2 jaar te jong voor de psz?

Shaïna gaat binnenkort, vanaf 2,5 jaar vinden we een mooie leeftijd. Naar mijn idee is 2 jaar nog wel een beetje te jong, ik twijfel zelfs nog of Shaïna het straks wel aankan…

Indy begon met 2 jaar en 2 maanden en Kes met 2 1/2. Beiden hadden het vanaf dag 1 naar hun zin. Ligt ook maar net aan je kindje idd.

Hier is Jayden meteen toen hij 2 was gegaan 3 ochtenden in de week,had in het begin wel moeite met afscheid nemen en hij kon ook nog niet praten,maar sinds hij er zit ging hij ineens steeds meer woordjes zeggen en daarna ook zinnetjes en hij heeft het er erg naar zijn zin !!!

Succes met je beslissing nemen, gelukkig heb je nog ff :wink:

Enne zag dat je een meisje krijgt :inlove: :inlove: :inlove: heerlijk toch?

Ga nu waarschijnlijk een hele domme vraag stellen, maar is het verplicht dat kinderen naar de psz gaan, ik weet t niet meer hoe dat vroeger met Savannah ging :oops:

@Tamara30 wrote:

Ga nu waarschijnlijk een hele domme vraag stellen, maar is het verplicht dat kinderen naar de psz gaan, ik weet t niet meer hoe dat vroeger met Savannah ging :oops:

nee is niet verplicht, is vrijwillig… :wink:

@Pitje27 wrote:

@Tamara30 wrote:

nee is niet verplicht, is vrijwillig… :wink:

Dank je wel :-* Op google kreeg ik niet echt een duidelijk verhaal dus snapte het niet helemaal meer, en van savannah dat is al 12 jaar geleden :mrgreen:

tamara vanaf 18 mnd mag je ze hier in schrijven en vanaf 2 jaar mogen ze naar de psz, wij hebben de oudste met 2 jaar en 4.5 mnd er naartoe gebracht (en is nog steeds aan het wennen :roll: standaard antwoord als je vraagt hoe het was… NIET LEUK… )

@Cell wrote:

Ingeschreven is hij al vanaf dat de kinderen hier naar school gaan en echt wachtlijsten zijn er niet.

Mies loopt allang (las ergens dat het bijvoorbeeld afhing van of hij liep)

En babbelt ook al aardig.

Hij is wel een bijdehandje, logisch ook wel met een grote broer en zus.

Ik denk dat we hem in eerste instantie opgeven voor 1 oktober… dan is hij 2 jaar en 2 maanden en is pruts 4 alweer een maand of 3.

Ik vind echt meteen na de schoolvakantie als hij koud en wel 2 is, toch wel erg jong en zeker ook omdat het voor hem ook wennen zal zijn dat er nieuw kindje bij komt, wil hem niet het idee geven dat hij ineens 2 ochtenden iets “moet” omdat mama weer een kindje heeft gekregen.

Ineens opzeggen en later weer proberen kan hier niet, je hebt 2 maanden opzegtermijn en die worden dan echt wel in rekening gebracht. Het is ook geen gesubsidieerde psz, dus dat kost ons best wat.

2 jaar, 2 maanden lijkt ons wel oke…

we zullen zien… :shifty:

Dus als het toch nog te vroeg blijkt te zijn dat kan je niet alsnog even wachten en later weer? wat raar, vind dat niet echt netjes van de psz. Ben blij dat het destijds hier met onze oudste wel kon.

Dat je nog even wachten tot de baby er even is begrijp ik, anders heeft een kind wel heel veel nieuwe dingen in 1x, maar zou 2 jaar of 2 jaar en 2 maanden zoveel uit maken, ik bedoel, wat zeggen 2 maanden nou ?

Wij hebben onze dochter met twee jaar en een maand gedaan. Het was al een drukte om haar verjaardag en dan zou ze meteen daarna mogen. Een week of twee weken later was het vakantie. Daar hebben we het overheen getild. Ons meisje geniet ontzettend van andere kinderen, en ze heeft het enorm naar haar zin. Er is ook een meisje van een paar maand ouder en die heeft het no erg moeilijk… Het is erg afhankelijk van het kind.

Succes met je beslissing!

Is een psz hetzelfde zoals wij hier creches hebben? :think:

Cas mag in januari zelfs al naar school!

Daar schrikken jullie dan weer van hé! :wink:

Jayden zit al op de psz… sinds afgelopen woensdag… en die moet volgende maand nog 2 worden. Tsjah er was plek, hij mocht komen en die maand maakt volgens mij ook niets uit, anders was hij meteen met zijn 2de verjaardag wel gegaan. Hij heeft alleen even gehuild toen ik wegging, maar dat was snel over en toen heeft hij gewoon leuk gespeeld en t naar zijn zin gehad.

Bieke, psz is hier 2 halve dagen/week… dus nog niet hetzelfde als school, maar is ook geen “gewone” creche… meer voorbereiding op als ze dan met 4 jaar naar de basisschool gaan :think: Ondertussen ben ik er al aan gewend hoe t hier gaat, in t begin vond ik het ook laat allemaal, nu weet ik niet meer beter.

Bij ons was het eerst met 2,4j maar sinds kort mogen ze pas vanaf 2,6j. Als het mocht dan ging Sjef al vanaf zijn tweede verjaardag hoor.

Nu de middelste zit er nog 3 ochtend op tot juni, en Sjef die is altijd mee, hij kent de juffen heel goed en de kindjes. Ik zou hem daar met een gerust hart achterlaten.

Ik draai af en toe eens een ochtendje mee en hij vermaakt zich daar prima. Vorige week bleef hij ook keurig op het stoeltje zitten in de kring. Hij zou het zelf super vinden.

@Vicky wrote:

Jayden zit al op de psz… sinds afgelopen woensdag… en die moet volgende maand nog 2 worden. Tsjah er was plek, hij mocht komen en die maand maakt volgens mij ook niets uit, anders was hij meteen met zijn 2de verjaardag wel gegaan. Hij heeft alleen even gehuild toen ik wegging, maar dat was snel over en toen heeft hij gewoon leuk gespeeld en t naar zijn zin gehad.

Bieke, psz is hier 2 halve dagen/week… dus nog niet hetzelfde als school, maar is ook geen “gewone” creche… meer voorbereiding op als ze dan met 4 jaar naar de basisschool gaan :think: Ondertussen ben ik er al aan gewend hoe t hier gaat, in t begin vond ik het ook laat allemaal, nu weet ik niet meer beter.

Hihih… ik weet ondertussen ook van niet beter…

Mijn oudste 2 zaten op de reguliere psz en die begon met 2,5 jaar, maar omdat we absoluut niet tevreden waren over de omgang met kinderen daar zijn we voor de jongste op zoek gegaan naar een andere psz. Het is een particuliere psz en er zijn max 12 kindjes per groep en er zijn 3 juffen en vanaf 2 jaar zijn de kindjes welkom. En nog een voordeel het is 2 ochtenden ipv een ochtend en een middag.

Dus onze Merlijn zit nu een paar weken op deze psz en het gaat hartstikke goed, hij is lief en heeft al heel veel geleerd, zijn praten is vooruit gegaan en ik krijg alleen maar complimentjes van de juffen.

Ik denk dat leeftijd niet eens zo veel uit maakt maar wel hoe de juffen er mee om gaan.

Hey, kwam dit topic weer tegen.

Het gaat hier ook een particuliere peuterspeelzaal. Het kost wat meer, maar daar krijg je dan ook (in mijn ogen) meer voor.

Hij is nu ingeschreven voor september 2010. Hij is dan 2 jaar en 2 weken als hij begint. We zullen wel zien hoe het gaat. Hij is erg open en gek op spelen met andere kindjes en hij begrijpt ook heel veel, dus ik denk dat het wel kan.

Vind het gewoon moeilijk als mama dat mijn nu jongste dan alweer naar de psz gaat. :shifty: :frowning: :oops:

Ik heb niet alles gelezen, maar geef gewoon even mijn ervaring.

Bij ons was de leeftijd eerst 2 jaar, maar die hebben ze later verhoogd naar 2 jaar en 3 maanden. Mijn oudste is na de zomervakantie meteen begonnen en was toen 2 jaar en bijna 2 maanden, maar dat kwam door de grote vakantie. Mijn jongste is van maart en mocht eigenlijk pas 1 juli komen voor ongeveer een maandje, maar er was plek en vanuit de PSZ dachten ze dat het wel leuk was als ze tot aan de zomervakantie samen met grote broer kon gaan. Dus mocht ze per 1 april erheen (2 weken na haar 2e verjaardag.)

Beiden hebben het heerlijk naar de zin gehad op de PSZ.

Vandaag te horen gekregen dat R. 17mei ook mag! Hij is dan net 1 dag; 2jr en 3mnd. Aangezien ze hier ook 1 ochtend en 1 middag gaan heb ik maar even gebeld. Door onze thuissituatie heeft hij het slapen 's middags nog zo hard nodig dus heb nu afgesproken dat hij tot de zomervakantie 1 ochtend gaat. En dan na de vakantie de middag ook gaat meedraaien. Vind het super want hij is er zo aan toe om ook met andere kindjes te spelen.

Ons meisje is 2 april 2 geworden mag na de mei vakantie beginnen. Ze slaapt s middags ook nog en gaat straks een morgen en een middag heen ( de middag mag zo eventueel wel wat later komen)…we zien wel hoe het gaat. Met dat slaapje even niet of iets korter die ene middag komt het vast wel goed, we vinden het leuk voor haar, dus laten haar vanaf mei lekker heen gaan…hier ook een meisje die erg echt wel aan toe is. Morgen mag ze kennismaken met de groep :smiley:

hier is de peuterschool niks geworden. ik dacht echt dat hij er aan toe was, maar helaas het is een grote ramp geworden. Dus hij is nu maar weer gewoon bij mij thuis… het moet wel leuk blijven natuurlijk!

Wat jammer, gaan jullie het nog wel weer proberen of laten jullie het hier bij ? Het kan natuurlijk dat het voor hem nog wat te vroeg was en dan zal het als je nog even wacht straks vast beter gaan. Misschien is hij er nog niet aan toe en als hij iets ouder is is het misschien wel de tijd voor hem om te beginnen op de psz.