Ons zoontje is een heel hongerige baby .
Hij krijgt nu 5 flessen van 200 cc (180+6 schepjes)
Hij krijgt Friso Extra (voeding voor hongerige babys).
Hij krijgt dus 1 liter flesvoeding per dag.
1 liter is toch het maximale dat je mag geven?
Wat ik heb begrepen kunnen de niertjes de hoeveelheid voeding anders niet verwerken :think: :think: , Klopt dat?
Wanneer mag je nu rijstebloem, Nutrix gaan toevoegen, met 3 of 4 maanden??
Een liter is in principe inderdaad het max.
Je zou even op het bureau kunnen vragen wat verantwoord is. Staat het niet in z’n groeiboekje?Hier nl wel…
Niemand verder :think:
inderdaad een liter is het max… maar wel behoorlijk veel hoor voor een beebje van ene maand :shock: Is het wellicht niet mogelijk om meer maar dan kleinere flessen aan te bieden? Ik zou dit zeker ff met het cb bespreken…
Ik vind het ook erg veel voor zo’n klein kindje…
Merlijn is 3 maanden en die krijgt nog niet eens zoveel.
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met het CB, want als je kindje nu al zoveel voeding krijgt dan kun je helemaal niet meer ophogen.
Ik schrik hier best van eigenlijk…
Is het echt honger? Kan het geen zuigbehoefte zijn? Krampjes? Dit gaat echt niet goed zo meis, men zegt wel max. 1 liter maar zo jong…Die flesjes zijn véél te groot voor deze leeftijd.
Dit is echt iets voor het cb of de kinderarts, gauw gaan meis :-*
Bedankt voor de reacties.
Ik vind het zelf ook wel veel hoor.
Maar zelfs nu heb ik vaak nog het idee dat hij nog meer wil :? :shock: .
Ik zal het CB hierover bellen.
We zijn 3 weken geleden bij de arts van het CB geweest.
Toen hebben we verteld dat Nure zo hongerig was en toen adviseerde ze ons om flesjes van 150+5 schepjes te geven in plaats van de 90+3 schepjes die we toen deden. We gingen dus toen op haar advies ineens bijna naar het dubbele.
Een week later hebben we er toen zelf weer 30 bij gedaan.
Krampjes heeft hij wel veel gehad in de eerste weken na de geboorte, maar wordt eigenlijk steeds minder. En zuigbehoefte is het volgens mij ook niet. Want hij heeft wel een speen, maar die wil hij vaak niet eens.
Ik heb ook nog geprobeerd om hem bij het voeden steeds tussendoor even op de pink te laten zuigen. Maar dan wordt hij echt woest :? .
En verder is Nure eigenlijk best wel een tevreden en rustig mannetje. Zijn broer was bijvoorbeeld veel onrustiger als baby. Was heel schrikkerig, wilde niets drinken als er ook maar iets geluid ofzo was, moest zelfs worden ingebakend. Is bij Nure allemaal niet het geval. Hij lijkt alleen hongerig :think: :think: .
Vaker op een dag kleinere hoeveelheden hebben we al geprobeerd. Hij neemt gewoon geen genoegen met een kleinere hoeveelheid. Dan blijft hij mopperen de hele dag. Dat deden we juist toen het CB adviseerde om dan maar flink op te hogen.
Het advies van de arts van het CB was:
Geef hem maar zoveel als hij wil, als je maar niet over die liter per dag gaat.
Dus dat hebben we gedaan.
Maar nuschrik ik weer van jullie reacties :shock: .
Vind het ook erg veel …
Vind dat de CB dan niet goed advies zo geeft :naughty:
Quinten is bijna 3 maanden, woog bij zijn geboorte al 5090 gram, ook al zegt dat niks, maar juist kan het soms zijn dat ze iets meer nodig hebben.
Hij drinkt dit volgende :
07.00 : 150 cc
11.00 : 150 cc
15.00 : 150 cc
19.00 : 180 cc
en als laatste tussen 23.00 / 00.00 weer een flesje van 180 cc en dan slaapt hij de hele nacht door.
Gaat dus erg goed.
Ik zou dus goed verder gaan informeren, zeker ook bij de CB en anders even bij je huisarts. Misschien is er een reden dat je kleine zoveel honger heeft ?
Quinten heeft ook best wat zuigbehoefte, maar de speen hoeft hij zelden, heel soms maar eventjes om te slapen of als hij moe is, maar dat is het … dus zou het zeker je goed laten adviseren.
Succes !
@Femke, mama van Jelle wrote:
Vind het ook erg veel …
Vind dat de CB dan niet goed advies zo geeft :naughty:
Tja....Ik weet het niet :think: :think: .
We hebben nu wel een heel tevreden kereltje en dat was voor dat advies niet zo.
Verder staat Nure ook onder controle van de kinderarts in het ziekenhuis en zij gaf aan dat ze het wel veel vind wat hij drinkt, maar ze heeft niet gezegd dat het niet goed was.
Wat ik wel weer goed van het CB vind is dat ze naar het individu hebben gekeken en niet alleen naar leeftijd.
Maar wanneer ze nou rijstebloem door de fles mogen dat weet ik niet. Ik weet eigenlijk niet meer hoe dat nu bij Rav ging, met drie of vier maanden en dat was dus eigenlijk mijn vraag.
Rijstebloem mag vanaf 4 maanden.
Welke voeding geef je? Hier ook een hele hongerige baby die ook al zo vroeg aan de 5 x 180 zat. Ik ben overgestapt op voeding voor hongerige baby’s (nutrilon forte) en vanaf toen ging het goed.
@Isabel wrote:
Rijstebloem mag vanaf 4 maanden.
Welke voeding geef je? Hier ook een hele hongerige baby die ook al zo vroeg aan de 5 x 180 zat. Ik ben overgestapt op voeding voor hongerige baby’s (nutrilon forte) en vanaf toen ging het goed.
Ik geef Friso Extra voor hongerige baby’s.
Zal Nutrilon Forte beter zijn :think: ?
@Riz wrote:
@Isabel wrote:Is dezelfde soort voeding alleen van een ander merk dus ik denk niet dat dat wat uitmaakt.Rijstebloem mag vanaf 4 maanden.
Ik geef Friso Extra voor hongerige baby’s.
Zal Nutrilon Forte beter zijn :think: ?
Nutrix (rijstebloem) mag je idd pas vanaf 4 maanden geven. En dan ook niet bij elke voeding, want er zitten veel calorien in.
@Isabel wrote:
Hier ook een hele hongerige baby die ook al zo vroeg aan de 5 x 180 zat.
Pfff…Ben toch blij te lezen dat het vaker voorkomt .
Ik kreeg een beetje de indruk dat het wel extreem was :shock: :? .
@Mama_jeanet wrote:
Is dezelfde soort voeding alleen van een ander merk dus ik denk niet dat dat wat uitmaakt.
Nee, dat zal inderdaad wel niet veel uitmaken.
Ik ben begonnen met de Friso Extra en 6 weken geleden overgestapt op Nutrilon Forte omdat de Friso hier altijd uitverkocht was en er 6 wk terug een probleem was met de leveranciers en er dus in de hele stad geen Extra te krijgen was. Moet zeggen dat hij het op de Nutrilon Forte langer uithoudt dan op de Friso Extra :think:
Rijstebloem is bijvoeding, dus eigenlijk zou je ermee moeten wachten tot 6 maadne. Maar dat ga je niet redden, zo te zien . Ach ja, wie is er nou allergisch voor rijst hè? En dik word je er ook niet van.
Meer dan een liter is inderdaad teveel voor de niertjes. Omdat de voedingsstoffen in de melk niet zo makkelijk worden opgenomen, doen ze er gewoon extra veel in. Best slim, maar de ‘overdosis’ moet wel door de niertjes gefilterd en afgevoerd worden. Daarom mag je dus niet teveel geven.
Misschien dat je mannetje wel genoegen zou nemen met flessen waar wat meer water in zit? Water vult immers ook en voor water moet hij net zolang zuigen als voor melk. Dus als hij 180 + 6 schepjes niet genoeg vindt, probeer dan eens 210 + 6 schepjes. Wie weet helpt het. Het is ook zo warm nu, hij kan best gewoon dorst hebben (en dus niet zozeer honger).
Even een update:
We geven nu ongeveer sinds een week elke dag 3 keer 165 en 2 keer 200 cc Friso Extra. Die grotere flessen is dan de laatste fles om een uur of 22.00 uur en de eerste om 5.00 uur. Zo krijgt hij toch iets minder en hebben we nog een beetje speling. Dat gaat goed hij is tevreden .
Ben gisteren bij het Cb geweest met Nure. Hij is flink gegroeid en ook flink aangekomen. Maar omdat zowel lengte en gewicht veel zijn toegenomen is het goed. Lengte en gewicht zijn in evenwicht. We mogen zo verder gaan met de voeding. We mogen zoveel geven als nodig is, als we maar niet meer dan die liter gaan geven.
En inderdaad wachten tot 4 maanden en dan rijstebloen en niet eerder.
hoi hoi…
Hier ook een hele hongerige baby…ik gebruik ook Friso extra gecombineerd met Friso Comfort.
Ben begin v/d week op controle geweest bij t cb en ik mocht m gerust 6x 165cc geven, hij weegt nu bijna 5 kilo…
Ik gaf m tot een paar dg geleden 7 flesjes a 135cc dan zou je denken dat dit beter zou gaan maar neen hoor…hij doet t toch echt beter met
minder flesjes maar meer hoeveelheid.
En of t zuigbehoefte is of echt honger dat lijkt mij erg duidelijk.
Als hij t speentje al niet meer accepteert en blijft gillen lijkt het me duidelijk dat t toch echt honger is.
Bij zuigbehoefte blijft Odin in elk geval lekker rustig.
Ik zou zeggen meis volg je gevoel en kijk goed naar je kindje…
voor t ene kindje is dit veel te veel, maar voor onze hongerige beebs is t juist prima.
Ohja Nutrilon Forte heb ik ook gebruikt maar die doos heb ik bijna tegen de muur gesmeten, Odin reageerde hier enorm heftig op qua krampen…sinds ik Friso comfort en extra gebruik gaat dat veel beter.
succes
grt natascha
Hier geven we sinds een week 4 keer 240 water met 8 scheppen :shock: .
Dit doen we op advies van de arts van het CB. Nure is ook enorm gegroeid en hij is een stuk tevredener na zo’n grote fles van 240.
Maar nu dus toch weer een probleem. Hij komt soms ineens weer voor een nachtvoeding. Dat vind ik op zich niet zo erg. Maar dan komen we dus niet uit met die 4 voedingen :? :? . En nog meer geven lijkt me ook niet verstandig :think: :think: . En hij wil dus echt voeding dan in de nacht. Speentje of troosten heeft geen enkele zin. Klein beetje geen ook niet. Meneer wordt woest :shock: . Heeft echt honger en drinkt in een teug zijn fles leeg. En dan ook nog Friso Extra.
Nure heeft gewoon niet genoeg aan 1 liter :roll: .
Als ik 5 voedingen doe van 180 en 6 scheppen is hij weer minder tevreden en huilt hij als de fles leeg is .
Pfff…Wat moet ik er nu toch mee?
Zo’n hongerige baby.