niet tussen kom. De meeste gaatjes die ik krijg (zoals nu tijdens de zwangerschap) krijg ik ook TUSSEN mijn tanden en kiezen. :?

@Rhiannon wrote:

Hier kan ik ivm gevoelig tandvlees en tandhalzen ook niet rageren. Als alternatief heb ik zo’n waterflosser. Die kun je vullen met water of mix water en mondspoeling en dat is het alternatief voor flossen/rageren. Misschien voor jou ook een overweging? En spoelen met een mondspoeling dat maakt ook al meer schoon en bacterievrij.

Mijn tanden staan ook nog eens zo dicht op elkaar dat ik op veel plekken er niet tussen kom. De meeste gaatjes die ik krijg (zoals nu tijdens de zwangerschap) krijg ik ook TUSSEN mijn tanden en kiezen. :?

Bedoel je zo een waterp.i.k.? Ik heb daar inderdaad weleens naar staan kijken maar dacht dat het niet echt zou helpen? Helaas moet ik nu echt met die ragers aan de slag tot in ieder geval volgende week tot de andere behandeling omdat ik zogenoemde pockets heb van 8 mm…Daar komt een spoeling niet bij, vertelde ze me…

Mag ik vragen van welk merk jij de waterflosser heb? Kan er dan inderdaad wel even goed naar kijken en waarschijnlijk dan ook wel even halen.