12 weken en dan al geslacht bekend?! Ervaring?!

Meiden,



Vorige week had ik de termijn echo van en na alles goed bekijken van de kindjes kon de gyn mij met 90% zekerheid het geslacht van de kindjes vertellen… het worden dus ws 2 meiden! :inlove:



Zijn er hier meiden die het ook al zo vroeg “wisten”



:-*





Heb even de bewuste foto erbij geplaatst :wink:

1 like

He, maar… De buitenste geslachtsdelen zijn toch nog lang niet klaar met de ontwikkeling? Het ziet er nu op dit termijn toch allemaal nog een beetje uit als een jongetje (of was het juist als meisjes…?) Ben heel benieuwd of zijn schatting goed is. 2 meiden natuurlijk wel :inlove: :inlove:

Nou het heeft voornamelijk met de stand van de geslachts plaat te maken, daar was duidelijk bij beiden kindjes te zien dat dat parallel aan de ruggegraat stond, dat zou dan duiden op meiden en bij jongens staat dat omhoog in een hoek van 30 graden…



Er is wel het een en het ander te lezen over deze methode (NUB) maar ben benieuwd of er meerdere dit herkennen ?



Want op het blote oog zie je werkelijk geen verschil :wink:



En ja meiden lijken mij ook wel heeel leuk! :inlove:

Interessant :inlove:

Ook nog nooit van gehoord, klinkt idd interessant! :thumbup:

En gefeliciteerd, na 3 zonen 2 dochters, wat leuk! :dance: :inlove: :-*

Nou even gegoogled op “Nub theorie” en een echofoto van deze zwangerschap erbij gepakt eeeennnnn… ik kom dan absoluut helemaal zeker op het andere geslacht uit dan mn beebje op de laatste echo leek te zijn hahaha… Volgende week nog maar eens goed na laten kijken :mrgreen:

Hier op de 12 weken echo voor mijn gevoel al gezien dat het een jongetje was (“piemeltje” stond omhoog). De echoscopiste gaf er geen mening over, maar met twintig weken werd mijn gevoel bevestigd.

En het is echt een jongetje geworden :inlove:

Sooki: zou wat zijn als het toch iets anders is :lol: , dan kun je dat beter maar op tijd weten!!

:inlove: :inlove: Dat zou wel errug leuk zijn Suus twee meiden

Bij ons kon ze het met 14 weken zeker zeggen en het klopte!



Zou wel super zijn 2 meiden erbij!

Bij ons ook op 12w 80% kans op een meisje, en het was juist :thumbup:

hoi,



Ik heb met 13 weken een (pret) echo gehad bij mijn nicht die gyn is en volgens haar zou het voor 90 procent een jongen worden en ze had gelijk.

Ik stond echt versteld dat ze dat al zo vroeg kon zien maar ze zich ging allerlei dingen opmeten ect…



nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

Enne 13 weken vandaag :dance:

Meiden bedankt voor de reacties!!



Ik houd jullie op de hoogte!! :mrgreen:



:-*

Jouw echofoto lijkt veel op de echofoto van Luc en Stan bij 12+6, daar was ook bij een witte streepjes te zien en ik dacht/hoopte dat er een meisje tussen zou zitten.

Bij de 20-weken echo kreeg ik te horen dat er 2 jongens op komst waren.



Eerder wilde de gynaecoloog ook niet kijken, omdat het dan moeilijk is te zien, vooral jongens werden wel eens voor meisjes aangezien. Andersom zou het minder vaak zijn, omdat een piemel wel duidelijk was.



Ik zou dus nog zeker geen roze spullen gaan aanschaffen…

Nog even die bewuste echofoto, bij de linker zijn duidelijk witte streepjes te zien.

Hoi Suusje,



Bij mijn schoonzussie konden ze het ook al met 80 % ofzo zeggen bij 12 weken. Ook zij kreeg een meisje. Bij mijn andere schoonzus konden ze bdat niet. Daar bleek met 20 weken dat het een jongetje was…



Ik heb er verder echt geen verstand van!!



Ik hoop iig dat ik het ook zo gauw weet!!! :mrgreen:



Liefs

heb me even beetje ingelezen op dat NUB gebeuren en als ik dat lees en jouw echo zie… dan zou idd zeggen dat dat een meid is.

De hoek is zeer zeker kleiner als 30%… ben benieuwd of het klopt :thumbup:

Dacht bij de foto van Sassie eerst dat ze in de war was met de kaakjes :oops: , maar zag daarna tussen de benen ook de witte streep. Maar die staat toch “omhoog” en dat zou wijzen op een jongetje. Witte streepjes als in een hamburger wat ze zeggen bij een meid zie je nog niet bij deze termijn.

Dus zou bij TS ook gokken op meisje (of twee…)

@sassie1980 wrote:

Nog even die bewuste echofoto, bij de linker zijn duidelijk witte streepjes te zien.




ik had nog nooit van de nub theorie gehoord, even ingelezen…

de foto moet wel op een bepaalde manier genomen zijn. Liggend, met ruggengraat zo recht mogelijk.

Jouw linkerfoto lijkt dan niet geschikt om het te kunnen zien.

En de echo moet tussen de 11-14 weken genomen zijn (weet jouw termijn niet hoor)



Ik heb natuurlijk gelijk mijn echo foto bestudeerd en even in een nub-topic gegooid op een forum :angel:

Wij weten nl nog niet zeker wat het geslacht is, met de 20 weken echo dacht ze een misschien een jongen.



mijn echo met 12w2d





Op het andere forum dacht men een meisje te zien, zelf dacht ik dat ook (maar hee,

ik heb geen ervaring met deze theorie)

Ze heeft er lijntjes in getekend.







Ik ben erg nieuwsgierig, over 2 weken krijgen we nog een echo. Hoop wel dat het dan duidelijk wordt. Ik heb een meisjesgevoel, maar dat zegt natuurlijk ook niet veel. En een twijfelende echoscopiste maakt t niet beter :slight_smile: