We hebben nu dus een babyfoon, maar vraag me af of beide kids niet door 1 te horen zijn. 's nachts hebben we hem niet nodig en ik zit te denken of dat voor overdag wel dubbel nodig is. Als ik de ontvanger op beebs kamer zet, dan vraag ik me dus af of nr 1 daar ook door te horen is en of dat wel handig is. Wat hebben jullie? 1 of 2 of geen?
Ik heb er zeker 1 nodig, want als ik buiten zit of tv staat aan dan hoor ik emma zonder babyfoon echt niet, of ze moet de hele buurt echt bij elkaar krijsen, dan dringt t soms bijna toch door de muren heen Maar ga ik dan voor beiden op 1, kan er een extra ontvanger bij dit merk, dat zou ik dan uit moeten zoeken, of moet er een nieuwe bij?
Bedankt!
wij hebben er twee maar kids slapen dan ook op een verschillende verdieping. Eigenlijk voornamelijk 's avonds als wij nog beneden zijn staan ze beiden op. Als wij gaan slapen gaat die van Lotte uit want ze ligt de kamer naast ons en ik word van een zuchtje wakker…
Als ze bij jullie op dezelfde verdieping komen te liggen dan zou het misschien wel lukken met de babyfoon bv op de gang tussen de twee kamers??
Welke babyfoon heb je nu?
jah… kan je de babyfoon niet op heeel sterkt zetten? zodat je beide kan horen?
wij hebben helemaal geen babyfoon…
in het begin hielden we de deur open van onze slaapkamers… maar nu niet meer.
Ik hoor ze toch zodra ze een geluidje maken…
alleen 's avonds voor we in bed liggen dan heb ik de huiskamerdeur wel op staan om ze te kunnen horen…
ik heb weltegeteld 1 nacht zo’n ding gehad en werd er knetter gek van…
ik hoorde echt alles…en heb heel die nacht niet geslapen…
sindsdien slaap ik op gehoor…gaat prima :thumbup:
Ik heb er twee, ideaal want dan hoor ik Luuk ook als hij gewoon wat kletst in bed.
Hier twee babyfoons. Heb eerst geprobeerd er één op de gang te zetten, maar dat werkte niet, dan hoorde ik geen van de kinderen :mrgreen:
Ook voor de middelste twee (die bij elkaar slapen) gebruik ik een babyfoon, want beneden hoor ik ze dus echt niet als er wat is.
De tweede babyfoon die we gekocht hebben is een goedkope van Ikea, werkt prima!
wij hebben ook 2 babyfoons, alleen voor overdag en 's avonds, want beide kamertjes grenzen aan onze slaapkamer, dus dan horen we ze prima.
We hebben het gebprobeerd om 1 babyfoon op de overloop te zetten en beide deuren op een kier, maar dat werkte niet.
Daarnaast gebruiken wij voor de oudste ook al zijn leven lang het slaapmuziekje op de babyfoon, dus 2 aparte was voor ons het handigst!
Het zijn wel 2 dezelfde dus op 1 hebben we een stickertje zodat we weten welke van wie is
Heb je al geprobeerd samen met je man? Hij boven door de babyfoon praten vanuit beide kamers (babyfoon op de overloop) en jij beneden aan het luisteren of je hem hoort?
Wij hebben er overigens 1, maar ik gebruik hem alleen voor een avondje uit, dan breng ik hem bij de buren en luisteren zij.
Verder luister is gewoon af en toe onder aan de trap als ik thuis ben, dus dan heb ik geen babyfoon nodig
Wij hebben voor allebei n eigen camera en zou ze niet meer kunnen missen
Wij hebben één ontvanger beneden waar twee babyfoons op kunnen. De kids hebben dus alletwee een babyfoon op de kamer en nog steeds hebben we maar één ontvanger beneden. Om de paar tellen wisselt deze van de babyfoons.
Ik heb er nu een, maar die gebruiken we eigenlijk nooit, alleen als we bij mijn ouders zijn, want daar slaapt Jasper in de ‘kelder’ en die is zo goed geisoleert dat je boven niks hoort. Hier thuis is bijna alles open(en staat zijn deur op een kier) dus hoor ik’m eigenlijk altijd meteen. Straks zal de baby in onze kamer slapen en doe ik de deur van Jasper’s kamer wel dicht dus dan is’t nog maar de vraag of ik er aan een(voor bij de baby) genoeg heb, maar aangezien Jasper 's ochtends gewoon met slaapzak en al z’n kamer uit komt als het te lang duurt voordat wij hem uit bed halen, neem ik aan dat ie dat straks ook wel gaat doen als ie toevallig wakker wordt :think: Gelukkig is die deurkruk heel laag zodat hij’t gemakkelijk kan openen(en ben ik intussen gewent om dag&nacht het traphekje dicht te doen)…
wij hebben er ook maar eentje. Toen Kian 2 jaar en 1 maand is, ging hij over naar zijn nieuwe kamer met peuterbed en toen wilde hij zelf dat de babyfoon weg ging. Als hij wakker is, roept hij hard genoeg dus we horen hem altijd wel.
@juulke wrote:
Wij hebben één ontvanger beneden waar twee babyfoons op kunnen. De kids hebben dus alletwee een babyfoon op de kamer en nog steeds hebben we maar één ontvanger beneden. Om de paar tellen wisselt deze van de babyfoons.
Handig welk merk is dat?
Hier dus ook twee babyfoons.
Babyfoon van de jongste staat scherper afgesteld omdat zei bijna geen geluid maakt.
Tja zoon lief is het gewent dat we hem daar via horen maar schreeuwt daar dan ook nog is luid en duidelijk door

Je hoort bij ons de kinderen dan ook bijna niet in de huiskamer.
Wij hebben een Alecto DBX-85 op de babykamer staan, maar ik kan mijn oudste die aan de andere kant van het huis slaapt er ook prima op horen.
Bij deze babyfoon kan je zowel het volume als de geluidsgevoeligheid instellen, ik kan zelfs het doorspoelen van het toilet boven horen of als de kraan loopt.
Ben zeer tevreden over deze babyfoon :thumbup:
Ik heb voor mijn eigen kinderen nauwelijks een babyfoon gebruikt (alleen de eerste maanden) maar voor de gastkindjes heb ik er wel 1. Omdat ze op 2 kamers slapen heb ik een Alecto DBX-83. Op elke kamer 1 babyfoon en beneden 1 ontvanger. Ideaal!
wij hebben een babyfoon, hij staat op de overloop.
we horen de kids beiden overduidelijk!!!
Wij hebben er 1 en die staat bij de mannen.
Amy horen we overal doorheen
@Fleur wrote:
Ik heb voor mijn eigen kinderen nauwelijks een babyfoon gebruikt (alleen de eerste maanden) maar voor de gastkindjes heb ik er wel 1. Omdat ze op 2 kamers slapen heb ik een Alecto DBX-83. Op elke kamer 1 babyfoon en beneden 1 ontvanger. Ideaal!
Bedankt, weet nu welke babyfoon deze functie heeft.
Beetje late reactie op mijn eigen topic, was m kwijt haha!
We hebben nu de philips avent. Vind m prima, maar werkt dus niet met 2 kids. Ik heb geporbeerd op beide kamers, maar steeds is alleen de kamer waar ontvanger staat te horen. Op de overloop vind ik niks, want dan staat ie in de weg. Hij staat op zijn gevoeligst en hoor er dus van 1 kind wel elk zuchtje mee. Nu staat ie op de nog kale gehorige babykamer, maar hoor dochter dus al niet nu. Kamerdeuren zijn altijd zicht hier.
Ik ga denk ik of kijken voor een goedkope extra, of voor die met 2 babyfoons en 1 ontvanger, lijkt me wel handig! Ik twijfel nog wel, het gaat alleen om de tijd van het middagslaapje en het 1e deel van de avond, voor wij naar bed gaan en om daar een nieuwe voor te kopen…
Waar heb je die alecto gekocht fleur?
Alvast bedankt!
3 hebben wij er hier :mrgreen:
ons huis is niet zo gehorig en onze slaapkamer zit verder van de kinderkamers af (badkamer zit er nog tussen enz) dus wij hebben het wel nodig.