1 uur en 16 minuten

zo lang heeft mijn bevalling “medisch” geduurt :shock:



ik wist niet wat ik zag toen ik de formulieren kreeg van de vk bij de na controle…



om 03.15 hebben ze mijn vliezen gebroken, en om 04.31 is iris geboren…



hun rekenen vanaf dat moment dat ik toen echte ontsluitings weeen heb gehad :think:



das dan een rete snelle bevalling :shock:

zo das snel!



als ze rekenen vanaf dat de vliezen gebroken zijn… dan duurde mijn bevalling 0 minuten… want mn vliezen zijn pas gebroken toen matteo er al zo ongeveer was… :mrgreen:





de bevalling heeft in totaal als ik reken vanaf de eerste wee 1 uur en 45 minuten geduurt :wink:

Ja ik weet dus nooit hoe ze rekenen, want de eerste 5cm heb ik qua weeen dus amper meegemaakt. Het “heftige” kwam bij mij pas bij 8cm ontwssluiting, toen had ik écht het idee dat de bevalling was begonnen maar toen was ik al lang en breed in het ziekenhuis!

Als ik moet rekenen vanaf de eerste regelmatige wee(tjes) dan duurde mijn bevalling 7.5 uur. Reken ik vanaf de échte weeen dan duurde het maar 3 uur!

Ja vreemd he ik herken je verbazing.



Hier begonnen bij mij om 00.10u de weeen en hebben ze om 09.30u de vliezen gebroken en werd Mila om 12.53u geboren.

Dus conclusie: snelle bevalling want maar 3,5u.

Maar voor mij duurde het gewoon vanaf 's nachts hoor want die weeen voelde ik echt wel!

Raar… dan is het bij van een uur of 10 's morgens had ik hele vage krampen, dat ik nog niet eens wist of het nou weeen waren of gewoon wat spierpijn…

Om 19 uur had ik regelmatig weeen daarom heb ik de vk gebeld, absoluut niet omdat het pijn deed. Toen had ik 3 cm ontsluiting om 21.50 zijn de vliezen gebroken en om 22.15 was Juul er… dus de bevalling (dat ik de weeen moest weg puffen) heeft krap 3 uur geduurd…

ik begrijp het wel dat ze zo rekenen.

want je hebt nou eenmaal onsluitingsweeen waar ze gewoon niks mee doen en kunnen doen. hun werk begint pas bij de volledige ontsluiting.

daarom worden ook veel vrouwen niet serieus genomen als ze al 3dagen bezig zijn met weeen. pas als de volledige onsluiting er is en dan pas is het van belang op welk tijdstip het kind geboren word. en moet er wel ingegrepen worden als het te lang duurd.



mijn eerste bevalling heeft voor mijn gevoel ook 8uur lang geduurd maar was dus 1,5uur

de tweede was 1uur maar daarbij kwamen de echte weeen pas om 18uur en om 20uur is hij geboren.

dan heb ik een hele lange bevalling gehad :mrgreen:



vliezen braken om een uur of 10.00 zaterdag ochtend, en mischa was er om 18.58 zondag avond…



ik kreeg geen weeën dus ben zondag ingeleid :wink:

@marijke79 wrote:

dan heb ik een hele lange bevalling gehad :mrgreen:



vliezen braken om een uur of 10.00 zaterdag ochtend, en mischa was er om 18.58 zondag avond…



ik kreeg geen weeën dus ben zondag ingeleid :wink:




dan win ik het :lol:

7dec braken mijn vliezen en 13 dec werd ik ingeleid.

ik had ook geen weeen en de gebroken vliezen werden niet erkend pas na een varen test geloofde ze me.

ow ja herkenning :shifty:



WOEST was ik na ruim 20 uur vreselijk weeen en een vk die doodleuk zei dat het echte werk nog niet begonnen was omdat ik geen ontsluiting had :twisted:



ik ben door ruggeprik en weeenopwekkers van 2/3 cm naar volledig gegaan in 45 minuten en tom werd heel snel gehaald toen met de vacuum…voor hen dus een korte bevalling, voor mij een hel van bijna 22 uur :evil:

Hehe…



Mijn vliezen braken met 30+2 en ik ben met 38+0 bevallen :mrgreen:

Dan heb ik zeker een bevalling van 8 weken gehad :mrgreen: :mrgreen:

:shock: Wat raar zeg

Kim, je had toch al weeen 's avonds? Toen heb je hier nog gepost op het forum…

Vind het erg raar dat ze kijken naar het tijdstip van het breken van de vliezen, want zoals je bij de zwangerschapscursussen altijd leert kan een bevalling op verschillende manieren beginnen :wink:

  • breken van de vliezen
  • weeen
  • verliezen van de slijmprop
  • inleiding

hie rook geteld vanaf de gebroken vliezen… weeen heb ik niet gehad… dus ze konden niet daarvanaf tellen!



hier de eerste dus binnen drie uur! :shock: en twee ieniemienpersjes in een wee! :lol: een droooom bevalling!

Bij alle twee de dames heeft de bevalling (van 4 cm tot uitdrijving) 1 uur geduurd.

Bij alle twee zijn de vliezen rond 4 cm gebroken en toen een uur heftige weeen en toen 2 persweeen en daar waren ze. Twee identieke bevallingen. Ik zou er zo wel 10 willen :wink:

Als ik reken van dat de vliezen zijn gebroken zo’n 61 uur.



Vanaf het moment van volledige ontsluiting, zo’n 45 min. Overigens zonder persweeen… (ja 2 gehad en toen hielden ze op :wall: , toen ging dus ook de weeopwekkers en ruggeprik uit en moest ik gaan persen, omdat haar hartslag giga daalde, 10 min langer en ik had een spoedkeizersnee gehad)

Ik vind dat raar dat ze rekenen vanaf het breken van de vliezen. Mijn vliezen braken om 12:58 en in de volgende perswee werd Kes om klokslag 13:00 geboren. Dan heb ik zeker een bevalling van 2 minuten gehad, jaja :mrgreen: (de bevalling in zijn geheel was trouwens ook wel vlot, 3 uur en een kwartier)



En bij Indy heb ik dan en bevalling van 20 uur gehad (dat begon met het breken van de vliezen, maar ik heb zelf gerekend dat het begon vanaf de eerste weeen, dan duurde hij 8 uur)

1 uur 28 minuten van breken vliezen tot geboorte

28 minuten vanaf volledige ontsluiting



In ruim anderhalf uur van 1 cm naar volledige ontsluiting :shock:



Weet ook niet goed hoe ik zelf moet tellen qua bevalling.

om 22.45 had ik 1cm

om 00.15 nog steeds 1cm

om 02.18 is ze geboren

De hele dag heb ik weeën gehad (opwekkers) en NADA resultaat. Dit duurde van 10u tot 18u.

Spontaan braken mijn vliezen, met nog steeds 0!!! cm ontsluiting.

Van 18.30u (0cm) tot de bevalling om 19.30u *jaja, zelfde dag :wink: * ben ik dus van 0 tot 10cm gegaan. De uitdrijvingsduur, staat op de kaart: 2 minuten… :shock:

Het ging heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam in het begin en heeeeeeeeeeeeel snel op het eind. De gyn had nog niet eens tijd om een schort voor te doen of Mark was er al.

Bij mij begon het om 04.00u. op maandag en Amélie werd op dinsdag om 19.43u. geboren. Ik verloor vruchtwater op maandag rond het middag uur, maar ze zeiden tegen mij dat de vliezen nog niet gebroken waren, terwijl ik toch echt kraamverbanden om moest hebben om het op te vangen. Het kwam nl. niet één keer. Volgens hun zijn mijn vliezen maandag ergens tussen 17u. en 22u. gebroken. Toen ze na de bevalling de placenta lieten zien, zeiden ze: o er zitten twee gaten in :shock: Had ik dus gewoon een gat bovenin/ aan de zijkant i.p.v. onderin. Tja ik wist heus wel dat ik geen urine verloor onder de douche :snooty:

hier rekenen ze het vanaf de eerste wee



als ze het persen alleen deden rekenen dan was het bij mij 8 min vanaf dta ik volledige ontsluiting had en vanaf de eerste wee was om kwart voor 12 snachts en om 4.58 is z egeboren ook erg snel als je bedenkt dat de bevalling van mijn oudste 45 uur geduurd heeft



want er lag al en meid te vbevallen toen ik binnen kwam en toen ik terug kwam van de ok vertelde ze me dat zij nog steeds bezig was , en tegen haar hadden ze gezegt er is een meid net binnen gekomen maar die heeft je al ingehaald die is al bevallen , dat vertelde ze me achteraf want na de bevalling lagen we samen op de kamer :mrgreen:

Mijn VK zei dat ze beginnen met rekenen vanaf dat je weeen hebt om de 5 min die goed aanhouden.

Dus dat je moet bellen…het is voor hun nl. van belang dat zij dát in dossier hebben voor evt. volgende beebjes.

Bij mijn eerste is dat gerekend van half 7 toen had ik ze regelmatig en een halve minuut…vanaf 8.45 pas met puffen en om 10.30 5/6 cm ontsluiting en om 11.30 9,5cm :shock: 12.05 mocht ik meepersen en om 12.40 was hij er.

Maar mijn water brak al om 00.30 maar zonder weeen.

In de papieren staat dat de bevalling 6uur heeft geduurd.

Voor mijn gevoel dus maar 4 vanaf dat ik moest puffen en niet meer kon lopen en praten.



Bij C…

:roll: Hebben ze een uur genoteerd…

Ik heb géén regelmatige wee gehad…mijn water brak…ik liep rond en dingen te regelen…ineens deden 2 weeen zeer en net toen ik me bedacht dat dit zeer deed en het werk begon…moest ik persen…en heeft mijn man met de VK aan de telefoon onze dochter gehaald :shock:

Voor mij gevoel heeft deze bevalling dus slechts 10 minuten/kwartiertje geduurd…wat hij ook duurde…ik heb een buikfoto met lach bij de wieg om 16.48…onze dochter is om 17/05 geboren 8)