2 jaar verschil, hoe vervoeren? (keuze gemaakt update p3)

Onze jongste dochter is straks 2 jaar en een maand oud als ons 4e kindje geboren wordt. Voor haar geboorte hebben wij een nieuwe kinderwagen gekocht, inclusief reiswieg om te bouwen tot luxe buggy (mutsy transporter). Een prima wagen nog in hardstikke goede staat, die ik eigenlijk liever niet wil verruilen tegen een duowagen.



Welke mogelijkheden heb ik nog meer?

Ik gebruik de kinderwagen vooral bij het naar schoollopen (halve km) en als we gaan winkelen.



Is 2 jaar en 1 maand nog te jong voor een kiddyboard of een kidsit?

Ik heb ook gedacht aan een buddypod, maar vraag me af of dat wel gemakkelijk is op smalle trotoirs e.d.

Een draagdoek vind ik persoonlijk niet altijd prettig, en volgens de verkoopster van de prenatal is een zitje op de reiswieg geen optie omdat de wagenbak dan kan afbreken :think:



Help, wat nu? Wat zouden jullie doen, hebben jullie gedaan?

Ik zat er ook al aan te denken als er misschien eind van het jaar er bij ons een kleintje komt :pray: . Ik heb net ruim een maand geleden en Buggaboo gekocht en heb geen zin om dan een duo te kopen.

Waar ik nu aan zit te denken is als we lange stukken gaan lopen (zoals dierentuin, dagje shoppen enz…) dat ik Indy in de Bugaboo doe en de kleine in de draagdoek (ik zweer bij de draagdoek) en als we kleine stukjes gaan lopen hooguit 30/45 min dan gaat Indy mee op een meerijplankje (het liefst wil ik 1 met een zitje erop dan) en de kleine in de Bugaboo. Denk dat ze vanaf 2 jaar echt wel er netjes op kunnen staan, en dan hopen dat je niet 1 hebt die er steeds vandoor wil…want ik zie Indy er wel voor aan :?



Maar als jij een draagdoek niet fijn vind dan zou ik kiezen voor een goedkopen duobuggy/wagen erbij voor de lange stukken en de Musty bewaren voor de korte stukken en B op een plankje ofzo…

@Marda wrote:





Is 2 jaar en 1 maand nog te jong voor een kiddyboard of een kidsit?


Nee natuurlijk niet, volgens mij is dit juist de goede leeftijd voor die dingen,
Met 3 kunnen ze al flink lopen dus dan heb je ze niet echt meer nodig.

Yari was 19 maanden toen Desmée geboren werd, en ik haar het eerste halfjaar bijna alleen maar gedragen in een buikdrager en Yari in de wandelwagen.
Nu loopt Yari en zit Desmée in de wandelwagen.

Mij lijkt die kidsit ook wel ideaal, maar inderdaad wat Chantal zegt, ben ik bang dat als B. er geen zin in heeft, ik achter haar aan kan gaan rennen… en in elke winkel de strijd aangaan dat ze moet blijven staan/zitten lijkt me ook geen pretje. :?

Misschien dan toch maar tijdelijk een duowagen of een buggypod? :think:

nadeel van de bugaboo is, dat je die niet zomaar ombouwt van wieg naar zit (tenminste ik vind dat niet handig genoeg om vaak te doen)



verder lees ik mee…

bugaboo is idd niet makkelijk wisselen… maar dan koop je via mp voor 60 a 70 euro eenmalig een extra beugel bij en voila… wel makkelijk te wisselen.



Verder heb ik hier geen officiele duowagen. Ik vervoer zoals het voorhanden komt.



Op kleine stukken loopt Mies meer dan prima, hij scheelt 1 jaar en 11 maanden met Suus.

Op iets langere stukken zit hij graag na eerst gelopen te hebben op de kidsit achter de wagen.

In het weekend en op koopavond met z’n allen de stad in, pakken beide ouders ieder een wagen/buggy mee.



En verder heb ik een kidcar fietskar die ik veeeeeeeeeel gebruik en ook inzet als duowagen. Het babyschaaltje wat wij erbij hebben is nagenoeg vlak, ze ligt er echt in ipv zitten. Mies kan ernaast. Voor het comfort heb ik er een maxi cosi voetenzak in gedaan. Er kunnen dan ook nog aardig wat boodschappen mee en hij stuurt en rijdt lichter dan de allerlichtste duowagens. Ingeklapt kan de kar zelfs achterin onze Seat Ibiza mini station. Dus voor mij de ideale oplossing.



Heb niet de hele garage vol staan, kan ook makkelijk een keer single weg (heb Mies namelijk ook 2x p.w. op de peuterspeelzaal en ben dan alleen met Suus, vond het stom om dan ook met een duowagen te moeten rijden) en red me nu al ruim 7 maanden heel goed met enkel de kidsit en de fietskar.

Ik zou hiervoor gaan bij de Bugaboo:







Mijn meisje was al 3,5 jaar, dus niet nodig gehad. Anders had ik deze echt gekocht!

Past trouwens alleen op de OUDE plankjes van Bugaboo!

Wij hebben sowieso al een meerijdplankje, bij onze vorige wagen. Nu hebben we dezelfde wagen opnieuw via mp gekocht, dus dat meerijplankje kan er zo weer op. Eerst twijfelde ik nog of dat wel zou gaan, als onze zoon straks 2,5 is als zijn brusje geboren wordt, maar als ik hem nu bekijk, hij is nu 2 jaar en 1 maand, zit hij al zo weinig meer in de buggy, hij wandelt ook het hele stuk naar de stad mee (twintig minuten lopen ongeveer in zijn tempo), en ook terug na een paar winkels in geweest te zijn. Dat gaat over 4 maanden vast nog beter, dus dan is dat plankje echt voor als hij moe is. Ook loopt hij nu al niet meer weg, de straat op ofzo, dus ik denk dat het met 2 jaar en 1 maand ook wel zou moeten lukken. Al zou ik, als je toch nog niks ervan hebt, eerder voor dat zitje gaan. Als ik nu nog iets zou moeten kopen, zou ik dat ook sneller doen, dat vind ik er zo handig uitzien!

Oudste meisje gewoon in de Buggy, klein meisje in een draagdoek.

De ts heeft geen bugaboo :wink:



Ik was dat, maar thuis kan je hem zo veranderen kwa zitting (binnen 10 min.) en meenemen dan kan je onderweg niet meer wisselen maar dat hoeft ook niet als je een draagdoek mee hebt. Indy heb ik de eerste maanden ook alleen maar gedragen waardoor ik de kinderwagenbak amper gebruikt heb…



Marda, ik zou voor een goedkope extra duowagen gaan denk dat je je dan makkelijker kan verplaatsen zonder dat je steeds om B moet denken of achteraan moet rennen…

hier met hetzelfde probleem, alleen iets kleiner verschil ( 1 jaar en 9 maanden ) Ik zit toch te denken aan een duo-wagen voor ons… Ik denk dat dit verschil toch echt te klein is voor een plankje ( of zelfs evt. plankje met zitje ) de buggy-pod zou wel kunnen, maar lijkt me niet echt prettig zitten… Evt. een draagdoek hier voor de beeb kan wel, is ook een optie…





Wij moeten inderdaad ook een stuk lopen naar school voor Elise, zo ongeveer 15-20 minuutjes… Maar Elise loopt ook niet geweldig snel nog.



Wij zijn er dus nog niethelemal uit :? Misschien een fietskar met duwstang was een andere optie, maar hij kan bij ons niet in de schuur en we hebben een flat waar we wonen…



Wij hebben trouwens een quinny speedi.

Ik ga nog eens over een draagdoek nadenken en anders wordt het denk ik toch een duowagen.



Ik heb inderdaad geen bugaboo :wink:

wij hebben er pas een aangeschaft toen ik merkte dat het zo toch niet makkelijk ging. maar S was toen 1,5 jaar, voor EL die nu 2,5 is is dat niet meer nodig. Heb de duo nog wel in de schuur staan maar ik geloof niet dat ik die nog veel ga gebruiken. Wil wel een board achter de wagen kopen om EL uit te laten rusten als we naar de winkels moeten lopen.

maar ik ben eigenlijk van plan om te gaan sparen voor een bakfiets (cabby) :slight_smile: Doe heel veel op de fiets en fietskar was ook echt ideaal! Maar voor naar school lijkt me die cabby gewoon veel fijner, en hij fietste een stuk lichter dan mijn fiets met fietskar. Al was dat ook niet vervelend fietsen…

ik had Ruben (toen 1,5 en later Minke in dezelfde situatie) vaak op het plankje. Verder heb ik als het zo uitkwam ook de fietskar veel als duowagen gebruikt.

Maar met 2 jaar kan ze toch wel 500m (retour een kilometer) lopen?

Ik heb een Bugaboo en heb een meerijplankje gekocht toen, zonder zitje. Overigens schelen mijn meiden ook 2 jaar en een maand. Oudste bleef prima staan.

Ik droeg de kleine meid ook vaak in de draagdoek en dan oudste in de buggy.

Mijn dochter was nog net geen 2 toen mijn jongste geboren werd, hem had ik de eerste maanden in de draagdoek, en mijn oudste in de buggy. Nu liep ze pas met 22 maanden, maar al snel goed, en hield dit al lang vol, nu is ze ook geen wegloper dus dat scheelt, dus tegenwoordig loopt ze mee, en zit de kleine in de buggy. Ik heb bewust geen plankje, mijn man en ik zijn lang, en dat loopt voor geen meter heb ik gemerkt, en ook mijn kinderen zijn beide erg lang (Eline zat met net 2 al krap in een grote buggy) dus dat vonden we niet de moeite waard om een duowagen te kopen

Als we een dagje weg gaan naar een pretpark ofzo, dan gaat Mees in de Quinny buzz, en Eline in de buggy, en eigenlijk zit ze dan nog amper, maar meer voor als ze echt moe is

marda… muty heeft duoseats… :wink:



zelf heb ik al diverse dingen gehad, heb zelf een duowagen gekocht, maar bij ons is het leeftijdverschil jonger.



ik moet eerlijk zeggen onze jongste is bijna 2 jaar, maar die hoeft ik dus echt niet op een plankje of zo te zetten. ze kan hier nog niet eens bij.



in jouw geval zou ik voor een 2e hand duowagen of tweelingwagen gaan.



oja plankje hebben wij wel, maar vind het ondingen (ben zelf niet zo lang, dus ik schop er steeds tegenaan.)

@Pitje27 wrote:

marda… muty heeft duoseats… :wink:


Ik wilde dat ook net voorstellen. Ik zou dan wel even navragen of de duoseat op die van jou kan.
Ik heb een Mutsy 4-rider en daar kon de duoseat niet op, want daar is mijn onderstel te zwak voor.

Pitje, klopt maar duo zitje past geloof ik weer niet op de transporter.



Ik heb er over nagedacht en toch besloten voor een duowagen te gaan. Ik heb straks 4 kinderen waarmee ik minimaal 2x per dag (graag optijd!) mee op school moet komen, en heb geen zin om het risico te gaan lopen te gaan strijden met een dwarse peuterpuber die misschien niet (altijd) op het plankje wil. Als ik eenmaal op school ben en ik moet helpen met de jas, wantjes enzovoort, heb ik ook geen handen vrij om een peuter bij me te houden e.d. Daarnaast heb ik onderweg mijn handen en ogen al nodig voor de oudste 2, dus ik denk dat dit gewoon heel nodig is!

Jammer van de andere wagen die ik nu heb, maar die kan ik weer gebruiken als de 3e wel goed mee kan lopen. Bovendien gebruik ik de reiswieg van die wagen sowieso de eerste maanden en niet alleen voor op een onderstel. Dus die heb ik toch niet voor niks…



Nu dus op zoek naar een duowagen, heb nog geen idee hoe en wat, heb er in het verleden wel eens een gehad, voor de oudste 2, maar dat is al weer zo’n tijd geleden.



Dus als jullie tips hebben voor duowagens, welke, naast of achterelkaar dan lees ik het graag! :mrgreen:

ik lees nu dat je geen mutsy maar mutsaerts hebt… :wink:



verschilletje is dat op de mutsaerts geen verwisselbare zittingen kunnen.



of misschien toch een ander model?



ik weet niet welke je hebt.



de duoseat kan alleen op de urban rider (past wel op de andere hoor, maar wordt niet aangeraden)



mutsy kun je de zitting ook naar je toe zetten



(oja mutsy en mutsaerts is wel van dezelfde fabrikant)