14 maanden en alleen nog maar tijgeren en rollen....

K*t… Had ik heel verhaal getypt… Gaat het weg :?





Hoe bedoel je met niet zitten?



Katie klimt wel de bank op en af… Trap ook maar eraf niet! Dat leren mn schoonouders niet echt. Wij hebben namelijk geen trap hier.

gewoon Junia kan nog niet zelfstandig gaan zitten op de grond… Ze kan wel van zit naar lig maar kan dan niet meer gaan zitten uit zichzelf… (wat normaal een baby van volgens mij 9-10 maanden al wel een beetje gaat doen)…



Ze gaat ook nog totaal niet op haar knietjes zitten (dat is de eerste stap van het gaan staan)…

Op de bank klimmen en trappen op en af dat zal nog wel even duren… Dat deed onze oudste pas toen hij over de 2 jaar was…



Junia ligt vooral op haar buik en rug op de grond zeg maar… Want als ik haar zittend weg zet gaat ze zelf weer in de tijgerhouding op de grond liggen…



grts Patricia

@babylover wrote:

gewoon Junia kan nog niet zelfstandig gaan zitten op de grond… Ze kan wel van zit naar lig maar kan dan niet meer gaan zitten uit zichzelf… (wat normaal een baby van volgens mij 9-10 maanden al wel een beetje gaat doen)…



Ze gaat ook nog totaal niet op haar knietjes zitten (dat is de eerste stap van het gaan staan)…

Op de bank klimmen en trappen op en af dat zal nog wel even duren… Dat deed onze oudste pas toen hij over de 2 jaar was…



Junia ligt vooral op haar buik en rug op de grond zeg maar… Want als ik haar zittend weg zet gaat ze zelf weer in de tijgerhouding op de grond liggen…



grts Patricia




Maak je je niet druk over zelfstandig zitten. Katie deed dit pas vanaf 14 maanden. Zitten met haar knietjes, zitten vanaf kruipstand tot billen… En nu loopt ze nog niet! Ze staat zelfs niet los en ik laat de lot geheel aan haar over :wink: ALs je meid maar ontwikkeld! :slight_smile:

Fijn dat Katie dat wel allemaal doet maar Junia is inmiddels al 15 maanden en doet dat dus allemaal nog niet…

En ik zie haar nog lang niet (en dat wil zeggen de komende 3 maanden) maar een poging doen om op haar knietjes te gaan zitten…



Ik denk dat ieder kind anders is maar als wij haar niet stimuleren dat ze dan over 6 maanden nog steeds op dit niveau is omdat ze dit niveau nu ook al maanden heeft.



grts patricia

sommige kids hebben soms dat ene extra zetje nodig :wink:

Komt wel goed, maar inderdaad goed in de gaten houden.

Hoi,

De fysio is gisteren weer geweest en ze was verbaasd dat ze nog niet zelf kon gaan zitten. Ze deed een paar oefeningen en Junia kan het dus wel maar heeft er gewoon geen zin in.

Het wordt nog wat zei de fysio, straks is ze twee en zegt ze gewoon nee, hahahahaha…

We hebben dezelfde oefeningen gehad als de vorige keer.

Over 2 weken komt ze weer terug.



grts Patricia

tja je hebt nu eenmaal soms eigenwijze kids, hier ook eentje mbt lopen :mrgreen:

Hier ook een latertje.



Met 9 maanden is onze dochter doorverwezen naar de kinderfysio ivm hms (hypermobiliteitssyndroom). Ze ging niet staan of kruipen, en overstrekte enorm armen en benen (herkenbaar, want ik heb het ook in mindere mate).



Toen ze een jaar was ging ze kruipen, zakte eerst nog af en toe door de armpjes, maar nu is ze supersnel.



Sinds een week of wat, staat ze overal en probeert nu pasjes te maken. Ze staat alleen op de binnenkant van dr voetjes door de hms, ben nu doorverwezen naar de MensenDieck therapie. De fysio doet niet veel bijzonder. Ze kan de trap op kruipen, over dingen heen kruipen en staan dus.



Langzaam gaat ze vooruit. Verder is ze heel snel juist, dronk met 1 jaar uit een gewone beker :shock: , eet zelf met lepel en kletst echt enorm veel (papa, mama, broertjes naam, bal, dicht, amen :lol: , die, hier, daar, ja, nee). Dat klopt met kindjes met HMS schijnt, fijne motoriek en taalontwikkeling zijn ze verder mee dan de rest over het algemeen.



Ze heeft zelf geen last van de HMS, dus we doen wat we moeten, maar niet meer.



Misschien heeft jullie dochter ook een vorm van hypermobiliteit. Ben benieuwd naar de vorderingen.



xLuna

Hier ging ze staan en lopen kort op elkaar met 18 a 19 maanden hier ook hypermobiel .



Nu overigens wel kinder fysio :thumbup:

maar ze fietste in juni was toen nog 3 al zonder zijwieltjes en dat heeft ze zichzelf aangeleert :thumbup:



Kruipen hier ook nog geen maand gedaan, ze zat en daarna staan en lopen .



Extra alert zijn kan nooit geen kwaad, maar zoals bij Centaal bureau die verhalen :roll: hier hebben ze helemaal niks gedaan voor ons :thumbdown:

Ik denk dat het heel goed is dat je nu aan fysio bwegonnen ben, dat is uiteindelijk iemand die er verstand van heeft. Hopelijk krijgt Junia er toch een keertje zin in!



Onze oudste was ook heel laat met haar motorische ontwikkeling. Zij kon met 14 maanden ook nog niet van lig naar zit en andersom komen. Ze kroop niet, ze tijgerde niet, ze kon rollen als de beste en kwam op die manier overal. Ze kon wel zelfstandig zitten, maar als ik haar neer zette, zat ze rustig een half uur later nog op datzelfde plekje.



Ook zij heeft heel lang fysiotherapie gehad. Dat heeft haar veel goed gedaan, na 2 weken kon ze wel van zit naar lig en vice versa. Kennelijk wist ze gewoon niet dat dat kon of hoe dat moest. Uiteindelijk zijn we na een maand of 4 gestopt met fysio, omdat ik me er niet prettig bij voelde, vooral omdat ik de indruk dat Bo niets met haar had. Naar mijn mening wilde ze ook teveel te snel voor Bo. Maar later heeft ze 2 geweldige fysiotherpeutes gehad, en die hebben haar veel goed gedaan.



En nu (ze is eind augustus 6 geworden) is het kind dat dol is op bewegen. Ze speelt graag buiten, fietst en stept graag. Ze loopt nog steeds achter, maar wij maken er ons eigenlijk geen zorgen over. Alles komt gewoon bij haar wat later, maar vooral het plezier dat ze heeft…daar kan ik uuuuuuren naar kijken!

chrissy: ik ken jou verhaal nog wel… Veron onze oudste was ook laat met alles en toen schreven wij volgens mij in 1 topic samen…

En bij hem merken we het ook nog wel hoor, anderen niet maar wij zelf nog wel… Het komt allemaal wel maar net iets later als gemiddeld…



En onze Juun die doet gewoon haar ding, niks dus :mrgreen: … Morgen komt de fysio weer en ze doet nog steeds niks meer dan dat ze al deed…

Ach het komt wel een keer, en ons meisje is gewoon veel te slim voor al die oefeningen… Ze moet bijvoorbeeld over mijn been kruipen en om zo de juiste kruiphouding aan te nemen maar ze kruipt dan liever helemaal om mij heen en dan komt ze ook bij het speeltje waarmee ik haar deed lokken :lol: …



We wachten ongeduldig verder af…



grts patricia

Fysio is geweest…

We gaan stoppen met het zelf gaan leren zitten… Dit doet ze toch niet… Whawha…

We moeten nu haar beenspieren sterker gaan maken door haar op haar knietjes weg te zetten en haar te laten staan aan de box…



Verder krijg ik een vragenlijst omdat ze denkt dat ze sensorisch niet helemaal in orde is…



Over twee weken komt ze weer…



grts patricia

ZE KAN ZELF GAAN ZITTEN :dance: :dance: :dance:



Ze doet heel de dag niks anders…

Pfff een hele opluchting zeg…

Strakjes tegen de fysio zeggen… Nu op naar het gaan staan en lopen…

(maar dat komt ook nog wel)…



grts patricia

Eindelijk :clap:

Super zie je wel!! Komt allemaal goed :clap: :dance:

Op den duur gebeurt het echter wel maar dat is kwetsie van tijd en geduld hebben. Katie ging ook pas rond 14 maanden zelfstandig zitten. En nu staat ze nog steeds niet los ook al probeerd ze het wel.

@Mariiyelle wrote:

Op den duur gebeurt het echter wel maar dat is kwetsie van tijd en geduld hebben. Katie ging ook pas rond 14 maanden zelfstandig zitten. En nu staat ze nog steeds niet los ook al probeerd ze het wel.




Wat een verschil dan he met kindjes, eigenlijk moet je ook niet naar een ander kindje kijken, want elk kindje doet het op zijn of haar eigen tempo.

@Sennapen wrote:

@Mariiyelle wrote:
Op den duur gebeurt het echter wel maar dat is kwetsie van tijd en geduld hebben. Katie ging ook pas rond 14 maanden zelfstandig zitten. En nu staat ze nog steeds niet los ook al probeerd ze het wel.




Wat een verschil dan he met kindjes, eigenlijk moet je ook niet naar een ander kindje kijken, want elk kindje doet het op zijn of haar eigen tempo.


Dat klopt. En daarom ben ik allang blij dat ze het wel kan maar nog niet durft.

Gisteren is de fysio weer geweest en ze deed goed haar best…

Ze ging een paar keer in de bank staan, was de makkelijkste houding aldus de fysio…

En gisteravond stond ze helemaal uit zichzelf aan de bank… (moeders was een avondje weg en heb dus niks gezien maar dat mag de pret niet drukken)…

Vandaag liet ze het trouwens niet meer zien, hhahahahahah…



grts patricia

wat een goed nieuws zeg! :dance: ze gaat wel ineens hard vooruit :thumbup: