11 maand gaat staan in bed 'savonds, vastleggen??

Kan je niet beter een extra, hogere rand aan je ledikant maken? Een extra spijl, iets van 5 cm boven de bovenrand van de kant waar je kindje eruit klimt?

Ik denk niet dat dat zin heeft, een kindje dat eruit wil komt er wel uit hoor. Mijn dochter deed het ook zoals ts beschrijft. Ze is 1 x gevallen en heeft hte daarna niet meer gedaan. Wel kon ze met anderhalf keurig op een veilige manier eruit klimmen :lol:



En idd gewoon bij een babyzaak riemen te koop om je baby vast te binden :wall: Echt hoe ziek is dat.

@romata wrote:

Waarom vast leggen ?

Wat is er tegenwoordig toch met kindjes die niet door het bedje heen mogen rollen/staan ?




Mijn beide dochters draaien als een gek in bed, liggen kreupel in een klein hoekje van het bed. S’ morgens staan de randen in hun gezicht van de spijlen, hoor s’nachts gebonk omdat ze als gekken door het bed draaien. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een kindje vast te leggen.

En wat maakt het uit als je kindje staat in bed, laat toch gewoon lekker staan ze gaan vanzelf wel zitten/liggen. Als ze huilend in bed staan ga je er heen en leg je haar/hem na het troosten desnoods weer neer. Bij mijn oudste die het staan had ondekt stond ook aantal weken alleen maar in bed, ik moest haar tig keer terug leggen voordat ze in slaap viel. Deed ik dat niet dan bleef ze net zo lang staan totdat het tijd was om eruit te komen :wink: Maar dat was gewoon een fase, je gaat ze dan toch niet vast binden :shock:




ik neem aan dat de reden van de ts niet is dat het kindje niet mag staan, maar dat ze bang is dat het kindje eruit dondert. Als die kans reeeel is, kan ik me wel voorstellen dat je dat wil voorkomen (het is natuurlijk best een hoogte als je over die rand valt).





maar uh, een riem bij de prenatal, om je kind vast te maken aan bed??? :shifty: kan op de site gelukkig niks vinden daarover…

onze kleine dame kon met 11 mnd haar eigen goed optrekken…



het is mogelijk… als ze sterk in de armen is het mogelijk…



ook bij ons was het dat ze een bepaald moment veilig eruit kon klimmen.

nooit is ze eruit gevallen…





moet bekennen toen ik de titel las ik toch wel kriebels kreeg over vastleggen… :silenced:



maar zou ik jouw geval die safe T-sleep kopen…



ander oplossing…een ander bed dat hij er gewoon uit kan… :think: maar hij is nog zo klein…

12 jaar geleden had mijn schoonzusje ( van het type zeer alternatief en alles heel goed uitzoeken wat veilig is enzo) ook zo’n riem van de prenatal. Dit om te voorkomen dat haar dochter ging draaien en onverhoed op haar buik terecht kwam. Dit alles ivm wiegendood. Vastleggen was toen op die manier beter dan op de buik terecht komen.

Nu klinkt dit allemaal heel ouderwets en al een mensenleven geleden maar dat is natuurlijk niet zo.



Ik weet niet wat ik zou doen. Misschien wel een ander bed. Zo’n peuterbed waar hij in en uit kan. Want een kindje die over een ledikant heen klimt doet dat misschien ook wel bij een traphekje. Dat ziet er immers hetzelfde uit. En dat is natuurlijk nog veel enger. ( idee is dan dat hij niet twee dezelfde dingen ziet en bij beide hetzelfde doet. :think: kan het niet zo goed uitleggen )

Ik zou geloof ik wat zachte matrassen/dekbedden om het ledikantje leggen + traphekjes dicht. En dan maar gewoon laten gaan, en ´m terugleggen als ´ie valt.



Vastleggen zou niet in me op komen eerlijk gezegd :shifty:



Mijn mannetje bonkst ´s nachts zijn hele bed door, dekentje ligt al niet meer in het ledikant. Meneer crosst in slaapzak net zo lang totdat hij lekker ligt, vaak opgevouwen in een hoekje.

als je dan toch voor vastleggen kiest, zou ik overigens niet zelf gaan knutselen met sjaals en slaapzakken.

die slaapzakriem waar je naartoe verwijst mag niet meer verkocht worden, daar is al lange tijd een verbod op… Daar zijn kinderen in gestikt op de een of andere manier.



Ik zou persoonlijk ook mn kind niet vastbinden met een sjaal. Als hij echt uit bed kan kukelen door zn klimpartijen zou ik een nader bed kopen, of evt. een verhoogd stuk er tegenaan maken op een of andere manier Misschien zelfs open maken, ligt eraan hoe oud je kindje is.



Die safe-t-sleep is ook een optie, maar weet niet of die nog kan bij kinderen die al wat ouder zijn ( krijgen die hem niet los?)



Maar vastleggen, het lijkt me doodeng!straks draait je kindje wel op een of andere manier en raakt het verstrengeld in de sjaal… een knoopje erin draaien ofzo… als het al zo’n houdini is…



maar die slaapzakriemen zijn niet voor niets uit de verkoop gehaald toendertijd, onthou dat alsjeblieft goed… Je slaat jezelf voor je kop als er ooit wat gebeurd en ik zeg dit beseffende dat ik ook niet heilig ben met dingen doen ‘zoals het moet’

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/archief/article/detail/1746933/2004/07/07/PRODUCTEN-Slaapzakriem.dhtml



http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies/vastleggen-van-kinderen-in-bed



Weet niet of ik hem mag plaatsen, maar voor de veiligheid doe ik het toch maar… :oops:

@fiep klophout wrote:

dat zegt natuurlijk niet zo heel veel, je hebt klimkindjes en kindjes die dat nooit zullen proberen.

Dat is ook wel weer zo.

Ik zou een ander bedje kopen wat waarbij je kindje lager ligt. Dit verschilt nogal per bedje!

De kleine van mij (14 maanden) gaat ook steeds zitten of staan in bed. Erg vermoeiend. Ik kijk het meestal uur a andere half uur aan. Is hij nog steeds in de weer dan leg in hem in de wandelwagen vast. Dat geeft hem rust. Als hij diep slaapt leg ik hem lekker over in zijn eigen bedje.