1e 2 van hetzelfde geslacht, 3e kindje j/m???

Hallo!



Ik ben heel benieuwd hoe het hier zit met de meiden met 3 kids waarvan de eerste 2 hetzelfde geslacht hebben. Wat is het gelacht van jullie 3e kindje???

Ik heb me laten vertellen dat wanneer je 2 kinderen van hetzelfde geslacht hebt, er 70% kans is dat je 3e dan ook dat geslacht zal hebben. Klopt dit bij jullie?



Wij hebben de wens voor een 3e kindje (over een tijd weleenswaar) en ik schuif het niet onder stoelen of banken dat ik het wel heeeel leuk zou vinden dat ons 3e kindje een meisje zal zijn :oops:

Ook een 3e mannetje is (zeer) welkom hoor! Maar een meisje zou wel de kers op de taart zijn! Ben dus heel erg benieuwd of dit percentage (+/-) klopt of niet!

Totaal onverwacht voor mij na 2 jongens een meid.

Moest erg wennen maar nu is het wel enorm leuk hoor!

Moet straks nog uitkijken dat het niet de verwende prinses wordt, want door haar broers wordt ze op handen gedragen :wink: .

wij hebben 3 meiden dus wij vallen dan onder die 70%

na 2 jongens verwachtten wij nu een meid :inlove:

Hier klopt die 70 % dus ook:



De eerste, een meisje

De tweede, een meisje

De derde, jawel: een meisje

De vierde, een jongen





liefs

gerda

hier 3 jongens! :inlove:

Hier de eerste 2 een meid…wat de derde wordt weten we over een tijdje!



Vrienden van ons verwachten elk moment de derde: na 2 jongens is deze een meisje!

Andere vrienden hebben er al 3: de 1e twee zijn meiden…de 3e is een jongen…

Wij hebben nu 2 meiden en krijgen er een jongen bij.



Ik heb ook wel eens gelezen dat de kans op een derde jongen groter is als een derde meisje.

3 meisjes! Dus wij hebben ook ons best gedaan om die 70% hoog te houden :lol:



Groetjes

Gien

jongen jongen jongen :inlove: :inlove: :inlove:

En wat nummer 4 is?!! Dat is nog onbekend :inlove:



Onze buren: 3 jongens

Vrienden van ons: 4 jongens

Op school: 4 meiden

Vrienden van ons: 3 meiden

Op vakantie: 4 meiden

Kok vriendin: 3 jongens



Het viel mij toevallig laatst op hoeveel gezinnen met 3 of meer kids toch alles van 1 ‘smaakje’ hebben :lol:



Als ik heel hard nadenk kom ik in onze direct omgeving maar 2 gezinnen tegen met eerst 2 van hetzelfde geslacht en dan 1 van het andere geslacht :think:

Aangezien de papa’s het geslacht bepalen kan ik ook wat zeggen hier :mrgreen:



Mijn vriend had al 2 dochters uit een eerdere relatie toen ik zwanger werd.

Zijn derde kind was dus ook een meisje.



Ik ben nu zwanger van zijn 4e (en mijn 2e kind :wink: ) en deze keer is het een jongen.



Dus:


  1. meisje
  2. meisje
  3. meisje
  4. jongen

mijn vriend heeft uit een eerdere relatie en die van ons samen 7 kindjes

als je het zo rekent klopt het alleen bij de 2de set



meisje

meisje :vlinder: (28 weken zwangerschap)

jongen

meisje





meisje

meisje

meisje



een hoop meiden :inlove:

Ik ben pas toe aan nr2, dus echt meepraten kan ik niet.



In mijn omgeving ken ik best wel veel gezinnen met 3 ‘dezelfde’ kindjes.

Mijn schoonzus en zwager hebben 3 jongens, de broer van mijn zwager 3 meisjes, vrienden van mijn schoonzus hebben 3 jongens, en een ander stel 3 meisjes.



Ik ken eigenlijk geen gezinnen met 2 jongens en dan een meid of andersom :think: .

Hier ook 3 jongens, maar de eerste is niet van mijn partner nu dus dat telt eigenlijk niet he…



Bij ons is het dus nog afwachten of die derde voor mijn vriend er nog komt (wat we heel erg hopen!) en wat het dan wordt, bij mijn ex kan ik zeggen dat die 3 kids heeft, waarvan 2 jongens (de oudste en de jongste) en 1 meid (de middelste).

Wij hebben 4 zonen.

Mijn éne zus heeft eerst 3 dochters en dan een zoon.

Mijn andere zus heeft jongen, meisje, jongen, meisje.

Mijn mama heeft meisje, jongen, meisje, jongen, jongen, meisje, meisje, jongen, meisje, meisje, jongen, meisje.



:wink:

Mijn eerste twee jongens, toen een meid, en toen weer twee jongens.

Ik was niet van plan te kijken of de theorie klopt en nummer 6 weer een meid zou zijn :lol:

@Marieke_5000 wrote:

Aangezien de papa’s het geslacht bepalen kan ik ook wat zeggen hier :mrgreen:







Even offtopic, maar wisten jullie dat de eicel bepaalt welke zaadcel ze binnenlaat? :wink:

Althans dat is wat vriendinnetje die bijna gynaecoloog is me wijs probeert te maken…



En verder mag ik niet meepraten, hier nl een jongen en daarna twee meisjes, maar dat was natuurlijk je vraag niet…

@Kira80 wrote:

Mijn eerste twee jongens, toen een meid, en toen weer twee jongens.

Ik was niet van plan te kijken of de theorie klopt en nummer 6 weer een meid zou zijn :lol:




Ah toe, echt niet? :mrgreen:

@Kira80 wrote:

Mijn eerste twee jongens, toen een meid, en toen weer twee jongens.

Ik was niet van plan te kijken of de theorie klopt en nummer 6 weer een meid zou zijn :lol:




hahahha

Wij zeiden laatst ook al tegen elkaar: als dit een meisje is dan krijgen wij in de even jaren jongens en in de oneven meisjes… maar gaan die theorie ook niet verder toetsten dan :lol:

en als het een jongen is heeft manlief alleen jongenszaad :mrgreen:

wij hebben na 2 jongens een dochter gekregen!