1e kw 07 | we zijn *compleet*, 5 zwanger en 20* geboren #34

ik heb een polletje gemaakt voor ons in het meeting topic !!!

@Loessie wrote:

jij bent echt van de meetings he amy!!

zet anders een polletje op ofzo of er wel animo voor is

lijkt mij wel leuk hoor!!!

is toch gezellig? :angel:

mij ook alleen niet in december of januari :mrgreen:

@Karin1981 wrote:

mij ook alleen niet in december of januari :mrgreen:

Niet? waarom niet?

:lol: :lol: :lol: :lol:

Lijkt met best gezellig :mrgreen:

whaha kunnen jullie misschien live de bevalling mee maken :mrgreen:

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH koud hiero!!!

ik heb niet bij gelezen nog ga eerst ff bijslapen :wink:

maar wou ff laten weten dat we weer heel thuis zijn brrrrrrrrrr!!!

Welkom thuis! Hoe was het? Hoe was het? Hoe was het!!! :mrgreen:

Karin, ehm, nee bedankt :mrgreen:

Amy, tuurlijk!

Angel, jaaaaaaaa, daar ben je weer!

En alweer 12 weken zwanger! Gaat hard!!! :mrgreen:

Goedemorgen…

Angel, Wat ben jij vervelend zeg! wel zeggen dat je terug bent en niet eens vertellen hoe het geweest is :mrgreen:

Meiden, Luna komt hier niet zo veel meer, maar dit moeten jullie toch allemaal even weten:

@Luna1 wrote:

Even snel vanuit het zkh. De slaaptest was niet goed. Mika heeft teveel saturatiedips als hij op zijn rug ligt. Hierdoor slaapt hij onrustig en komt niet diep genoeg in slaap om echt te kunnen uitrusten en te groeien.

Nu wordt er bekeken of buikligging soelaas bied. Het is de vraag of hij dat gaat pikken maar vannacht heeft hij aardig lang op zijn buik geslapen en ligt nu weer op zijn buik te pitten :pray: Komende nacht wordt dan dezelfde test gedaan in buikligging. Als er dan geen saturatiedips meer zijn mag hij mee naar huis onder monitorbegeleiding. We zitten dan dus thuis ook aan een monitor vast. Mocht dit ook niet werken dan krijgt hij een buisje in zijn neus naar zijn keel. Hiermee kan hij niet naar huis. De verwachting is dat hij dan nog wel een maand of 2 a 3 in het zkh ligt. :cry: Gelukkig is de verwachting dat hij erover heen groeit als hij een maand of 3 is. Per kind een beetje verschillend. Zijn onderkaak heeft dan de groeiachterstand weer ingehaald en zouden de ademhalingsproblemen verholpen moeten zijn.

Nu maar hard hopen dat buikligging de oplossing is :pray:

Daarnaast het drinkprobleem. Daar heeft hij nu dus niet genoeg energie voor. De ervaring is helaas dat Schisiskindjes die een sonde moeten hier niet zo makkelijk weer vanaf komen. Daarom moet hij elke voeding zelf drinken en de rest krijgt hij via de sonde. Nu moeten we hopen dat hij het drinken weer helemaal zelf gaat oppakken zodra hij weer op krachten is. Anders krijgen we hem met sonde mee naar huis. Deze zal dan blijven zitten tot zijn gehemelte gesloten is met een maand of 9.

Vandaag komt er een logopedist meekijken met het drinken. Misschien dat die nog tips heeft om hem beter te laten drinken :pray:

Ik moet zeggen dat ik aardig van slag ben. Als ik naar hem kijk in zijn wiegje met alle slangetjes moet ik alweer huilen. Dat hij geopereerd moet worden dat wisten we maar dat hij met 5 weken alweer in het zkh zou liggen had ik toch echt niet verwacht. Het ging zo lekker. :cry:

Lieve Luna, ik ga duimen dat Mika goed op zijn buikje slaapt en dat jullie hem met monitor mee naar huis mogen nemen.

:hug: :-*

Luna1, heel veel sterkte voor jullie en voor Mika! :hug: :-*

Wat een rotnieuws zeg :cry: hopelijk helpt het als hij voortaan op zijn buik slaapt :pray: :pray:

Ik heb nu pauze maar mijn wandel maatje is er niet dus heb ik niemand om mee te wandelen :cry:

Om 3 uur gaan we met een aantal collega’s op kraamvisite bij die collega wiens plaats ik tijdelijk vervul :dance:

ok de vakantie was SUPER!!!

de 1e dag dacht ik brrrr is dit 30-40 graden hier :oops: stond een hoop wind en was gewoon frisjes

waren om 14.00 ongeveer aangekomen daar Arubaanse tijd dus uhm 20.00 Nederlandse tijd

het vliegen was eng :oops: (ik heb ooit 1x eerder gevlogen 11 jaar geleden naar Engeland :lol:) het landen op Aruba was echt drama

de piloot had de landing ingezet en toen voelde ik het vliegtuig weer omhoog gaan :shock: bleek dat er een vliegtuig in de weg zat die of ging landen of ging stijgen :?

toen ging eindelijk de landing wel door maar dat was een hele ruwe landing :shock: ik heb dus 6 dagen in angst gezeten voor de terug reis want we gingen via curacao :cry:

gelukkig hadden we de terugreis wel een piloot die normaal vloog :clap:

de 1e dag hebben we weinig gedaan beetje spullen uitgepakt en Darius was alleen naar z’n tante want ik en Luna waren op van het vliegen

in de avond hebben we voor het hotel een beetje de boel verkend en pizza gehaald :drool:

de 2e dag hadden we eerst om 9.00 een afspraak met 1 van arke

en toen zijn m’n moeder en Darius naar het ziekenhuis geweest m’nmoeder had heel veelpijn d’r oren na het vliegen maar was gelukkig snel verholpen met druppels

in die tussentijd heb ik samen met Luna en m’n vader gezwommen in het zwembad bij het hotel en zijn we goed verbrand :cry:

in de midag zijn we naar het centrum geweest was alleen maar toeristen troep niet veel aan dus :?

de 3e dag hebben we nature hiking gedaan was een rondrit over Aruba de noord-oost kant was ruig gebied erg mooi

4e dag heeft onze zwager onsover het eiland gereden met een busje die we hadden gehuurd daar zijn we naar de vuurtoren, natuurbrug, een ruine geweest

en hebben we ons nichtje en achternichtje (die geboren is de dag dat we aankwamen :inlove: gezien ze heet ook Luna Maria alleen de 3e naam is anders :inlove:

5e dag hebben we met onze zwager een struisvogelpark bezocht was niet veel aan en daarna zijn we naar de"hooiberg" geweest hoogste punt van Aruba ben ik helaas niet op geweest

iedereen zei dat ik niet mocht vanwege de zwangerschap :? dus maar braaf geluisterd :angel:

daarna hebben we nog even onze tante opgezocht maar wat een arme buurt zeg en een stank (ok ik kan niet ruiken maar m’nouders zeiden dat :lol:) ik had ook gewoon keelpijn toen we weggingen van de industrie daar

6e dag hebben we lekker rustig aan gedaan en een sunset cruise gedaan erg mooi alleen ook net iets meer van verwacht

7e dag hebben we in de ochtend het onderwater leven van Aruba bekeken via de semi submarine (dan kan je onderin die boot naar de visjes kijken) vielook erg tegen :frowning:

8e dag was alweer de terugreis en hebben we heeeeeeeeeel veel regen gehad

in otaal hebben we 4 dagen regen gehad maar de laatste dag was de ergste ook onweer :? verder alleen “kleine” buitjes

foto’s volgen nog :wink:

Sterrenmama: gefeliciteerd

Luna: sterkte hoop dat het buik liggen goed gaat en hij niet in het ziekenhuis moet blijven :hug:

en idd vandaag precies 12 weken :dance: :dance:

oh en wat jullie misschien niet wisten :lol: is dat wij 2 redenen hadden om naar Aruba te gaan :lol:

vakantie en kijken om er te gaan wonen alleen zie ik daar wonen nu nog niet zitten :lol: het klimaat is geweldig maar het heeft geen nut daar te gaan met kinderen :oops:

de kinderen daar worden helemaal voorbereid om op 16-17 jarige leeftijd naar Nederland te gaan om een opleiding te volgen (ofwel waarom hier weggaan als je kind weer terug gestuurd word voor opleiding)

en Luna was daar heel erg in trek dus wil niet weten hoe dat is als ze puber word loopt ze dalijk met 15 al met kids :naughty:

Angel, balen dat het weer niet zo lekker was, maar het was dus een geslaagde vakantie!

Wanneer moet je weer voor een echo?

Angel: Fijn dat jullie het verder leuk hebben gehad, alleen jammer van het weer :cry:

Jeetje 12 weken alweer :shock: :dance:

Leek het jou leuk om daar te gaan wonen dan?

Hallo dames.
Met Cindy gister ff naar de kindercardioloog geweest gewoon om deze oma gerust te stellen. Ze doet het super en er is niets aan de hand met haar. Ze weegt nu ruim 8 en een halve kilo en is 74 cm lang. Zij en Marcel zijn eigenlijk vanaf zondagavond tot donderdagochtend helemaal bij ons in huis. Dit ook ivm. Marcel zijn werk. Ploegendiensten. Daarna gaat hij met haar naar zijn ouders. Hij vind het gewoon nog te moeilijk om alleen thuis te zijn denk ik. Heeft tijd nodig. Dus gewoon logeren is er niet bij hoor. Verder heeft ze nu behoorlijk last van haar mondje. Er is al een tandje door maar ja de rest moet ook nog. Druppeltjes helpen prima hoor en ook de bijtring heeft ze graag.
groetjes van Hinke.

Vraag van Tantetoe:

Oma Hinke, moet ook voor jullie wel heel fijn zijn om Cindy zo om je heen te hebben. En wat klinkt het als een super gezin, zeker ook voor Marcel!!!
Die Cindy dus ook aan de tandjes! EN fijn dat alles goed was bij de kindercardioloog. Waren er redenen dat u ongerust was?

er zijn in de familie van hennie van vaders kant een aantal mensen overleden aan een accute hartslilstand, 53, 32, en 30 jaar dus ja dan ben je ongerust naar de andere dierbaren om je heen. dus vandaar ff naar de kindercardioloog. begrepen ze daar gelukkig ook heel goed was ik wel blij mee. en het is inderdaad super om zowel Marcel als Cindy zoveel om ons heen te hebben hoor. Daar halen we onze kracht uit om door te gaan. Ons meiske zou niet anders gewild hebben. Maar moeilijk blijft het wel.

Monique: ja ik zou heel graag uit Nederland ik heb het helemaal gehad met dat klimaat hier :oops:

mooier zou zijn het klimaat van Aruba naar Nederland halen :lol: ivm werk van Darius :wink:

13 november moet ik weer naar de vk dus geen id hoe en wat dan :?