1e kw 07 | 18** zwanger nog 5 tegaan al 1 baby geboren #22

Angel,

Dit vond ik op internet:

Onder invloed van dit hormoon vindt groei (rijping) plaats van een eiblaasje (follikel) om de eicel.

In een eiblaasje bevindt zich een eicel.

Waarschijnlijk heb je al teveel eiblaasjes om er eentje mooi groot te laten groeien om een eisprong te krijgen. Klinkt echt een beetje als PCO (dus wat Luna en ik ook hebben).

ja dacht ik ook maar toen last ik dit:

Echoscopie

In de normale situatie worden tot halverwege de cyclus, in elke eierstok, drie tot acht eiblaasjes (3-10 mm in doorsnede) gezien door middel van inwendige echoscopie (zie Echoscopie in de gynaecologie). Bij PCOS zijn er vaak (niet altijd) meer dan tien tot twaalf eiblaasjes in een of beide eierstokken te zien.

dus mijn aantallen worden gezien als normaal (tenminste als ik goed heb zitten tellen )

maarja als ik dit weer bekijk ik krijg de 1e behandeling :lol:

Wilt u zwanger worden, dan zijn verschillende behandelingen mogelijk zoals:

• Afvallen
  • Tabletten: clomifeen citraat
  • Injecties: gonadotrofine
  • Elektrocoagulatie van de eierstokken: LEO
  • Metformine

Angel, ooh, dat wist ik niet dat er zoveel eitjes gezien werden. Dacht altijd maar 1 of 2 ofzo.

Maarja, dat verklaart natuurlijk meteen hoe je een drie-eiige drieling kan krijgen natuurlijk …

Des te beter toch als het wel normaal is?

Zou gewoon even de uitslag van de eisprong van de dokter afwachten, dan weet je meer :-*

wist ik ook niet

maar zat ineens te denken stel het zijn eitjes dan heb ik dalijk een 7 ling :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

maar zijn geen eitjes dus tenminste zolang ze niet springen of geen rijpe eitjes misschien beter verwoord… :think:

Ja, die eiblaasjes moeten dus nog groeien en vanaf zo’n 20mm ofzo kunnen ze springen (dacht ik). Dus je hebt altijd wel kans op een tweeling (zie Francis), maar eenlingen komen vaker voor.

Maar ik ga slapen, ben moe van vanochtend 3u in de winkel rond te hossen en gisterenavond was het ook al laat.

Angel, niet teveel piekeren, gewoon even de uitslag afwachten.

Ondertussen kan klussen natuurlijk nooit kwaad :mrgreen:

Trusten allemaal! :-*

:mrgreen: ja idd ik ga zo nog ff klussen :oops: :mrgreen: :mrgreen:

slaap lekker :-*

Angel, is het klussen nog gelukt? :mrgreen:

:twisted: nee Darius was moe :lol: ach hij mag best 1 dag rusten tussendoor :think: eigenlijk niet maarja hahahaha

Haha, bespring je hem straks toch nog even? :silenced: :mrgreen:

Francis: knap vervelend wat je is gebeurt. Maar denk nu ook aan jezelf. Je kindjes hebben eenmoeder nodig die ook een beetje fit is. En een voordeel als je niet meer mag werken: Je hoeft dat geweldige uniform niet meer aan :silenced: :mrgreen:

Angel: Ik weet zeker dat je het kan, en je zal zien dat het best meevalt bij de dietist. Die gaan je echt niet alles verbieden. Die passen het eetpatroon zo aan, dat het ook vol te houden is. En vraag anders of je moeder ook meegaat naar de dietist. Lekker samen gaan sporten en je hebt een extra stok achter de deur bij de dietist als je moeder ok meedoet.

Hellen: wat fijn dat je een keertje mag proefdraaien. Dat wil toch zeggen, dat ze iets in je zien

Noemi: gaat niet hij gaat zo lekker weg met Luna RUST!! :oops: ik vind Luna best wel lief hoor :mrgreen:

Gerdy: :mrgreen: :mrgreen: nee die gaat niet mee die liep al bij de dieetist (dezelfde) en die is toen niet meer gegaan haha

en nu ga ik het proberen :lol:

ik hoop dat het idd meevalt zo’n dieetist ik weet dat ik vroeger ook bij die man ben geweest hahahaha alleen toen moest ik aankomen :lol:

ships Angel dat is balen dat je eerst moet afvallen. Maar hopelijk is een brusje genoeg motivatie voor je. En wat is er nou beter dan met een gezond lichaam zwanger worden. Je kunt het en je mag lekker tegen ons aan zeuren als je trek hebt in chocola ofzo :-

(misschien kan je wat kilo’s naar mij sturen, de gyn zei tegen mij dat het geen kwaad kon als ik wat kilootjes zou aankomen :shifty: met een bmi van 16)

Francis wat kl
te zeg dat je moet rusten. Maar je beebjes moeten wel een fitte moeder hebben straks dus huphup met die benen op de bank :mrgreen:

Noemi dus je hebt je wel vermaakt met shoppen :mrgreen: Kan je niet alsnog die kleertjes gaan kopen?

Hellen goed nieuws zeg :thumbup: Ik hoop voor je dat het wat gaat worden.

Angel: wat een rotnieuws zeg!! al had je dat wel een beetje verwacht :hug:

Nu heb je een stok achter de deur, weg met die 9 kilo, en postief zijn het brusje moet echt wel komen. Wij zijn er voor je als je je verhaal kwijt wil, en ik denk echt dat je het kan :thumbup:

De vorige keer is het jullie ook gelukt!

Joseetje: zoiets zou ik nu ook vergeten

:mrgreen: wat voel je je lu**ig achteraf hé?

Noemi: leuk hé om zoveel babydingen te zien :mrgreen: en je wilt alles wel kopen maar toch blijf je verstandig :mrgreen:

Francis: ik lees hier was vage dingen dus ik ren snel naar dec. mamma’s

Luna hoeveel kilo’s wil je hebben :mrgreen: :mrgreen:

ik kan er 25 missen hahahahahaha

nog wel meer ook ok ik kan er 38 :shock: :shock: missen en dan zit ik op het randje van goed gewicht en onder gewicht :shock: :shock: en dan ben ik 52 kilo haha

:think: en dan zou ik er dus ongeveer zo uitzien

Angel wie is zij dan?

Ik ben gister naar een bruidloft in Groningen geweest, jeetje wat een eind rijden zeg!! het was wel aardig maar niet onze soort bruidloft, we waren ook erug laat thuis want we zijn wel tot het einde gebleven. Het leuke was toch wel dat je mensen weer ziet die normaal heel weinig zien.

@bigsby wrote:

Angel wie is zij dan?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dat ben ik hahahahahahahahahahaha en die kleine is m’n neefje :wink:

Monique: idd met zulke dingen zie je weer mensen die je anders bijna niet ziet :mrgreen:

ja ik ga ff boodschappen doen en even langs het zwembad voor informatie :mrgreen: