11 maand gaat staan in bed 'savonds, vastleggen??

Tja, en dan heb je een boskabouter die niet wil slapen en gewoon in bed gaat staan en huilen of ie eruit mag! Hij leunt over de zijkant van het bedje en zo gaat het even door. (10-11 maand)



Ik heb hem gewoon in zijn slaapzak in bed liggen maar meneer gaat gewoon in bed staan. Levenslink dat hij eruit kukeld maar vastleggen mag je ze niet.



Ik heb hem nu wel met een lange sjaal door de armgaten onder de lattebodem vastgemaakt vastliggen in bed. Wat moet ik dan? Wachten tot hij wel uit bed valt?



Hoe kan ik hem anders gewoon laten liggen?

Hij slaapt wel gewoon nu ik hem vast heb liggen met een sjaal maar men zegt dat ook dit niet mag!



Iemand een tip voor mij hoe ik hem gewoon in bed kan laten liggen?

Met slaapzak kan hij toch nooit uit zijn bedje vallen? Hier een IKEA ledikant en dat is ongeveer net zo hoog als mijn mannetje van 16 maanden tot aan zijn schouders op de laagste stand. Wat voor bed ligt hij in dan?



En vastleggen…helemaal zoals jij het hebt gedaan…zou ik dus nooit doen.

Oei die sjaal vind ik eng klinken… Wat ik met S een tijd heb gedaan; met een veiligheidsspeld haar slaapzak aan de achterkant vast maken aan het matras. En dan de slaapzak aan het voeteneind instoppen.

En als hij echt er uit kan vallen; zachte landing garanderen en het traphekje echt dicht doen. Hier zijn ze alledrie wel uit bed gevallen, legde dan matrasje neer.

ik snap niet zo goed wat voor bed je kindje in ligt. Een normaal ledikantje, met het matrasje helemaal op de laagste stand, en dan met je kind een slaapzakje aan, dan lukt het op die leeftijd toch echt niet om er uit te klimmen? :think:





vastbinden zou ik nooit doen, vind het niet veilig.

Mijn kindje is een maandje ouder maar steekt net boven het bedje uit met zn hoodje, kan er echt niet uit vallen hoor.



Naast gevaarlijk vind ik het ook gewoon heel erg zielig. Je bind je kind toch niet vast in bed :o jemig… Ik denk meteen aan een oostblokweeshuis ofzo :?

Als mijn mannetje eruit wil, haal ik hem eruit en probeer het even later nog eens, dat werkt meestal wel. Je kan ook nog naast hem blijven zitten, dat deed ik bij een van mn kids die idd eel moe was maar het gaan staan zo leuk vond. Dan zei ik steeds als hij wilde opstaan nee blijf maar lekker liggen, dat deed hij dan meestal wel. En zo viel hij dan wel in slaap.

Ik vind het ook een beetje vreemd dat hij het voor elkaar zou krijgen om over de rand heen te komen.

Een doorgaans ledikant is van dusdanige hoogte dat een baby onder een jaar er toch niet overheen kan klimmen.



Maar goed, jij ervaart het en wilt het oplossen.

Ik moest ook denken aan slaapzak met veiligheidsspeld vastmaken aan het matras maar enge daaraan vindt ik dat hij met matras en al om zou weten te draaien.



Of inderdaad een matras naast zijn bed liggen, dat als hij valt hij zacht valt.



Als je echt wil zorgen dat hij niet uit bed kan, dan is het misschien nog een optie om in zijn ledikantje een travelcot/tentje (Deryan) te leggen en hem daar in te leggen. Die kun je dichtritsen en dan kan hij geen kant maar heeft hij wel bewegingsvrijheid.

Eruit vallen kan vast nog niet, en zo wel, dan kun je misschien een ander ledikantje op de kop tikken dat wel laag genoeg kan. mijn zoon is altijd lang geweest, en ook een klimmer, maar die ging pas toen hij tegen de 2 was zelf uit bed met slaapzak en al. Eerder lukte dat echt nog niet.



En dat hij staat, tja, ze vallen vanzelf om als ze moe zijn. De jongste staat hier regelmatig in bed, ook midden in de nacht. Dan roept ze eens wat en kletst eens, en laat zich vanzelf weer vallen en slaapt verder. Soms duurt het ook echt wel even, maar zolang ze haar speen niet uit bed gooit en ze dus gaat huilen omdat ze die graag terug wil, doe ik er niks mee.

Als je je kindje vast wil leggen gebruik dan een SafeTsleep.

Das een band die je om het matras slaat. Dan een band om zijn buik, zit met klitteband vast. Je kindje kan draaien op zijn zij en rug. VErder niet.



De Safe T Sleep Slaapwikkel is een veilig slaapproduct waarin kinderen veilig en comfortabel op de rug of op de zij kunnen slapen. De Safe T Sleep bestaat uit een grote katoenen wikkel die om het matras wordt geplaatst en een kleine wikkel waarin je het kindje legt. Zo kan het kindje wel met de armpjes en beentjes bewegen, maar niet op de buik draaien, uit bed klimmen of onder de dekens raken. Ook voorkomt het scheve of afgeplatte hoofdjes en is het ideaal voor kindjes die op een helling slapen, zoals bijvoorbeeld reflux baby’s.



De Safe T Sleep is uitstekend te gebruiken in combinatie met een slaapzak of bakerdoek. De Safe T Sleep Slaapwikkel is gemaakt van 100% katoen en is verkrijgbaar in 1 maat, te gebruiken in de wieg, het ledikant en op een eenpersoonsbed. De slaapwikkel is te gebruiken bij kinderen vanaf de geboorte tot drie jaar. Kinderen en ouders ervaren de Safe T Sleep Slaapwikkel als prettig, het geeft kinderen geborgenheid en ouders een gerust gevoel.



0 - 36 maanden

@Lune wrote:

Mijn kindje is een maandje ouder maar steekt net boven het bedje uit met zn hoodje, kan er echt niet uit vallen hoor.



Naast gevaarlijk vind ik het ook gewoon heel erg zielig. Je bind je kind toch niet vast in bed :o jemig… Ik denk meteen aan een oostblokweeshuis ofzo :?


dat idd ook.

ik herken wel dat moment dat ze opeens kunnen staan en dat het gaan slapen daardoor opeens een stuk lastiger verloopt. de standaard geruststelling 'het is een fase' ga ik er nu even ingooien. En hier hielp het op een gegeven moment wel om haar neer te leggen en met een hand op haar rug (slaapt op buik) even erbij te blijven. Met die hand 'dwing' je haar dan in de juiste positie, waardoor ze zelf voelt hoe fijn liggen eigenlijk is als je moe bent... :angel:

Wij gebruiken de Safe-t-sleep. Ben er erg blij mee, hij krijgt genoeg ruimte om lekker te woelen, maar geen ruimte om zich steeds weer om te draaien. (Of in jouw geval, omhoog te komen.)



Dat was voor ons de rede om dit te proberen, zolang meneer zich kon omdraaien naar zn buik, kon ie spelen :roll: en zolang dat kan, tja, ga je natuurlijk niet slapen…

Vastleggen met een sjaal zou ik ook nooit doen, klinkt me nogal eng… :?

Mijn oudste klom ook op een gegeven moment uit bed (mét slaapzak), al was ze toen wel iets ouder…Als je bang bent dat je kindje uit bed zou vallen, zou ik ook een matras naast het bedje leggen en zorgen dat het traphekje altijd dicht is…

Wat wij deden bij onze dochter, als ze ging staan in bed: Er naartoe gaan, niks zeggen, neerleggen in bed, aai over de bol en dan weer weglopen.

Dus wel lief blijven doen dmv een aai over de haartjes, maar geen contact maken. Dat net zo lang herhalen tot ze ging slapen.

De eerste avond(en) kan dat best lang duren, ik zat dan gewoon op onze slaapkamer een boek te lezen, dus was er dan vlakbij…maar na een paar keer snapte ze dat ze er toch niet uit mocht en ging toen veel sneller slapen…

Maar vastleggen worden ze denk ik ook alleen maar boos van, lijkt mij…of het moet echt een gevaarlijke situatie gaan worden op één of andere manier…

nou is Lilly een maand of 3 geleden wel met slaapzak uit de bed geklommen en dus gevallen…inclusief harde landing. Ze is er daarna nooit meer uit geklommen.



Lilly is lang, houdt van klimmen en staan in bed. Maar ik ging er altijd even heen als het echt te gek werd neerleggen, aai over de bolletje een i love you en lekker koesen en weer weg gaan. Waarschijnlijk ging ze daarna weer staan maar op een gegeven moment ging ze liggen en slapen.



ik hoor nu ook best wel eens een springend meisje in dr ledikantje :shock: meestal gaat ze vanzelf slapen.



hoop dat het snel verbeterd en anders zou ik denk ik ook zo’n ding als hierboven aanschaffen.



xo taliet

vast leggen met een sjaal? :shock:



Zodra ie kan staan in bed, de bodem op de laagste stand zetten. :thumbup: Mijn kind is groter dan de jouwe en is nooit uit de ledikant gevallen. :wink:

Oeps… Dubbel!

@Mariiyelle wrote:

:thumbup: Mijn kind is groter dan de jouwe en is nooit uit de ledikant gevallen. :wink:
dat zegt natuurlijk niet zo heel veel, je hebt klimkindjes en kindjes die dat nooit zullen proberen.



Maar ik kan me eigenlijk nog steeds niet anders voorstellen dan dat je het bedje idd nog niet op de laagste stand hebt staan, en dat zou ik dan als de wiedeweerga gaan doen en als dat niet kan idd voor een paar tientjes een ander bedje scoren.

mijn oudste kwam op die leeftijd net met z`n koppie boven de rand uit, ik vraag me ook af wat voor bedje je hebt :think:

De sjaal heb ik niet om zijn buik vastzitten maar gewoon net zoals je bij de prenatal koopt zo’n riem. door de armgaten achter zijn rug door en onder het bed vastknopen. Deed ik ook bij de eerste en die is er nog steeds.



Ik heb een gewoon ledikant en deze staat ook op de onderste dopjes vast. Gewoon helemaal naar bededen gezet. Hij steekt er bijna met zijn schouders boven uit als hij staat. Hij leunt over de rand en “springt” dan als het ware dat hij met zijn buik op de rand hangt. (incl. slaapzak!)



Dan liever dat ik hem vast maak met een zachte sjaal op dezelfde manier als dat je die riemen kan kopen bij de prenatal als dat hij vandaag of morgen echt het bed uit kukend en op zijn hoofd terecht komt.



Maar ik was dus op zoek naar een andere oplossing…

Waarom vast leggen ?

Wat is er tegenwoordig toch met kindjes die niet door het bedje heen mogen rollen/staan ?



Mijn beide dochters draaien als een gek in bed, liggen kreupel in een klein hoekje van het bed. S’ morgens staan de randen in hun gezicht van de spijlen, hoor s’nachts gebonk omdat ze als gekken door het bed draaien. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een kindje vast te leggen.

En wat maakt het uit als je kindje staat in bed, laat toch gewoon lekker staan ze gaan vanzelf wel zitten/liggen. Als ze huilend in bed staan ga je er heen en leg je haar/hem na het troosten desnoods weer neer. Bij mijn oudste die het staan had ondekt stond ook aantal weken alleen maar in bed, ik moest haar tig keer terug leggen voordat ze in slaap viel. Deed ik dat niet dan bleef ze net zo lang staan totdat het tijd was om eruit te komen :wink: Maar dat was gewoon een fase, je gaat ze dan toch niet vast binden :shock:

Bestaat er tegenwoordig een riem om je kindje in bed vast te leggen, en verkopen ze bij de prenatal :? Dat zoiets verkocht mag worden :wall: