geen idee… :think: :think: ff googlen…volgens mij wel afhankelijk van de gerechten die je gebruikt…tenminste volgens wikipedia…
heb het opgezocht, kan nergens zien dat je het niet mag hebben.
anders even op voedingscentrum kijken.
Mexicaanse dipsaus
water, groene en rode paprika, koolzaadolie, ui, tomaat, room, kaas,
kaas stabilasatoren. mais zetmeel, chilipeper, zout, jalepeno pepe. advocado poeder, citroensap, knofloop , zuur e330,
klinkt allemaal goed toch hier moet je om denken …
De volgende producten worden tijdens jouw zwangerschap afgeraden:
Rauwe melk
Rauw vlees zoals tartaar, halfdoorbakken biefstuk
Rauw vleeswaar zoals
filet american, osseworst, rosbief, fricandeau
Rauwe kip(penvlees)
Rauwe vis
Rauwe schaal- of schelpdieren
Kaas van rauwe melk zoals
brie, camembert, roquefort
Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt
Lever (veel vitamine A welke schadelijk is voor het ongeboren kind)
Eet de volgende producten met mate:
Leverproducten zoals
paté, leverpastei, leverworst.
Niet meer dan 15 Ã 20 gram per dag.
Hierin zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.
Rookworst, rookvlees, rauwe ham,
omdat hier veel zout in zit wat de bloeddruk verhoogt.
Drop,
in drop zit glycerinezuur waardoor je bloeddruk kan gaan stijgen.
Zout en zoutproducten,
zoals kant-en-klare sauzen en soepen, aroma’s, omdat zout de bloeddruk verhoogt.
nou nu ga ik er echt van tussen… ik ga koffieleuten…oant moarnvroeg… doei doei
@Karin1981 wrote:
Heb mijn HA gebeld, hoef niet langs te komen bij testen is toch wel zeker. Alleen moest op mijn voeding letten ed.
En ter zijne tijd verwijst hij me naar een verloskundige. Naja zal wel normaal zijn ik dacht dat de HA ook nog controleert of je zwanger bent maar goed.
Klopt hoor Karin, dat de huisarts niets doet, ik ben mijn hele zwangerschap niet bij de HA geweest, heb direct een verloskundige gebeld. En guacomole mag gewoon hoor.
Fietje, leuk hoor, picnicken in het park!
Francis, fijn dat het opschiet met de vloer en een bad is idd heerlijk!
Hellen, niet te druk maken hoor dat je nog niet ongi bent geweest, komt vast snel weer.
José en Missy, jeetje, wat kunnen jullie kletsen zeg :shock: :lol: . José, volgens mij vindt bij twee eitjes de eisprong op het zelfde moment plaats. Missy, ik hoop dat de voorspelling klopt.
Ik ‘mag’ vanavond weer werken :? . Ben nu dus even thuis van 15 tot 18 en dan ga ik weer. Kom pas weer thuis als m’n kleine mannetje alweer in bed ligt (en misschien mijn grote mannetje :mrgreen: ook al wel :? ).
ejb, Nou werk ze dan maar he
Nou de man die de vloer legt is net weg morgen gaat hij het 2e deel leggen woensdag komen de plinten en gaat de eerste laag er op en donderdag middag de 2e omdat het 24 uu moet drogen kan ik pas vrijdag de meubels terug zetten :? Nou ja het is toch heel mooi :mrgreen: ja sorry :oops: maar ik ben er ook zo blij mee ( mag ook wel voor dat geld )
:shock: zow wat hebben jullie veel getypt :mrgreen:
Ejb: leuk filmpje weer :inlove:
valt best mee toch… zoveel hebben we niet gepraat
:lol: :lol:
Poehhoe, Joseetje en Missy, wat een kletskoppen zijn jullie :mrgreen:
EJ, wat een heerlijk filmpje weer van Elliott. Zo leuk dat hij op z’n knietjes gaat zitten, maar dan toch weer snel plat op zijn buik gaat liggen om zich voort te schuiven. En hij doet al push ups! Knap zeg! :inlove:
Veel “plezier” met het werken vanavond. Wel balen dat misschien alletwee je mannetjes al in bed liggen als je thuiskomt (of tenminste toch zeker al eentje). Wat voor werk doe je precies?
Karin, weet je al wanneer jij het je ouders gaat vertellen?
Francis, heerlijk dat het zo opschiet met de vloer.
Enne … ik ben aanwezig
Angel, ben je ondertussen al gaan fietsen?
Of heb je dat al verteld en heb ik het gemist?
Sabje, hoe gaat het met jou? Is jouw ongi al eindelijk doorgebroken?
Noemi: ik ben gisteren wezen fietsen was wel leuk :mrgreen:
Karin: ik heb het m’n ouders direct verteld was zo blij :mrgreen: :mrgreen: en dat was toen met 8 1/2 week ongeveer
Ik ga het ze morgen vertellen :mrgreen: ben erg benieuwd hoe ze reageren
Hey leuk filmpje zeg :thumbup:
Noemi, ik kan pas de foto plaatsen als de vloer ligt de foto staat op mijn laptop en aangezien mijn netwerkkaard kapot is moet hij beneden aan de kabel maar vrijdag kan ik er weer bij hoor :mrgreen:
Karin, ze vinden het vast leuk mijn moeder wist het ook al meteen.
Zo hee, teuta’s!!
Gezellig hier vandaag.
En ik maar werken…
Koffie drinken heet hier ook “koffie leuten”
zal wel iets van het noorden/oosten zijn.
Verder hier ook alles goed, erg warm vandaag op het werk, gelukkig wel airco maar het was nog aardig warm binnen.
Mooi filmpje ejb!
KLinkt mooi die vloer Francis!
Nou ik ga weer, moet met facturen typen bezig… :x
Het Quad rijden was weer geweldig. Wel behoorlijk warm met die moterjas aan. Maar de veiligheid gaat boven alles!!! En zolang je maar rijdt is er ook weinig aan de hand, maar als je stil komt te staan (bv. voor een stoplicht of treinspoor) dan is het om af te pikken. Liefje had wel een probleempje. De accu van mijn quad is niet helemaal goed meer. Toen we wilden gaan, deed die het niet en toen moest lief ff duwen. Kregen we hem de eerste keer ook nog niet aan. Die lief van mij die baalde. Vind ik niet gek met 30 graden op je klets een quad aanduwen. Maar ja, lief kan heel goed zelf de accu vervangen, maar heeft er geen zin in. Dan moet die maar duwen!!! En dan te bedenken dat die bij een autogarage werkt en 3 x per week samen met zijn broer in de avonduren aan auto’s sleutelt. Zou je toch zeggen dat het een koud kunstje is die accu.
Heb net de vacantie geboekt.
Gerdy
gerdy: ik heb wat gemist, denkik. Welke vakantie?
@Missygirl1983 wrote:
hallo… hellen moet je ff naar speelhoekje gaan en dan het topic voorspellingen opzoeken… daar zijn nml meer mensen… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb mijn voorspelling. En als die toch eens uit zou komen, dan zou ik helemaal blij worden. :mrgreen:
Oooh, vrijdag, hmmm, zal even mijn agenda checken Ja, dan ben ik er :mrgreen:
Jullie moeten me even helpen. Zit nu op dag 41 en nog steeds geen enkele ongi te bekennen. Ook nog helemaal geen symptomen van dat ze zouden moeten komen.
Zal ik nou al beginnen met de ongi opwekkers? Moet die pilletjes 7 dagen innemen en dan zo’n 2 dagen later ben ik ongi (en kan ik dus met de clomid gaan starten).
Zal ik nog even afwachten om te zien of de ongi toch vanzelf komt, of de pilletjes al innemen?