1 jaar oud, op de buik slapen

Hallo dames,



Tot nu toe sliep onze meid in een slaapzak die ik vastzette met klemmen, zodat ze niet kon draaien. Nu wil ik eens proberen wat ze doet als ik haar los in bed leg, wel gewoon in haar slaapzak. Vanmiddag kwam ik bij haar, ze huilde en zat rechtop in bed. Misschien schrok ze ofzo. Nu slaapt ze en ik keek net bij haar, was ze op haar buik gedraaid. Ik had al vaker door dat ze dat een lekkere houding vindt (van wie zou ze dat nou hebben…? :wink: )

Is het niet gevaarlijk om haar nu (bijna 1 jaar) al los in bed te laten liggen? Nu ik haar zo zag liggen, vind ik het toch een beetje eng, zo de nacht door, misschien hoor ik haar niet als er wat gebeurt enzo… :?



groetjes Nienke

Kaylee slaapt al op haar buik van toen ze zelf op haar buik kon draaien… ik heb haar nooit vastgelegd hoor…

ik denk zelf dat die klemmen gevaarlijker zijn, volgensmij zijn ze ook uit de handel genomen en mogen ze nergens meer verkocht worden.



levi die slaapt vaak ook op zijn buik en slaapt zo de hele n8 door ook vaak op zijn zij. heeft hij van zijn mams :mrgreen:

ik denk dat het nu niet meer kwaad kan en dat ze zelf goed hun hoofdje vrij kunnen houden.

Sorry, ik vind het vastmaken van kindjes in bed juist gevaarlijk…

Zodra kindjes zelf kunnen draaien moeten ze ook een lekkere slaappositie aan kunnen nemen :silenced:

Kitana slaapt gewoon los in haar slaapzak.

In haar box ligt ze helemaal los zonder slaapzak overdag.

Michaël was een zeer slechte slaper.

Tot ik hem op zijn buikje legde.

Ik zeg niet dat het slaapprobleem opeens weg was, maar toch al stukken beter.



Mijn dochters zijn al tieners maar zij hebben altijd op hun buik geslapen vanaf hun geboorte.

Toen was dat bij cb dé gouden regel: je beebje moest op de buik slapen.



Ik weet wel dat het nu afgeraden wordt ivm hoger risico op wiegedood. Vandaar dat ik Michaël ook eerst op rug liep slapen.



Persoonlijk zou ik die klemmen héél snel weggooien als ik jou was.

(niet als aanval bedoeld hé, maar het kan gevaarlijk zijn)



liefs

Gerda

Lasse slaapt al vanaf vier maanden op zijn buik. Hij kon ondertussen zijn hoofdje optillen en ik heb het zo gelaten. Ging wel regelmatig kijken of hij het nog deed 8) Maar dat doe ik overigens nog steeds een paar keer per avond.



Met een jaar hoef je je al helemaal nergens meer zorgen over te maken. Je kindje zal echt niet zomaar stikken hoor - zeker niet als ze kunnen draaien, hoofd op kunnen tillen, gaan zitten en gaan staan. Dus lekker op buikje laten slapen.

Anne slaapt al een jaar op haar buik. Volgens de osteopaat ook goed voor haar. Vastleggen zou ik ook nooit doen. Ik dnek dat je er vertrouwen in moet krijgen dat ze zichzelf wel weer zal omdraaien of haar hoofd zal verleggen als ze niet goed ligt, ze is er immers allang sterk genoeg voor.

milan slaapt ook al heel lang op zn buik… dat ligt voor hem gewoon het lekkerst… dus ik houd het niet tegne… in heb begin vond ik het wel wat eng…

ik vind het eigneiljk ook wel zielig voor een kind als je je kind vast in bed legt… je wilt toch zelf ook graag op de lekkerste manier liggen…

alissa slaapt ook al op haar buik sinds dat ze zelf kan draaien maar ik heb me omdat ik dat ook akelig vind een aerosleep aangeschaft zodat als ze met de mond op de matras zou liggen dat ze nog gewoon door kan ademen en het ademen niet belemerd kan worden dat vond ik zelf een heel veilig idee ik heb het ook getest en het werkt echt :thumbup:

Lana slaapt al vanaf 3 maanden op haar buik. Ik heb geleerd dat ik op mijn kindje moet vertrouwen. Wel ga ik nog steeds elke avond bij haar kijken of ze wel goed ligt met haar hoofdje.

Kirsten sliep ook al heel vroeg op haar buik. Toen ze zelf kon draaien was er geen houden meer aan. Ikzelf zou mijn kindje nooit vastleggen, lijkt me erg gevaarlijk.

In het begin gingen we vaak kijken, maar op een gegeven moment vertrouw je e op, dat het goed gaat. Ze ligt nu nog steeds op haar buikje.

Hier ook vanaf ze zelf kon draaien, op dr buikje… heb haar ook nooit vast geklemt… zodra ze zelf haar hoofdje op kon houden en draaien heb ik me er niet druk om gemaakt…

Mariano sliep ook al vanaf 3 maanden op zijn buik.

Gewoon met een slaapzakje aan en los.



Hij slaapt nou nog heel vaak op zijn buik.

Bedankt voor jullie reacties.



Die klemmen zitten op vier plekken vast aan haar slaapzak. ze kan nog wel bewegen, maar niet draaien. ze werd namelijk altijd wakker als ze op haar buik terecht kwam en dan was het krijsen.



Maar inderdaad, ik moet er nu maar in gaan geloven dat het goed komt als ik haar op haar buik laat slapen. Ze is best sterk en ook heel vroeg in alles. Ze (en wij) moet er maar aan wennen dat ze op haar buik wakker kan worden en ze moet zich maar redden. Dan heeft de slaapzak ook weinig zin meer, bedenk ik me nu. Ze heeft het warm genoeg met 2 dekens over.



groetjes Nienke

Nou, ik weet niet of je kindje veel draait in de slaap, maar Anne gaat heel haar bed door, dus die kan voorlopig nog niet onder dekens. We hebben haar aleens met haar hoofd onder de dekens gevonden en dat is een heel ander iets dan een hoofdje draaien. Dus als je kindje mooi stil ligt, idd dan is een deken geen probleem, maar als t veel beweegt zou ik de slaapzak aanhouden.

hier ook een kindje dat sinds 6 maand veeeeel gelukkiger is op zijn buikie. Toen ie voor het eerst op zijn buik sliep, was ik in Oeganda en daar is voor kindje sop de rug slapen echt ‘not done’…En hoewel ik best geloof dat op de buik slapen een verhoogd risico op wiegendood geeft, geloof ik ook dat meningen daaromtrend steeds weer veranderen en dat als jouw kindje echt niet slaapt op de rug, op de buik laten slapen geen misdaad is. En m.i. echt stukken veiliger dan met klemmen vast leggen zodat ie kost wat kost op de rug blijft liggen…Zoals je ze omschrijft zijn ze idd uit de handel, en als ik het lees, snap ik ook wel waarom…

ENje kindje is bijna 1, dan lijkt het me sowieso tegennatuurlijk je kind niet zijn gan gte latne gaan tijdens slaap.



Ik zou juist wel het slaapzakje aanlaten, het is veiliger, geeft meer geborgenheid en idd: als ze woelen maakt het niet zo veel uit want ze hebben altijd de warmte van het slaapzakje.

koop een aerosleep, dat scheelt veel stress



en idd geen dekentjes of dekbed :hand:



heeft niemand tegen je gezegd dat die klemmen gevaarlijk zijn ??? ik sta perplex…



dat je kindje huilt als het op de buik draait snap ik als ze nog niet sterk genoeg is om te draaien, maar op deze leeftijd is ze, zoals je zelf al zegt, echt wel sterk genoeg.



en 2 dekentjes… :think: is dat voor nu weer niet veel te warm?

of heb je koud kamertje?



misschien dat je je wat aangevallen voelt door reacties hier en daar maar ik begrijp je gedachten gang ook niet zo goed , sorry…

Isabel slaapt altijd op haar buik, meestal met de knietjes onder zich, dus de billen in de lucht en de handjes daar ergens tussen, in de slaapzak overigens :inlove: :inlove: Het is zo’n schattig gezicht!!!



Ik zou me er zeker geen zorgen om maken hoor!!! Het is op die leeftijd echt niet gevaarlijk ofzo!



Groetjes Alex