1e kw 07 | nog 2 te gaan, 5 zwanger en 16* geboren #31

Met mij en de kindjes gaat het goed hoor.

Mirthe is een huilbaby geweest, liep op tot zo’n 15 uur per dag.

Nu zit ze aan de hypoallergene intensief en ze ligt geregeld eens ingebakerd en dat helpt.

Het is een pittig ding, maar dat kunnen we wel aan :inlove:

Thijmen doet het hartstikke goed, moest ontzettend wennen aan Mirthe.

Nu is ie een hele lieve broer, brengt haar speentje als ze huilt of haar fles.

Als ze in de schommelstoel ligt brengt hij zijn eigen knuffels naar haar toe en als hij haar niet ziet komt ie naar me toe om de baby te zoeken… :inlove:

Met mij gaat het ook wel goed, zit veel na te denken.

Koppie zit goed vol…

Gerdy: het is jullie beslissing en jullie wens.

Ik hoop dat je wens snel uitkomt en dat je zwangerschap relatief gezien mee mag vallen.

ik merk donderdag (ofzo) wel of er verdere stappen ondernomen kunnen worden

ik leg het bij de ha neer dat we nu eindelijk in de mm zitten en dit er tussen door komt :twisted:

en dan daarna ga ik natuurlijk gelijk alle ziekenhuizen afbellen in de buurt kijken waar ik het snelste terecht kan

ik hoop dat er heel veel mensen zijn die vakantie vieren toch wel even als prioriteit nr1 zien :silenced: :shifty: :oops: en ik dus heel snel onder het mes kan/mag

Joseetje: fijn dat alles goed gaat bij jullie en fijn dat Mirthe goed reageert op de voeding en het inbakeren

en lief hoor hoe Thijmen de grote broer speelt :inlove:

Angel, lijstje ziet er goed uit!

Hoop dat je snel de verwijsbrief krijgt en dat je snel de operatie krijgt.

Anders beetje overdrijven dat je zo’n pijn hebt en niet meer voor Luna kan zorgen? :silenced:

Joseetje, fijn dat alles nu opgelost is met Mirthe. Geniet van je pittige dametje!

En lief dat Thijmen zo’n lieve grote broer is.

Gerdy, het is jullie keuze! En de zwangerschap was 9 maanden hel, maar daarna was je heel snel weer de oude niet? Dus …

Hoop dat het snel raak is.

amy succes en veel plzezier met de pret echo morgen

angel hoop dat je snel geholpen wordt.

en lijstje is super zo lekekr overzichtelijk !!

joseetje jeeh joh 15 uur per dag huilen wat doe je dan als ik vragen mag

alles proberen om haar stil te krijgen op een gegeven ogenblik weet je het toch ook niet meer denk…

gelukkig dat het nu zo goed gaat met andere voeding en inbakeren.

fijn dat thijmen zo lief is voor mirthe.

eline gaat alles goed

die gaat nu alles naapen zo geweldig joh

zo krijg net toch een hart verknettering bijna

hele harde knal door de baby foon en eline hysterisch huilen

kom boven eline opgepakt weer een beetje rustiger

is er gewoon een schilderij van de muur gekomen

:shock: :shock: :shock: :?

jee wat kan je daar van schrikken joh als je kind zo huilt!!!

naja ik ga me bedje in want morgen drukke dag

moeten naar belgie voor het gesprek met de arts die mijn maagbandje gaat plaatsen!!

lekker met 32 graden in de auto zitten pffffff krijg t al warm als ik er aan denk

nou slaap lekker iedereen tot morgen

Jeetje Loessie dat is schrikken :shock:

Arme Eline, zo geschrokken :hug:

Thijmen is hier ook een keer heel hard geschrokken.

Ik was de tafel aan het dekken en ik raakte de lamp daarbij per ongeluk aan.

Komt dat hele ding naar beneden gedonderd precies voor zijn neus.

Ja wat doe je als je kleine alleen maar huilt.

Eerst alles af om te kijken of er misschien iets is.

Het is vaak voorgekomen dat ik gewoon met haar al krijzende bij me op de bank zat en dan maar voor me uit keek.

Ook heb ik haar wel eens weg moeten leggen om zelf even tot 0 te tellen.

Goedemorgen trouwens :mrgreen:

Het regent en het onweert hier :frowning:

Loessie, jeetje dat is schrikken, voor zowel jou als Eline!

Succes met het gesprek bij de arts!

Joseetje, kan geloven dat je haar af en toe gewoon maar liet huilen naast je. Gelukkig is dat nu allemaal verleden tijd.

@Noémi wrote:

Angel, lijstje ziet er goed uit!

Hoop dat je snel de verwijsbrief krijgt en dat je snel de operatie krijgt.

Anders beetje overdrijven dat je zo’n pijn hebt en niet meer voor Luna kan zorgen? :silenced:

het zijn aanvallen :wink:

scheelt wel dat ik als ik geel word of koorts krijg ik direct naar het ziekenhuis moet maarja of ik nu zit te wachten op een spoed operatie???

Loessie: :shock: :shock: zou mij ook rot schrikken

wij hadden tijd geleden harde bonk Luna krjsen was ze uit haar ledikant geklommen :doh:

zo Luna heeft nog even snel in haar badje in de tuin kunnen spelen

ze had er niet heel veel zin in

denk dat ze de bui al voelde hangen :wink: (bui is net aangekomen en Luna ligt nu te slapen)

nog 1 nachtje slapen :dance:

Angel, gele schminck? :think: :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: wit van de ogen word dan ook geel

lijkt me heel AUW!!! om daar sminck in te smeren :wink:

Joh, speciale grote lenzen dan ofzo :think:

Nee, gelukkig ben je er niet erger ziek van!

Morgen dus maar even afwachten.

ja idd ik ga morgen “rustig” afwachten

Amy: joepie morgen pretecho :dance: :dance: :dance:

Veel plezier!

Noemi: 1 uurtje icl. voeding? jeetje wat een rust bij jou thuis zeg :o

Gerdy: ik blijf het knap vinden aangezien je steeds zo’n migraine had, maar zoals je al zei het eindresultaat mag er wezen :smiley:

Angel: wat is de link met eten dan? kan dat komen omdat jij iets gegeten heeft?

Het lijsje is mooi duidelijk!

joseetje: gelukkig dat Mirthe nu geen huilbaby meer is, en wat is Thijmen goed voor zijn kleine zusje.

Loessie: wat schrikken zeg :shock: gelukkig hing die niet oven haar bedje.

Hier is het nog steeds droog, maar het begint nu wel rommelen

@bigsby wrote:

Angel: wat is de link met eten dan? kan dat komen omdat jij iets gegeten heeft?

Het lijsje is mooi duidelijk!

Wat doet de galblaas?
De galblaas is een 8 tot 10 centimeter lang peervormig zakje, dat aan de rechterkant van het lichaam tegen de voorkant van de lever aan ligt.

De lever maakt galvloeistof aan en slaat deze galvloeistof tijdelijk in de galblaas op. De galvloeistof wordt in de galblaas iets ingedikt. Na het gebruiken van een maaltijd komt de voeding via de slokdarm en de maag in de dunne darm terecht. Als er vetdeeltjes in de dunne darm aanwezig zijn dan knijpt de galblaas zich samen, waardoor er plotseling een grote hoeveelheid galvloeistof in de dunne darm wordt geloosd. De galblaas is dus alleen een tijdelijke opslagplaats van galvloeistof.
Omdat de galvloeistof door de lever wordt aangemaakt kan de mens goed leven zonder galblaas. Na verwijdering van de galblaas stroomt de galvloeistof rechtstreeks naar de dunne
darm.

en

Als je last van galstenen hebt kun noem je dat galsteenziekte. De pijn komt vaak na een frietje of iets anders vets of bepaalde groenten, zoals koolsoorten. ( bloemkool kool ) Soms is de pijn scherp en heftig. Deze scherpe pijn boven in de buik ontstaat doordat er een steen komt vast te zitten in een van de galgangen of in de galbuis. De galgang trekt samen wat voor heftige pijnaanvallen zorgt. Dit wordt ook wel koliekpijn genoemd. Door te bewegen verlicht je de pijn. De aanvallen houden op wanneer het steentje doorschiet naar de galbuis of de darm, of wanneer de galblaas te uitgeput is om het steentje uit de galgang verder te persen.

en ik heb het dus bij ??? :lol:
toen ik onbeperkt pizza had gegeten tijdje terug had ik dus nergens last van :shifty:
gisteren had ik bloemkool op het menu en durfde het toch niet aan :oops: :shifty:
dus ik hou het voorlopig bij de groentes enzo waarvan ik zeker weet dat ik geen last heb :wink:

PRETECHO WAS SUPER!!! ben echt helemaal verliefd :inlove: hebben echt superleuke foto’s! ik ga ze nu allemaal eerst op hyves zetten, en dan op de babysite en op KOK :inlove:

@joseetje wrote:

Ja wat doe je als je kleine alleen maar huilt.

Eerst alles af om te kijken of er misschien iets is.

Het is vaak voorgekomen dat ik gewoon met haar al krijzende bij me op de bank zat en dan maar voor me uit keek.

Ook heb ik haar wel eens weg moeten leggen om zelf even tot 0 te tellen.

:mrgreen:

O wat herkenbaar Joseetje, wij hebben dat met yara ook gehad en helaas met Noa ook al.

Maar bij Noa was het na 3 weken inbakeren over en bij Yara heeft het zo’n 3 maanden geduurd (begon toen ze 2 weken was)

alleen maar overdag, de nachten sliep ze door.

he-le-maal gek word je ervan.

we zijn uiteindelijk 5x bij een osteopaat geweest, nekje en bekken zaten vast en we zijn gaan inbakeren, heeeeel veel rust en regelmaat heeft ze nodig.

En het is nog een pittig ding hoor, heel snel overprikkeld en ze huilt gewoon snel

en dan niet een beetje maar echt gillen.

is wel een schaduw over die eerste babytijd…

@Amy82 wrote:

PRETECHO WAS SUPER!!! ben echt helemaal verliefd :inlove: hebben echt superleuke foto’s! ik ga ze nu allemaal eerst op hyves zetten, en dan op de babysite en op KOK :inlove:

wat heerlijk om te horen!

het blijft ook super om dat terug te zien

als ik nu een echo foto van noa en yara zie ben ik gewoon weer verbaasd dat ze zo klein zijn begonnen… :inlove:

Amy, super dat alles zo super was :mrgreen:

Net de echo’s gezien, echt mooi hoor!

ja ben echt helemaal happy de peppie hihi :inlove:

volgende week donderdag mag ik naar het ziekenhuis

is alleen nog niet zeker of ik nu eerst weer alle onderzoeken krijg voor de opname of ze het met de “oude” gegevens doen

dus ik weet nog niet veel :?

ik heb wel aangegeven dat ik mij zorgen maak over het verloop in het andere ziekenhuis en dat heeft ze erbij gezet

Amy: fijn dat de echo super was

oh en het zomer feest word

trom geroffel

:shock: :shock: :shock:

het museum :sick: :sick: :sick: :sick: :oops: