2 jaar verschil, hoe vervoeren? (keuze gemaakt update p3)

Bij J en R zit er precies 2 jaar en 2 maanden tussen. Wij hebben het op een kidsit(voor bij de bugaboo) gehouden, en daar ben ik nu nog steeds blij mee. Ik zou niet weten waar ik in onze berging 3 fietsen, 1 buggy, 1 kinderwagen en nog 1 duowagen kwijt zou moeten :shifty: Het zou denk ik wel kunnen, maar dan moet alles andere eruit en dat is nou net niet de bedoeling van een ‘berging’.



Bij ons ging het vooral om heen en weer voor het kdv. Daar hebben we J in het begin natuurlijk samen met R heen gebracht(en R weer mee terug naar huis mee genomen :wink: ) dus ik had het probleem van de loslopende peuter niet :wink:



Ik vind dat namelijk wel een reden voor jou om voor een duowagen te kiezen: niet zo zeer het lopen, maar het aan- en uitkleden op school en het feit dat je nog 2 andere kindjes bij je hebt :slight_smile: Mijn schoonzus heeft toentertijd zo’n tweelingbuggy gekocht, daar zat ook een babynest bij. Ingeklapt neemt ie minder ruimte in dat hun Stokke. En het was niet erg duur. Ik kan best even vragen hoe dat ding heet, als je wilt.

eisblume, ben wel benieuwd naar het merk/naam van de buggy? babynestje is idd ook een optie, de beeb ligt er wel eenswaar 2x per dag in, maar het is niet voor lange ritten dus een babynestje is ook wel handig om hem/haar daarin weer naar boven te vervoeren ( als de beeb slaapt )



groet,



Louise

Ben nu op vakantie 8) rijden morgen avond terug, dus ik zal zondag of maandag wel ff bellen :wink:

Tussen onze oudste en jongste zit anderhalf jaar verschil. Wij hebben nooit een duowagen gehad. Ik deed de jongste meestal in een draagzak/-doek en de oudste in de kinderwagen/buggy. Voor als we met het hele gezin op pad gingen hadden we een extra buggy gekocht.

Ook hadden we een buggyboard waar de oudste korte stukjes op mee ging. Nu loopt ze zelf en zit de jongste in de buggy.

Ik heb gisteren tijdens de mama-mazzel dagen na veel wikken en wegen de knoop doorgehakt en een kidsit gekocht. Eerst wilden we een duowagen, maar denk dat we die, gezien onze 3e nu al hele stukken mee kan lopen, toch maar een paar maanden gebruiken, dus zonde van het geld. Bijkomend voordeel is dat de kidsits op marktplaat enorm in trek zijn, en meestal meteen weg, dus denk dat ik er daarna ook nog een mooi bedrag voor terug kan krijgen. Met een kidsit kan ze zowel staan als zitten, denk dat het in ons geval, ook omdat ik dagelijks meerdere malen heen en weer naar school loop de beste oplossing is, maar dat weet ik natuurlijk pas achteraf te vertellen.

Marda, van ‘wanneer’ was je 3e ook alweer? Hier nog steeds in twijfel, maar onze jongste loopt nog niet, hij stapt wat langs de tafel maar daar houd het mee op… Dus echt meelopen over 6 maanden lijkt me onrealistisch… :think: Alhoewel hij misschien wel ook op zo’n kidsit kan tegen dit tijd ( als die achter onze quinny speedi kan ) Maar aan de andere kant, is het niet net zo praktisch om ‘gewoon’ toch voor een duo-wagen te gaan? lastig hoor… We gaan hoe dan ook niet voor nieuw dus hebben nog even en ik ga er wel een draagdoek bij halen, dus dat kan ook even wel… Maar toch…

Mlk: Onze 3e is nu 1 jaar en bijna 8 maanden en zal ongeveer 2 jaar en 1 maand oud zijn als de baby geboren wordt. Ik geloof dat er een site is met lijst achter welke wagens een kidsit kan. Misschien even googelen op ‘kidsit’? Wij wisten ook niet of het zou passen en of onze 3e er wel op wilde gaan zitten, dus hebben onze kinderwagen mee naar de winkel genomen en hebben het daar getest.

Mlk ik heb wel eens begrepen dat achter de quinny niet alles kan en je zit met je rem ook he, die zit dan zo heerlijk onder dat plankje (al heb je je handrem als reserve)



Marda, ben benieuwd hoe het gaat bevallen en of ze erop gaat blijven zitten.

klopt, je kan alleen een bord gebruiken die aan de zijkant zit, niet in het midden en dan zit je idd met je rem, heel irritant. Denk dat we alsnog voor een soort van duowagen gaan, om nu een alternatief voor een wagen te gaan bedenken en die te kopen en dan een bord erachter, dan is een duowagen bijna net zo duur… of anders misschien ff kijken bij de wagen van mn vader, dit heeft een x-adventure…

Op mijn wagen zit ook in het midden de rem maar het past wel!

Op: http://www.kleinedreumes.nl/index.php/kid-sit-1.html kun je zien of het past of niet, daar kun je een ‘kinderwagencheck’ doen.

Ik heb even voor je gekeken, en op de quinny speedy past het!

Ik zou wel even voor de zekerheid bij een winkel ook daadwerkelijk testen hoe het eruit ziet e.d.



Wat ik overigens super fijn vind van de kid-sit i.t.t. andere plankjes is niet alleen dat het kind er op kan zitten, maar ook dat het plankje vrij smal is waardoor je er met je benen als het ware ‘naast’ kunt lopen dus niet heel ver achter de kinderwagen hoeft aan te lopen.

heb even nagekeken en reviews gelezen, maar hij kan er ook wel op, alleen kan de rem dan niet gebruikt worden word aangegeven als nadeel. Dit is wel een flink nadeel trouwens, want we gaan bijv. ook met de bus en dan moet de wagen wel op de rem kunnen. Maar we orienteren nog even door, nog …5 maanden ong. te gaan :slight_smile: