1 uur en 16 minuten

Renzosmam, ik weet niet of jij weleens nadenkt over een derde, maar mocht dat zo zijn, zie je dan niet op tegen de bevalling?

Ik vond mijn tweede bevalling zo snel gaan, van niets naar persweeen, van gebroken vliezen kan ik me al helemaal niets meer herinneren! Ik kon de trap niet eens meer op, mijn zoon is geboren op de bank.

Net zoals bij jullie mijn (nu) ex-man met de vk aan de telefoon gevoeld of het navelstrengetje niet om z’n nek zat en daar was ie al!

Ik heb 2 dagen zo :shock: in bed gelegen :wink:



Nu ben ik weer zwanger en ik heb al bij de vk aangegeven hoe de laatste bevalling (ok, wel al 7 jaar geleden,maar toch) ging en dat ik nu verwacht dat deze baby wel bij de albert heijn ofzo geboren gaat worden als ik even niet oplet.

Volgens haar zal het bij een derde wel weer iets langer duren dan bij een tweede…ik help het haar hopen :think:

@Sterre74 wrote:

Renzosmam, ik weet niet of jij weleens nadenkt over een derde, maar mocht dat zo zijn, zie je dan niet op tegen de bevalling?

Ik vond mijn tweede bevalling zo snel gaan, van niets naar persweeen, van gebroken vliezen kan ik me al helemaal niets meer herinneren! Ik kon de trap niet eens meer op, mijn zoon is geboren op de bank.

Net zoals bij jullie mijn (nu) ex-man met de vk aan de telefoon gevoeld of het navelstrengetje niet om z’n nek zat en daar was ie al!

Ik heb 2 dagen zo :shock: in bed gelegen :wink:



Nu ben ik weer zwanger en ik heb al bij de vk aangegeven hoe de laatste bevalling (ok, wel al 7 jaar geleden,maar toch) ging en dat ik nu verwacht dat deze baby wel bij de albert heijn ofzo geboren gaat worden als ik even niet oplet.

Volgens haar zal het bij een derde wel weer iets langer duren dan bij een tweede…ik help het haar hopen :think:






Goh wat een herkenning :shifty:

Ik zeg nu al de derde ligt straks ineens tussen het gaspedaal in de auto…maar geen rokken dragen dan :lol:

Maar nee,zonder gekheid…

Als ik mag kiezen…dan wil ik liever nog een keer mijn eerste bevalling ja.

Ik ‘‘mag’’ van de VK niet meer douchen of in bad,warm water stimuleert bij mij te heftig.

Bij de kleine man ging het daarna ook in rap tempo (na de douche/bad om 8.45 ineens weeen all over the place en om 12.40 was hij er dus)

Ook moet ik gelijk bij de eerste krampen bellen,zij zei ‘‘ik lig liever een uur op je bank te slapen dan dat ik nog een keer te laat ben’’.

Ik ben er niet bang voor…

Als het zo gaat dan is het zo…ik ga wel dingen anders doen dan,iets kalmer aan op het end en iets minder stimuleren.

Nu had ik de douche en de zwaartekracht iets te fanatiek gedaan achteraf…ik liep gewoon rond de hele tijd :shifty:

En ik hoop wat dat betreft dan maar dat de 3e een iets groter koppie heeft dan mijn dochter maar weer iets kleiner dan die van mijn zoon :lol: want ook daar zat een flink verschil in :wink:

Maar ik heb nog een paar jaar hoor,eerst ff bijkomen :mrgreen:

dan heb ik een bevalling van 8 dagen gehad :mrgreen:

Nou, dat van dat douchen is wel een goeie die ik ga onthouden!

Ik ben bij de eerste wee gaan douchen ‘want dat moet als je een wee hebt’ wist ik veel :shifty:

Nou ja, het is nog niet zo ver maar het houdt me weleens bezig. Ik heb nu een andere partner die hier ook op voorbereid moet worden vind ik, maarja, elke bevalling is weer anders, dus hoe kun je je voorbereiden?



Ik vind die van tussen het gaspedaal ook wel een goeie :wink: Gelukkig ga ik altijd met de bus :shifty: Maar ik heb de neiging om vanaf 37 weken in een straal van 500 meter rond mijn huis te blijven :think:

@Sterre74 wrote:

Nou, dat van dat douchen is wel een goeie die ik ga onthouden!

Ik ben bij de eerste wee gaan douchen ‘want dat moet als je een wee hebt’ wist ik veel :shifty:

Nou ja, het is nog niet zo ver maar het houdt me weleens bezig. Ik heb nu een andere partner die hier ook op voorbereid moet worden vind ik, maarja, elke bevalling is weer anders, dus hoe kun je je voorbereiden?



Ik vind die van tussen het gaspedaal ook wel een goeie :wink: Gelukkig ga ik altijd met de bus :shifty: Maar ik heb de neiging om vanaf 37 weken in een straal van 500 meter rond mijn huis te blijven :think:


Mijn VK zei wel dat je bevalling vaak alleen zo snel gaat als de situatie daarnaar is…

Dat de beeb dus vaak geen navelstreng om de nek heeft en er goed voor ligt met het koppie en je vaak dus thuis bent…

Ik had ook echt een thuisdag…al de hele dag een beetje een ‘‘gek’’ gevoel…

Ineens mijn slijmprop en even later brak mijn water (dat hoorde ik want ik lag op bed)…toen dacht ik wel van oh dan gaat het vandaag of morgen wel gebeuren…bij mij 1e kreeg ik nl. pas na 6/7 uur weeen toen mijn water was gebroken.

Nu had ik ook geen weeen,wat onregelmatige krampjes…

Onder de douche ineens 2 megaweeen :shock:

En toen moest ik poepen :roll: dacht ik…

Toch maar op bed gegaan en toen ging mijn man bellen,liep terug…keek :shock: ging weer naar de telefoon en belde weer en zei mijn man ineens ik zie het hoofdje :o

Toen voelde ik dus en dacht dat kan niet…en toen voelde ik idd haar hoofdje :mrgreen:

Tja best apart…

Is thank god goed gegaan…

Maar ideaal is anders…

Ik had idd ook gehoord dat de 3e weer anders kan gaan,dat hoop ik dan maar voor jou en mij ooit :wink:

Tja, dat hoofdje, ik zal nooit vergeten hoe dat voelde! Mijn ex riep ‘hou tegen, hou tegen’ Ik heb het een fractie geprobeerd, zelfs terug te duwen :oops: Achterlijk achteraf, maar wat een rare situatie was dat zeg :o

Ik heb de indruk dat jouw man iets rustiger reageerde :wink:

@Sterre74 wrote:

Tja, dat hoofdje, ik zal nooit vergeten hoe dat voelde! Mijn ex riep ‘hou tegen, hou tegen’ Ik heb het een fractie geprobeerd, zelfs terug te duwen :oops: Achterlijk achteraf, maar wat een rare situatie was dat zeg :o

Ik heb de indruk dat jouw man iets rustiger reageerde :wink:
:lol:

Hou het tegen :shock: yeah right… :lol: moet hij eens doen als hij diaree heeft is onmogelijk :mrgreen:

Ja mijn man was kalm,maar ik ook…totaal geen paniek :shifty:

Hij riep al steeds bij de VK’‘de volgende doe ik wel zelf,ik heb goed opgelet de laatste keer’’ :roll: nooooooooooooooit moeten zeggen hé :lol:

Ik perste niet mee…liet mijn lijf het wel doen,dát hou je idd niet tegen.

Ik had mijn hand op haar hoofd om te voelen waar ze zat.

Ik had op 1 of andere manier de helderheid van geest dat ik niet uit wilde scheuren :oops: dus toen ik haar oortjes voelde aan de bovenkant ben ik gaan puffen,de puf tégen persweeen,die wist ik nog wel :wink:

Toen haar hoofd eruit kwam,riep ik en de VK aan de telefoon tegelijk ieder in mijn mans oor…’‘de navelstreng de navelstreng,voel aan het nekje of de navelstreng er zit’’

En hij graaide zo met zijn grote hand mijn ‘‘muts’’ in zonder twijfel :inlove:

Zei heel cool ‘‘nee ik voel geen navelstreng’’ 8)

En bij de wee had hij haar in haar nekje vast en hij voelde zo die laatste kwartslag die ze dan maken,dat vond hij heel erg bijzonder…

Hij had haar hoofd omhoog in haar nek vast en ik pakte haar onder haar armen…ik had een mega lange navelstreng dus had ruimte zat :thumbup:

:inlove: Was geweldig…doodeng achteraf…maar geweldig…ze was er gewoon :shock:

@Sterre74 wrote:

Tja, dat hoofdje, ik zal nooit vergeten hoe dat voelde! Mijn ex riep ‘hou tegen, hou tegen’ Ik heb het een fractie geprobeerd, zelfs terug te duwen :oops: Achterlijk achteraf, maar wat een rare situatie was dat zeg :o

Ik heb de indruk dat jouw man iets rustiger reageerde :wink:




dat zei de huisarts ook tegen mij… ik had 4 cm om kwart voor 4… (had sinds h3 weeen) en toen om 4 uur… kreeg ik ineens 2 heeeeeele heftige weeen en meteen er achteraan persdrang… de huisarts was net weggegaan en moest uit een omringende plaatst terugkomen… hij zei dat ik het maar meost tegenhouden… maar hallo… dat kon echt niet hoor… Matteo wilde er gewoon uit…



14 over 4 kwam de huisarts binnen en kwart over 4 was Matteo er…

Ik ben in Hamburg (Duitsland) bevallen en dezelfde dag weer naar huis gegaan. Wat erg uitzonderlijk is, want meestal blijf je daar een dag of tien (je hebt geen kraamzorg nl.). Toen de rekening kwam stond er een totaalbedrag en daaronder “Kurzverbleib Rabat” en het bedrag werd gelijk meer dan gehalveerd :mrgreen: Daar zal mijn verzekering wel blij mee zijn geweest.

Mooi om te lezen Renzosmam en Klavertje4!

Hier ging de tweede ook zo snel, dit is wat de vk had opgeschreven:

Vliesbreuk 21.30

meepersen 21.50

geboorte 21.56 (07-06-07)

placenta 22.01



duur ontsluiting; 3 uur

duur uitdrijving 6 minuten

duur nageboorte tijdperk: 5 minuten



Dus als je rekent vanaf dat de vliezen breken 26 minuten, maar als de vk niet zo helder was en me uit de wc dirigeerde (hing nog ff een nieuwe rol op :mrgreen: ) was ik daar bevallen 8)

Matteo werd met de helm op geboren :lol:



er is al afgesproken voor een evt derde dat een huisarts uit het dorp hier mijn bevalling doet!

de eerste wee kwam meteen nadat de vliezen braken, dus om 06.00 uur 's ochtends begonnen.

10.30 uur volledige ontsluiting (4,5 uur later)

en 15.17 uur is ze uiteindelijk geboren dmv een spoedKS (4,5 uur persweeën later dus :wall: )



Maar goed…mijn meisje was en is gezond, en daar gaat het om!

Wow, er zijn er dus meer met snelle bevallingen!



Hier rekenen ze vanaf een uur lang regelmatige weeen die 1 minuut aanhouden met tussenpauzen van 5 minuten.

Ik had al dagen wat krampjes en harde buiken, die dag ook, maar niks wat leek op een echte wee of waar regelmaat inzat. Bad hielp ook niet. Dus naar bed en om half 1 werd ik wakker…van wat ik meteen wist…een echte wee! Meteen om de 3 min en zo heftig vanuit niks dat ik niet wist hoe ik t had. Nou ging t wat dat betreft zo snel dat ik me daar niet druk over kon maken, puffen was het enige wat ik deed, maar kon nog best met de vk praten…die zei, douchen, uurtje aankijken of t doorzet, 1e kindje enne onder een echte wee kun je niet praten (wel dus haha) Half 2 ofzo, geen idee hoe laat meer, kwamen ze onder de douche al om de anderhalve minuut (en ik voelde al druk…maar dat kon niet dacht ik, was toch net pas begonnen??? Had nog gemiddelde 12 uur te gaan dacht ik, oh hoe moest ik dat gaan volhouden was mijn 2e gedachte… :shock: )dus weer vk gebeld, het enige wat ik zei was ik heb nu Wel bloedverlies (daar vroeg ze de 1e keer naar) en zij zei meteen ik kom eraan. Ze was hier tegen 2 uur en al zo goed als volledige ontsluiting. Vliezen doorgeprikt, zo groen als erwtensoep dus met persdrang (want dat was t dus wel…) en al naar t ziekenhuis. Daar om 2.40 racend in een rolstoel naar verloskamers, gaan liggen, 10 cm en ik hield t niet meer tegen dus mocht meedoen. 6 á 7 persweeen later om 3.07 was ze er!! En ik…ik moest even tot besef komen dat ik zojuist een kind had gekregen!!!



Dus telling van half 1 eerste echte wee tot iets over 3 is dus 2,5 uur.



Bij de volgende zouden ze hubbie vast speciale instructies geven zeiden ze :mrgreen:

:mrgreen: