1e ronde voor 1e kindje??

nou k moet zeggen dat ik die van t Kruidvat echt het beste vindt. en ook heel duidelijk, maar die 2 voor 4,99 moet je wel in een potje oid plassen en met een pipetje wat meegeleverd is 4 druppels in t apparaatje doen… maar allemaal heeel duidelijk…

Heel stom, maar ben net zwanger en heb toch gisteren nog een test gedaan ( die dus ) puur voor me gevoel… kan het me nog niet echt realiseren…!

Dat kan ik me wel voorstellen hoor.

Zeker als je nog niet echt klachten/kwaaltjes hebt…

Verder niks waaraan je het kunt merken?

Heb je wel al een afspraak gemaakt voor je eerste echo of moet het besef er dan eerst volledig zijn :wink:

Ik hoop alleen dat mijn cyclus niet opeens een uitschieter krijgt.

Het was zo lekker regelmatig!

Hey meiden, vraagje… Het is ook allemaal zo nieuw! :smiley:



Ik zit nu op dag 11 van mijn cyclus en heb nu een stekende zeurderige pijn links onderin mijn buik, :eh: en dat heb ik eigenlijk al sinds vanochtend net voor 12 uur…



Van alles dat ik van de eisprong hoor klinkt dit toch wel heel erg eisprongerig… :shifty:



Maar eh, is dit niet veel te vroeg??? :roll:



HELP!!!



Kus, Gitje

Gitje, dan zou je op een cyclus van ongeveer 26 dagen uitkomen.

Zou dus wel kunnen.

Ik zit inmiddels op 33 dagen en begin goed ongeduldig te worden.

Maarja, toch nog maar even een paar dagen afwachten.

@Sproetje wrote:

Hier nog steeds niks…

Hoewel ik vandaag wel het idee heb dat de duivels eraan zouden kunnen komen en dat gevoel had ik gisteren helemaal niet.

Probeer dus "rustig"af te wachten :liar:

We hebben afgesproken dat ik donderdagochtend ga testen.

Morgen ben ik vrij en als er dan nog niks is maar even een test scoren.

Weet iemand of de digitale CB overal te verkrijgen zijn??




Wil die digitale online kopen, als je een winkel weet, let me know :wink:

@Sproetje wrote:

Hier nog steeds niks…

Hoewel ik vandaag wel het idee heb dat de duivels eraan zouden kunnen komen en dat gevoel had ik gisteren helemaal niet.

Probeer dus "rustig"af te wachten :liar:

We hebben afgesproken dat ik donderdagochtend ga testen.

Morgen ben ik vrij en als er dan nog niks is maar even een test scoren.

Weet iemand of de digitale CB overal te verkrijgen zijn??




Succes met testen :wink:



Ik verloor vanochtend een heel klein beetje bruin bloed. Misschien was het meer afscheiding. Tot nu toe geen last van ontpillen ofzo! Gelukkig! (afkloppen!)

Kijk eens op L10.nl…

Mandala, bedankt voor de tip! :thumbup:

Heb al even gespiekt.

Weet alleen nu niet of ik misschien maar mijn angst moet overbruggen en er een in de winkel moet gaan halen. Dan kan ik morgenochtend nl. al testen :smiley:

Het adres staat in ieder geval genoteerd.

Ik heb die digitale CB hier bij het Kr**dv*t zien liggen…

Dus hier hebben ze ze in ieder geval. :dance:



Ik vind het nog steeds allemaal maar gek, gisteren echt een gerommel in mijn buik van jewelste en steken aan de linker kant, maar nu helemaal niets meer… alleen een beetje zwaar gevoel aan de linker kant van mijn buik, alsof er een klein waterballonetje in zit zeg maar… :?



We gaan nog wel door met klussen :thumbup: , want stel dat het niet mijn eisprong was, dan piesen we mooi naast de pot!! :wink:



T is hier trouwens wel rustig… :roll: Hebben jullie het allemaal zo druk meiden??



Kus, Gitje

@Gitje85 wrote:

Hey meiden, vraagje… Het is ook allemaal zo nieuw! :smiley:



Ik zit nu op dag 11 van mijn cyclus en heb nu een stekende zeurderige pijn links onderin mijn buik, :eh: en dat heb ik eigenlijk al sinds vanochtend net voor 12 uur…



Van alles dat ik van de eisprong hoor klinkt dit toch wel heel erg eisprongerig… :shifty:



Maar eh, is dit niet veel te vroeg??? :roll:



HELP!!!



Kus, Gitje




In ander topic al over gehad :wink: Maare, ik heb dit dus sinds gisteravond. Enorme pijn in mijn onderrug (zitten, staan, is gewoon pijnlijk). En steken in mijn zij. Ik dacht, te hoog voor ei. Maar het zou tóch kunnen…Gitje, jij bent ook 2 juni gestopt toch??

Het zou wel geweldig zijn, omdat ik vroeger onregelmatig was. Als die mijn ei echt is, heb ik een mooie cyclus!



Succes meiden!

he meiden… wat is er weer veel geschreven!!!

Maar wat lees ik: bon, zwanger!!! Wouw! Gefeliciteerd!!! Wat geweldig jeetje, de eerste van dit groepje… leuk!



En de rest; succes met klussen!!! doe je best… whaha



hier gaat alles zijn gangetje, vandaag of morgen kan ik ook mijn eisprong verwachten… misschien voel ik het, misschien ook niet, afwachten dus…

ben vandaag echt extreem moe, dus ga zo het bedje maar eens opzoeken…

Doei doei…

Nou, meiden… drukke dagen voor de boeg dus :lol: :lol:

Ik wil jullie hier dus niet te veel zien hè… :naughty:

Even goed die eisprong benutten en dan die eindeloze twee weken wachten!

Ik ga zaterdagochtend opnieuw testen.

En dan zal ik bij een positief resultaat ook mijn banner maar eens aanpassen :inlove:

ik duim voor je sproetje… :smiley: nog steeeds geen ongi dus?

Hey Sproetje hoe is het???



Heb je gisteren nog gestest???



@alle anderen, WAAR ZIJN JULLIE??? :lol: 8)



Kus, Gitje

Hier :slight_smile: Gitje, heb jij nog klachten?

Had jij tijdens je vermoedelijke eisprong ook slijm…?? Of niet??

Ikke dus niet, dus durf echt niet te zeggen of het mijn ei is geweest. Heb alleen 2 dagen die enorme rugpijn gehad.

Ahhhhhh je zou gek worden van die onzekerheid he…

Hey Vliegje!!!



Eigenlijk geen idee of ik slijm had… :o

Volgens mij had ik wel veel afscheiding ja, maar verder

niet echt op gelet… :oops:



Ik word er ook helemaal zenuwachtig van hoor, en hoe snel de weken normaal gaan, hoe lang ze nu lijken te duren.

Bij elk steekje in mijn buik denk je: Oe wat zou dat zijn??? :doh:



We zijn net twee dagen op duikkamp geweest en ik heb vrijdag avond wel gedoken maar helemaal niet diep (7.5 meter) mijn man heeft gisteren ook nog gedoken, maar ik was na vrijdag zo overstuur omdat ik bang was dat het slecht zou zijn voor en eventuele zwangerschap dat ik heb besloten om het niet meer te doen…

De nederlandse onderwatersport bond geeft dit advies:

Ben je zwanger of is er een mogelijkheid dat je zwanger bent, stop dan onmiddelijk met duiken om beschadigingen en/of verlies van het kindje te voorkomen. :think:



Lijkt me duidelijk…



Hoe is het met jou verder???



Kus, Gitje

O nee dan zou ik het duiken ook even laten ja. Je weet maar nooit!



Waar ik me b.v. druk om maak is alcohol. Mijn man drinkt zo nu en dan wel eens wat. Bijna nooit, maar nu met de voetbal en het biljarttoernooi waar hij in zat, wel meer. Ik zei dan, geen geklus als je drinkt haha.

Nu is de voetbal voorbij én ligt hij uit het toernooi met biljarten hahaha, dus bier zal er niet veel meer gedronken worden.

Zelf drink ik helemaal niet meer. Ik dronk zowieso bijna nooit. Maar heb nu paar mooie smoesjes gehad afgelopen vrijdag. ‘Vroeg eruit’ ‘Kan er niet meer tegen’ hahahaha.



Ook stoeien mijn man ik en heel veel. En dat gaat soms hard haha. Maar hij mag me niet meer in mijn buik meppen hahaha. Zulke dingen weet je wel.



Verder alles oke! Ik heb altijd wel wat afscheiding. Sinds ik gestopt ben met de pil veeeel minder! Want ben er zelfs een aantal keer voor naar de dokter en gynaecoloog geweest. Maar nu dus minder. Van de week wel meer… dus wie weet??

Maar er verandert zoveel…

Heb wel last van hormonen moet ik zeggen… Ben veel sjagerijniger haha, of sneller. Met de pil had ik bijna nooit last van mijn hormonen, maar nu merk ik gelijk verschil…



Zo heel verhaal haha.

Ga eens verder met de kattenfoto’s. Vanavond lekker voetbal kijken, ondanks dat NL eruit is. Ben vanavond echt voor Spanje, zou leuk zijn, Spanje-Rusland! :slight_smile: :slight_smile:



Fijne dag nog :slight_smile:

Oja trouwens, ik heb hier onze situatie niet verteld, bij de Juni stoppers wel.

Ik heb 2 gehandicapte broers, in hoeverre het erfelijk is, weet niemand :frowning: Al een aantal keer bij het erfelijkheidscentrum geweest, maar ze kunnen niks onderzoeken omdat ze niet weten waar het vandaan komt.

Mijn oudste broer is vorig jaar gestorven toen hij 25 was… verkoudheid werd longontsteking en doordat zijn lichaam op was, is hij daar niet meer bovenop gekomen. Binnen 4 dagen was hij er niet meer…

De kans dat wij ook een gehandicapt kindje krijgen ligt aan 2 theorien.

Ze hebben namelijk onze stambomen bekeken terug tot 1700. Daaruit bleek dat mijn ouders ver weg familie zijn.

Als de afwijking zit in de verwantschap van mijn ouders, hebben wij een goede kans. 4% verhoogd op normale stellen, dus 7% kans op een gehandicapt kindje.



Zit het in het geslacht, omdat mijn broers dus jongens zijn, dan staan wij er slechter voor.

De kans dat ik drager van het foute gen ben (wat ze dus niet kunnen traceren) is dan 2 op 3. De kans op een gehandicapt kindje is dan voor ons 12,5% (1 op 8). Wat betreft de jongetjes dus.

Dus dan staan we er slechter voor.



Nu komt er in onze familie nog een gehandicapt kindje voor, die ook vroeg is gestorven, een beetje hetzelfde ziektebeeld had etc. Die ouders waren er altijd van overtuigd dat die jongen (ook een jongen…) ziek is geworden door een ziekenhuisbacterie.

Papa en mama denken allebei dat die jongen hetzelfde had als mijn broers.

Op het erfelijkheidscentrum kunnen ze nu nog 1 ding voor ons doen…

De stamboom van DIE jongen uitpluizen.

Daarvoor hadden we veel gegeven nodig… geboortedata en namen van zijn ouders, en opa’s en oma’s. Moeilijk te vinden, maar het is van de week gelukt!!

Heb het gelijk doorgestuurd naar het erfelijkheidscentrum.

Die gaan nu die stamboom opvragen en naast die van ons leggen om te kijken of er zelfde lijnen terug komen in beide stambomen.

En is dat het geval, dan kunnen ze ons met een hogere zekerheid zeggen dat de gehandicapte kindjes te maken hebben met verwantschap.

Dat het dan jongetjes zijn is puur toeval.



Dus dat is afwachten, binnenkort zullen we daar wel weer heen moeten.

Het erfelijkheidscentrum weet nu ook dat we gestopt zijn met de pil.

Mijn broers zijn heerlijke mannen (of voor mijn oudste broer, was…).

Ze zijn lief, ze begrijpen wel wat dingen. Maar kunnen niks… bijna niet praten, niet lopen, zijn niet zindelijk.

Ze hebben het niveau van een kindje van anderhalf.

De keuze voor ons om toch aan kinderen te beginnen was moeilijk, maar we zijn er zeker van dat als we zo’n kindje krijgen, dat we alles doen wat in ons vermogen ligt om hem of haar een geweldig leventje te geven.

Een heel ander leven in dat geval, maar we zullen er niet minder van houden.

Het risico gaan we dus lopen… toen mijn broer vorig jaar stierf zeiden we tegen elkaar ‘we beginnen nooit aan kinderen’. Ik heb mijn ouders zo zien lijden toen hun zoon stierf…

Inmiddels dus van gedachten veranderd en willen we er toch voor gaan.

we weten dat mijn oudste broer ons kindje vanaf boven zal beschermen…





Sorry voor het hele verhaal… Merk dat ik weer heel veel met mijn broer bezig ben, mis hem verschrikkelijk.

Ach meissie toch!!! :hug: :hug: :hug:



Wat verschrikkelijk van je broer!!!

Kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen!!! Wat een verdriet!!

Zwanger worden heeft zo wel een dubbele betekenis!

Ik hoop echt voor je dat ze je een beetje zekerheid kunnen geven!



Misschien een hele directe onbeleefde vraag, en als ik te ver ga moet je het zeggen, maar ALS je zwanger bent, laat je je kindje dan testen, of kunnen ze daar niets op zien?

Niet om het weg te laten halen, maar om je voor te bereiden zeg maar…



Keep strong!!!



DIkke kus, Gitje :-* :-* :-*

Bedankt voor je lieve berichtje!

Het is moeilijk en zeker dubbel. Mijn broer was namelijk helemaal weg van baby’s. Zowel babydieren als babymensen. Hij wilde dan altijd knuffelen en zei AHHHH en maakte kusgeluiden :slight_smile:

Dit zal hij dus nooit meemaken met ons toekomstige kindje, mocht het allemaal goed gaan en lukken…

Aan de andere kant weet ik dat hij ons zal beschermen…



Er kunnen wel een aantal tests gedaan worden, maar niet veel…

Bij mijn jongste broertje hebben ze toen alles getest, maar niks gevonden tijdens de zwangerschap. Ze zeiden toen ik werd geboren (ben de middelste) dat mijn broer gewoon ‘toeval’ was, geen genetische kwestie.

Maar toen kwam mijn jongste broertje.

Pas bij de 8e maand zagen ze dat de schedelgroei achterbleef (mijn broers hebben dus een klein hoofdje, de kleine hersenen zijn inmiddels helemaal verschrompeld…).

Verder geen afwijkingen gevonden tijdens de zwangerschap.

Toch gehandicapt, dus is het toeval dat ik gezond ben? Of toch de jongetjes?

De dossiers van mijn broers zijn de hele wereld over geweest, niemand kan iets concreets zeggen.



tegenwoordig kunnen ze wel met een bloedtest al binnen een paar weken zwangerschap het geslacht vaststellen.

Stel dat we dan zwanger zijn van een jongetje en stel dat we vererving hebben dmv het geslacht, dan is er een kans van 1 op 4 dat het kindje gehandicapt is…

Tja wat doen je dan? Wij zeiden allebei eigenlijk tegelijk, we gaan niks laten weghalen.

Je hebt dan nog 75% kans op een gezond jongetje. Voor hetzelfde geldt haal je een gezond kindje weg…

En dan nog, wij willen er voor gaan, en dan voor 200%. Wat er ook gebeurd.

Ook zijn er mogelijkheden om een eitje en zaadje via IVF te laten bevruchten. Dan kunnen ze na een aantal dagen het geslacht al zien. En dan het meisje terug plaatsen. Dat kan, om minder risico te nemen.

Maar dan moet je de hele mallemolen in… en daar hebben we juist (nog?) geen zin in…



We hadden toen mijn oudste broer stierf, sectie kunnen laten verrichten. Maar wij zaten toen zo aan de grond, ik stortte in en wij waren heel duidelijk, geen kinderen… Mijn ouders hadden de keus NIET die wij nu wel hebben… Achteraf hadden we het moeten doen, maar dat is achteraf. Mijn broer heeft zo moeten vechten, het was gewoon goed weet je wel.

Wij hadden ook niet verwacht dat ons verlangen zo groot zou worden, naar een kindje…



Enne, je bent niet brutaal hoor :wink: