2 jaar verschil, hoe vervoeren? (keuze gemaakt update p3)

kom ik weer aan…



wil je een buggymodel (en wat goedkoper) of een echte tweelingwagen met luchtbanden (stuk duurder)?



wij hebben de graco stadium duo, vind m nog steeds erg fijn

oudste kan er ook nog inzitten (onze luiwammes) en achter hebben ze nog been ruimte (en wat ik fijn vind is dat ze beide een eigen kap hebben) je hebt er ook met een verlengde kap.

Ik heb even gekeken maar ik heb geen mutsearts maar een mutsy transporter, volgens mij van de zelfde producent, maar helaas past daar niet hetzelfde zitje op, ik zoek even foto’s :wink:



http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1T4GGLL_nlNL348NL348&q=mutsy+transporter&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=w85iTYieH8aSOou3ubIN&ved=0CEsQsAQ&biw=1345&bih=535

verstelbaar handvat?

Ik heb echt nog geen idee wat ik wil, 2 forumvriendinnen hebben de easywalke duo… lijkt mij persoonlijk toch niet zo handig, zo’n brede wagen. Wij hebben wel een hele ruime hal, maar wil ook graag bij het kruitv*t naar binnen :wink: . Ik wil sowieso geen luchtbanden, die heb ik op mijn mutsy ook niet, en vind dat heel prettig. (kunnen ze ook niet kapot gaan :wink: ) Verder is het fijn als het flexibel is, zwenkwielen heeft en niet te zwaar duwt (dus geen topmark) Er hoeft niet persé een reiswieg bij te zitten, 2e hands of nieuw maakt me ook niet zo veel uit, maar in het geval van 2e hands wil ik wel een nieuw babynestje.



Ehhh bestaat dit? :mrgreen:

@Pitje27 wrote:

verstelbaar handvat?




Wat bedoel je, of ik die nu heb?

Ja, nu is het verstelbaar. Bij een andere zou ik dat ook fijn vinden maar geen must, ik ben met mijn 1.67 niet echt klein of groot. Ik wil wel maximaal 300 euro uitgeven.

ik heb de graco maar dan achter elkaar… tja zwaar is het altijd wel.



ik vond het fijnste rijden op luchtbanden, daarom vind ik het verschil groter, maar vind deze van ons nog steeds superfijn.



moet zeggen achteraf gezien had ik voor een tweelingwagen alla easywalker ofzo gekozen, maar vond dat toendertijd erg duur (800 voor een tweelingwagen, 500 2e hands)



ik was voor die van ons incl babynest 250 kwijt (vond ik meer dan genoeg…)



je woont niet zo heel ver bij mij vandaan toch?

Anders mag je het altijd uit komen proberen hoe het rijdt… :wink: (ook evt een mutsy met plankje)

Deze heb ik nu, ook in deze kleur :wink: :

Kiddyboard kan toch makkelijk vanaf 2 jaar? Hier liepen beide kids zelf met 2,5 jaar overigens.



De jongste is nu 2,5 jaar en we hebben geen kinderwagen meer.

Hangt ook van je kind af, hoe vaak en wanneer je je kinderwagen nodig hebt en hoeveel tijd en kinderen je hebt. En natuurlijk van jezelf hoe veel ‘zin’ je hebt in plaats van 10 minuten te lopen naar het schoolplein er steeds 25 minuten over te doen, dat is leuk op een zonnige woensdagmiddag, maar niet dag in, dag uit met alle weersomstandigheden en minimaal 2 x per dag met 4 kinderen :wink:

@Marda wrote:

Hangt ook van je kind af, hoe vaak en wanneer je je kinderwagen nodig hebt en hoeveel tijd en kinderen je hebt :wink:




Klopt en daarom zou ik gewoon nog even wachten. Wie weet loopt ze tegen die tijd prima (en op een kiddyboard loop je net zo snel dan als ze zit :wink:).

Daar heb je gelijk in, ik ga zeker nog wachten tot dat ik een maand of 7 zwanger ben, wie weet veranderd er nog wat in mijn beeld en vind het zonde van de opslagruimte als ik hem nog niet gebruik.

@Marda wrote:

Daar heb je gelijk in, ik ga zeker nog wachten tot dat ik een maand of 7 zwanger ben, wie weet veranderd er nog wat in mijn beeld en vind het zonde van de opslagruimte als ik hem nog niet gebruik.




Zou ik ook doen. Kinderen kunnen zich heel snel ontwikkelen ineens. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!



Hier is het lopen dus geen enkel probleem met mijn kinderen … hoewel … ik ren meer dan dat ik loop omdat meneertje van 2,5 jaar altijd gaat rennen ipv lopen en hij heeft me toch een conditie … af en toe verlang ik nog wel naar het rustige lopen achter een wagen :mrgreen:

Het gaat mij er overigens niet zo om hoe goed ze zelf loopt, of op een plankje kan staan, want lopen doet ze nu al goed, los is ze meteen weg en ze loopt al enkele kilometers mee aan de hand. Maar belangrijker is in hoeverre ik haar als peuter kan laten ‘loslopen’ in combinatie met 2 handen en 2 ogen, en 3 andere kinderen, waarvan 1 baby met kinderwagen :wink: Als zij straks ineens geen zin heeft, of er ineens af wil, heb ik wel een probleem :? , en 2 jaar is toch een leeftijd, waarbij verleidingen buiten het loopplankje vrij aanlokkelijk zijn, en een eigen willetje niet vreemd is. Vandaar mijn keuze :slight_smile:

@juulke wrote:

Hier is het lopen dus geen enkel probleem met mijn kinderen … hoewel … ik ren meer dan dat ik loop omdat meneertje van 2,5 jaar altijd gaat rennen ipv lopen en hij heeft me toch een conditie … af en toe verlang ik nog wel naar het rustige lopen achter een wagen :mrgreen:




Pcies wat ik bedoel!! :mrgreen:

wij zitten te denken aan een phil & teds, dat is een vrij smalle kleine wagen waar de kinderen eigenlijk ‘onder elkaar’ zitten/hangen. Er zijn veel voor en veel tegenstanders voor deze wagen; bij ons ivm ruimte denk ik de enige optie omdat hij bijna net zo breed als een enkele wagen is en ook net zo lang :wink: Wel prijzig, maar we gaan zeker voor 2e hands. Ik ga ook niet nu al beslissen, maar ik ben er bijna wel zeker van dat we er 1 nodig gaan hebben met idd 2x naar school met in ons geval een kleine kleuter, grote dreumes en pasgeboren baby tegen die tijd…



En ook nog de draagdoek, denk dat we daar de eerste maanden wel mee gaan redden ( hoop ik :oops: )

Noëlle en Nout schelen 1,5 jaar en ik heb een duowagen aangeschaft. Ik loop regelmatig naar het dorp toe voor boodschappen, kwartiertje lopen, en dan vind ik het ideaal dat Noëlle ook in de wagen zit.



Een paar weken geleden moest ik even naar de hema voor een cadeautje en ik was met de auto. Nout in de maxi cosi op het onderstel en Noëlle aan de hand. Wat een drama was dat! Dat doe ik niet meer! Noëlle zit overal aan en loopt overal heen.



Hangt natuurlijk ook wel van je kindje af, Noëlle is heel ondernemend en vooral in winkels…

Hier straks het zelfde probleem tussen nummer 1 en 2 zit dan 2 jaar en 6 wkn.

Onze zoon red het echt nog niet om hele stukken te lopen en zie dat ook niet binnen 14 wkn tijd veranderen.



op de 9 maanden beurs hebben we de kid-sit geprobeerd dat leek me wel wat maar helaas onze vent is er nog te klein voor :frowning:

Hij kan er wel op zitten maar kijkt dan tegen de onderkant van de bak aan en ook kan hij zich nog nergens aanvast houden…



Ik denk dat ik de kleine straks ook in de buikdrager doe en de oudste dan in de buggy.

Als we een dagje we gaan is het geen probleem want dan nemen we gewoon 2 wagens mee.

buikdrager, vanaf hoe oud mag die dan? vanaf 3 maanden toch pas? of zijn ze er ook vanaf eerder? lastig is t he? Naja, we hebben onszelf dit probleem natuurlijk veroorzaakt en ach… er zijn meerdere ouders die het hebben meegemaakt en er was altijd wel een oplossing :wink:

Je mag ze gebruiken vanaf de geboorte maar dan moet de kleine wel minstens 3,5 kilo wegen.

Maar dan heb ik het wel over een babybjorn draagzak.



Ik vindt een draagzak helemaal geweldig, mijn zoon is bijna twee en die heb ik nog steeds in de draagzak :smiley:

In de winter heb ik er een speciale fleececover overheen waardoor hij warm, winddicht zit en ook beschermd is tegen de regen.



Voor de zomer heb ik een speciale UV zonnecape gekocht zodat ze lekker in de draagzak kan zonder last te hebben van de zon en evt verbranding.

De cape is van een speciale stof zodat ze het niet warm kunnen krijgen en lekker koel blijven.

Bij ons zit er 1 jaar en 9 maanden tussen

en wij hebben een plankje gehad.





en moet zeggen hoe eigenwijs en dwars kai soms kon/kan zijn nooit ruzie gehad over plankje



moet wel zeggen dat ik het vanaf dag 1 goed heb aangepakt en natuurlijk nog geen kinderen naar school moest brengen.

ben met de wagen en plankje naar de dierentuin gegaan en heel simpel wil je naar de apen goed ga maar zitten op het plankje, wil je naar de leeuwen goed ga maar zitten op het plankje.