2 jaar te jong voor de psz?

we zaten eerst te overwegen om het na de zomervakantie weer te proberen, maar ja dan is net zn broertje geboren, dus dat lijkt me ook niet echt een goed moment… en nog later, ja dat vind ik de moeite niet… voordat hij dan goed en wel gewend is (gaat niet zo snel :wink: )gaat hij naar de basisschool…

Jammer, maar idd er als er broertje bij komt wordt het allemaal al zo druk en anders voor hem dat is dan idd geen geschikte tijd om er nog meer veranderingen bij te hebben.



Hier vanmorgen kennismaken op de psz, brullen…!toen ik haar na een half uur de jas weer aan deed, ze wou blijven :mrgreen:

Jammer klavertje dat het het niet was voor je kleine man.



De peuterspeelzalen hier zijn allemaal in de ochtend en het begint vanaf 2,5

Mijn jongste zou eigenlijk nu ook wel kunnen, als ik haar broer ophaal gaat ze lekker spelen en meedoen.

word een steeds groter drama om haar mee te krijgen.



Hoe herken je een particuliere peuterspeelzaal?





mama bij jou begint het goed dus, hopelijk heeft ze het straks lekker naar haar zin.



Hoe gaat het met Jayden Vicky?

@joseetje wrote:



mama bij jou begint het goed dus, hopelijk heeft ze het straks lekker naar haar zin.


Ik heb er alle vertrouwen in! Maar goed ken ook verhalen dat een kindje plotseling een periode aan het krijsen was bij het brengen naar de speelzaal. Maar goed ik denk dat mijn meisje het erg leuk zal vinden, al dat speelgoed..ze vond het geweldig!

Mijn audste twee hebben op een peuterspeelzaal gezeten waar ze vanaf 2 jaar heen mogen en mijn derde kindje waar ze vanaf 2 en half heen gaan en ik ben nu wel van mening dat kinderen van 2 en half jaar beter snapen hoe of wat.

@mamadidi wrote:

Mijn audste twee hebben op een peuterspeelzaal gezeten waar ze vanaf 2 jaar heen mogen en mijn derde kindje waar ze vanaf 2 en half heen gaan en ik ben nu wel van mening dat kinderen van 2 en half jaar beter snapen hoe of wat.




Ligt helemaal aan het kind hoor! Iedere kind is anders, ik heb hier namelijk ook 2 hele verschillende meiden. De jongste is nog maar net 2 maar snap al heel veel en zal alleen maar meer leren als ze straks na de mei vakantie naar de psz mag. En als ze alles nog niet snappen is ook helemaal geen probleem toch, zolang ze het er maar leuk vinden…komt de rest vanzelf!

moet een kind wat snappen om naar de psz te gaan???lijkt mij niet.

mijn oudste ging met 2,5 jr omdat hij met 2jr net kon lopen en met 2,5jr zou hij er nog niet aan toe zijn geweest aangezien zijnachterstand.

maar het was lekker spelen en structuur leren met zitten aan tafel en kring, daar is geen kind te jong voor boven de 2jr.

mijn jongste ook achterstand ging met 2jr naar psz het beviel hem goed.

het enigste probleem voor mijn kinderen waren de groepen met veel kinderen maar daar doe je weinig aan.

dus ik zou het gewoon doen met 2jr als die mogelijkheid er is.

nou snappen hoeven ze het natuurlijk nog niet, maar voor sommige kinderen maakt het het dan wat leuker misschien…maar dat ligt natuurlijk ook weer aan het kind. Volgens mij kan 2 ook heel goed hoor, gewoon naar het kind kijken en niet teveel naar de leeftijd.

@Mama wrote:

nou snappen hoeven ze het natuurlijk nog niet, maar voor sommige kinderen maakt het het dan wat leuker misschien…maar dat ligt natuurlijk ook weer aan het kind. Volgens mij kan 2 ook heel goed hoor, gewoon naar het kind kijken en niet teveel naar de leeftijd.




maar dat moet je bij elke beslissing doen naar je kind kijken.

mijn oudste snapte niks op de leeftijd van 2,5jr (was eerder moeilijk voor de kindjes op de psz dan voor hem) hij functioneerde toen op 18mnd.

maar als het kind leuk vind om met kinderen te spelen zie ik geen reden om het niet te doen.

maar dat weet je ook van je eigen kindje het beste.

en het maakt niet uit of het 2jr of 2,5jr is toch… luister naar je eigen gevoel dat is het belangrijkste.

Levi moet dinsdag weer (heeft 2 weken vakantie gehad van PSZ, jammer genoeg), dus dan zou hij wel weer ontzettend moeten wennen (huilen dus als ik wegga :wink: )

Och misschien valt het mee, en als de deur dicht is zit hij als eerste aan tafel om te gaan kleuren :mrgreen:



Moeten jullie ook de vakanties gewoon door betalen, terwijl PSZ dicht is?

Hier wel, alleen de grote vakantie niet, en de rest van hun dichte dagen wel. Vind dat nogal raar eigenlijk :think:

Nog een stommere vraag, Lee gaat naar het kdv. Tot hij 4 jaar is.

Dan hoeft hij toch niet ook nog eens naar psz? (Hij gaat 3 dagdelen. Nu 1x in de middag, 1x hele dag, dit word 3 middagen)

@Sweet-Love wrote:

Nog een stommere vraag, Lee gaat naar het kdv. Tot hij 4 jaar is.

Dan hoeft hij toch niet ook nog eens naar psz? (Hij gaat 3 dagdelen. Nu 1x in de middag, 1x hele dag, dit word 3 middagen)




dat is je eigen keuze, maar ik zou het niet doen…

@Pitje27 wrote:

@Sweet-Love wrote:
Nog een stommere vraag, Lee gaat naar het kdv. Tot hij 4 jaar is.

Dan hoeft hij toch niet ook nog eens naar psz? (Hij gaat 3 dagdelen. Nu 1x in de middag, 1x hele dag, dit word 3 middagen)




dat is je eigen keuze, maar ik zou het niet doen…


Dacht ik al, dat zou betekenen dat hij 5 dagen van huis is (halve dagen),

Hij komt tevens ook in de peuter groep (of verticale, hoop zelf peuter)

dus zou ook een beetje als psz zijn toch?

Ze krijgen daar ‘scholing’…