Ik ben me aan het orienteren op 1e setje van onze 2e spruit en vind het lastig :think: Nou ben ik benieuwd: wat waren de eerste setjes van jullie kids? En ik welke maat was dit setje? Voor Elise hadden we een petit bateau setje in maat 54. Nu wilde ik een nijntje setje in het grijs en die heb ik in maat 50, maar dat is veel te klein lijkt mij… :think: Dus wat hadden jullie kids aan? Ik ben benieuwd
Noortje had een heel schattig roze pakje aan met truitje in maatje 50 en dat was nog aan de ruime kant.
Ook Robin verzoop bijna in een maatje 50. :mrgreen:
Ik had een wit pakje in maat 50, maar eigenlijk was het net te klein. Bij een volgende zou ik twee pakjes neerleggen, in maat 50 en 56. En iets neutraals als je niet weet wat het wordt.
bedankt voor de reacties. Bij Elise had ik idd 2 pakjes klaargelegd, 1 roze in maat 60 en een uni in maat 54. Het is het uni setje geworden en die viel echt goed bij haar. Maatje 50 zou dus voor het mooie al net te klein geweest zijn, al ligt het natuurlijk aan het merk :think: Maar als ik nu het nijntje setje dat ik gekocht heb op de andere kleding van Elise leg, is dit setje een stuk kleiner en ook kleiner dan het 1e setje van haar, dus dat had Elise nooit gepast. Nu ben ik al aardig aan de groei en de VK vond dat het kindje vooralsnog wat groot aanvoelde, al is dat lastig in te schatten nog met deze duur…
Wil eigenlijk een uni setje, ook al willen we wel weten wat het word. ( stel dat ze het fout zien, dan hebben we in ieder geval een goed setje klaar liggen!) lastig, lastig, lastig en wat een keus he??
Voor Mik een all-in -one pakje maat 56 —> te ruim.
Voor Tes een broekje + shirtje met naam, beiden maat 56 —> te ruim.
Ik vind het jammer om maat 56 te halen, hier waren beide kids al vrij snel uit maat 56.
maar als de 1e setjes in maat 56 te ruim waren, dan hebben ze het toch nog wel ff aangehad? zo snel groeien ze ook weer niet lijkt mij :think: Elise heeft 56 geloof 2 maanden aangehad, 1e paar weken ook nog wel maat 50. Daar was ze wel heel snel uit, maar voor een 1e pakje vind ik dat wel leuk dat het goed past en niet veeeeel te ruim zit… maar ja, ligt ook weer aan hoe groot je kind is natuurlijk. Elise was 4 kilo en 50 cm… kennisje had een kindje 46 cm en 2360 gram. tja, die past zelfs maatje 44 nog…
maat 50 en maat 56 gekocht, maat 50 gedragen was een wit setje.
Daar zwom ze zelfs nog in.
De maat 56 is niet gedragen.
Omdat ik wit de eerste dagen erg puur vind lijken.
4 weken 50, 4 weken 56, 5 maand 62
Ik had een groen broekje met shirtje mama’s kanjer maat 50 en een groen broekje met shirtje papa’s kanjer maat 56. Ze was 50 cm dus kreeg het mama’s kanjes pakje aan
ow, dat setje is leuk! Die hebben we in 62! We hebben ook uit diezelfde lijn ( volgens mij ) een setje met stamboom… Nog allemaal over van Elise.
@mlk1982 wrote:
ow, dat setje is leuk! Die hebben we in 62! We hebben ook uit diezelfde lijn ( volgens mij ) een setje met stamboom… Nog allemaal over van Elise.
ja die hadden wij ook :mrgreen:
de oudste had een setje van V&D met 50/56
zandkleur met groen en bijpassend broekje
de jongste had een zandkleurige broek mt 56 van de hema
en shirt prenatal mt 50 wit met tekst : papa’s kanjes.
romper met lange mouwen ook met papa’s kanjer
beide paste goed. bij de oudste had ik een stuk of 3 setjes bij…
verschillende maten voor het geval dat het een flinke of juist fijntjes zou zijn. (waren beide zeer flinke meiden :inlove: )
Wij wisten beide keren niet wat we kregen…
Wij hadden een setje van Lief! in maat 50/56 (roze broekje en wit truitje met in het roze ‘Lief!’ erop en ook witte sokjes met in het roze ‘Lief!’ erop), maar ik had ook een neutraal setje maat 50/56 (‘voor het geval dat’ ;)) en een setje in maat 56 meegenomen. Jinthe was (en is ;)) geen kleine baby, ze woog bij geboorte 4570 gram en was 56 cm, maar ze paste het setje van Lief! precies (na een week niet meer, maar toen ze het aan ‘moest’ dus wel - en maat 56 heeft ze ook maar twee/drie weken aangehad, dus wat dat betreft maakte het ook weinig uit).
Een grijs rompertje van imps en elfes met 56 cm erop, was nog lekker te groot en daarover een wit omslagtruitje van de hema en een grijs broekje geleend van een vriendin, beiden maat 50. Ik wilde 1e pakje wit grijs ongeacht wat het werd, houd wel van dat pure idee. Meteen het volgende pakje toen ze thuis was was al groen met stipjes en print en ook cute!
Nu wil ik weer datzelfde rompertje, maar nieuw pakje, toch weer grijs/wit en evt tikkeltje roze, maar heb nog niks gevonden wat me bevalt als 1e setje, te snel al erg druk en wil iets rustigs weer.
Mijn dochtertje is een ukkie, woog maar 2440 gram en was 47 cm. Ik had een ecru kleurig setje broekje-truitje-slofjes maat 50 en ze verzoop erin! Toch heb ik geen prematuur kleertjes gehaald, ik heb de kleinste kleertjes maat 50 aangetrokken, viel lekker ruim en heeft ze ruim twee maanden meegedaan. Nu draagt ze maat 56 wanneer dit ruim valt en kan ik maat 62 bij haar aan doen, maar die moet dan weer niet te groot vallen. Ik doe hier dus wel lang met de kleertjes.
De oudste had een pakje van mijn ouders gekregen (groen met daarop een soort familietak). Ik vond het heel lief in maat 50.
Voor mijn jongste hadden we een lief pakje van Hello Kitty. Haar eerste pakje werd een pakje wat ik nog had liggen in maatje 44.
Ik had een oranje pakje uit 1 stuk maat 50 van de Prenatal. Mijn meisje was 2740gr dus dat was zelfs nog een tikkie ruim. Ik zou ook meerdere maten meenemen. Mocht ik ooit weer zwanger raken (nee, niet gepland) dan haal ik zelfs een 44 in voorraad omdat ze dus zo klein bleek en te vroeg was. Ik had nu ook 56 bij me en daar zwom ze in, pastte pas na 6 weken. :mrgreen:
Dus: meerdere maten mee!
Damian had eerste dag niks aan, owjawel even een mutsje
2e dag niks
3e dag een alleen als hij uit de couveuse was een pakje,
in de couveuse alleen een rompertje.
en een maatje 50 aan, wel wat te groot maar ach :inlove:
Pakje heb ik nu ingelijst met die foto erbij :inlove:
aaaahhhhh… verliefd :inlove:
hier bij Dave mt 50 en mt 56 hij was 53 cm dus het mt 56 pakje ging aan…
Jade werd net zo groot geschat dus een heel lief pakje mt 56 gekocht :inlove:
helaas was ons mopje een klein mopje van net geen 50 cm dus was het pakje een beetje ruim :mrgreen:
maar wel heel lief hoor
Mijn oudste had als eerste pakje een roze boxpakje in maatje 50 (merk weet ik niet meer).
Mijn jongste had een roze/wit gestreept truitje en een wit broekje met voetjes eraan in maat 50 (van de Prenatal).
Hier zat maatje 50 gewoon mooi vanaf de geboorte, in 56 verzopen ze allebei. Ook hebben ze allebei maatje 50 wel tot 2 maanden aangehad.
Het hangt er dus heel erg vanaf hoe groot je kindje is bij zijn/haar geboorte, en hoe hard ze daarna groeien natuurlijk. Ik had achteraf bij allebei mijn dochters best wel wat meer kleertjes in maatje 50 kunnen gebruiken…