1 of 2 babyfoons?

Hier ook twee babyfoons. Mijn gehoor is niet zo best en dus wilde ik voor mijn eigen gevoel er graag twee hebben. De kinderkamers zitten naast elkaar aan de achterkant van het huis en wij slapen in de slaapkamer aan de voorkant. Om de kinderen beneden te horen, heb ik sowieso babyfoons nodig, maar ook 's nachts vind ik het prettig om twee aparte naast mijn bed te hebben.

Wij hebben de Alecto DBX 88 en 85. Dit zijn dezelfde, alleen heeft de 1 een schermpje en de andere niet. Dat verschil vind ik ook wel handig, want ik zie nu ook in 1 keer wie het is die ik hoor. :wink:

Ik vind het echt top babyfoons :thumbup:. Je hoort er inderdaad ieder zuchtje op. Ik heb de gevoeligheid dan ook ongeveer gemiddeld staan, want op z’n gevoeligst werd ik gek van het tikken van de klok op Nikkies kamer :lol:.

Wij hebben de 88 toendertijd gekocht via een Internet winkel. Ik heb toen de goedkoopste opgezocht via kieskeurig . nl. De 85 heb ik vorig jaar via MP aangeschaft. Daar staan vaak ook nieuwe op voor een veel lagere prijs. Ik had deze nu helemaal nieuw in doos voor €30,- :thumbup:.

Ik vind DECT overigens wel belangrijk, omdat de FM babyfoons zo snel storen en je last kunt hebben van andere babyfoons (bijv. van de buren).

3…haha! Heb je allemaal dezelfde of verschillende of 1 ontvanger? Storen ze op elkaar of niet?

@wieniex wrote:

3…haha! Heb je allemaal dezelfde of verschillende of 1 ontvanger? Storen ze op elkaar of niet?
Allemaal verschillende en ze storen geen van alle op elkaar :mrgreen:

Merlijn heeft de alecto dbx-88

Lucas heeft de philips avent SCD510/00

Pepijn heeft nu de alecto dbx-90

De babyfoon van Pepijn was pas kapot en we hebben toch maar een nieuwe gekocht, en dat is een redelijk goedkope geworden, hij is lekker klein en er zit zelfs een trilstand op dus je kan het geluid ook uitzetten maar je hoort hem dan wel trillen :mrgreen:

Wij hebben genoeg gehad aan 1, gebruiken hem inmiddels al niet meer. Wordt hier alleen nog gebruikt als er een van beide ziek is.

Voor de oudste hebben we hem gebruikt tot dat de jongste geboren werd, ze was toen 2,5. Voor de jongste gebruiken we hem nu sinds een maand ook niet meer. Dus mijn ervaring is dat je niet snel 2 nodig hebt.