2 jongens op 1 kamer

mijn kindjes liggen nu elk op een eigen kamer, de oudste op zolder, de middelste en de jongste op de 1e verdieping.

maar mijn oudste zoon kan niet aarden op de tweede verdieping, ik heb al vanalles geprobeerd, hij is bang voor ‘spoken’ en ondanks opruimen, lichtjes plaatsen, salie stoken en hem uitleggen dat hij niet bang hoeft te zijn, blijft hij panisch als hij snachts zijn bed uit moet.

nu kan ik van de zomer mijn jongste een nieuwe kamer maken, omdat hij uit de babykamer gegroeid is, en ik zit te twijfelen of ik de oudste ( 6) en de jongste (2) bij elkaar op 1 kamer op de 1e verdieping leg. De jongens willen beiden wel, maar ik weet niet of ze het wel overzien, het zal krap zijn, en met minder privacy… De jongste is nog wat klein voor een stapelbed, aan de andere kant gaat het tijdens vakanties ook altijd goed met die twee op 1 kamer.

wie heeft er ook 2 kinders op 1 kamer en kan wat tips geven?

liefs, Nien

Wij :mrgreen:

Sinds een aantal maanden slapen beide jongens op 1 kamer. Ze zijn 6,5 en 3,5 jr. De beste keuze ooit gemaakt. Ze slapen nu zelf in en zijn niet meer bang heerlijk!



Kwa privacy hoor ik ze niet klagen eerlijk gezegd. In de meivakantie willen we ieder een eigen muur geven. Dwz ieders bed staat tegen een muur aan en ze mogen nu zelf kiezen welke kleur enzo ze willen.

Dan wordt het een gedeelde kamer met toch eigen accenten.



Gelukkig hebben wij een ruime kamer dus naast de 2 bedden staat er nog een grote kast en in en blijft er genoeg speelruimte over.

het klinkt dus als een goede zet voo jullie, Smurf, goed om te weten.

we hebben nog eventjes om eraan te werken, de babykamer gaat in de zomer waarschijnlijk naar mijn zus, die nu zwanger is. Dan kan de jongste een groot bed krijgen. Twee bedden en een kast zouden wel passen, maar dan houden ze weinig loopruimte over. Ik heb gedacht om de oudste een hoogslaper met een bureautje eronder te doen, en de jongste missschien zo’n omkeerbare hoogslaper van de IKEA. dan hebben ze na een poosje ook wat ruimte onder hun bed om te spelen.

Maar je oudste wil niet slapen op zolder maar overdag spelen of om andere reden privacy te verkrijgen kan hij toch nog steeds de zolder gebruiken?

Mijn jongens slapen al zo ong hun hele leven samen en nu de oudste tien is begint hij om een eigen plekke te vragen… daar zou ik me dus echt geen zorgen om maken, bovendien kan hij altijd terug naar zolder dan?

Ik zou het lekker doen als ze beiden willen. Wel zou ik lage bedden houden/kopen… wij hebben 1 van de 2 hoog met hetzelfde idee maar ik vind het vreselijk vol ogen in een kamer waar toch al teveel staat eigenlijk. Wij gaan dus weer terug naar een laag bed als wij de kamer binnenkort splitsen.

klopt, Claire, hij kan nog steeds gebruik maken van de zolder. en een goede tip, van die lage bedden Lune. En we kunnen inderdaad altijd weer kijken als ze weer wat ouder zijn.

ik had het beter nog even voor me kunnen houden echter, zoonlief wil nu helemaal niet meer op zijn slaapkamer meer slapen, het lijkt erop dat we nog sneller gaan verhuizen dan over een paar maanden pas…

Mijn oudste zoontje sliep pas door toen zijn broertje die toen 7 maanden was bij hem op de kamer kwam slapen. Sindsdien slapen ze beide door. Als de een eerder wakker is dan de ander komt ie gewoon naar ons toe en laat de ander lekker liggen.



Wij hebben 3 slaapkamers maar 2 kamers waarin geslapen wordt. De derde kamer is de speelkamer waarin ze kunnen spelen want daar is op de slaapkamer niet zoveel ruimte meer voor. Ook 2 lage bedden oogt wat rustiger vindt ik en alleen een kast en een commode. Er staat weinig in de kamer om het rustig te houden.



Maar goed die twee van mij zijn nog erg jong en weten niet beter. Dus over privacy zal ik ze voorlopig nog niet horen.

Hier sliepen wij “vroeger” met twee meiden op een kamer en ook mijn broertjes tesamen. Tussen mijn zusje en mij zit bijna 4 jaar tussen mijn broertjes bijna 5 jaar.



Toen ik jonger was vond ik het geweldig! Super gezellig, we sliepen ook goed. En ik ben dan ook van mening dat als ze er zelf ook achter staan je het zeker kan doen. Maar hou op latere leeftijd de privacy in de gaten. Mijn ouders luisterden niet toen ik op mijn 14e riep dat ik een eigen plekje wilde (wij hadden nog een grote open zolder) en op mijn 16e ben ik ook naar zolder vertrokken en heb provisorisch een kamer gemaakt. Uiteindelijk hebben mijn ouders twee kamers op zolder gemaakt en zijn mijn oudste broertje en ik op een kamer daar gekomen.



Waar het dus jong super leuk was, hadden wij op oudere leeftijd privacy nodig.

Hier willen we de jongste 2 samen hebben in mei, dan zijn ze ruim 3 en ruim 1,5. In een stapelbed, ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken. Thijs slaapt goed door, maar Jesse is sneller wakker en Thijs slaapt nog eerder ( rond 18.00 al ) we moeten ze dus naar een zelfde slaapritme hebben maar deze constructie vinden we toch een prettigere constructie dan die we nu hebben ( onze dochter samen met onze middelste zoon )

@Tigru wrote:

Waar het dus jong super leuk was, hadden wij op oudere leeftijd privacy nodig.




Hier is er dus straks geen ruimte over… er zullen dus altijd 2 bij elkaar op de kamer slapen.

Daar zullen tzt ook gewoon ‘regels’ over moeten komen… als de 1 duidelijk aan geeft even tijd voor zichzelf te willen zal de ander dat op dat moment moeten respecteren en als het een keertje andersom is… zal dat net zo zijn.

Ik lees even mee… ivm vol huis en kinderwens… :roll:

Mijn zusje en ik sliepen heel lang samen op een kamer is altijd goed gegaan.

We hadden wel een stapelbed mijn jongere zusje onder en ik boven wij schelen 3 jaar .

Was 6 toen mijn jongste 2 zusjes werden geboren dus we waren 3 en 6 jaar toen we samen gingen slapen

Altijd veel lol gehad en heel wat hutten gebouwd met behulp van het stapelbed :thumbup:

Die regels waren er bij ons niet echt. Mijn moeder was gastouder en als mijn zusje het teveel werd moest ze maar boven op haar kamer gaan spelen (al dan niet met een vriendinnetje) erg lastig als ik probeerde mijn huiswerk te maken.

Voorlopig hier ook geen extra ruimte maar als ze groter zijn willen we eigenlijk wel verhuizen ( eensgezinswoning ) nu is dat gewoon niet mogenlijk en stapelbed is gewoon de slimste oplossing ivm de ruimte ( elise meer ruimte in haar kamer en jesse en thijs wat speelgoed in hun kamer )



In mei een week vrij voor dit soort klussen dus ben benieuwd…

wij hebben de oudste twee (meiden) ook al een hele tijd samen liggen. Al voor de jongste toen 1 jaar was.

Gaat perfect, nog nooit gezeur met samen klieren ofzo. Soms wel even kletsen, maar dat is prima. Jongste slaapt over het algemeen binnen 5 minuten dusja dan valt er niet veel te klieren.



Vind het wel lastig als er eentje ziek is en bij ons in bed mag, dan is de ander echt alleen en voelt zich dan zooo zielig :wink: Dus vaak liggen we dan met 2 kinders in bed :mrgreen: Of op matrasje naast ons bed. Al gaat het tegenwoordig wel beter, als ze ziek zijn willen ze vaak in hun eigen bed blijven. Ze worden groot :shock: :wink:

we sliepen met zn drieen op een kamer, drie meidenAlleen toen ik huiswerk moest maken was dat lastiger, dat kon niet s avodns omdat mijn zusjes toen moesten slapen.



Verder geen poblemen mee gehad.

@konijn wrote:

we sliepen met zn drieen op een kamer, drie meidenAlleen toen ik huiswerk moest maken was dat lastiger, dat kon niet s avodns omdat mijn zusjes toen moesten slapen.



Verder geen poblemen mee gehad.




Hier vroeger allemaal een eigen kamer… en toch zat regelmatig 1 van ons 's avonds aan de eettafel huiswerk te maken… gewoon gezellig, toch bij de rest.

Als ik onze oudste beetje inschat verwacht ik die ook regelmatig aan de tafel in de keuken ipv achter zijn bureautje op zijn kamer.

Dat dacht ik ook, gwn aan de eettafel dan huiswerk maken. :lol:

nou, ik hoor bijna geen negatieve geluiden over met twee op 1 kamer. we kunnen het gewoon uitproberen en als het niet werkt kan de oudste gewoon terug naar de tweede verdieping. Sinds ik ze gevraagd heb, willen ze eigenlijk gisteren al samen op 1 kamer, dus ik geloof dat dat wel los gaat lopen. En wil hij alsnog privacy kan hij op de zolder zijn rust vinden.

Gewoon uitproberen zonder dat je alles gaat verbouwen, tijdelijk extra bedje matrasje in de kamer van de jongste.



Is er geen mogelijkheid dat jullie naar zolder verhuizen mocht het niet lukken? Hier liggen zo alle 3 de kids op de 1e verdieping en wij lekker rustig op zolder :wink: